tips gevraagd over situatie

Discussie in 'De lounge' gestart door lautjuhhh, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nonnie26

    nonnie26 Niet meer actief

    ik sluit me hierbij aan en je weet dat ik ook zulke schoonouders heb ;) extra knuf van deze kant
     
  2. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik vind het wel moeilijk hoor. Mijn eerste reactie is ook: alleen met jou erbij!

    MAAR! Het zijn wel de opa en oma van je kindje. En je neemt niet alleen ze hun kleinkind af, je neemt je dochter haar opa en oma ook af.
    Dus daar zit het dilemma.
    Want waarschijnlijk zijn ze wel een lieve opa en oma die van hun kleindochter houden, dat zul je dan nooit weten.
     
  3. lob

    lob Fanatiek lid

    27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik zou zeggen alleen met jou erbij. Nu is je dochter nog klein, maar over niet al te lange tijd zal ze voelen/begrijpen dat haar moeder... haar alles.. niet welkom is bij opa en oma :( en zij zal zich hier rot over gaan voelen.
    Bah wat een vreselijke mensen zo te horen, ik kan me sinds ik moeder ben totaal niet voorstellen waarom ouders het zo ver laten komen. Willen ze niet dat hun zoon gelukkig is? Willen ze geen leuk contact met het gezin van hun zoon?
    Succes meid! Laat je niet op je kop zitten!!
     
  4. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Maar die opa en oma kiezen er zélf voor om haar af te wijzen, en niet in mis te verstane woorden.
    Ik denk dat ze het dus helemaal aan zichzelf te danken hebben.

    Ik ben het er dus ook mee eens dat ze jou erbij moeten accepteren voor ze omgang krijgen met hun kleinkinderen.
     
  5. wonderbaby1

    wonderbaby1 VIP lid

    9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    meid wat erg zeg! maar wat zijn die mensen 'DOM' zeg.. jee en dan willen ze wat over jou zeggen, zijn net kleine kinderen hoe ze doen. gewoon voet bij stuk houden en lekker weg blijven.. als ik jou partner was hoefde ik hun ook nooit meer te zien als ze zo over degene praten van wie je (op 1 na, dochter) het meeste houdt..

    succes ermee

    ps. ze zijn jou kleine meid niet waard.. wie weet wat ze haar straks aan gaan praten over jou! daar ben ik nog het meeste bang voor..
     
  6. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Ik lees dat sommige mensen zeggen dat ze snappen dat jij niet tussen je man en zijn ouders wilt staan, maar in feite is dat niet wat gebeurt. Zijn ouders hebben deze hele situatie aan zichzelf te danken. De enige die eventueel een goede relatie tussen jouw man en zijn ouders in de weg staan zijn zij zelf. Dus in mijn ogen moet je dat niet mee laten wegen. Als zij gewoon normaal zouden doen en jou zouden accepteren dan is het probleem opgelost.
     
  7. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik ben het hier helemaal mee eens!
     
  8. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    he jeetje!!! z mogen kun kleindochter zien met de moeder erbij..bevalt het je niet dan zie je haar niet klaar!!!!! hou es op zeg alle mensen wat bezielt hun nou.
    hier ben ik een harde tante in want al die kadootjes en pakketjes had ik ze weer mooi terug gestuurd, hier alsjeblieft. eerst mij lopen uitmaken voor alles en nog wat en nu op een rare manier toenadering zoeken.. nou ik dacht het toch mooi niet he!!!!
     
  9. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    zij neemt ze helemaal niks af. opa en oma maken het er zlf naar dat ze op deze manier hun kleinkind niet te zien kunnen krijgen. en als ze er echt alles voor over hadden om hun kleinkind te mogen zien dan zouden ze dit kinderachtige gedrag achter zich laten, hun verontschuldigingen aanbienden en hopen dat ts ze weer in haar leven en dat van haar dochter zou toelaten.
     
