dat was slim jessy. nu krijg je dadelijk vanalles over je heen. je had beter anoniem kunnen blijven. de mensen die klagen zijn wanhopig omdat er allerei dingen aan die "foutjes" vast hangen. of ze hebben letterlijk geen eten zometeen. natuurlijk is het frustrerend als je er werkt. maar dat weet je als je er gaat werken. er zijn legio mensen die tochal niet veel hebben van je afhankelijk. en als je ze dan onrecht aandoet dan worden ze boos. wat zou je zelf doen? als je geen eten had of op straat dreigt te komen doordat je betalingsafspraken niet meer na kunt komen en van het kastje naar de muur gestuurd wordt. ik kan me best voorstellen dat mensen wanhopig zijn en dan boos worden.
Volgens mij zei ik dat er niets mis is met mijn inlevingsvermogen dus ik snap zeer zeker wel dat dit heel erg vervelend is voor ts! Ik heb afgelopen week zelfs iemand een pbtje gestuurd met t aanbod om de systemen in te duiken en met verschillende afdelingen te bellen om er voor te zorgen dat zaken eventueel rechtgetrokken konden worden. Voelde me dus redelijk verantwoordelijk en bezwaard, terwijl ik niet eens weet of ze maar zelfs onder mijn kantoor viel! Dus ja, ik heb er alle begrip voor! Maar wil dat zeggen dat ik maar altijd en eeuwig mijn mond en mijn frustraties daarover moet houden? Waarom moet ik anoniem blijven? Ik mag toch ook eens mijn kant van het verhaal doen dan, of moet ik daarvoor een apart topic voor openen Verder, mijn tip voor ts: het UWV houdt geen geld voor Tijhuis in zonder een bericht van hen te hebben gehad. Vind het daarom erg apart dat je geen brief van Tijhuis hebt gehad, maar ook daar kan natuurlijk iets mis gaan. Als het goed is heb je van het UWV bericht gehad dat voortaan een deel van je uitkering naar Tijhuis zou gaan en vaak staat er op de brief een kenmerk dat door Tijhuis doorgegeven is. Je zou Tijhuis kunnen bellen en het kenmerk kunnen geven, zodat ze in hun systeem kunnen zien hoe of wat. Succes.
ik zit ook weleens met kromme tenen hoor meid. maar ik heb inmiddels geleerd om mijn mond te houden bij bepaalde dingen. want je hebt zo een discussie van hier tot tokio op je nek hangen. ennuuh... als je veel tijd en energie hebt dan kun je wellicht een topic openen... hihi.
Oh ja hoor, ook ik hou mijn mond er meestal maar over, vooral omdat ik me de woede en frustraties juist zo goed kan voorstellen. Alleen op het moment dat ik (voel me er persoonlijk op aangesproken) voor de zoveelste keer zowat voor achterlijke onopgeleide driekwarter (ok niet met die woorden, maar daar komt t op neer) word uitgemaakt, dan sja..lukt op mn vingers zitten niet meer zo goed. En het was ook absoluut niet mijn intentie om een discussie te starten. Wilde alleen even mijn ei kwijt Zeg er ook al helemaal niets meer over. Hoop dat ts inmiddels haar geld heeft.
Snap het wel hoor Jessy, vind het ook altijd moeilijk om te lezen. Werk zelf niet bij het UWV maar mijn vader wel al bijna 40 jaar! Je hebt helemaal gelijk, er worden ook bij het UWV fouten gemaakt. Helaas reageren mensen dan soms wel eens heel fel, omdat het wel om hun portemonnee gaat. Ik hoop dat deze situatie snel is opgelost in ieder geval!!
Ach en daarbij hoor je alleen de negatieve verhalen, positieve natuurlijk nooit! Dat krijg je, helemaal bij instanties die geld uitbetalen. Voor TS, heel vervelend en hoop dat je geld er snel is. Niks is zo vervelend als op je geld zitten wachten.
