wie weet wat je vergoed krijg als je naar een vruchtbaarheis kliniek gaat ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bolly, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bolly

    Bolly Fanatiek lid

    27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    hoi allemaal

    helaas ik ben weer ongi geworden en we gaan maand 16 in

    nu wil ik graag naar een vruchtbaarheid kliniek. maar wat krijg je vergoed en wat moet je zelf betalen. ik heb een basis pakket van ohra

    we willen zo wie zo mijn man zijn zaad laten na kijken en mij dus algemeen laten na kijken. we zijn al naar het ziekenhuis gewest allen daar stonden we binnen 5 minuten weer buiten omdat ik in sept een vroege mk heb gehad en mag pas in sept weer terug komen.

    maar mijn geduld is op en ben het zat op die stomme doktors van het ziekenhuis te moeten wachten. ik wil zekerheid hebben.

    vandaar deze vraag dus :)

    dus hopelijk hebben jullie wat weet en raad voor mij

    xx bolly
     
  2. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Ik denk dat dat aan de type verzekering ligt die je hebt, je zou je verzekering eens moeten bellen ..

    en bij de vruchtbaarheidskliniek zullen ze je miss ook wel weer snel naar buiten sturen vanwege die mk .. miss moet je lichaam eerst goed tot rust komen ..
     
  3. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hangt helemaal af van je pakket.

    opzich vind ik dat je na 1 jaar proberen, mk of niet, gewoon moet worden geholpen in het ziekenhuis!

    ga anders naar een ander?

    in de basis zit sowieso alle onderzoeken, 6x IUI, 3x IVF.

    succes, gewoon zelf actie ondernemen en je niet laten afschepen.
    het is jouw wens!
     
  4. Springmuis

    Springmuis VIP lid

    19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier ook basis van Ohra, en hier is alles tot nu toe gewoon vergoed (is wel allemaal in het ziekenhuis)
    je kan evt een ander ziekenhuis proberen, ik ken iemand die een vmk had gekregen februari/maart, en die begon in december al met prikken voor de ICSI.. (begin augustus 1e onderzoeken)
     
  5. angelbaby

    angelbaby Fanatiek lid

    Ik weet niet hoe het nu zit met de pakketten, maar eerst zaten de behandelingen wel in het pakket, maar de eventuele hormonen niet. Dat zou ik dus zeker even nazoeken.

    Je eerste onderzoeken worden gewoon vergoed in ieder geval.
     
  6. Springmuis

    Springmuis VIP lid

    19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Bij Ohra basis, worden ook de hormonen vergoedt..
    het enige wat ik bij de 1e poging moest betalen was een setje IVF spuiten en naalden voor de Pregnyl, maar dat was maar 1,50 en die heb ik de 2e keer niet gekregen omdat ik die naalden niet fijn vond..
     
  7. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    alle behandelingen zoals ik hierboven opnoemde moeten, inclusief hormonen!, bij wet uit elke basisverzekering vergoed worden.

    maar iets ophogen van de verzekering kan altijd lucratief zijn..
     
  8. Trees

    Trees Niet meer actief

    #8 Trees, 30 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 mrt 2010
    Wat een onzin! Je lichaam is alweer hersteld als je een eispong krijgt (en deze is daarom soms wat later dan normaal). Dat regelt ons lijfje namelijk prima zelf. Waarom zou je lichaam meer dan een half jaar rust nodig hebben?

    Wat betreft vergoedingen. Je gaat naar het Geertgen en aangezien dit een zelfstandige kliniek is, weet ik niet of ze een contract hebben met alle verzekeraars. Mochten ze geen contract hebben vergoeden ze in ieder geval wel een groot deel. Bel ze anders voor de zekerheid.

    Volgens mij weet Klingel dit beter (je had dacht ik hetzelfde met het Barrahus...)? KLINGEL kom nog eens een wijs antwoord brengen ;)!
     
  9. suikerboon

    suikerboon Bekend lid

    30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    Ik ga ook richting ronde 16 en ga als ik zou ongesteld worden ook een specialist opzoeken. Ik ben zelf wel eens benieuwd wat ik zou kunnen vergoed krijgen.
     
  10. Bolly

    Bolly Fanatiek lid

    27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    die vroeg mk was ergens in sept vorig jaar dus ja ben alllll lang herstel.

    was ook toen behoorlijk boos dat we zo de deur uit werden gewerkt zeg dus dit keer ga ik ergens anders heen. dit was in het Erasmus in Rotterdam.

    heb de orha opgebeld maar die jongen kwam er niet zo uit ( lekker he :x). dus ga morgen weer bellen en de doktor bellen voor nogmaals een door verwijzing. krijg ik het niet dan ga ik naar een andere arts.

    ben die lui echt spuug zat aan het worden, dat moeilijk doen gedoe. grrrr

    zet net zolang door totdat ik heb wat ik wil. wil weten waar aan het ligt

    xxx bedankt voor jullie antwoorden
     
  11. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ze heeft een mk gehad in ronde 9 en zit nu in ronde 16 dus haar lichaam is vast wel hersteld ;)

    Wij zitten met het zelfde probleem... nouja... ik heb 2 mk gehad en een bbz.

