joepie het heeft geholpen! 2

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Hansje123, Dec 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juffie roos

    juffie roos Bekend lid

    Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    En daar heb je gelijk in!
    Ik word verdrietig van het feit dat mensen je zo veroordelen:(
    Doe wat goed voelt, je bent een goede moeder!
     
  2. Bri

    Bri Niet meer actief


    me too!
    ik slaap al bijna 10 jaar iedere nacht met oordopjes in; of eigenlijk iedere nacht dat m'n vent naast me ligt. hij snurkt namelijk nogal, en als hij dat doet, kan ik bijna niet in slaap vallen en word er vaak ook wakker van.

    meestal word ik overigens alsnog als eerste wakker als een van onze kindjes huilt - die slapen niet bij ons op de kamer, maar één verdieping hoger dan wij, de oudste zelfs met zijn kamerdeur dicht. het is dus écht niet zo dat oordopjes je afsluiten van alle omgevingsgeluiden (en wie oordopjes heeft die dat wel doen, moet mij vertellen welke dat zijn, want ik word nog steeds geregeld wakker gesnurkt mét dopjes in).


    TS: ben blij voor je dat het heeft gewerkt. ik kan me er héél veel bij voorstellen dat je hebt gedaan wat je hebt gedaan. uiteindelijk ken jij je kindje het beste en jij ziet het verschil.
     
  3. Charlie007

    Charlie007 Niet meer actief

    Ik slaap trouwens ook met oordoppen ;). Heb jaren lang in London gewoond en mijn man snurkt en maakt rare geluiden tussen 03 en 06...dus en hij wordt wel wakker van onze dochter als ze überhaupt wakker wordt dus...dan zie ik het niet als probleem.

    C.
     
  4. tulip

    tulip Niet meer actief

    en ik (en anderen) wordt verdrietig van het feit dat daar een mannetje van een paar maanden ligt, die wakker wordt van iets en vraagt om mama en die vervolgens niet komt. Ik geloof dus wel in de theorie (van ik dacht rozemarijke)die schreef dat hij het gewoon opgegeven heeft.

    Wat mij betreft kun je nog 10x een nieuw topic openen, ik blijf het abnormaal vinden. En ik vind dat je je van de andere reacties wel wat aan moet trekken en dat je dan misschien inziet dat dit echt niet de juiste manier is. Elk kind is anders, maar zo een klein kind aan zn lot overlaten is voor geen een kind goed.

    En als je die reacties niet wil, moet je helemaal geen topic openen, ik vind het gewoon heel erg.
     
  5. BabeBabe

    BabeBabe VIP lid

    Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Niet alles waar jij je niet goed bij voelt is ABnormaal Tulip, dat is weer een rechtlijnig stukje denken zonder enige nuance,

    wederom, TS houd van haar kind en tracht haar best te doen, en er zijn wel instanties die laten huilen 'adviseren' dat kun jij belachlijk vinden, maar het is niet aan jou hoe TS haar kind opvoed.... ze is een prima moeder en er moet opgehouden worden haar zo'n schuldgevoel op te werken!!!!!

    Iedereen die denkt het beter te kunnen doen moet dat lekker doen met hun eigen kind!

    echt, je moet het niet groter maken dan het is hoor.....
    net alsof door die paar nachtjes ze ineens een contactgestoord, bindingsangstig, mensen wantrouwende zoon krijgt....
    overdrijven is ook een vak ;)

    TS, lekker kappen met deze topics en genieten van je slapende vrolijke zoontje!
     
  6. tulip

    tulip Niet meer actief

    babebabe, je zal het ongetwijfeld goed bedoelen. Ik denk ook niet dat het kind contactgestoord wordt, maar heb jij wel eens van veilige hechting gehoord????
     
  7. Kimi1

    Kimi1 Fanatiek lid

    Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48

    Respect!!!
     
  8. Johannal

    Johannal Fanatiek lid

    Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Jee..... vraag me eigenlijk echt af wat er nou zo erg is aan wat je hebt gedaan? Want ik geloof persoonlijk ook niet dat je kindje voor het leven beschadigd na wat je hebt gedaan? Daarnaast vertrouw ik op je moederinstinct want zo als ik je in kan schatten ben je gewoon een liefdevolle mama zoals elke andere mama hier... Dat je je ventje eventjes aan zijn lot hebt overgelaten is een discussiepunt tja..... en daar zullen de voors en de tegens het nooit over eens worden... Ik weet zelf niet eens wat ik er van vind maar toch denk ik dat TS voldoende bij verstand is om hier zelf een goede inschatting van te maken.