meiden rustig tuurlijk maakt iedereen wel eens fouten maar mijn man heeft ruim 2 jaar beslaglegging op z'n uitkering gehad dat is nu 6 maanden ong allemaal betaald dus kreeg hij weer z'n gewone uitkering en ineens was er deze maand na 6 maanden ong 519 van z'n uitkering af zonder enig bericht van uwv en tijhuis ben gewon boos dat we van het kastje naar de muur gestuurd worden want uwv heeft ons een brief gestuurd de ma de 22e febr dat hun een fout hebben gemaakt en het geld die dag nog over zouden maken het stond gereseveerd maar konden niet zien of het overgemaakt was de man van uwv die ons de brief heeft gestuurd zei het geld is overgemaakt woensdag moet het binnen zijn vanmorgen heeft hij weergebeld en zei weer het moet erop staan wij gekeken stond er niet op dus mijn man belde gelijk weer het normale nummer van het uwv die vrouw liet hem nog niet eens uitpraten en zei nee tijhuis heeft het overgemaakt en dat duurt 10 werkdagen en omdat mijn man dus beetje boos werd kan ik begrijpen heeft ze gewoon de hoorn erop gegooid terwijl hij alleen zei van neeu snapt het niet en even in de computer kijkt maar goed het geld staat er nog steeds niet op terwijl we tot morgen ochtend nog luiers hebben dan moeten we echt het geld op de bank hebben staan want wil liever niks lenen van andern
De meesten zijn WEL driekwarters! Het kan ze namelijk geen ene reet schelen in wat voor situatie de mensen zitten tegenwoordig,want dat is niet hun pakkie aan,en daar kun je het mee doen! dus nee,ik heb er geen goed woord voor over! (ik praat over uwv enschede) Het zijn verdomd ingewikkelde wetten (als je er werkt neem ik aan dat dit niet moeilijk moet zijn voor je? )
Okaay ik zal mezelf ook even ermee gaan bemoeien hihi Ik snap het verhaal van ts zeker wel! En ik snap ook zeker dat het meer is dan alleen 'een beetje vervelend,' vervelend vind ik als ik in de file sta. Dit is gewoon echt erg! En ronduit ***! Maar, ik snap ook de keerzijde van de mensen bij het UWV. Al moet ik zelf zeggen dat ik soorteglijke instanties (lees: IBG/DUO of SVB) echt ook vervloek en ook die medewerkers daar vraag ik mezelf soms van af waar hun hersenen zitten. Maar, ik snap ook dat er een heel groot deel weinig aan kan doen. En natuurlijk hoor je altijd de negatieve verhalen! Positieve verhalen daar leer je minder wegen mee te bewandelen denk ik zo. En het is niet dat ze specifiek andere medewerkers van het UWV aanvallen, het is meer dat ze de medewerkers aanvallen die voor die fout hebben gezorgd! En met alle respect, dat kan ik goed begrijpen! Of je nou bij het UWV werkt of timmerman bent, je hebt (zeer waarschijnlijk) een opleiding/cursus/training of wat dan ook voor je beroep gedaan en dus weet je de wegen te bewandelen. Misschien is het een iets moeilijker dan het ander maar ik neem aan dat als je even iets niet weet je ook een baasbovenbaas hebt die je eventueel kunt vragen hoe en wat. En natuurlijk kunnen er soms fouten worden gemaakt, die zijn menselijk! Maar ik hoor tegenwoordig dat dit wel steeds meer gebeurt bij Landelijke/gemeentelijke instanties en minder bij een Klusbedrijf om het zo maar even uit te drukken. Verder ts, ik hoop dat jij inmiddels je geld hebt!
Ik heb ook hele discussies gehad met ze als ik weer eens voor een afspraak (keuring) moest komen. Vaak waren die gepland op een tijdstip waarop ik niet over vervoer beschikte, ik belde dan dus op om de afspraak te verzetten. Kreeg dan ook stee vast te horen dat de afspraak niet AFGEZEGD mocht worden. Maar ik zeg het ook niet af ik wil het verplaatsen naar een tijdstip waarover ik over vervoer beschik. Dan moest ik maar met het openbaar vervoer komen. Tja dat is dus ook moeilijk, moet ik eerst een 3/4 uur lopen naar het station, dan een trein pakken richting hengelo (gaat hier 1 keer in het uur) en vanaf het station in Hengelo naar het UWV lopen. Klinkt simpel maar als je het omzet naar een afspraak van b.v 9.30 uur Om op tijd in Hengelo te kunnen zijn zou ik de trein van 8.15 uur moeten nemen. Dat betekend dus dat ik om 7.30 uur zou moeten gaan lopen. (ruim 2 uur van te voren dus beginnen met het reizen terwijl Hengelo nog geen half uurtje is met de auto). Stel het gesprek duren tot 10.30 uur , terug lopen naar het station en dan de trein naar Almelo pakken, trein naar rijssen van 10.45 uur haal je dan net niet en dus moet je wachten tot de volgende trein die om 11.45 uur vertrekt. Tegen 12.10 sta je dan weer in Rijssen en dan moet er nog 3 kwartier terug gelopen moeten worden dus aankomst thuis zo rond13 uur Zou dus betekenen dat ik van 7.30 uur tot 13.00 uur dus ruim 5 uur aan reizen kwijt ben voor een afspraak van hooguit een uur. Daarbij komt dat ik niet eens lange afstanden kan lopen dus niet van huis naar het station en niet van het station naar het uwv kan lopen. Maar dat is dus geen reden om de afspraak te verzetten dan moest ik maar een taxi bestellen en de kosten zijn dan voor mezelf. Ja gekke henkie. Het vreemde is dat als ik contact opneem met het rechtstreekse nummer van Hengelo en gewoon vraag naar de betreffende arts dan krijg je zijn assistent aan de telefoon en dan is het geen probleem om de afspraak te verzetten. Kortom het hangt er maar net aan wie je aan de telefoon krijgt. Ik heb ook ooit een tijdje op mijn geld moeten wachten (en wachten en wachten) toen ik opbelde wisten ze ook niet wanneer ik het zou krijgen. Ik heb toen het adres gevraagd van de betreffende persoon (paniek natuurlijk aan de andere kant van de lijn), toen vroegen ze waarom ik zijn adres wilde hebben . - nou omdat hier geen geld meer is voor eten en ik wilde bij hem gaan eten dan en of hij ook een blikje hondevoer voor onze hond wilde kopen want die had ook honger. Op het zoveelste formulier wederom de vraag wat ik wilde worden als bleek dat ik niet in mijn oude functie kon terug komen, uiteindelijk neergezet KONINGIN. Groetjes Anita