Stel ik mij nu zo aan????

Discussie in 'De lounge' gestart door horselover, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. horselover

    horselover Fanatiek lid

    24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Oke het volgende!

    Mijn schoonmoeder past op Marin en op de 2 nichtjes van Marin!

    Het ene nichtje van 3 jaar is gister erg ziek naar huis gegaan! Deed niks anders dan overgeven en diarree!! :$ erg zielig dus!
    Ze had geregeld dat haar moeder bij dr thuis ging oppassen.

    Nou bracht ik Marin vanmorgen naar schoonmoeder en ik zei : ze blijft nou wel thuis met de kleintjes zeker? Nou zegt schoonmam: nee ze gaat wel werken!
    Nou ik zei dan gaat Marin anders maar naar mijn moeder , want die is na MAANDEN ziek zijn eindelijk 2 daagjes weer iets beter.
    En de mensen die mij kennen weten dat Marin erge reflux heeft en dat het al bijna een jaar DRAMA is! En het gaat sinds 2 daagjes eindelijk weer eens iets beter!!!
    Dus ik zei dan gaat ze daar maar heen! Want buikgriep (als dat het is) is erg besmettelijk! En laat maar daar heb ik ff geen zin in na al die maanden ellende!
    Mijn schoonmoeder was het ermee eens en zei dat ze dan idd maar naar mijn mam moest!
    Maar mijn mama had van alles vanmorgen en het kwam dus niet bepaald uit!

    Toen zei ik tegen schoonmam: ik ben het er eigenlijk niet mee eens! Ik moet nou wijken omdat zij niet thuis wil blijven bij haar doodzieke kindje!

    Ik was aan het werk en belt schoonmam: ja wil jij regelen dat ze naar je mam kan want ze zijn hier wel!
    Dus ik mijn mam bellen, die van alles afzeggen en regelen! En is ze daar geweest! Die had alle begrip voor mij omdat zij ook weet wat voor ellende wij mee hebben gemaakt en nog in zitten met Marin!

    Ik heb mijn schoonmoeder opgebelt zonet, en ik heb eerlijk gezegd dat ik het niet leuk vond! En het er zeker niet mee eens was!
    En al helemaal niet omdat ze tegen mijn mam zei : ach ja zoiets keer je niet en houd je niet tegen! Ze krijgen het virus zo ook wel!
    Ik zei tegen haar!! Op het kdv mogen ze niet eens komen als ze zo zijn!
    Je wilt toch voorkomen dat ze het krijgen?? Een verkoudheid ofzo maakt mij echt niets uit hoor! Dat zijn ze toch het hele jaar door wat!

    Maar ik heb Marin toen zei 2 weken ERG ziek was ook thuis gehouden!
    Maar zei schoonmam: zei kan geen vrij krijgen van dr werk!
    Nou ik zei ze mogen het geen eens weigeren! Dus dat is ook weer lariekoek!
    Nou ja ze had idd niet gevraagd maar ze zat in haar proefperiode!
    Ik heb eerlijk gezegd hoe ik erover dacht!
    Het draait altijd en altijd om mijn schoonzus en de kinderen!

    Ik ben dankbaar dat mijn schoonmam oppast hoor!
    Wij betalen haar er ook altijd keurig voor! Doet mijn schoonzusje ook nooit... En dat moeten ze zelf weten!
    Maar ik heb ook gehad dat ze zaterdags niet op die van ons wilde passen!! Nuo heeft ze alle recht toe!
    Maar vervolgens nou mijn schoonzusje werkt zaterdags wel op die 2 van haar willen passen! Iedere zaterdag!
    Ik heb laatst ook al een aantal keren gezegd dat ik dat niet echt netjes vond daar wij ook altijd andere oppas moesten regelen als ik eens zat. moest werken!!!
    En die kinds van haar er echt iedere zaterdag zijn van 10 tot 17.00/ 18.00!!!!!!!
    En dat wij haar er ook nog eens voor betaalden en zij niet !

    Ik ben heel wijs met schoonmam verder hoor! Maar ik heb het nou echt eerlijk en oke een tikkeltje kwaad gemeld! Dat ik weer moet wijken voor hun!

    Ben ik nou zo overdreven bezig??????
     
  2. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Hmmm, ik zou eens met je schoonmoeder om tafel gaan.
    Ik vind dat je wel íets overdrijft, maar ben het wel deels met je eens hoor.

