Hallo Iedereen, Ik ben net verhuisd en veel gezeik gehad met KPN. Nu een email getypt, zouden jullie even willen schieten voordat ik hem verstuurd Alvast bedankt Geachte Dames en of Heren, Hierbij wil ik graag een klachten indienen over; de aanvraag van interactieve tv en InternetPlusBellen, de slechte belservice, administratie en levering! Mijn persoonlijke gegevens; 22 April heb ik het pakket ineteractieve tv en internet aangevraagd. Dit was naar mijn idee helemaal goed gegaan. Op 25 april kreeg ik een brief met mijn nieuwe telefoonnummer toegestuurd (op adres L.). Dit was een telefoonnummer met een verkeerd net nummer want ik ga verhuizen en het pakket was bedoeld voor mijn nieuwe adres ()! Een heel ander net nummer. Ik heb hierover met de klantenservice gebeld, deze vertelde mij dat ik een ander nummer krijg als ik verhuisd ben (verhuis 1 juni en heb dit doorgegeven bij KPN verhuisservice). Ik had het idee dat ik totaal niet serieus werd genomen en dit bleek wel weer, een paar dagen later kreeg ik een brief in de bus; Geachte Mevrouw B., bij deze zeggen we het abonnement interactie tv en InternetPlusBellen op. Ik zette mijn bril even op want ik dacht dit kan niet, maar het stond er toch echt! Weer gebeld en het pakket was nu wel goed aangevraagt. Ondertussen al voor 30 aan mobiele kosten kwijt. 26 april is er geld van mijn rekening afgehaald 78. Ik ben verhuisd naar maar ik had het pakket nog niet ontvangen op mijn nieuwe adres. Wel was er een pakket van KPN op het nieuwe adres () bezorgt maar dit stond op naam van Dhr H. Dit ben ik niet dus ik ging er vanuit dat dit pakket verkeerd bezorgt was. Deze meneer H is namelijk overleden en niet meer de eigenaar deze woning op dit adres. Na een week afwachten en geen televisie, internet, telefoon te hebben gehad. Heb ik weer gebeld (2 juni) naar de klantenservice. Die vertelde mij dat het pakket al wel bezorgt was! Dit kan niet want ik heb niks in mijn brievenbus gekregen dat tnt is langgeweest. De aap kwam uit de mouw want het pakket was bezorgt voor Dhr H. Uitgelegt dat die is overleden en dat ik nu eigenaar van deze woning ben. Dhr H is waarschijnlijk dus ook lid geweest van KPN. Het pakket is weer aangevraagt en zou wel op mijn naam bezorgt worden. Zaterdag 5 juni is het pakket bezorgt maar weer niet op mijn naam maar op de naam van Dhr H! Weer gebeld naar de klantenservice en gevraagt of ze dit willen veranderen in het systeem! Dit wouden ze doen. In hetzelfde gesprek gevraagt; waarom de analoge tv het niet doet. KPN levert geen analoge tv Mevrouw! Raar want in het gesprek van 2 juni heb ik gevraagt voor het abonnement Interactieve TV InternetPlusBellenExtra zondag Interactieve tv, maar met analoge tv. De klantenservice vertelde mij dat KPN helemaal geen analoge tv leverde dus dat ik of Interactieve TV moest hebben of Digitenne. Digitenne aangevraagt, maar ik moet wel weer aansluitingskosten betalen! 25 mooi is dat! De kosten van dit gesprek waren 30! Ondertussen heb ik ook nog geen idee wat mijn thuistelefoonnummer is, hier zou ik bericht van ontvangen. Naar mijn eigen mobiel (met de huistelefoon) te hebben gebeld weet ik mijn eigen thuistelefoonnummer maar echt handig is het niet als jullie zeggen dat ik hierover een brief kan ontvangen. Al met al een hele rompslop maar ik heb vandaag mijn digitenne pakket ontvangen, maar weer op naam van Dhr H. Enfin ik maak het pakket open en er mist een scartkabel. FIJN! Kan ik weer naar de klantenservice bellen....klantenservice vertelde mij dat er een nieuwe scartkabel wordt opgestuurd. Ook gevraagt of ze nu eindelijk eens mijn naam kunnen veranderen Dhr H woont hier niet en is overleden. Dit kon deze man niet en ik vertikte het om weer doorverbonden te worden omdat de kosten van het bellen zo belachelijk duur zijn en ik het nu al 5 keer heb doorgegeven! Kosten dit gesprek 10 Wat wil ik nou eigenlijk met deze brief; Graag zou ik vergoeding van jullie willen van de onderstaande kosten! 70 telefoon kosten voor naar de klantenservice bellen 25 euro aansluitingskosten voor digitenne, want als ik had geweten dat jullie geen analoge tv leveren had ik alles in een keer aangevraagt en maar 1 keer aansluitingskosten hoeven betalen! de kosten die ik heb betaald 79 euro voor aansluiting + abonnement InternetPlusBellenExtra zonder dat ik hiervan gebruik kon maken (= 10 dagen = een kwart van een maand dus 79:4= 19,75) De slechte service die ik heb gekregen en het ontbreken van de scartkabel in het digitenne pakket vergoeding van 40. Ook zou ik graag willen dat ik niet meer herinnert wordt aan Dhr H, dus mijn naam goed in het systeem staat. Graag hoor ik zo spoeding mogelijk van u en ik ga er vanuit dat als ik geen bericht ontvang na 14 werkdagen de bovengenoemde kosten (totaal: 154,75) op mijn rekening gestort is. Met Vriendelijke Groet, B. (beter bekend als; Dhr H)
Ik zou dat beter bekend als Dhr H wel weglaten.Kan weer verwarring veroorzaken! Maar het is duidelijk dat je goed pissig bent! En naar mijn mening mag dat ook!
