waar part. geldschieter vinden?

Discussie in 'De lounge' gestart door shenoby, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier ben ik het volledig mee eens, als ik alles lees vraag ik me inderdaad af of ze wel voor zichzelf kunnen zorgen (ben van mening van niet, anders laat je het niet zover komen) en dan hebben ze ook nog de zorg over een dreumes?? Sorry maar dan breekt mijn hart hoor...
     
  2. shenoby

    shenoby Niet meer actief

    @ bosi.
    jawel ze hebben juist heel veel aan de bel getrokken.
    bij desbetreffende instantie.
    maar ze kregen elke keer te horen dat ze geen recht hadden op meer geld.
    pas bij de belasting aangifte van 2009 kwamen ze erachter (door degene die het invult)
    dat ze maar liefst meer dan 5000 euro netto!!!
    onder het sociaal minimum zaten.
    die man gevraagd hoe dat zat enz/
    blijkt dat hij al eerder een soorgelijk geval had gehad.

    en ja ben het met jullie eens.
    das dom die regeling. maar ja daar zijn ze nu niet mee geholpen.

    Ze zijn echt wel in staat om voor zichzelf te zorgen hoor.
    ze hebben gewoon een aantal hele grote tegenslagen gehad.
    waar ik verder niet wil over uitwijden ook ivm annonimiteit.
    (heb misschien nu al te veel prijs gegeven)
    ze hebben tot nu toe met alles wat niet lukte een regeling getroffen en die ook steeds nagekomen.
    maar het groeit hun nu gewoon boven het hoofd.
     
  3. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ja, hier precies het zelfde!
     
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee ze hoeven helemaal niet dom te zijn hoor. Tegenslag op tegenslag kan er heel goed voor zorgen dat het mis gaat.

    Toch denk ik dat ze bij professionele hulpverleners verder komen. Alleen lukt het niet en `geldschieters`vind ik eng klinken. Vooral omdat je het probleem dan verschuift en niet oplost.
     
  5. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    daarom denk ik dat deze mensen het beste bij de gemeente aan de bel kunnen trekken om te kijken of ze in aanmerking komen voor hulp schuldsanering
     
  6. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik sluit me hier bij aan! Als hun ook kunnen aantonen dat hun VER onder het sociaal minimum inkomen zaten, en daar door in de problemen zijn gekomen, dan zal de rechter waarschijnlijk nog een regeling met hun willen maken.
    Al zullen ze het eerst met de tegenpartij moeten proberen op te lossen.
    Mocht de tegenpartij het hier mee eens zijn, dan leg je het aan de rechter voor. Mochten jullie er samen niet uit kunnen komen, dan beslist de rechter.
    Maar het gaat wel om een groot bedrag, omdat je zelf niet meer als 5000 kan ophoesten. Dan neem ik aan dat het om meer dan 5000 gaat?

    Maar goed... hier hebben we ook een hele lange periode met weinig geld gezeten, maar het eerste dat altijd werd betaald was de huur e.d. echt de noodzakelijke dingen! Dat is toch het belangrijkste vind ik.
     
  7. shenoby

    shenoby Niet meer actief

    @ bosi hmm ja daar heb je misschien gelijk in.
    zal het eens aangeven dat ze daar beter naar kunnen kijken,
    maar ik geloof dat ze daar wel aan hadden gedacht maar dat ze het probleem dan niet op zon korte termijn op konden lossen zodat ze eerst dit wilden proberen.zodat ze hun huis konden houden en dan hulp zoeken zeg maar. maar dat weet ik ook niet zeker.
     
  8. shenoby

    shenoby Niet meer actief

    ja gaat om een bedrag van 5300 euro geloof ik.
    omdat er ook nog kosten of zoiets bijkwamen.
    heb die nota niet gezien maar wel de jaaropgaaf enzo.
     
  9. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    oeps dubbele post :D
     
  10. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou deze week volledig gaan besteden aan bellen met instanties. Totdat je beet hebt.
     
  11. shenoby

    shenoby Niet meer actief

    en wat voor soort instanties bedoel je dan?
     