    Oh, en heb je eigenlijk wel door dat je achter ( bijna ) elke zin een uitroepteken gebruikt? Dat leest zo schreeuwerig ;)
     
  3. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    als eerste vind ik het niet overdreven dat je er geen zin in hebt dat jou kindje door die andere kindjes weer ziek kan worden, maar het is wel zo, dat als ze het krijgt, ze het toch wel krijgt, van jullie of van het buiten spelen of van waar dan ook..

    maar als ik het zo begrijp past je schoonma altijd op zaterdag op de andere kindjes? En als jij dan een keer moet werken moet jij wijken? Dat vind ik dan niet..ze past dan toch al iedere zaterdag op de kids van je schoonzusje.. maarrrr ze kan nu wel op jou kindje en die van je schoonzusje passen en waarom kan dat dan ook niet op de zaterdag? snap het niet zo denk ik..;)
     
  4. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Pff als ik dit zo lees ben ik blij dat mijn kids naar het kdv gaan!
    Kom je dit soort problemen ook niet tegen en kun je daardoor ook eventuele ruzie's met familie voorkomen!

    Maar on topic: Ik begrijp je deels wel, het is natuurlijk vervelend dat jij moet wijken voor andermans problemen.
     
  5. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hmm ik snap jou op zich wel hoor. Alleen ik probeer het van de andere kant te bekijken. Stel dat mijn kind buikgriep had. Maar ik moest wel werken. En ik wilde haar bij mijn moeder/schoonmoeder brengen.
    Dan zou ik het niet zo waarderen dat ik haar niet mocht brengen omdat mijn schoonzus anders bang was dat haar kind ook ziek zou worden. Dan zou ik denken: tja, dan houd je haar toch thuis?
    Snap je?

    Tuurlijk begrijp ik wel waar jij vandaan komt maar ik denk dat het niet helemaal redelijk is om te verwachten dat het zieke kindje niet mag komen omdat jouw kind anders misschien ziek wordt.
     
  6. adi

    adi Niet meer actief

    Tja, ik snap je verhaal hoor, vooral omdat je kleine zo ziek is geweest van reflux. Maar van andere kant vind ik dat je schoonmoeder ook gelijk heeft, je kunt je kind niet afschermen tegen alle virussen.
    Op KDV mogen ook gewoon zieke kindjes komen zolang ze geen hoge koorts hebben (vanwege kans op koortstuip) of veel te huilerig/hangerig zijn. Wel of geen besmettelijke ziekte is geen reden om een kind dan thuis te houden, want die virus verspreidt zich toch wel.

    En ik vind het jouw keuze dat jij je kind niet in dezelfde ruimte wilt hebben als een kind die buikgriep heeft. Want je zegt dat jouw kind moet wijken voor je schoonzus. Maar het zou toch ook andersom zijn als zij haar kinderen thuis laat, alleen omdat jouw kind anders ziek zou worden???
     
  7. namya

    namya Niet meer actief

    nou ik vindt dat je tegen de verkeerde tekeer gaat...ik had dat schoonzusje flink aangepakt..niet je schoonmoeder
     
  8. adi

    adi Niet meer actief

    #8 adi, 22 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2010
    En wat zou je dan zeggen tegen haar vraag ik me af?

    'je moet je kind met diaree thuis houden omdat mijn kind anders ook diaree krijgt? Een kind met waterpokken hoeft tegenwoordig niet eens thuis te zitten, laat staan met diaree...'
     
  9. Shaylen

    Shaylen Niet meer actief

    volgens mij is je schoonmoeder best flexibel, ik vind dat je overdrijft, sorry :)
     
  10. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik vind dat je een beetje overdrijft om eerlijk te zijn. Dus omdat jouw kind zich na 2 maanden een paar dagen goed voelt en jij niet wilt dat ze in aanraking komt met t buikgriepvirus (ALS dat het al is) moet de ander er voor wijken? nou sorry hoor.. en het zijn je schoonouders, daar kún je ze meestal juist kwijt als ze niet lekker zijn en dan toch in een huiselijke omgeving zijn. Dan kun je beter je kindje isoleren van de buitenwereld. En als je het echt niet wilt, blijf je zelf thuis?
     
  11. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Tja ik vind eerlijk gezegd ook wel dat je een beetje overdrijft, bedoel je geeft zelf al aan dat je schoonzusje in haar proef periode zit van haar werk dus dan kan je niet verwachten dat ze dan thuis blijft, tuurlijk wil iedereen bij hun kids zijn als ze ziek zijn maar ik kan me haar ook wel voorstellen dat ze toch gaat werken, het is niet makkelijk deze tijden om een baan te vinden en zeker in je proef periode moet je goed uitkijken met wat je doet ...

