Vrouw van bus gezet na geven borstvoeding

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door blackeyedgirl, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

  1. Hahaha ik zie het al helemaal voor me!
    Je hebt gelijk, als het niet anders kan moet het maar en hij moet een beetje normaal doen.
     
  2. NathalieH

    NathalieH Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Ikzelf zou dus nooit in het openbaar mijn kind de borst (durven) geven. Er zijn ook andere oplossingen te bedenken.
    Je weet dat je met je kindje opstap gaat en honger kan krijgen? Dus kan je je melk afkolven en neem je een flesje mee en ga ergens in een restaurant ofzo het flesje zitten geven. Ik heb dat regelmatig gedaan. Er zijn heel veel restaurants of cafe's die bereid zijn om de melk voor je op te warmen en anders stap je even op en ga je het ergens anders proberen. Zo heb ik ooit eens een aantal cafe's afgelopen met de vraag of ik mijn kleine ergens kon verschonen en te eten kon geven. Bij het 3e cafe werd er een tafel vrijgemaakt achter in hun priveruimte en daar mocht ik haar verschonen en zij hebben toen ook het flesje opgewarmd.
    Maar zoiets ga je niet in een bus doen.
     
  3. 4days

    4days Niet meer actief

    Wat een onzin, waarom zou het niet in een bus kunnen als het discreet gaat?! Kijk, als je het niet WILT, dat moet iedereen zelf weten. Maar vrouwen die het wel willen moeten hier gewoon de ruimte voor krijgen. Ik persoonlijk zie het echt niet in dat ik mijn complete schema en voorbereiding aan moet gaan passen aan andere mensen, omdat die blijkbaar zo'n verknipt beeld hebben van borstvoeding.
    Ik heb overigens mijn zoontje overal wel gevoel, ook wel eens in een restaurant of op een terras. En als andere mensen het niet willen zien kijken ze maar de andere kant op.
     
  4. mama van Marit

    mama van Marit Niet meer actief

    Nou je hoeft je kind niet te pas en te onpas overal te voeden. Dan maar even brullen. Als mijn man zin in een beurt krijgt dan neemt hij mij ook niet in een bus ofzo. Dat doen we dan ook discreet. Kan met bv ook. Kindje kan wel eventjes wachten. En anders moet je rekening houden met reistijd en de kleine voor die tijd voeden.
     
  5. 4days

    4days Niet meer actief

    Dus jij vindt bv geven hetzelfde als sex? Hoezo verknipt beeld... ;)
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Het zegt al genoeg dat die sukkel moest vragen of ze zat te voeden..tjeeeez.
     
  7. Seth

    Seth Niet meer actief

    hmmm kan ik heel veel redenen bedenken dat je WEL openbaar moet voeden...
    A. de bus had vertraging... (doordat hij elke bv-vrouw eruit zet..en om de 5 minuten moet stoppen :D)
    dus hier had vrouw geen rekening mee gehouden..
    (ff dollen, maar iig kan altijd wat tussenkomen)

    B. kindje is een flesweigeraar....

    C. kindje had een regeldag... nou kolf daar maar eens tegenop..

    D. vrouw lukt het niet om te kolven..... is voor sommigen ook een drama hoor!!

    E. nu was dit kindje ouder, maar in het begin is het voor de voedingniveau juist slecht om te kolven..


    Zelf was ik ook niet zo voor het openbaar voeden bij de eerste... de eerste keer was omdat zoontje doodziek was en ik op de spoed zat met hem....
    kolven was hier sowieso geen optie met weggaan.. want auw dan kreeg ik stuwing...!!!

    Moet zeggen dat ik met dochter er al makkelijk mee was....
    of mn kind honger... of een stukje borst zien.. (nog niet eens) makkelijke keuze!!

    Daarnaast vind ik het erg krom... dat bv zo gepromoot wordt met "het is zo makkelijk want je hebt het altijd bij je en op de juiste temperatuur".... en dan nog moeten klooien met flessen, omdat anderen er "moeite mee hebben" en rooie oortjes krijgen.... omdat ze heel goed moeten kijken of er een wellicht een stukje borst zichtbaar is.....

    (terwijl ze bij wijze van spreken, sávonds een pornodvd opzetten... genaamd big-tits... :D)
    kan me vergissen... maar volgens mij heeft moeder natuur ons nog altijd borsten gegeven om te voeden....:D
     
  8. Seth

    Seth Niet meer actief

    ik zorg er altijd voor dat mn vriend geen stuwing krijgt....
    dus die neem ik ook om de 4 uur.... :)D)
     
  9. mama van Marit

    mama van Marit Niet meer actief

    Hahha nee maar wel dat mensen sommige dingen krijgen te zien waar ze niet op zitten te wachten en dat dat als schokkend wordt gezien. Als je kijkt naar het voorbeeld van de ts zal er waarschijnliijk niks te zien zijn geweest. Toch kan ik me wel voorstellen dat mensen zich ongemakkelijk gaan voelen bij zulke taferelen. En die daar helemaal niet op zitten te wachten.Iedereen heeft nu eenmaal verschillende normen en waarden.
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hahah, tjah, ik ga echt mijn borstkolf niet de hele dag meesjouwen zeg.
    Hij drinkt lekker live aan de borst, punt.
     