  10. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    jeetje zeg wat kunnen schoonouder of ouders de boel toch lopen verzieken voor hun eigen kinderen!!! echt schandalig!! ik zou zeggen mij erbij of helemaal niet!! ik zou echt niet akkoord gaan met hun voorstel... het is jullie dochter en dat hun jou zo kleineren en dan wel jullie dochter willen zien zou mij te ver gaan... jammer dan voor ze!! enne zeg jij ook maar gewoon eens wat je op je hart ligt!! had ik dus echt niet genomen van zulke mensen hoor... ben ik dan heeeel anders in... vind je man het goed dan dat hij alleen met jullie dochter erheen gaat zonder jou? dat is dan ook niet echt een steun ofwel? snap best dat het zn ouders zijn en hij er geen tramelant mee wil maar hey! jij bent zn vrouw en de moeder van zijn dochter! mag hij best voor opkomen, of het nou zn ouders zijn ofniet! die mensen hoeven toch niet te denken dat ze een gezin kunnen verstoren! bah ik walg van zulke mensen en bij mij waren ze dan allang afgeschreven en als mijn man er dan zo graag heen zou willen mocht hij lekker alleen gaan!

    sterkte met dit alles want het lijkt me behoorlijk klote meid...
     
  11. Fullhouse1981

    Fullhouse1981 Fanatiek lid

    8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Dan maar niet hoor. Kom nou! Bovendien zal ik mijn kind absoluut niet met zulke mensen willen laten omgaan?! Dat zal niet goed zijn voor je kindje! Die pikt dat allemaal op. Ze hadden me, even hard gezegd: een dikke l*l kunnen krijgen!
     
  12. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Zonder jou was er geen kleindochter geweest, dus ik zou zeggen, het hele pakket of niks. Het is ook jouw kindje en zolang jij de optie openlaat dat ze je dochter mogen zien als jij erbij bent, of helemaal niets valt jou niets te verwijten m.i. .
     
  13. 078mama

    078mama Niet meer actief

    Als je man heel graag zijn dochter mee neemt naar zijn ouders zou ik het wel toestaan maar alleen voor hem. Als hij hier neutraal in is zou ik het zeker niet doen! Ik vind ook niet dat je je dochter een opa en oma ontneemt, dit soort mensen hebben toch weinig toe te voegen in haar leven. Ze zullen geen hele sterke band op kunnen bouwen omdat de bezoeken zeer beperkt zullen zijn dus daar zou ik me geen zorgen over maken. En vermogend of niet, het geeft ze geen recht om jou zo te kleineren! Laat je niet gek maken door zo'n simpele ziel en bespreek alles gewoon constant open en eerlijk met je man en dan trek jij wel aan het langste eind!
     
  14. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Het is jou kindje en het is jou partner, het is jullie gezin, willen zij de kleine zien, dan zien ze het hele gezin.

    Wel fijn dat je partner je zo steunt. Maar je schoonouders moeten maar begrijpen dat je/jullie een gezin vormen.

    KWa je gezondheid kan ik maar 1 ding zeggen , ik heb nog geen wajong, ik kan nog werken wordt voor mij wel moeilijker weet wat het inhoud.
    Werk gewoon aan je gezondheid denk niet aan werk, je gezondheid en gezin zijn veel belangrijker dan de manier waarop je een inkomen heb.
     
  15. kimm1988

    kimm1988 Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    wat een vervelende situatie zeg.
    ik zou persoonlijk ook met hun willen praten want het gaat wel over jou. dus waarom zou je er niet bij kunnen/mogen zijn?

    en ik zou voet bij stuk houden
     
  16. nonnie26

    nonnie26 Niet meer actief

    Amen!!!!
     
  17. lautjuhhh

    lautjuhhh Niet meer actief

    dank jullie welvoor de reacties, tis voor mij gewoon duidelijk met mij erbij of niet, En mijn vriend zegt dat gewoon ook.
    En Als ze haar wel accepteren( wat ze zeggen en laten zien) waarom mij dan niet dat is gewoon de grootste vraag die ik heb.
    Maar goed daar zal iik misschien geen antwoord op krijgen.

