alleenstaande moeder en toch samenwonend?

Discussion in 'De lounge' started by Pompeloesje, Aug 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bebek Istiyorum

    Bebek Istiyorum VIP lid

    Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik vind dus dat je je er juist helemaal niet buiten moet houden en dit gewoon moet melden!!
    Ik ben het met Petatje eens dat dit gewoon niet kan: je kan niet moedwillig de boel belazeren om meer geld te krijgen. Wat nou als ze straks een dikke schuld hebben en dan alles terug moeten betalen? Dan is het kindje daar de dupe van!

    Voor mij heb je helemaal gelijk hoor Petatje: melden die handel, want voor zulke profiteurs moet de rest van het land belasting betalen!! Want daar gebeurt dit van he mensen: van osn belastinggeld!!! (nou ja, voor degenen die in belgie wonen dan, maar dit komt ook vaak zat in nederland voor!)
     
  2. Channie

    Channie Fanatiek lid

    Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Ik zeg alleen maar dit.. wie een kuil graaft voor een ander...........................................

    Ik hou niet zo van veraders...maar goed ieder zijn ding he.
     
  3. mora27

    mora27 VIP lid

    Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ben ik het helmaaaaal mee eens
     
  4. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik zelf vind dat je je er niet mee moet bemoeien. Wat heb je eraan? wat win je ermee..niks toch..

    Tuurlijk ik heb ook een bloed hekel aan mensen die het doen omdat wij iedere maand met 1 miezerig loontje met zn vijven rond moeten komen en hun zitten zeg maar op hun luie gat het geld boompje te plukken. Maar dan nog...ooit komen ze wel op het matje
     
  5. Suzanne68

    Suzanne68 Niet meer actief

    Snap je frustratie...het is ook niet eerlijk allemaal,maar ben zelf niet zo van het mensen verlinken.Dus ik zou het persoonlijk laten gaan...maar iedereen is weer anders....
     
  6. Jeem22

    Jeem22 VIP lid

    Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    ik ben het eigenlijk wel met Bebek eens...
     
  7. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik sluit mij hier wel bij aan, ik denk niet dat ik het lef zou hebben om het zelf te doen, maar ik vind het wel super oneerlijk. Ik vind niet dat dit met verraden te maken heeft. Als de vork anders in de steel zit, dan vinden ze dat bij de sociale dienst of belastingdienst ook wel. Je moet eens weten hoeveel mensen er zijn die dit zo doen, als die harder aangepakt werden hoefden wij niet zoveel belasting te betalen hoor.
    Dit is gewoon de wet overtreden, als er bij jou ingebroken wordt ofzo en je hebt de dader goed kunnen zien, dan zeg je toch ook niet, ik houd niet van verraders, of ik bemoei mij er niet mee. Dan wil je ook dat diegene gepakt wordt omdat ze aan je centjes/spullen zitten??
     
  8. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Je kan het wel melden, maar dan moet je ook het lef hebben om die mensen te vertellen dat je dat gedaan hebt en niet net doen alsof je nergens iets vanaf weet.
     
  9. Windows

    Windows Fanatiek lid

    Feb 2, 2006
    1,860
    0
    0
    Ooooeh,
    dubbel dit...
    aan de ene kant zeg ik ook:melden(hebben we hier al niet eens eerder zulke topics gehad ;))
    Maar aan de andere kant zou ik denken,laat ze lekker,ooit komt het toch wel uit bij de Soos en dan mogen ze alles wat ze al die tijd ten onrechte hebben ontvangen terug betalen.
    Maar wat win jij er mee?Niks toch?
    Ik ken ook mensen persoonlijk,die het zo doen momenteel,maar dat gaat toch echt geen eeuwigheid duren,dat is een ding dat zeker is,zijn ook bezig met Reïntegratie enzo.
    Ik moet zeggen,ik heb ook ooit een blauwe maandag zwart bijgeklust hoor,1 ochtend in de week een huis poetsen,naast m'n uitkering,ik denk hooguit 6 weken dat ik dat gedaan heb.
    Inmiddels zijn wij dus tweeverdieners(WIT) geworden,en ik kan je vertellen:dat voelt echt heerlijk:D(wat ben ik dan wel niet,als ik naast m'n witte baan nog zwart ga bij werken?)
    Verder sta ik er niet eens bij stil dat een deel van mijn belastinggeld naar de bijstandsgerechtigden gaat,ik ben blij dat ik gewoon lekker kan werken,om mijn GEZIN te onderhouden.
    Ik zou zo niet kunnen leven alles maar stiekem en altijd maar moeten liegen tegen de Soos,niet mijn ding.
     
  10. Pompeloesje

    Pompeloesje Fanatiek lid

    Aug 10, 2009
    4,227
    300
    83
    Female
    uitvaartondernemer
    België
    na een nachtje slapen ziet het er allemaal anders uit. Ondanks dat ik nog steeds vind dat het een stelletje *** zijn gaan we het ff aankijken.
    Het zal trouwens ook niet mijn beslissing zijn maar die van men ouders.
    bedankt voor de tips,info en meningen ;)
     
  11. Tamale

    Tamale Niet meer actief

    Precies!!

