Een advocaat lijkt me niet maar een incasso buro lijkt me goed denkbaar. Doen wij hier voor wel minder. Die werken vaak op no cure,no pay en voor een percentage van de vordering. Tja, als je iets hebt opengemaakt moet je ervoor betalen
Ik snap de hele discussie niet. Jij hebt spullen gekocht en betaald. Vervolgens stuur je spullen terug. Maar je hebt die spullen niet geheel betaald. Nu wil de verkoopster gewoon haar geld terug voor de teruggestuurd (en geopende) spullen. Iedereen weet dat je geopende spullen niet terug kan geven of terug kan sturen. Wat moet de verkoopster nu met deze producten doen? Ik heb het flauwe vermoeden dat er meer speelt. Zomaar dreigen met een advocaat zal deze dame niet doen. Ze verkoopt dure producten dus ze zal prima weten hoe het allemaal werkt.
Naar ik begrepen heb wil ze er best voor betalen als de verkoopster haar de producten weer terug terugstuurt. TS heeft de geopende producten teruggestuurd - de verkoopster wil logischerwijs haar geld zien omdat de producten geopend zijn - ts vraagt haar in dit geval om de teruggestuurde producten weer naar haar weer terug te sturen zodat zij dan kan betalen voor iets wat zij heeft ontvangen - maar de verkoopster EN wil het niet meer terugsturen EN wil haar geld zien. In dat geval heeft ze volgens mij geen enkele poot om op te staan.
Ook ik vind dat de verkoopster volledig in haar recht staat. Je gaat toch ook geen aangebroken pot appelmoes terug brengen naar de winkel omdat je het niet lekker vind (om maar even een vergelijk te maken). ZSM betalen want eventuele extra kosten (in geval van advocaat/incassobureau oid) komen voor jouw rekening. Ze moet je wel het spul terugsturen.
Ik vind dat de verkoopster niet eens de geopende spullen hoeft terug te sturen! Koper heeft de spullen geopend en teruggestuurd, de verantwoordelijkheid van het opsturen ligt dan ook bij de koper! Ik stuur de geopende pot appelmoes naar de supermarkt, verwacht mijn geld terug en anders moet de supermarkt maar de geopende pot appelmoes terugsturen. Beetje krom! Mocht de verkoopster en de koopster een overeenkomst hebben bereikt om de geopende potten terug te sturen zou ik als verkoopster een bedrag voor de verzendkosten vragen. TS is gewoon een beetje dom geweest om de producten te openen en terug te sturen. Tja dan moet je ook de kosten op je nemen. Dat is zo klaar als een klontje!
advocaat van het bedrijf kan niet bij jou komen voor het geld, want zij is afnemer dus zal de advocaat bij haar aankloppen normaal gaat het ook via een incassobureau, en die zullen je eerst schriftelijk verzoeken het bedrag over te maken. maar dat zal dan ook via haar lopen en niet bij de fabriek waar ze het van afneemt. waarschijnlijk is het een dreigement van haar kant. maar normaal gesproken is het wel eens zo dat als een produkt niet bevalt dat het geretourneerd mag worden binnen een bepaalde termijn. of dat in dit geval bij verzorgingsproducten ook zo is weet ik niet. maar ik zou als ik jou was het gewoon afwachten, en anders het product eerst terug vragen alvorens het te betalen, mischien dat je het zelf dan nog weer kwijt kan raken op mp
Wat ik niet zo begrijp.. Als 42 euro al zoveel is voor jou, waarom ga je dan in godsnaam zulke dure make-up kopen? Beetje vaag. Voor zo'n klein bedrag gaan ze heus geen advocaat inschakelen. Hooguit iets verhogenmaar incasso kosten enzo lijkt me sterk. Dat is alleen maar duurder voor hun. Maar ik zou niet moeilijk gaan doen voordat er wel meer actie wordt ondernomen..En dat kan van alles zijn, ik bedoel. Via marktplaats?! Dan ken der zelfs een dikke brede kerel voor je deur staan misschien weet jij veel.
En dat denk ik ook idd. Want dit speelt niet alleen vanaf vandaag, dit speelt al 7 maanden . De verkoopster heeft haar al heel vaak een mail gestuurd kan ik opmaken uit de berichten van ts en nu pas zegt de ts, prima ik betaal als jij de spullen terug stuurt, waardoor de verkoopster ook zoiets heeft van: deze ellende heeft me al lang genoeg geduurt. Het vertrouwen is bij haar ook weg lijkt mij. Voor hetzelfde geld heeft de verkoopster haar al vaak aangeboden om de produkten terug te sturen tegen verzendkosten als ze haar geld krijgt, maar dat de ts heeft geweigerd en dat de verkoopster nu zoiets heeft van: en nu dokken. Met andere woorden: we lezen maar een kant van het verhaal En nee tuurlijk gaat het ons niet aan waarom ze voor zoveel besteld, maar gebruik het niet als smoes dat ze het nu niet kan betalen. Ik neem aan dat de ts zo slim genoeg is geweest om het geld waarvoor ze heeft besteld opzij heeft gelegd.
