Ja, maar dan moet je wel een auto hebben voor een fix-systeem in kan 8). Voor de auto's zonder dit systeem kwam toch echt de citi als beste uit de bus.
als je geen auto hebt met isofix dan moet je de easybase aanschaffen. nog altijd veiliger dan de citi! oftewel citi is gewoon stuk minder dan de cabrio
misschien een domme vraag, maar een maxi cosi kun je toch gewoon in de auto plaatsen? heb je daar zo'n onderstel voor nodig dan??
Nee dat hoeft niet, maar het is wel veiliger voor je kindje als je dat wel doet. Het werkt ook nog een een stuk handiger dan als je hem zo op de achterbank zet met de gordels. Je klikt hem er zo op en haal hem ook makkelijk weer los.
even verduidelijking in de maxi cosi termen. Maxi cosi citi: de iets kleinere, lichtere autostoel voor 0-13 kg. Maxi cosi cabrio fix: meest gebruikte autostoel 0-13 kg Maxi cosi pebble: Nieuwe serie autostoel 0-13 kg. Familyfix: is onderstel die je in de auto zet als je het bijpassende systeem heb. In je auto zitten dan beugels die aan de corroserie vast zit. Easybase: onderstel die je met de gordel in de auto vast zet. Een onderstel heb je niet perse nodig, het is ook prima als je de gordels gebruikt. 99 van de 100 kinderen zitten onder onderstel in de auto. Ik heb er nu wel 1 maar dat is meer omdat ik een slechte rug heb en met 2 kindjes in de auto doen vond ik het wel handig. Zeker bij niet elke dag intensief gebruiken van de auto stoel, is het niet perse nodig..Als jij het prettiger vind altijd goed natuurlijk. Maar laat je alsjeblieft niet aanpraten dat het er bij hoort om het te kopen.. De autostoelen van andere merken hebben geen onderstel en die zijn ook allemaal goed gekeurd. Colin zit in een romer stoel(groep 1).. komt ook super uit de testen, maar die gaat echt niet op een onderstel.. maxi cosi pearl, tobi,axiss en priori zijn autostoelen voor kinderen van 9 maanden tot 3,5 jaar. De pearl past op het familyfix onderstel.
Het veilige zit ook niet alleen in "een" onderstel. Het zit hem in het fix systeem. De autostoel zit daarmee niet in de gordels, maar wordt vastgemaakt aan het chassis van de auto. Als je met een losse autostoel zonder fix systeem vol in de remmen moet, komt de maxi cosi los van de achterbank en klapt met de draagbeugel tegen de bankleuning. Daarom moet je ook altijd de beugel van de maxi cosi omhoog laten staan in de auto, dat is je veiligheidsbeugel tegen de achterbank. Met het fix systeem blijft de stoel waar hij hoort. Het easybase systeem is inderdaad alleen voor het handige inklikken en feitelijk onnodig. Bij de test van de ANWB zijn bijvoorbeeld maar 2 stoeltjes die een ++ als oordeel krijgen. De maxi cosi cabriofix met easyfixsysteem en de Römer babysafe plus met isofixsysteem. Dat geeft toch wel aan dat met fix toch echt veiliger is. Zo is de priori fix ook veiliger dan de gewone priori. Verder dezelfde stoel, alleen de een alleen op gordels en de ander in het chassis.
ja dat is bekend isofix is het veiligst, maar bij de fix is het niet echt een keuze of je dat wil.. Het ligt er voornamelijk aan of je auto dat heeft. Je kan het wel willen maar als het niet past, moet je of het fix systeem in de auto laten maken als dat gaat of een andere auto kopen.. Ik denk dat je ook kan doordraven en een goede veiligheid is ook goed. Zeker voor mensen die elke week misschien een half uur in een auto zitten word het dan een dure manier van je kindje vervoeren. En daarnaast heeft gewoonweg niet iedereen geld voor een easyfix of base, en dat geeft niet.
Nou het is maar goed dat ik dit topic even doorlees. Wij waren dus van plan om een familyfix aan te schaffen op aanraden van de winkel. Wij hebben een ford escort 3 deurs uit 97. Dus voor ons zou het super makkelijk zijn anders zit je maar onhandig te doen met het autostoeltje. Blijkt het nu dat het helemaal niet kan in onze auto. Grrrr... Snap dan niet dat de mensen in de winkel niet vragen wat voor auto je hebt of aangeven dat het niet in iedere auto kan. We gaan nu denk ik maar voor de easybase. Voor ons is het toch makkelijker om de maxi-cosi in een station te klikken.
hihi dat kan ook. Waar kan ik vinden hoe duur dat is? Ergens is het een luxe probleem dus wil er ook geen honderde euro`s aan uitgeven
Ik zou je dan adviseren even contact op te nemen met je garage of auto-dealer. Die kunnen het je vast wel vertellen, vraag dan ook gelijk even of je auto er evt. al op voorbereid is om een isofix beugel te monteren in de carrosserie op de achterbank van je escort.
een auto uit 97 is niet gemaakt voor isofix en waarschijnlijk zalhet er dus ook niet ingemaakt kan worden.. je zal sowieso op een kosten plaatje van boven de 2 a 300 euro uitkomen. Bij een 3 deurs auto is een easybase wel erg makkelijk inderdaad, maar kijk ook even of de easybase WEL in jullie auto past.. dat hoeft nl. niet!! ook die past niet in alle auto's .. de poot moet nl. goed kunnen staan, qua lente poot maar ook qua lengte zitting.. de easybase staat een stuk verder als de bank en ik weet hoe een 3 deurs '97 escort is.. dat zou wel eens een probleem kunnnen worden. ..
Ja en kijk of de gordels wel Lang genoeg zijn . Dat is bij ons het geval en daarom hebben wij een easybase
Nou zucht... en wij dachten nog wel dat het allemaal zo simpel was. Wij schijnen zo`n business edition te hebben. Iets meer luxe. Wel fijne stoelen en mooie bekleding. Ik denk dat we maar even moeten vragen of we zo`n ding mogen passen als we bij de winkel zijn. En anders word het onhandig doen met gordels.