  11. mama van Marit

    mama van Marit Niet meer actief

    Dan heb jij vast een vrolijke vriend!!
     
  12. Kimi1

    Kimi1 Fanatiek lid

    17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    het is gewoon heel natuurlijk, en als niemand er last van heeft what is the big deal?? ze deed het heel discreet zodat bijna niemand het zag moet kunne toch?
     
  13. Seth

    Seth Niet meer actief

    je hoeft toch niet perse te kijken....

    en eigenlijk zegt het toch wel wat... dat zoiets al al schokkends ervaren kan worden..... ;)...
     
  14. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    #34 Devy, 14 aug 2010
    Laatst bewerkt: 14 aug 2010
    @mamavanmarit In het kader van een lievere wereld begint bij jezelf zal ik hier een zeer aangepaste reactie geven:

    - Het verschil tussen een volwassene en een baby: Een volwassene weet en begrijpt dat een behoefte soms uitgesteld moet worden, een baby heeft dat begrip niet. Niet dat aan alles meteen toegegeven moet worden bij een baby, maar het is zeker een reden om daar flexibeler mee om te gaan.

    - Het verschil tussen een eerste levensbehoefte en iets wat dat niet is: Zonder sex ga je niet dood, zonder eten wel. Een voeding wat uitstellen leidt inderdaad niet tot het overlijden maar brengt zeer zeker meer ongemak mee, en het sex is heel wat minder belangrijk dan een kindje wat voeding krijgt.

    - Borstvoeding vs kunstvoeding. Kunstvoeding mag maar gelimiteerd gegeven worden en valt zwaarder op de maag. daardoor zal een kindje minder vaak om voeding vragen en ook al zou het kind meer willen op een gegeven moment zit je aan de max. Borstvoeding slaagt over het algemeen pas echt goed als het kindje kan aangeven wanneer een hoeveel het kindje zelf wil drinken. Zo kan het voorkomen dat een kindje er lang geen 3 uur tussen laat zitten. Door de houding die jij propagandeert betekent dat dat vrouwen (voornamelijk in een regelperiode) zich in huis op moeten sluiten want wie weet dat iemand iets ziet. Dit vind ik bijzonder onnodig. Bijna iedereen houdt zoveel mogelijk rekening met reistijden etc maar dat is niet altijd mogelijk!
     
  15. mama van Marit

    mama van Marit Niet meer actief

    En dat heeft dus met normen en waarden te maken. Wij kunnen niet voor iemand anders beslissen of iets schokkend is of niet.
    Nu kan het mij persoonlijk niks schelen wat men doet. Werk in de zorg dus zie genoeg voorbij komen en schrik dus niet snel. Maar wat voor mij geld hoeft voor een ander niet zo te zijn.
     
  16. Seth

    Seth Niet meer actief

    hmmmm nee, maar als daar op deze manier mee omgesprongen wordt, en als alles van de bus en metro gezet moet worden wat IK schokkend vind.... ;)

    Zie bijvoorbeeld liever een vrouw die haar kind de borst geeft, als iemand die in zn neus zit te peuren..... :D
     
  17. mama van Marit

    mama van Marit Niet meer actief

    Tuurlijk dat is ook zo. En daarom word die man waarschijnlijk op zijn gedrag aangesproken oid.
    Ik probeerde alleen duidelijk te maken (in het kader van een lieve wereld) wat voor de een geld hoeft niet zo voor een ander te zijn.
     
  18. Seth

    Seth Niet meer actief

    Zie toevallig een reactie van je in een ander topic.... en was even verbaasd....
    bedoel... je schrijft daar dat je door omstandigheden (met respect, hoor!!) maar 6 weken bv hebt gegeven....

    Terwijl ik hier begreep dat je vaak kolfde...

    De theorie van borstvoeding... is vaak anders als de "praktijk"...
    mbt tot kolven enzo...
     
  19. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    mensen hebben het hier wel over brullen van de honger, maar als je ergens heen gaat kan je ook afkolven en in een flesje meenemen. Ik heb een keer een vrouw tegenover me in het restaurant gezien die der tiet eruit haalde en begon te voeden. Dan hoef ik me biefstuk niet meer hoor.

    Als het diskreet gebeurd prima! Geen enkel bezwaar tegen, maar ik hou er persoonlijk niet van om een tiet in mn gezichtveld te hebben met een lurkende baby eraan terwijl ik me biefstuk met roomsaus eet.
     
  20. Seth

    Seth Niet meer actief

    je had ook frikadel kunnen bestellen.... :D was passender geweest dan....
     

Deel Deze Pagina