    Ik irriteer me ook juist aan de mensen die zeggen: niet mee bemoeien.
    Nee vooral niet doen, zo word het inderdaad beter in Nederland. ( of Belgie in dit geval ).

    Ts, ik hoop dat je er wat mee doet!
     
  12. Gwen81

    Gwen81 Fanatiek lid

    Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
     
  13. yinte

    yinte Fanatiek lid

    Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je wilde dus uit wraak aangifte doen en nu krabbel je terug.en zeg je dat je het nog even aanziet. wat is je beweegreden daar dan weer voor? weet je het ineens toch niet meer zo zeker?
     
  14. Pompeloesje

    Pompeloesje Fanatiek lid

    Aug 10, 2009
    4,227
    300
    83
    Female
    uitvaartondernemer
    België
    @yinte zoals ik al eerder zei:die beslissing ligt bij mijn ouders. Als zij beslissen het nog ff aan te zien sta ik volledig achter hun. Ik kwam hier ff info halen omdat de wetten in NL strenger ervoor zijn.
    Ik ben wel zeker over hun situatie. Ik ben zeker om aangifte te doen. Maar mijn moeder wil het nog even aanzien.
     
  15. Skatje

    Skatje VIP lid

    Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Echt waar?

    Ik zou het dus écht wel melden he! Wij betalen uiteindelijk de uitkeringen van die fraudeurs! Schandalig.

    Lekker makkelijk, op een oneerlijke manier aan geld komen.
     
  16. Jeem22

    Jeem22 VIP lid

    Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    Amen!

    En dan maar een kuil graven voor een ander en er zelf in vallen..;)
     
  17. Pompeloesje

    Pompeloesje Fanatiek lid

    Aug 10, 2009
    4,227
    300
    83
    Female
    uitvaartondernemer
    België
    ik doe alles eerlijk hoor,heb er dus geen schrik voor ;):D

    ik snap alle andere meningen ook. En dan ff dit verhaal buiten beschouwing gelaten.

    Hebben jullie dan nooit zoiets van:wij maar klooien terwijl er zoveel profiteurs zijn?
    heb er eigenlijk nooit echt bij stil gestaan tot nu. een eigen huis,twee auto's,een baby en geen centjes op het einde van de maand. terwijl er veel mensen zijn die de gaten in het net vinden en schaamteloos profiteren van de sociale zekerheid.
    Natuurlijk zijn er zoveel gaten in het net dat het wel uitnodigd natuurlijk om te profiteren.
    En dat op kosten van de belastingbetaler.
    ach,of mijn ouders er nu melding van maken of niet. Zulke mensen zullen inderdaad altijd blijven bestaan.
    Het is gewoon enorm frustrerend. :(:x
     
  18. Windows

    Windows Fanatiek lid

    Feb 2, 2006
    1,860
    0
    0
    #38 Windows, Aug 11, 2010
    Last edited: Aug 11, 2010
    Tuurlijk denk ik dat ook wel 's,
    heb nu ook een kennis,alleenstaande moeder,in de bijstand sinds vorig jaar.
    Maar wel een aanvraag doen voor de Voedselbank(wat ik ook wel kan begrijpen dan)en ondertussen net zo hard roepen dat ze wel weer een auto zou willen(ze heeft altijd auto gereden bij d'r ex)
    En laat ze die auto nou sinds kort ook nog hebben ook!!!
    Ik doe dus alles op de fiets,
    en dat geeft ook niet,want alles is voor mij ook gewoon aan te fietsen.
    Ik ben dan ook niet eens jaloers op d'r hoor,in tegendeel,mijn tijd voor een auto komt ook nog wel,maar dan kan ik wel zeggen:kijk,daar heb ik me nou een slag voor in de rondte gewerkt :DDie eer zal me dan ook alleen maar strijken ;)


    Trouwens,ze gaan hier in R'dam starten met 450 Bijstandsgerechtigden aan het werk te krijgen,zal nog een hele onderneming worden denk ik zo,maar weigeren ze,dan worden ze gekort,en terecht!Het is geld dat je iedere maand krijgt,en waar ze nooit wat voor hebben hoeven doen...En ik heb zo'n vaag vermoeden dat er van die 450 ook een groot deel al geruime tijd fraudeert,dus dat zal snel aan het licht komen dan:D
     
  19. Jeem22

    Jeem22 VIP lid

    Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    Ik denk dat vaak zat!

    En walg echt van die mensen!
    Ik werk me uit de naad om de maand rond te komen!
    Moet voor alles betalen.

    En hun.. Hun doen niets en krijgen van alles!
     
  20. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Waarom zou je ze niet melden? Als ze toch alles eerlijk doen, dan zal dat uit een mogelijk volgend onderzoek wel blijken. Je dient je gewoon aan de regels te houden, klaar.
     

Share This Page