    Ik heb gister al tegen mijn vriend gezegt voor mij is de deur eigenlijk al dicht maar omdat het zijn ouders zijn ben ik bereid om een gesprek aan te gaan met hun en ons MAAR er is nog iemand anders bij om het gesprek dan te begeleiden..

    En het is wat jullie zeggen wij moeten nu bepalen wat goed voor haar is en voor ons. Maar dat vind ik dus erg moeilijk, Wil niet voor haar bepalen ofze haar opa en oma ziet of niet. Maar ik moet ook aan mezelf denken..
    Weet dat het dubbel klinkt maar vind het gewoon een erg moeilijke situatie aangezien mijn schoonouders ook aan de andere kant van het dorp wonen.. Tegenkomen doe ik ze dus ook gewoon.. En dan word ik gewoon genegeerd. Maar goed we gaan het gesprek van vanavond afwachten wat ze tegen mijn vriend zeggen en wat de bedoeling nou allemaal is en dan zien we wel..
     
  18. Fullhouse1981

    Fullhouse1981 Fanatiek lid

    8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Wat een fijne mensen :( not!
    Het lijken wel een stel kleine kinderen zeg... hebben een prachtige kleindochter en dan zo nors doen?
    Daarom kies voor je eigen gezinnetje! sterkte ermee.

    Ps. mijn complimenten voor je sterke gedrag. Want ik had het niet meer willen doen hoor!
     
  19. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Als mensen mij negeren, of kwaad over mij spreken dan no way dat ze in de buurt van mijn kindje mogen komen.. Familie of niet! ;)

    Ik denk het verstandig is om nogmaals in gesprek te gaan en te benoemen, wij willen jullie niet het contact met jullie kleindochter ontzeggen maar daar tegen verwachten we wel dat jullie respect tonen voor ons als gezin.

    En nodig ze uit bij jullie om jullie dochter te zien..;)
     
  20. Bernie

    Bernie Actief lid

    11 feb 2009
    258
    17
    18
    He meis, wat een vervelende situatie zeg! Ik vind ook dat jullie op je strepen moeten blijven staan: je ontmoet je s.o. voorlopig alleen als gezin. Ik denk dat dit nog heel moeilijk gaat zijn voor jou, want je zal je echt kapot irriteren aan hun (non-verbale) gedrag.
    Dus voor jezelf: houd je sterk. Spreek met je vriend af dat het bezoek max. 1 of 2 uur zal duren en houdt jullie daaraan. Spreek ook af dat jullie eerder weg gaan/hun subtiel eruit zetten als je het niet meer trekt, zodat het niet tot een (nieuwe) uitbarsting komt. Zet je grenzen: je kan een gesprek vooraf hebben, maar tijdens het ´echte´ bezoek worden er geen verwijten gemaakt, zoja, dan is het afgelopen. Je kan dit ook best van te voren aankondigen: "Jullie hebben mij/ons zeer gekwetst. Uit goede wil gaan we akkoord met dit bezoek, maar dan wel op een respectvolle manier. Respecteren jullie mij/ons niet, dan houden we ermee op".
    Het argument "het zijn toch opa en oma" doet mij niet zoveel, ze hebben nog helemaal geen band met je kindje. Wel met je vriend natuurlijk, dus dat is de enige reden waarvoor je het zou moeten doen.
    Ik heb ook een ongelofelijke hekel aan mijn sm want ze heeft mij in het verleden ook heel slecht behandeld. Enkel vanwege mijn man ga ik ook akkoord met haar bezoek. Als ze zich misdraagt is het over, en dat heeft mijn man haar ook verteld. Na enkele bezoeken ben ik nu zover dat ik hen alleen laat (mijn man blijft erbij), want ik zit me meer op te vreten dan dat ik er plezier aan beleef en ik weet nu dat mijn man zal ingrijpen als ze te ver gaat. Maar dat ´vertrouwen´ moet je wel met je vriend kunnen opbouwen, dat gaat niet vanzelf. Ik heb ook met mijn man afgesproken dat ons kindje pas alleen naar oma gaat wanneer ze goed kan praten.
     

Deel Deze Pagina