    Ik snap best dat je je kind niet daarheen wilt doen waar een ander ziek kind is maar ik vind niet dat je kan verwachten van je schoonma dat zij die nichtjes weigert ... het is nu toch goed opgelost ?

    Sorry als het lullig overkomt maar ja dit is mijn mening ..
     
  12. namya

    namya Niet meer actief

    ik bedoel enkel dat ze tegen de verkeerde tekeer gaat, lees ook net pas dat het schoonzusje in haar proef periode zit dus zou me dan sowieso niet uitleven tegen haar...en inschikken

    maar sowieso is dit toch alles mosterd na de maaltijd?? het is toch opgelost heb ik begrepen?
     
  13. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Das juist het fijne als oma oppast. Dan kan je kindje er ook gewoon heen als hij/zij ziek is.
    Het is JOUW keus dat je jouw kindje daar niet bij wil laten dus dan moet jij het ook maar oplossen vind ik.
     
  14. adi

    adi Niet meer actief

    ja klopt, maar ik had begrepen dat de topic ook gaat over het feit dat tp boos was over de oplossing (dat haar moeder moest oppassen)
     
  15. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mee eens.. waarschijnlijk vind je schoonzus het ook niet fijn dat ze niet met haar kindjes kan zijn nu ze ziek zijn, in je proefperiode ga je nu eenmaal niet snel naar huis ivm een ziek kind.

    Wanneer je eigen kindje zo vaak ziek is en je wilt niet dat ze virussen oploopt van andere kindjes moet je eens kijken of je niet beter thuismoeder kunt worden.
     
  16. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind het ook wel overdreven.
    Kinderen worden toch wel ziek, dat hou je echt niet tegen.

    Ik ben blij met het kdv, geen gedoe met familie, dus ook geen ergernissen.
    Als mijn kind ziek is gaat hij ook lekker naar opa en oma, ik kan echt geen vrij nemen voor een buikgriepje o.i.d.
     
  17. butterfly83

    butterfly83 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Er zijn maar weinig moeders die echt thuis kunnen blijven als hun kind ziek is. Daarbij is de overdracht van ziektekiemen vaak al gebeurd voordat een kind er ziek van wordt. Ik snap wel dat je het niet leuk vind maar kinderen zijn nou eenmaal veel ziek en als ze er vatbaar voor is krijgt ze het toch wel. Je moest eens weten wat voor ziektekiemen er alleen in een kinderdagverblijf rond zweven en wat denk je straks van de basisschool.

    Persoonlijk vind ik dus ook dat je een beetje overdrijft, snap dat het niet leuk is maar er is niet zo veel aan te doen.
     
  18. BabeBabe

    BabeBabe VIP lid

    14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik snap je wel, en ik vind niet dat je overdrijft.... jou man is dus haar zoon, als ik het goed begrijp, nou dan zijn de kinderen van jou man toch gelijkwaardig aan de kinderen van je schoonzus....??

    Denk dat het niet eens om het oppassen zelf e.d. gaat maar om het Principe, en dat ben ik met je eens, het gevoel dat jullie anders behandelt worden dan je schoonzus....

    ik snap!
     
  19. horselover

    horselover Fanatiek lid

    24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik vind het fijn de reacties te lezen! Want het is toch wel goed dat buitenstaanders het verhaal even lezen!
    Want ik bekijk het natuurlijk alleen van mijn kant! Alhoewel ik mijn schoonmam ook begrijp!

    Ik had net al met dr gebeld en mijn excuses aangeboden! Maar mijn schoonmam is er net zo goed mee ana!
    Het gaat hier niet om een beetje diarree hoor!
    Het gaat over de hele dag doorspugen en diarree! En dikke koorts!

    En oke ik snap ook wel dat ik een beeeetje overdrijf misschien! Maar ik snap zowieso niet dat je je kind wat half dood erbij ligt zo maar achter laat( maar ja iedereen verschilt!).... Ik heb Marin toen ook thuis gehouden toen ze erg ziek was omdat ik haar ten 1e niet achter kon laten! En ten 2e de anderen niet wilde besmetten
     
  20. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Ik kan inprincipe altijd thuis blijven als mijn kind ziek is maar mocht dit niet kunnen laat ik mijn kind nergens zo graag achter als bij mijn moeder of schoonmoeder omdat ik zeker weet dat zij net zo goed (of misschien wel extra en beter) voor haar zorgen als ikzelf.
    Bovendien is meisje enorm vertrouwd met haar oma's dus is het voor haar ook geen probleem
     

Deel Deze Pagina