Mijn dochter en ik zijn eind juni naar Spanje geweest, en hebben van kennissen een appartement gehuurd. Bij aankomst hadden we geen warm water. Voor mij niet erg, maar voor mijn dochtertje wel (douchen) Het duurde 5 dagen voordat we weer warm water hadden. Gelukkig heb ik wel iedere dag met die kennis in Nederland gebeld, om te vragen hoe het er voor stond. Het hele gebouw had hier last van, breuk in de leiding. Nou ja, mij hoor je hier verder niet over. Wat is nu het probleem; toen we aankwamen, zat er een scheur in het zitvlak van een balkonstoel. De stoel een beetje afzijdig gezet, maar ben er per ongeluk toch een keer op gaan zitten, met het gevolg.... ik zak er keihard doorheen, stoelleuning afgebroken. Ik nog een groot papier erop geplakt, met de mededeling, kijk uit stoel is kapot. Nu belt die kennis mij gisteravond op, of ik even mijn verzekering kan bellen zodat die stoel vergoed wordt. Eur 75,-. Kunststof stoel kan in ligstand. Hij stuurt de bon op. Volgens mij was de stoel niet eens meer nieuw! Echt belachelijk vind ik zelf, ik vind het ook onrechtvaardig, omdat die stoel al kapot was, maar... ik heb geen bewijs hiervan. Ben nog een klap gevallen op mijn arm ook hierdoor! Weet iemand of ik in mijn recht sta de stoel niet te betalen? Ik zit er dan over te denken om de dagen dat ik geen warm water heb gehad terug te claimen. Wat vinden jullie? Dank! Kari
Van die stoel had je direct moeten melden dat deze defect was, helaas moet je die stoel dus vergoeden (of je moet het kunnen aantonen dat het al kapot was, maar dat kon je niet schreef je al). En ik zou zeker geld terug claimen van de dagen zonder water, hierdoor is een belangrijke voorziening weggevallen. En hij kan niet zeggen dat hij het niet wist... want je hebt contact gehad. Hebben jullie verder wel zaken op papier gezet? (huurcontractje)
als je verzekerd bent dan zou ik gewoon die bon naar de verzekering opsturen krijg je 75,- overgemaakt en dat maak je weer naar hun over. probleem opgelost. wel zou ik idd iets regelen met de 5dg zonder warm water verhaal. dat kan niet!
Ja weet je wat het is.... die verzekering is zo geregeld. Maar het gaat mij om het principe. Mijn neefje is vorig jaar zomer geweest, en die stoelen stonden er toen al zei hij, dus ze zijn zeker niet nieuw. Misschien ben ik wel zeikerd nummer 1, maar die mensen zwemmen in het geld, hij laat een kapotte stoel op het balkon staan. Ik had trouwens ook megaveel kakkerlakken. Ook gemeld. Pfff ik ga hier echt nooit meer naartoe. Ik heb trouwens ook contact gezocht met Consuwijzer. Hier word ik morgen door gebeld, kijken wat zij voor advies hebben.
Lelymupske, bedankt! Wacht morgen even af, als ik de bon van die stoel heb. Kijken wat voor aankoopdatum er op staat. Het zijn vroeger vrienden van ons geweest, dus wil ik een niet al te boze brief sturen, maar wel een duidelijke, correcte brief, dus ja, misschien kan ik je hulp wel gebruiken! Verder alvast bedankt voor de reacties, fijn dat dit forum er is!
Heb je aan 1 kant wel een punt.. Maar omdat de stoelen ouder zijn tja.. daar kan je niks van zeggen. zo had iemand een keer koffie over mijn man's kostuum geknoeid wij hadden ook om hun verzekering gegevens gevraagd. de man was heel lief. de vrouw heel boos en verontwaardigd. Het was geen nieuw pak maar ook niet oud. en de stomer kreeg hem niet meer schoon (licht kostuum) tja .. moet je toch een nieuw pak kopen. wij kregen zonder problemen van hun verzekering een nieuw pak en het koste hun niks. (later was de vrouw vriendelijker hoor.. maar ja.. misschien de schok..) wat betreft de andere dingen.. daar zou ik zekerrrr achteraan gaan. want dat vind ik ongehoord!:x Zeker dat ze daar geen vergoeding of zo voor geregeld hebben ..
Kari: In principe maakt het niet uit of iets nieuw is of niet, als je iets van een ander stuk maakt moet je het vergoeden. Als we alleen dingen hoefden te vergoeden die nieuw waren dan hadden we allemaal een groot probleem als iemand tegen onze auto aan rijdt enz. Het is erg spijtig dat je niet meteen gemeld hebt dat die stoel stuk was, in dat geval had je namelijk de stoel niet hoeven vergoeden. Het is altijd raadzaam om even een huisje te controleren op eventuele gebreken zodat je hier zelf voor op moet draaien. Ik zou de verhuurder zeker aanspreken op het feit dat jullie 5 dagen gaan warm water hadden.
Nou ik spreek net mijn neefje, die heeft vandaag de sleutel opgehaald van het appartement, zij vertrekken over een paar dagen daarnaartoe. Hij heeft direct de faktuur in zijn hand gekregen, of hij die aan mij wil geven. Prima, maar wat blijkt, het is niet de bon van de stoel die kapot is, maar van een nieuw aangeschafte balkonstoel, a Eur 75,- dd. 27-07-2010. Heb ik voor de verzekering dan niet de aankopbon nodig van de kapotte stoel? Ik weet niet of dit dezelfde is.... Gelukkig gaat mijn neefje even kijken volgende week. Ben niet echt bekend met dit soort dingen zoals jullie zien (gelukkig)
ik zou die stoel niet vergoeden, aangezien dit een bon is van een nieuwe stoel, dus niet de stoel die stuk is. hij zou bij mij de boom in kunnen, en aangezien hij ze zwart verhuur kan hij je niks maken, begint hij te dreigen, even de belastingdienst bellen, hihihi
Ik vind het ten eerste al belachelijk dat de factuur aan je neef wordt gegeven!:S wat betreft de factuur.. volgens mij moet je het origineel hebben... allemaal btje vreemd
Als je een bon krijgt van een andere stoel dan de stoel die stuk is gegaan vind ik ook dat je absoluut niets hoeft te vergoeden. Daarnaast denk ik dat ik had gezegd dat de boel elkaar mooi kan verrekenen. Jij hebt 5 dagen zonder warm water gezeten, hij heeft een kapotte stoel. Dat kan mooi tegen elkaar worden afgewogen toch? Aangezien het toch allemaal zwart gegaan is kan dit dan ook wel zo opgelost worden vind ik.
Weet je wat de vrouw van de verhuurder tegen mij zei, toen ik iedere dag belde over dat water...... "Tja dat heb je hè, in dat soort landen, dan breekt opeens de waterleiding, en ja kakkerlakken, ja dat is ook normaal in Spanje"
Haha "in dat soort landen" alsof Spanje een derde wereld land is! Ook Spanjaarden houden niet van kakkerlakken en er is ook niets mis met de waterleidingen daar.