Hmm, er staan er wel een paar meer in als ik eerlijk mag zeggen (niet dat dat erg is hoor) Ik wil hem wel ff voor je veranderen en dan naar je terugsturen? Ben op mijn werk en verveel me te pletter .
Is goed hoor, ik had hem nog niet doorgelezen op spelfouten, dat wou ik zo zelf nog even doen, maar als jij dat wil doen
Ik snap je verhaal, maar ik zou je adviseren om de dingen wat meer puntsgewijs op te schrijven i.p.v. zo achter elkaar. Het is namelijk een hele lap tekst. Verder zou ik alleen de feiten noemen en niet de 'extra' dingen (bijv "maar echt handig is het niet" etc). Ga ervan uit dat de persoon die deze brief ontvangt de draad van het verhaal anders kwijt zal raken. Ik stuur zelf wel eens bezwaren naar de belastingdienst en houd dan altijd in het oog, dat je kort en duidelijk (en zonder emoties) moet zijn. En verder heel specifiek wat betreft namen, data, etc. Succes!
ik zou ook dat onderaan beter bekent als dhr H weg laten..haha is wel leuk om het erbij te zetten. maar aangezien ze bij kpn nogal dom zijn, zal het erg verwarrend zijn.
Ja hoor geen probleem. Ik PB hem zo wel ff. Kan zelf ook zo pissed worden op zulke "service" van bedrijven.
Och meid waarom zou je in godsnaam interactieve tv van de kpn willen! Wat een drama is dat. loopt een paar keer per dag vast en neemt niet op wat jij op wil nemen. Ja of een paar minuten daarvan. We hebben door de "goede" service van kpn ook een halfjaar over gedaan om het weer op te zeggen. We wilden al bijna naar het gerecht gaan.
ik heb trouwens ook echt veel problemen gehad met kpn.. ook zovaak moeten bellen.. uiteindelijk alles maar opgezegd en ergens anders heen gegaan..
Ik heb nog nooit problemen gehad met interactieve tv van KPN. En toen de decoder klapte laatst, had ik de dag daarna een nieuwe in huis. Erg goede service. Denk dat het ook wel scheelt wie van de klantenservice je aan de lijn krijgt. Wij kregen zelfs tijdelijk gratis digitenne omdat zij geen analoge tv aanbieden.
Ik heb hetzelfde met ziggo gehad... Ook flink kosten door het vele mobiel bellen omdat telefonie het nog steeds niet deed. Ik heb toen de specificatie van mijn telefoonrekening met daarop de kosten van het mobiele bellen naar ziggo goed omcirkeld en samen met een brief waarin stond dat ik dat geld graag terug gestort wou op mijn rekening, naar Ziggo gestuurd, maar heb tot op de dag van vandaag niks meer van ze gehoord... Dus ik geef je groot gelijk dat je die brief stuurt, maar ben bang dat je geen respons krijgt!! Liefs
Achja het is toch allemaal hetzelfde....al die tv aanbieders. UPC zat ik eerst bij maar ben ik ook niet over te spreken. Sunnyqueen, ik weet dat dit deze laatste zin wel helpte bij een brief die ik naar upc heb gestuurd; Graag hoor ik zo spoeding mogelijk van u en ik ga er vanuit dat als ik geen bericht ontvang na 14 werkdagen de bovengenoemde kosten (totaal: 154,75) op mijn rekening gestort is. Want als ze geen repons geven dat zijn ze verplicht namelijk. xx
Jeetje wat een drama verhaal zeg.. Sterkte ermee. Ik hoop voor je dat je het geld gewoon terug gestord krijgt. Hoor veel slechte dingen over kpn. Slecht hoor.
