wij gaan over 2 weken al verhuizen, maar door alle drukte nog niet veel tijd gehad om alle verhuisberichten te regelen... Heeft iemand een lijstje of iets waar op staat wie je allemaal door moet geven dat je gaat verhuizen? en kan je dat doorbellen, of moet dat officieel met de post? vrienden en fam weten het allemaal al Ik heb dit al op mijn lijstje staan: -water, gas, licht -tv gids -dokter, tandarts, cb, apotheek -tv, internet, bellen -bank -verzekeringen -kdv -sportclubs -tijdschriften -t-mobile -werk wat vergeet ik nu nog?
Ik weet zo niet of je wat vergeet. Maar heb je niet via TNT opgegeven dat je post nog zoveel maanden na de verhuizing door word gestuurd naar je adres? Daarnaast moet je dan nog even kijken wat je allemaal van Select Vracht en andere soorten krijgt. Veel succes met verhuizen.
ja dat kan zie ik net Dat kost wel geld en kan alleen de 1e maand, daarna is het heel duur. en dan weten instanties toch nog niet waar je woont?
Wij hebben nooit gebruik gemaakt van die doorstuur-regeling van TNT. Pure geldklopperij, wat mij betreft. Leg vanaf nu een blocnote neer en schrijf alle instanties op waar je post van krijgt. Je hebt er al een heleboel, maar er sluipt er vaak wel ééntje tussen die je toch vergeten bent. Probeer met de volgende bewoner af te spreken dat je na 1, 2 en 3 maanden nog eens langskomt om post op te halen die toch verkeerd is bezorgd. (En meld dan ook gelijk aan die bedrijven dat je verhuisd bent!) Sommige bedrijven zijn heel hardnekkig en hebben meerdere brieven en telefoontjes nodig voordat àl hun afdelingen snappen dat je nu toch echt ergens anders woont.
Nee dat niet maar je kunt dan wel zelf zien aan de envelop dat er een sticker overheen geplakt zit met het nieuwe adres. Dus dan kun je daaraan zien dat je die instantie nog een adreswijziging kunt sturen, zo snel mogelijk.... Ik vond de prijs trouwens wel meevallen hoor. Maar volgens mij hadden wij toen ook een aanbieding. Wat kost het nu?
Ik heb aan de volgende bewoners ( dus de kopers van ons huis) 4 grote enveloppen met twee vellen postzegels achtergelaten. Ons nieuwe adres op de enveloppen gezet. Mocht er dan na een maand nog altijd post komen op het oude adres hoeven ze het alleen in een envelop te stoppen en naar ons toe te sturen. Dat hebben ze ook heel fijn gedaan. Zo hoefden we maar 1 maand TNT doorstuurservice te nemen. Sommige instanties uit je rijtje kun je het gewoon telefonisch melden dat je verhuist. Ik zou gewoon iedereen bellen en dan hoor je gelijk of je het telefonisch kunt doen.
Tegenwoordig kun je ook vaak op internet inloggen en zelf je adres veranderen. Scheelt ook weer. Ben je lid van ANWB of een vakbond?
Uhhhh... de gemeente, de bieb, je hele adresboek , huisarts, ziekenhuis, ANWB als je daar lid van bent.... *denkt verder*
die doorstuurservice is toch niet heel duur? Je kunt wel zo'n handig papiertje bij het postkantoor halen en daarop aankruisen aan wie je de verhuizing wilt doorgeven. Zo heb je al aardig wat bedrijven te pakken!
Wij zijn net verhuisd en ik had via internet aangegeven welke bedrijven een adreswijziging moesten krijgen en had de doorstuurservice genomen voor één maand. Kostte echt geen drol, benzine naar het oude huis is duurder. En dat argument van geadresseerde reclame? Ons hebben ze nog niet gevonden... ik mis juist heel veel van de geadresseerde reclame die we eerder wel kregen. Echt, een volgende keer zou ik het weer precies zo doen, ideaal! Edit: even opgezocht, het kostte E 1,40. Zo hadden we mooi de vergeten instanties (waren er twee bij ons) onderschept.
gaat volgens mij automatisch, wij hebben nooit de belastingdienst ons nieuwe adres gegeven haha uhhh waar ik later achter kwam, al die spaarpasjes, ici paris, douglas, airmiles enz enz
Klopt, de belastingdienst gaat idd automatisch. En dus ook de belasting die je betaald voor je auto en zo. Ik weet niet of het er al bij staat maar je moet ook bij het gemeentehuis opgeven dat je bent verhuisd he?
Zorgverzekeringen gaan trouwens ook meestal via de gemeente (tenminste, de verzekeringen waar tijdens mijn verhuizingen bij was kregen het automatisch door).
En bij onze gemeente kun je je verhuizing ook met je DigiD doorgeven, dan kun je het al een tijdje voor je verhuizing regelen (verhuisdatum moest bij ons op moment van doorgeven binnen een maand of 3 weken liggen ofzo. Je moet je verhuizing nl. wel binnen een x-aantal dagen bij de gemeente doorgeven en op deze manier kon ik het door de verhuisstress niet vergeten.
de site van de gemeente om de verhuizing door te geven ligt plat :S Nu moet ik het via de post doen... weet iemand of bijvoorbeeld Tricijn (waterschapsbelasting( ook automatisch gaat?
Heel veel zaken gaat tegenwoordig automatisch, omdat veel zaken gekoppeld zijn aan je "abonnement" bij de Gemeente (belastingdienst, UWV, SVB etc). Je kunt het formulier van TNT ook gewoon gebruiken als handleiding om te kijken wat je evt vergeet. Ik had drie jaar geleden een aanbieding, van ik meen, 20 euro ofzo voor 3 maanden. Oh ja, als je samenwoont... moet je dus twee van die formulieren insturen.
Bij ons betaal je de waterschapsbelasting bij het water (Vitens) in. Eén keer per jaar krijg je daar wel een specificatie van, van Tricijn, maar het loopt via Vitens. Ik neem aan dat Tricijn het via Vitens doorkrijgt. (Trouwens, toen wij nog in ons appartement woonden en het water bij de bijdrage voor de VvE in zat, wist Tricijn ons ook te vinden voor de waterschapsbelasting. Denk dat dat ook via de gemeente loopt)