Tsjee wat maakt dat nou uit of ze dure make-up/ verzorgingsproducten koopt?? Ook al heeft ze nog geen cent over maandelijks, het is nog altijd HAAR zaak wat ze doet met het geld wat ze heeft!!!!!!! Het is niet een dier wat ze heeft gekocht wat je ook moet onderhouden.......... Maar TS ik vind het ook allemaal vreemd, zelf persoonlijk wil ik je de tip mee geven het voortaan bij een parfumarie of drogisterij te kopen. Ik zie hier ook heel veel reacties voorbij kopen dat je ook een pot appelmoes niet aangebroken kunt terug brengen, en nog meer voorbeelden! Maar ik heb mijn make-up en verzorgingsproducten altijd bij ICI paris weg, en als ik ergens niet tegen kan dan mag ik het zeker terug brengen! Dat is mij al een aantal keren medegedeeld door de verkoopster. Maar zeg er wel bij dat zij mij die creme adviseren... Dus het kan bij bepaalde zaken wel hoor! Het is niet ondenkbaar. Maar ik begrijp de verkoopster zeker wel, 5 van de 10 klanten dit nou gaat doen? Ze kan het niet weer verkopen zo in deze staat... Dat je er niet tegen kunt is jouw eigen risico, internet bestellingen zijn leuk via marktplaats, maar er zitten gewoon wel ''maar's'' aan.. Dus tip voor de volgende keer , ga gewoon naar een winkel! En vraag anders eerst om testers. En ik heb verder niet het hele topic nog doorgelezen, maar waarom heb je het pas zo laat terug gestuurd? En waarom niet eerst met haar overleggen via de email?
oke, weer bedankt voor alle reacties, ja, inclusief de negatieve.. Ik heb al gezegd dat ik begrijp dat de ongeopende produkten niet terug kunnen.... maar ik ga gewoon echt niet betalen voor de produkten die ik niet eens heb!!maar zij zegt: lees onderstaande mailtjes en mijn advocvaat (incl naam) neemt contact met je op. zij zegt dat ze die produkten niet aan me hoeft terug te sturen omdat wat ik nu heb al alles is wat ik moet betalen....heel erg raar dus want ik moet alle geopende produkten gewoon betalen en die heeft zij?!!raar maar goed. Ik ga het geld overmaken morgen maar wil die advocaat wel eens spreken dan hoor, ik ga morgen zelf even bellen denk ik, kom ik er gelijk achter of het echt is. vond het ook vervelend dat het 1 produkt heel anders was dan ik eigenlijk hoorde te krijgen, kwam ik achter na openen, was veranderd zij ze..
Oke Sheila82, Ik koop een pot creme bij jou, ik probeer het thuis maar ik kan er niet tegen. Ik stuur het terug en verwacht van jou mijn centen terug. Die centen wil ik wel gelijk terug want die pot creme heb ik naar jou gestuurd. Hoe reageer jij?
@Beertje Waarschijnlijk is het een automatische link. Zie http://www.zwangerschapspagina.nl/over-deze-site/217179-automatische-links.html
Maar jij hebt die producten ook gewoon zomaar teruggestuurd? Het was toch veel handiger geweest contact met haar op te nemen om te vertellen dat het niet bevalt en hoe nu verder? Jij stuurt het dan terug, en verwacht dat alles in orde is, zij krijgt ineens 2 geopende verpakkingen terug en denkt ho ho, dat gaat zo niet. Ze geeft dus bij jou aan dat je moet betalen omdat je ze open gemaakt hebt, en dan wil je ze weer terug. Ik kan me heel goed indenken dat de verkoopster er zat van is, want ze weet natuurlijk niet waar ze nu aan toe is. Mail haar gewoon dat je dat geld overmaakt, maar dat je daarna graag de geopende verpakkingen terug wilt (jouw verzendkosten uiteraard) Kijk hoe ze daar op reageert, maak het geld over, en als je dan die verpakkingen niet krijgt, dan bel je toch ook een advocaat (grapje hoor) Ik denk dat zij gewoon wat zekerheid wil, want als je al in december besteld hebt ben je dus al een dik half jaar aan het emmeren. geef haar die zekerheid, en dikke kans dat het met een sisser afloopt! Succes!
er was afgesproken dat ik de produkten terug zou sturen uiteraard, maar oke, van die geopende produkten begrijp ik wel hoor, dus houd daar maar over op onderhand (Fairy111) Het gaat mij er nu om dat ze weigert die geopende produkten die ik wel moet betalen aan me terug te geven, dat doet ze gewoon niet....ik heb nu nog maar 1 produkt in huis en heb betaald voor 3 dingen...vind dat gewoon vreemd, alsof ze zegt: eigen schuld,had je het maar niet terug moeten sturen, nu houd ik het zelf, verkoop het op mp en heb ik lekker veel winst.... ik ga dat geld dus wel gewoon overmaken maar wil wel die produkten terug...als die advocaat belt (wat me onzin lijkt) kan ik dat ook duidelijk maken (maar ik betaal gewoon dus lijkt me overbodig een advocaat. Daarnaast is die termijn zo afgesproken Maar zoals ik zei, ik betaal gewoon maar heb geen goed woord meer voor haar over aangezien ze nu alleen maar reageert met: je hoort van mijn advocaat, als ik zeg dat ik betaal maar wel die produkten terug wil
Nou dan doe je google, zoek willekeurige advocaat, en zet zijn nummer in jou mailtjes (nee serieus, dit is ook niet netjes van haar natuurlijk, als jij gewoon betaald moet ze die producten terugsturen, maar om eerlijk te zijn, ik had gewoon betaald en het er bij gelaten, volgens mij praat je gewoon tegen een muur nu)