morgen beide leidsters kdv er niet... rare oplossing hiervoor!!! mag dit?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door muis26, 1 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zandkasteel

    zandkasteel Fanatiek lid

    12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ik heb dat een keer gehad als bijwerking van medicijnen, ik dacht dat ik dood ging van de pijn pff..

    gelukkig heb je medicatie, ja maagzuur kan heel veel aantasten :(
     
  2. muis26

    muis26 Fanatiek lid

    oh echt? ja akelig he!!! was echt zoooo bang dat het een longembolie zou zijn.. was pas snachts om half 3 in mn kamer op de verlosafdeling. gelukkig mocht mijn vriend blijven slapen, dat wou ik perse, ik was zo bang!!! fijn he die zwangerschapskwaaltjes :)

    (ps oleee ole ole oleeeeeeeeeee hihi)
     
  3. zandkasteel

    zandkasteel Fanatiek lid

    12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    mijn zus heeft het ook gehad tijdens haar zwangerschap...en zij had wel een long embolie.

    Ole ole zeker weten... de finale zondag :D:D:D:D:D:D:D
     
  4. muis26

    muis26 Fanatiek lid

    nou, gaat lekker hiero!!! Haal ik vandaag Sam op van KdV... ligt ie te pitten ....... bloedheet in dat kamertje, heeft ie een veeeel te kleine dikke slaapzak van een ander aan (maat 68 -74) hij heeft zelf maat 86!@!@!@!@! zit heeeel strak en hij kan amper zn beentjes strekken..... helemaal klam van het zweet....

    wat moet ik hier nu weer mee????? die begeleidster zei dat ze van niks wist, stagaire had dat waarschijnlijk gedaan... controleren ze dat niet dan????

    komt dit vaker voor? en maak ik me druk om niks.. of is dit iets om te melden?

    vond het zo zielig voor sam....

    Liefs Muis
     
  5. zandkasteel

    zandkasteel Fanatiek lid

    12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Ik neem aan dat het niet gaat dat hij nog lag te slapen maar om de warmte en de slaapzak ;)

    Is ook lekker makkelijk om de stagiaire 'de schuld ' te geven.
    Ze had iig wel haar excuus kunnen aanbieden

    Ik zou naar de locatiemanager stappen, aangezien de reactie van de leidster laconiek is.
    Het is wel jouw kind hoor!

    Hier zeggen de leidsters altijd, als je wat dwars zit zeg het meteen dan kunnen we naar een oplossing zoeken samen.
     
  6. muis26

    muis26 Fanatiek lid

    ja heb je gelijk in!! had het meteen duidelijk moeten zeggen, maar ik denk dan eerst, oh laat maar ff bezinken, misschien maak ik me druk om niks..... en toen kwam ik thuis en vond t toch wel beetje raar.

    ga t wel even zeggen de volgende keer!! :(
     
  7. zandkasteel

    zandkasteel Fanatiek lid

    12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ik weet niet hoe je relatie is met de locatiemanager maar zou gewoon ff aankloppen bij haar of hem.
    Je hebt nu al 2x iets meegemaakt wat gewoon niet kan!
     
  8. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Inderdaad, wat al gezegd is.
     
  9. zandkasteel

    zandkasteel Fanatiek lid

    12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ik bracht Kirsten vanmorgen weg en kijk in haar bakje zie ik daar een dikke winter slaapzak liggen :$, geen wonder dat ze gister maar een uurtje heeft geslapen. Dus tegen de leidster gezegd dat ik die te warm vind voor haar. En als ze een slaapzak aan krijgt een katoenen moet dragen of geen, aangezien ze thuis zonder slaapzak slaapt.

    De leidster van vandaag was het er ook wel mee eens dat het te dik was (zij had gisteren niet gewerkt).

    Ben benieuwd hoe het gaat vandaag want kinderen moesten verdeeld worden over de groepen, op haar groep stond maar 1 leidster. Ben benieuwd hoe ze het op gaan lossen.
     
  10. Sannehai

    Sannehai Niet meer actief

    hoi dames

    tegenwoordig mag een stagiere soms wel als volle leidster worden aan gezien, teminste bij ons op het kdv

    ze moeten dan met hun eind stage bezig zijn, en ze hebben een lijst met een hele boel punten, die moeten ze allemaal af hebben gevinkt (tijdens hun stage)

    er moet een gesprek geweest zijn tussen de stagiere en de unitmanager(locatiemanager) en ook tussen de unitmanager en de leidsters v.d. groep.

    als dat allemaal is gedaan en geregeld dan mag een stagiere in hoge nood, als er geen andere invalkracht te regelen is, werken als een volle kracht.

    bij ons dan dus vanaf dit jaar, dus wie weet is dit een nieuwe regel?

    kindjes in te dikke slaapzakken vind ik echt niet kunnen! wij hebben hier gewoon reserveslaapzakken en als ik degene die een ouder b.v. mee heeft genomen te dik vind, dan pak ik een dunne uit de reservebak

    zeker met deze temperaturen mogen die kids het echt niet te warm hebben!
     