ja alsik dit had geweten dan was er ook geen kpn in huis....maarja nu al zoveel gezeik ermee, ik wil geld zien en dan zien we wel weer
Hoi Appie, Wat een gezeur zeg die KPN - het zijn ook niet mijn vrienden. Zit bij Ziggo en dat bevalt me prima Wat betreft de brief, hou 'm zo zakelijk mogelijk. Kort, bondig en helder, geen sarcastische opmerkingen zoals: "Ik zette mijn bril even op want ik dacht dit kan niet, maar het stond er toch echt!" "Enfin ik maak het pakket open en er mist een scartkabel. FIJN! Kan ik weer naar de klantenservice bellen" "Die vertelde mij dat het pakket al wel bezorgt was! Dit kan niet want ik heb niks in mijn brievenbus gekregen dat tnt is langgeweest. De aap kwam uit de mouw want het pakket was bezorgt ... " laatste zin weglaten, en alleen melden dat het pakket "niet was bezorg met gewone post en/of pakketpost" Ik begrijp je frustraties hoor maar het is handiger om de boel koel en zakelijk te houden .... Of je geld van de KPN krijgt, ik betwijfel het, maar nooit geschoten, altijd mis nietwaar Succes!!
Pff.. KPN, breek me de bek niet open. Hebben vorig jaar nog net geen bom op dat hoofdkantoor gegooid :x. Hadden (voor de tigste keer) problemen met internet (ADSL). Al net zo vaak een lijn-check gedaan welke elke keer goed bleek te zijn, en ook al 6 modems versleten ofzo. Nu gingen ze toch maar een keer een monteur sturen (na lang aandringen en wederom eerst beginnen over een interne lijncheck waar we t antwoord al van zouden weten). Dus de monteur kwam zou komen. Ik halve dag vrij genomen, je weet nooit hoe laat ze er zijn. Nou, die kwam niet... Nieuwe afspraak gemaakt (nadat KPN daarover 2 dagen later ook belde), toen kwam er wel iemand... Netjes in pak met zn koffertje, die kwam de binnenlijn meten.. Ja, we weten wel dat die goed is!!! Dus voor niks geweest. We hadden duidelijk aangegeven voor een buitenmonteur hoor! Maar weer een nieuwe afspraak gemaakt... Die zou bellen als ie onze kant op zou komen, want dan hoefde ik weer geen halve vrije dag te nemen... Nou, geen telefoontje en geen monteur! Uiteindelijk een 4e afspraak gemaakt en toen kwamen ze eindelijk. Ze moesten hier onder de vloer, maar kruipruimte is niet al te groot. Vroegen ze me of er een stukje van de straat voor t huis open kon.. Sorry, die is in cement gelegd en tegen t huis aan begonnen met straten, dus ligt muurvast. Je gaat maar op je knieen in die kleine ruimte! Nou, al met al zijn we bijna 2 maanden bezig geweest met de nodige telefoontjes (en geen internet de helft van de tijd), waardoor we - vanwege een eigen zaak - ook nog eens eventuele opdracht mis liepen. Klacht ingediend, wat alleen maar per brief kon/kan (en dat voor een bedrijf die in de digitale-bende handelt) en een cc-tje naar de consumentenbond. Vergoeding van zo'n 300 euro gekregen voor gemaakte kosten / misgelopen inkomsten en het nodige gezeik van alles. 3 maanden terug weer problemen met t modem, we bellen KPN en zonder enige check oid wordt er gelijk een nieuw modem opgestuurd... Of dat t werkt, zo gaan lopen klagen Even extra opmerking: de reden waarom we niet overstappen naar een andere telefoon/internet-leverancier is omdat we buitenaf, in een oud huis en zonder CAI zitten. Dus kabel hebben we niet... Succes iedereen met KPN verder, maar ik kan adviseren cc naar de consumentenbond (al doen ze er misschien niks mee), ons heeft het geholpen! Groetjes, Laura
Bedankt voor je tips! Had de sarcastische opmerkingen er al uit gehaald Ben benieuwd of ik geld terug krijg, anders zijn ze nog niet jarig :x Email is inmiddels verstuurd dus ben benieuwd. Topic kan wat mij betrefd dicht Iedereen bedankt voor reacties.