  12. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Ik vraag me altijd hoe mensen het zover kunnen laten komen ... Zelf heb ik het ook niet breed ( totaal niet ) maar probeer wel altijd al mijn rekeningen te betalen ed ..

    En weet je wat ik ook niet begrijp als je echt zo ver onder het sociaal minimum zou zitten waarom is dat nooit eerder naar boven gekomen ? bedoel als ik in zo'n situatie zou zitten als hun dan zou ik dag en nacht aan het bellen zijn geweest om iedere stuiver waar ik recht op heb te krijgen ...
     
  13. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ow trouwens als je bij schuldsanering aanklopt krijg je een brief thuis waardoor ze je echt niet uit huis kunnen zetten (weet niet precies hoe het werkt maar weleens van iemand gehoord) want daarmee geef je tenslotte aan dat je aan het probleem werkt en dat hebben ze toch liever dan alle hoempa eromheen als ze je eruit moeten zetten
     
  14. mama van Marit

    mama van Marit Niet meer actief

    Als zij te weinig geld hebben gekregen dan kunnen ze daar toch alsnog aanspraak op maken? Dan zouden ze het gewoon terug moeten krijgen.
    Ik krijg wel de indruk dat ze te makkelijk met het één en ander zijn omgegaan. Ik bedoel ze hebben al een jaar geen huur betaald.Dan hadden ze toch al veel eerder kunnen vragen om een regeling?
    Ik snap de verhuurder ook wel als iemand een jaar verzuimd heeft te betalen dat de koek op is.

    Ik hoop dat ze eruit komen. Ik denk dat ze idd professionele hulp moeten zoeken.
     
  15. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik sluit me aan bij mama van Marit.
     
  16. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nou dat vind ik wel heel makkelijk denken hoor! Als je geen bericht krijgt hoef je dus ook niet te betalen:(. Daarnaast geloof ik dat soort verhalen nooit! Bel dan zelf even naar de woningbouw kleine moeite. Vind het pure luiigheid...problemen worden niet vanzelf opgelost.
    Kan misschien krengerig overkomen. Maar werk zelf op een incasso afdeling en weer precies hoe een incassoprocedure werkt!
    Ze zullen voor de brief van de dagvaarding ook nog wel meerder briefen hebben ontvangen voordat het naar gerechtelijk ging.
     
  17. shenoby

    shenoby Niet meer actief

    met dat te weinig geld das te moeilijk om hier uit te leggen.
    zij heeft het wel uitgelegd en ik begreep haar wel.
    en ik snap ook waarom ze op laatst daardoor vast kwam te zitten zeg maar.
    dat wat ze te weinig hebben gehad kunnen ze niet terug vorderen.
    dat zei die man van het assurantie kantoor waar ze waren geweest.
    Hij had eens precies hetzelfde geval meegemaakt.
    hij had ze alleen wel verteld dat ze snel bijstand aan moesten vragen.
    en dat hebben ze nu gedaan.
    de andere instantie had tegen hun gezegt dat ze daar geen aanspraak op konden maken omdat ze geld van hun kregen en ze konden niet bij andere dingen geld halen.
    probleem is natuurlijk dat je bij grote instanties vaak een callcenter aan de lijn krijgt dus als je iemand treft die niet goed op de hoogte is.
    al met al begrijp ik jullie reacties wel hoor.
    maar ik ken ze goed en ik weet hoe ze in elkaar steken.
     
  18. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Klinkt mij in de oren als 'ik maak m'n post niet open, maar gooi 't weg'. En 'als ik er niet aan denk, gaat 't vanzelf wel over'...

    Dat komt héél veel voor als mensen in paniek raken over geldzaken.
     
  19. Jeem22

    Jeem22 VIP lid

    12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Dit ben ik niet helemaal met je eens!

    Ik woonde al jaaaarrren op het zelfde adress en kreeg ook in ene uit het niets een brief waar in stond dat ze al meerdere brieven gestuurd hadden en dus een loonbeslag kreeg.

    Ik had daarvoor echt nog geen brief ontvangen!
     
  20. shenoby

    shenoby Niet meer actief

    @ lovely voor zover ik weet hebben ze maar 1 brief gehad.
    omdat het bedrag sowieso in 1 keer betaald moest worden.
     

Deel Deze Pagina