Meisje (4) verdrinkt op Kos

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Dahlia, Aug 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    KOS - Een 4-jarig Nederlands meisje is verdronken in het zwembad van hotel Kipriotis Village op Kos. Het kleintje was op eigen houtje op onderzoek uitgegaan en waarschijnlijk via een van de vele glijbanen in het bad terechtgekomen.
    Hotelgasten zijn enorm geschrokken van het drama dat begin deze week plaatsvond op het Griekse vakantie-eiland en zijn boos dat er geen toezicht was bij het zwembad van het viersterrenhotel. Bovendien noemen ze de houding van het personeel schokkend. „Iedereen deed alsof er niets gebeurd was. De vakantie van andere mensen mocht niet verpest worden”, aldus een gast, die nog steeds in het hotel verblijft. „Ze zijn hier echt respectloos mee omgesprongen. Ze stoppen alles het liefst in de doofpot”, reageert een vader die nog veel aan het drama moet terugdenken.
    Volgens hem had het ongeluk voorkomen kunnen worden als er badmeesters aanwezig waren geweest. „Dat mag je toch wel verwachten van een hotel als dit.” Hij drukt toekomstige vakantiegangers op het hart om zelf goed op hun kroost te letten.
    Het Nederlandse gezin was net aangekomen op het eiland. De ouders zaten in het restaurant toen ze merkten dat hun dochter verdwenen was. Op datzelfde moment waarschuwde een jongetje zijn vader dat hij bij de glijbanen een kindje onder water zag liggen. Deze ouder haalde de kleine uit het water en begon gelijk met reanimeren. Dat mocht helaas niet meer baten.
    TUI Nederland, dat veel vakantiegangers in het hotel heeft, is op de hoogte van het voorval, maar mag in verband met de privacy niets zeggen. Bij Kipriotis Village was niemand bereikbaar voor commentaar.


    Meisje (4) verdrinkt op Kos - Binnenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [binnenland]

    __________________________________________
    Vreselijk! :(
    Maar wat ik van de ouders niet begrijp: als je in het zwembad bent, en al helemaal in het buitenland, dan let je toch goed op je kinderen. Dat meisje was 4 jaar oud. (!!!!!!!!!!!)
    Het is natuurlijk afschuwelijk voor die ouders, maar ik denk dan: let dan wat beter op je kinderen.
     
  2. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Oja, ook te gek voor woorden dat er geen badmeesters aanwezig waren op de plekken waar ze hadden moeten zijn.
     
  3. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Verschrikkelijk zeg!

    Maar ik ben 't wel met je eens hoor, die ouders hadden hun kind wel wat beter in de gaten mogen houden (zoals ik 't verhaal nu lees). Tuurlijk is een kind van 4 watervlug, maar als je in een restaurant zit, heb je 't toch wel in de gaten als je kindje ervandoor gaat?
     
  4. mama van chayenna

    mama van chayenna Bekend lid

    Jun 25, 2009
    843
    24
    18
    Female
    je moet ook een kind van 4 goed in de gaten houden zeker als er een zwembad of iets in de buurt is, en zeker op vakantie !!!

    Ik zie weleens kinderen hier in de buurt al alleen buiten spelen van 4 jaar dat ik wel eens denk waar zijn jullie mee bezig.
     
  5. Pris

    Pris Fanatiek lid

    Verschrikkelijk!!

    Tuurlijk hadden er badmeesters moeten staan maar is zeker ook eigen verantwoording.
    Het verhaal vertelt volgens mij niet of het meisje al een zwemdiploma had.
     
  6. 4days

    4days Niet meer actief

    Vreselijk hoor! :( Maarja, zoiets KAN altijd een keer gebeuren. Wie weet was haar broertje wel net heel hard gevallen en had een bloedende knie, en waren de ouders even druk bezig om naar die knie te kijken? Ik zeg maar wat hoor, maar zo'n moment is er snel eens in geslopen. En 99 van de 100 keer gaat het dan goed, en die ene keer worden dit soort nieuwsberichten... :(
     
  7. MHMW

    MHMW Niet meer actief

    Verschrikkelijk, las het net op teletekst. Moet er toch niet aan denken dat ons zoiets overkomt. Maar om nu meteen van het slechtste uit te gaan, dat de ouders niet goed hebben opgelet. Nee, dat vind ik tever gaan.
     
  8. Suzanne68

    Suzanne68 Niet meer actief

    Kinderen kunnen zo snel zijn.....ff 5 seconden niet opletten....
    Iedereen die een volwassen kind heeft en dan nog kan zeggen,dat het ze nooit gebeurd is dat hun kinderen plots uit het oog waren,mag in mijn ogen dan pas over die ouders oordelen.Alsof het al niet erg genoeg is allemaal voor die mensen....
     
  9. NathalieH

    NathalieH Fanatiek lid

    Mar 4, 2009
    1,332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Vreselijk voor de ouders. Maar om nu gelijk te stellen dat ouders niet hebben opgelet vind ik niet passen. Iedereen weet hoe snel ze op een gegeven moment kunnen zijn en dat 1 seconden al genoeg is om ze kwijt te raken.
    Toon liever je medelijden, de ouders zullen zich waarschijnlijk al schuldig genoeg voelen al is het hun fout niet.
     
