Al een paar nachten achter elkaar worden wij gebeld op onze huistelefoon. Op het scherm staat er geen telefoonnummer, maar gewoon anoniem. Als we opnemen krijg je helemaal niemand aan de lijn maar een 'in gesprek-toon'. Ik wordt hier helemaal gek van, je zit echt stijf overeind in je bed midden in de nacht! Kan het zijn dat het een soort 'bedrijfje' is dat je in kan schakelen om mensen te pesten? Is misschien wel heel raar gedacht hoor. Op dit moment hebben wij behoorlijke problemen met een wanbetaler van mijn man's zaak en ik heb sterk het gevoel dat het daar mee te maken heeft. Heeft iemand dit ook wel eens gehad en wat kan je er tegen doen? Misschien de provider bellen? Ik heb toch geen zin om elke nacht 'gestoord' te worden!!! Vannacht was het drie keer en ze laten de telefoon helemaal over gaan....:x
Dat lijkt me echt vervelend! Wordt zelf ook wel eens gebeld door familie van mijn man in het buitenland. Ze laten hem maar rinkelen en rinkelen, en als je opneemt dan drukken ze weg in de hoop dat je weer belt. Gelukkig bellen ze niet s'nachts. Maar op het eind van me zwangerschap vond ik het echt vervelend, was ik met moeite opgestaan uit de bank, zag ik dat hun weer belden. Als ik jou was zou ik gewoon met je provider bellen. Volgens mij moet je zelf de tijden bijhouden en aan hun doorgeven, als hun het ook als overlast ervaren dan nemen hun contact op met het desbetreffende nummer die belt.
jeetje wat naar zeg, zolang je er niks aan kunt doen zou ik lekker de stekker er snachts uit trekken...... je hebt ook nog een mobiel toch? anders doe je geen oog meer dicht!!! succes, hoop dat je er wat aan kunt doen!!
Kan het zijn dat je op een testlijn van de kpn zit?? Dat heeft een vriendin van mij gehad. Werd wel een half jaar lang snachts gebeld. Even bellen met de KPN??
Inderdaad, je provider even bellen en noteren wanneer de telefoon over gaat. En de stekker eruit halen is natuurlijk nog de best optie, al is het wel van de zotte dat je dat moet doen omdat misschien iemand je lastig valt 's nachts...
Wij hebben dat een tijdje overdag gehad. We zitten bij tele2 en hebben toen overal de stekkers een keer uitgetrokken en alles opnieuw laten opstarten en toen was het over. Bij ons ging hij altijd standaart maar 4 keer over als we dan nog niet opgenomen hadden stopte het. Hopelijk heb je er snel geen last meer van.
Wij hadden het ook, we werden steeds aan het eind van de middag rond dezelfde tijd gebeld. Namen we op, dan was er niemand. Dus KPN gebeld, die zou het in de gaten houden. Als het niet zou stoppen dan kreeg diegene eerst een waarschuwing en als dat niet werkte dan kregen wij de gegevens van de beller. Het is gestopt dus niks meer van gehoord.
Ja idd de stekker eruit halen 's nachts. Dat lijkt mij de beste oplossing. En misschien dat KPN de persoon kan achterhalen..
Het lijkt me meer een fout van een of ander systeem dan dat er een persoon achter zou zitten. Anders hoorde je niet die bezettoon... Heb zelf een tijdje een (telefonische) stalker gehad, dat is ook wel creepy!
Wil je niet bang maken, maar collega van mij heeft dit een paar weken geleden ook aan de hand gehad. Een week aan een stuk. Omdat zij nog een appartement heeft, zijn ze daar een nacht gaan slapen om eens te kunnen doorslapen. 's Morgens bleek er ingebroken te zijn in hun huis...
Heel irritant.. Heb hier zelf tijden gehad, dan werd er gebeld, een of andere vage toon.. leek bijna wel een fax.. En het enige wat hielp, was gewoon niet oppakken, anders bleef die "bellen" Nu al een tijdje niet meer gehad trouwen.. Maar kan zo zijn, dat het over 2 weken, weer elke avond/nacht raak is. Maar wat er aan te doen is? als je langer langst hebt? kan je misschien dat nummer laten blokeren? via de kpn (of waar je bent) die kunnen het achterhalen.. geloof ik.
Tijden noteren en KPN bellen. Ze sturen je dan een pakket met papieren toe die je moet invullen, beetje werk maar bij mij heeft het effect gehad!
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik ben benieuwd of het vannacht weer zo gaat. Als het zo is gaat de stekker er uit!
Bij tele2 is dit een bekend probleem,zit een software fout in de firmware van de modem dat dit probleem veroorzaakt, een ghost ;( als het goed is en mensen hebben dit probleem, dan moet het weer terug zijn, want het schijnt nu wel opgelost te zijn bij tele2. Ook KPN schijnt ervaringen hiermee te hebben. nummer noteren en tijd is inderdaad het beste dat je kunt doen in dit geval. (kleine tip van een ex-medewerker tele2)