    Wij gaan volgende week voor het eerst naar Geertgen. Omdat ik in het ziekenhuis volgens de onderzoekenprotocol ben uitbehandeld (alle onderzoeken waren goed) En ook omdat ze je na een jaar niet zwanger raken pas verder helpen. En ja, dan kan ik pas in februari 2011 terug kunnen komen. Maar ik tel snel aan.... om de 5 maanden. Dus ons probleem is het zwanger blíjven.

    Ik heb een basis verzekering van cz en ben ook even bij een cz kantoor binnen gelopen. Alle onderzoeken worden vergoed. En de bahandelingen tot op zekere hoogte (iui 6x ivf 3x verder weet ik het niet) Wél moet je rekening houden met eigenrisico (cz €165,- per jaar)

    Ik zou het even navragen bij jou verzekeraar. En meestal staat het ook op de site van de kliniek ( www.geertgen.nl )

    Succes!
     
  12. Trees

    Trees Niet meer actief

    Ik weet niet hoe het in Elsendorp/Geertgen gaat, maar in onze privekliniek had ik geen doorverwijzing nodig. Dit omdat het geen regulier ziekenhuis is. Ook wisten ze me daar precies te vertellen dat ze een contract hadden met mijn verzekeraar, want ook mijn verzekeraar snapte er de ballen niet van.

    Je hebt groot gelijk dat je er nu echt voor de volle 100% voor gaat! Het is jouw lijf en jullie wens!
     
  13. Trees

    Trees Niet meer actief

    Ik reageer tegelijk met cyntje :D
     
  14. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik kreeg afgelopen maart tijdens de controle na mijn bbz operatie ook te horen dat ze verder niets voor ons kunnen doen. De gyn ziet het allemaal door een roze bril geloof ik.

    Mede dankzij de dames hier heb ik de stap genomen en contact opgenomen met Geertgen. Ik wil ook alleen maar verdere onderzoeken en evt medicamenten that's it!

    Het is inderdaad oneerlijk.... je zou haast willen dat je in die 16 maanden helemaal niet aangeteld zou zijn... dan was er nu wél hulp! Ik zit by the way nu ook in ronde 16. Ik zou bij wijze van tot en met februari 2011 niet aan moeten/mogen tellen, voor er hulp komt. Dat zou dan ronde 26 zijn ofzo :$ Stom he?

    Kijk, als je nu nog geen jaar bezig zou zijn, maar met 1 mk dan denk ik ook van "probeer het nog een paar maanden" Maar jullie zitten nu in ronde 16 dus dan geef ik je groot gelijk!

    Ik zou gewoon de kliniek bellen, en je verhaal uitleggen meis! Huisartsen hebben over het algemeen ook niet meer verstand dan dat hun thermometer lang is *cyntje denkt nu aan eigen huisarts die notabene met zwangerschapsverlof is :x*
     
  15. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Géén verwijs van het ziekenhuis of huisarts nodig. Máár ze willen wel je dossier van het ziekenhuis. Aan de hand daarvan gaan ze verder borduren.
    Ik sprak van de week een balie medewerkster van CZ hier in Veghel City en die heeft zelfs 2 kinderen via Geertgen (ivf dan ;)) Ze kon me dat dus gelukkig haarfijn uitleggen.
     
  16. angelbaby

    angelbaby Fanatiek lid

    Even voor de duidelijkheid: na een mk "mag" je het weer een jaar zelf proberen, omdat het volgens hun een bewijs is dat het kan en er dus geen eerst indicatie is dat er iets mis zou zijn.

    Heeft dus niets te maken met je lichaam rust geven. Zover ik weer is je lichaam weer in orde als je na de mk 1 gewone cyclus hebt gehad.

    Heel veel succes in ieder geval!!!
     
  17. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Oh trouwens... schiet me tebinnen....

    - Je hebt alleen een verwijsbrief nodig als je géén partner hebt geloof ik.
     
  18. Trees

    Trees Niet meer actief

    Aha inderdaad hetzelfde als hier. Het dossier van de twee ziekenhuizen waar ik daarvoor heb gelopen, heb ik zelf opgevraagd (briefje schrijven met je verzoek en handtekening en kopie legitimatie). Je hebt dus helemaal geen toestemming van je eerdere arts of huisarts nodig.
     
  19. Trees

    Trees Niet meer actief

    Inderdaad en nog sterker, want afhankelijk van het verloop van de miskraam hoef je vaak niet eens 1 cyclus te wachten!
     
  20. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ja zeker! Na 1 mk is de kans erg klein dat er iets aan de hand is. En natuurlijk kun je zelf verder proberen. Maar aangezien ze in ronde 16 beland is... Ik zou misschien het zelfde gedaan hebben. ;)

    Zelfs na mijn bz operatie had ik op dag 21 (ofzo) weer een eisprong volgens ff :D
    Maar na zo'n operatie of curretage is het verstandig een cyclus te wachten.
     

Deel Deze Pagina