Vaaaag

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja maargoed, als ik iets koop bij de blokker en ik ga een week later terug omdat het niet goed is en hun zeggen:

    Sja in de voorwaarden staat dat het binnen 3 dagen moet dus als ik die hanteer dan kunt u niet meer ruilen.

    maar ik kan die voorwaarden nergens lezen, hoe kon ik dat dan weten?
     
  2. Allistair

    Allistair Bekend lid

    8 jun 2010
    979
    0
    0
    Maar ik neem toch aan dat er niet voor 70 euro voor 4 personen wordt besteld?

    Ach en "verlies", daar geloof ik niet zo in. Hij maakt minder winst, dat is heel wat anders dan verlies, vind ik.
     
  3. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

    het is 35 euro pp he, dus 140 euro.
     
  4. Allistair

    Allistair Bekend lid

    8 jun 2010
    979
    0
    0
    Je hoefde toch niet voor alle 4 te betalen? Ik meende dat ik las dat je voor 2 personen die niet mee waren geweest moest betalen.
     
  5. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Klopt. Dacht dat je het anders bedoelde:p
     
  6. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik had laatst personeelsfeest geregeld voor 22 personen en toen 18 personen besteld en erbij gezegt er komen mischien 4 mensen extra
    dat was geen probleem zei ze.
    er waren er 2 die niet meegingen dus uiteindelijk gemeld dat er 2 extra waren
    zo dek je jezelf beetje in
    het eten word inderdaad wel klaargemaakt voor al die mensen
     
  7. mugje

    mugje Actief lid

    28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Naja zeg wat een raar gedoe!!! Tsja ik zou nu gewoon denken, jammer dan is niet anders. Je schiet er toch niks mee op om nu nog wat te doen. Lekkere manier om zo met je klanten om te gaan, denk dat ze er 13 in ieder geval kwijt zijn!
     
  8. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik vind het ook helemaal niet zo vanzelfsprekend dat je maar moet betalen voor mensen die niet komen eten hoor. Er kan toch altijd iets tussenkomen (ziek ofzo), kijk als er een heel gezelschap afbelt, maar een paar mensen, dat heb ik nog nooit meegemaakt.
    Wij gaan 1 keer per jaar met mn hele schoonfamilie uit eten (neefjes, nichtjes, ooms, tantes) dan blijkt soms ook dat er een paar ineens niet kunnen of ineens wel kunnen, daar wordt nooit moeilijk over gedaan hoor.

    En ik zat nog te denken, wat als jij nou met bowlen niet gezegd had dat het er 4 minder waren, dan had hij dat toch niet geweten??? Ik heb iig nog niet meegemaakt dat ze bij de baan mensen stonden te tellen?
     
  9. Wijffie75

    Wijffie75 VIP lid

    26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Het gaat in dit geval om een arrangement waarbij je per persoon betaalt he, dus het per baan betalen staat hier los van.

    Devilschase, ik heb geen idee hoe t zit hoor, ik dacht gewoon hardop. Voor zover ik weet moeten de leveringsvoorwaarden 'beschikbaar zijn', maar op welke manier, geen idee?
     
  10. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wie zegt dat dan?
     
  11. Wijffie75

    Wijffie75 VIP lid

    26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Jij niet, maar velen in dit topic wel :)

    Mn eerste deel van reactie was algemeen, tweede deel was puur reactie op jou, daarom noemde ik daar je naam pas :)
     
  12. Ineke1983

    Ineke1983 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik vind het eigenlijk op z'n vlaams 'zever in pakjes' echte afzetterij dus...
    Je had sowieso slechts 2 banen nodig en het eten was op, dus moeten ze niet zeuren... je kon ook gewoon NIET komen he, wat hadden ze dan gedaan?
    Ik vind het ook niet kunnen dat ze jou dan voor de kosten laten opdraaien want je bent ten slotte wel komen opdraaien en die anderen niet!
    En een vriendin van me heeft een restaurant, ze kopen natuurlijk aan wat ze denken nodig te hebben maar dat is niet tot op het detail op de persoon af geteld hoor, zeker niet in zo'n steengrillzaak!
     
  13. Myrthe

    Myrthe Niet meer actief

    Ik vind het dus ook niet kloppen van het bedrijf, je zou een belletje eraan kunnen wagen of er langs kunnen gaan!
    Al heb ik mijn twijfels of je je geld wel terug krijgt.
     
  14. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Is dat restaurant ook ergens bij aangesloten, een of andere vak/branche-organisatie? Misschien dat die organisatie dan voorwaarden heeft die je zou kunnen lezen....
     
  15. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Een leverancier is verplicht je op de algemene voorwaarden te wijzen, de zogenaamde informatieplicht. Dit is wettelijk vastgelegd, 6:233 BW. Deze kunnen op de website staan maar ook gewoon op papier natuurlijk en deze moeten dan overhandigd worden of opgestuurd, elektronisch beschikbaar worden gesteld óf tenslotte moet de man je erop gewezen hebben waar deze algemene voorwaarden ter inzage liggen. Mocht van voorgaande allemaal geen sprake zijn geweest dan zijn de algemene voorwaarden niet van toepassing en kan hij zich daar dus ook niet op beroepen.

    Ik zou er nog een e-mail aan wagen en anders een aangetekende brief.

    Succes! :)
     

Deel Deze Pagina