  11. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Heeft iemand documentatie/link over het aantal beroepskrachten op het aantal kinderen (ik las 3 op 13?)?
     
  12. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
  13. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Bedankt Miep.

    Om daarachter te komen moet je dus exact weten hoe oud de kindjes zijn in een verticale groep, want, het zit zo:

    7. Bij dagopvang bedraagt de verhouding tussen het aantal beroepskrachten en het aantal feitelijke aanwezige kinderen ten minste:

    a. één beroepskracht per vier kinderen in de leeftijd tot één jaar; b. één beroepskracht per vijf kinderen in de leeftijd van één tot twee jaar;
    c. één beroepskracht per zes kinderen in de leeftijd van twee tot drie jaar;
    d. één beroepskracht per acht kinderen in de leeftijd van drie tot vier jaar.

    8. Het aantal beroepskrachten, bedoeld in het zevende lid, bij een gemengde leeftijdsgroep wordt bepaald aan de hand van de voor de aanwezige leeftijdscategorieën geldende maximale aantallen kinderen, waarbij aan het eind van de berekening naar boven kan worden afgerond.

    (ik heb mijn oog laten vallen op kdv met vert. groep van 14 kinderen waarbij 2 leidsters).
     
  14. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Dat lijkt me een beetje aan de krappe kant, zogelukkig....
    Stel dat er 8 kinderen van 3-4 jaar zijn = 1 leidster
    En dan tenminste 1 dreumes, de jouwe namelijk en 4 andere dreumesen = tweede leidster op totaal 13 kinderen max.

    Lijkt me niet een reële situatie, er zal altijd wel een baby in de groep zitten en dan daalt het max aantal kinderen op 2 leidsters alweer.
     
  15. tulip

    tulip Niet meer actief

    zogelukkig, dat is echt wel weinig. Het is namelijk niet te doen voor een kdv om in te plannen aan de hand van de leeftijden. Daarom houden ze verticaal een grens van 12 kids aan per 2 leidsters, zodat het altijd wel goedkomt qua leeftijden. Ik vind dit dus ook zeker aan de krappe kant.

    Het overgrote deel moet dus peuters zijn. Wij mogen verticaal 6 kindjes alleen doen, maar dan moeten er dus 4 3+ zijn.
     
  16. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Excuus, het is een groep van 12, de peutergroep heeft er 14.:)

    Maar dan nog vind ik 2 erg weinig hoor! Als er 1 baby gevoed wordt, is er dus 1 leidster voor 11 andere kinderen! Ik kom bij 1 al handen tekort!:$

    Maandag ga ik kijken, ik zal dan eens kijken hoe oud de kindjes zijn!
     
  17. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ah, 12 klinkt al beter. Hier ook 2 leidsters op max 12 kinderen, maar vaak minder als er meer baby's zijn (volgens mij zijn er nu 10 kinderen in Mini's groep). En altijd een stagiaire erbij. Die telt dan niet mee als volwaardig, maar is wel een helpende hand.

    En vaak slapen de grote kinderen als de baby's wakker zijn of andersom, volgens mij zijn er bijna nooit 12 kinderen echt OP de groep zodat de aandacht wel goed te verdelen is.
     
  18. september08

    september08 Fanatiek lid

    20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Even mee bemoeien...
    Ik werk op een kinderdagverblijf, babygroep 9 kids, tot 2 jaar en peutergroep 14, 2-4 jaar.
    Zoveel? Ja zoveel... maar goed te doen hoor.
    En ook ik denk bij eentje thuis, pff... zou er 3 of meer hebben.. Maar op een of andere manier zijn kinderen denk ik anders, ze weten hoe het loopt, zijn makkelijker, zien veel, meer afgeleid...
    Zijn weinig dagen dat ik denk, poeh.. wat een dag..
    Ja alleen nu met dit weer, dan is het afzien. Aan-uit kleden, in bad, uit bad, afdrogen, insmeren, eten, drinken enz...
     
  19. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Heb laatst ook dat soort acties meegemaakt op een kdv waar ik kwam kijken en zo; wat hadden die meiden het allemaal goed in de smiezen!
    Ik denk; die moeten afgepeigerd zijn 's avonds!:$
     
  20. september08

    september08 Fanatiek lid

    20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Jaaaaa dat zijn we ook!!!
     

Deel Deze Pagina