  10. Athina

    Athina VIP lid

    Oct 31, 2007
    23,814
    3,341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ontzettend triest... weer een kindje...

    Over badmeesters: Ik weet niet hoe diep het was. Maar zelfs in Nederland hoef je volgens de wetgeving, géén badmeester/toezichthouder te hebben in een zwembad wat ondieper is dan 1.40 meter. (ik heb net zitten googlen, het klopt niet helemaal, maar het idee leeft wel in de branche en komt op diverse plaatsen en in diverse zwembaden (zeker bij campings etc) voor.
    En dan zijn ze in nederland nog vrij streng verder... en zelfs hier gaat het wel eens mis :( .

    En hoewel de ouders misschien dan zelf 'verantwoordelijk' zijn, is het gewoon zo verdrietig, dat dat er eigenlijk niet eens toedoet...


    Maar voor iedereen: Geef je kind alsjeblieft zwemvleugeltjes aan... ook als ze op de kant rondlopen... Een duwtje van een ander kind, kan al voldoende zijn om in het water te belanden, zonder dat ze dus zelf in het water springen ofzo ( "mijn kind zou nóóit alleen het water ingaan" ).
     
  11. Caruli

    Caruli VIP lid

    Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Jee dat de ouders niet hun kind in de gaten houden
    Tuurlijk is een kindje snel weg, maar als je ergens zit en zeker in het buitenland (onbekend terrein) hou je je kind toch extra goed in de gaten.
    Wat erg zeg :(
     
  12. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Ik blijf nog steeds bij mijn zelfde mening. Maar dat neemt niet weg dat ik het wel afschuwelijk voor de ouders en andere nabestaanden vind. Zij moeten nu hun kind missen en leven ook vast met schuldgevoel.....
     
  13. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Jezus mijn mond valt open .. Kipriotis Village OMG

    Heb jaren in de reiswereld gewerkt en dit was altijd zo'n goed hotel, snap niet dat het personeel zo luchtig kan reageren .. Zo krijgen ze een goede naam ..

    Wat ik net zoals Waardevol niet snap is dat ze zo'n kindje niet in de gaten houden, als ik met die kleine in de buurt van een zwembad heb dan verlies ik hem geen moment uit het oog OOK niet als hij zwem vleugels aan heeft oid ...

    Neemt niet weg dat ik het zo erg vind voor deze mensen ... dit gun je niemand
     
  14. MvLiam

    MvLiam Fanatiek lid

    Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Maar deze ouders zaten in het restaurant, dan doe je je kind toch geen vleugeltjes om. ;)

    Ik kan me trouwens best voorstellen dat papa en mama lekker even zaten na te tafelen en dat de kinderen aan het spelen waren. Maar ik dat dit een hele goede les is voor andere ouders: Laat kinderen zonder zwemdiploma nooit en te nimmer alleen spelen als er ook maar ergens in de buurt water is..
     
  15. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Nee maar dan hou je ze toch in de gaten dat ze niet naar het zwembad gaan ;)
     
  16. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Nee, dan zeg je, terwijl je papier en kleurpotloden aanreikt: 'hier blijven en op je stoel blijven zitten'...
     
  17. MvLiam

    MvLiam Fanatiek lid

    Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ja maar ik weet ook dat het heeeeeeeel veel gebeurd dat kinderen gewoon in en om het restaurant spelen en dat ouders zitten te eten. Opzich niet iets heel schokkends (voor veel mensen) maar dit voorval laat wel zien dat het gewoon niet kan als het om kinderen zonder zwemdiploma gaat.
     
  18. MvLiam

    MvLiam Fanatiek lid

    Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Dat klinkt heel mooi, maar geloof mij dat het 9 van de 10x niet zo gaat hoor..
    Ik heb op een strandpaviljoen gewerkt en ik zag niet anders dan dat ouders lekker wat zaten te drinken en kinderen (buiten het zicht :$) op het strand zaten te spelen. En dit waren ook jonge kinderen.
    Dat soort dingen kunnen gewoon niet maar het gebeurd helaas wel veel.
     
  19. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Ja ik begrijp er ook niks van. Je zit notabene in een restaurant, misschien wel wat te eten en te drinken aan een tafeltje. Dan zie je toch dat je kind van tafel loopt en naar buiten gaat. Daar begrijp ik niks van...
     
  20. NathalieH

    NathalieH Fanatiek lid

    Mar 4, 2009
    1,332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Ben ik het mee eens, je kunt niet altijd je kind met reddingsmiddelen om laten lopen ook al weet je dat er ergens water in de buurt is.
    Wij wonen aan het water en ik kan toch ook niet heel de dag ons kind met vleugeltje of een reddingsvest aan laten lopen als ze straks kan lopen? Wij doen straks als ze kan lopen wel in de tuin een zwemvest aan, maar toch ondanks onze hoge omheining blijft mijn angst ook dat ze eens zonder reddingsmiddel aan ons oog ontsnapt en naar het water toe gaat. Gelukkig is er nog nooit een kind bij ons in de straat verdronken, maar ik denk dat elk gezin bij ons wel altijd het in hun gedachten heeft.
     

Share This Page