    Ik typ alweer veel te veel wat ik eigenlijk wilde weten is wat er nou zo verschrikkelijk is aan met oordoppen slapen? Het is Absoluut niet zo dat je met oordopjes in niets meer hoort hoor! Het haalt alleen ze hoogste pieken en de laagste dalen eraf zodat je niet de hele nacht met oren op stokjes ligt te luisteren naar je al dan niet huilende (in mijn geval kreunende baby en snurkende kat) baby.
     
  9. BabeBabe

    BabeBabe VIP lid

    Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    veilige hechting heb ik wel van gehoord, vaagjes ;)
    Ik zou het ook niet kunnen/willen hoor om mijn ventje te laten huilen.
    Wat mij alleen tegenstaat is de keiharde veroordeling die ik vele reacties lees, en dat vind ik niet terecht aangezien ook TS een liefdevolle meoder is die haar best probeert te doen net als wij allen en uit verschillende informatiebronnen deze keus heeft gemaakt.... en om dan in zoveel posts te melden hoe zielig dat kind is, arm jochie, mijn hart breekt.... etc. dat vind ik redelijk schuldgevoelopwekkend en niet nodig!
    Dan zijn er wel andere moeders die hun kinderen ECHT verwaarlozen! dat is veel erger! hier gebeurt niks mishandelends, alhoewel dat in sommige reacties wel zo omschreven word, en daar ben ik het dus gewoon niet mee eens.


    hmmmm, volgens mij heb ik mijn mening nu wel duidelijk gemaakt hihi ;)
     
  10. Johannal

    Johannal Fanatiek lid

    Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0

    Ik vind het heel lastig om te oordelen over TS maar denk je serieus dat haar kindje nu geen veilige hechting krijgt? Ik ben sterk geneigd te denken dat het wel mee valt hoor. Omdat haar kindje nog niet zo'n goed geheugen heeft. Daarnaast denk ik: stel dat zoiets gebeurt in een heftige omstandigheid dat de moeder er niet zelf voor kiest, deze kindjes hebben toch niet allemaal problemen? Of dat wanneer je kindje tijdelijk ontroostbaar is wat je ook doet. Deze kindjes hebben toch ook niet 'meteen' hechtingsproblemen? Ik vind het ok dat je het aankaart en misschien heb je TS ook wel aan het denken gezet met je reactie maar tja misschien knuffelt ze haar kindje de hele dag door en ik ze echt een super lieve mama! Net zoals jij en ik en bijna alle andere mama's op zp....

    Ik ben dus oprecht geïnteresseerd in je mening...
     
  11. tulip

    tulip Niet meer actief

    als de moeder tijdelijk echt wegvalt door iets waar ze bv niks aan kan doen, dan is er idd ook sprake van onveilige hechting. Dat is natuurlijk nog erger, omdat de moeder er helemaal niks aan kan doen. Het kind kan op dat moment natuurlijk wel veilig gehecht zijn aan vader.

    Ik vind slapen 1 van de dingen waarop veiligheid hoog in het vaandel moet staan. En niet in de letterlijke zin van het woord he, dus ik bedoel niet een veilig bed, dekbedje e.d.) Tijdens het wakker zijn kun je je kindje veel makkelijk dingen duidelijk maken. Door te praten, uit te leggen enz. Tijdens het slapen gaat een kind terug naar zn basisbehoeften en communicatie: huilen. Ik ben van mening dat daar opin gesprongen moet worden. Zeker bij zulke kleine kindjes. Ik zeg niet dat een kind dat huilt in bed meteen onveilig gehecht is, maar ik geloof wel dat het bijdraagt aan een onveilige hechting. Op mn werk ben ik juist met zo'n "geval" (klinkt een beetje oneerbiedig, sorry!) bezig en ik ben er echt van overtuigd.
     
  12. Johannal

    Johannal Fanatiek lid

    Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    #32 Johannal, Dec 7, 2010
    Last edited: Dec 7, 2010
    Waarom vind je oordoppen zo ontzettend onverantwoordelijk? Ik denk dat het wel heftiger klinkt als dat het daadwerkelijk is. Inmiddels hebben veel moeders hier al aangeven ook met oordoppen te slapen. Wij doen het zelf soms ook, meestal wisselen we af maar tja ik moet zeggen dat ik er alles doorheen hoor hoor. Het haalt alleen de scherpe hoge pieken en de brommende lagen dalen wat weg zodat je je iets makkelijk kan afsluiten om in te slapen. Echter bij het minste of geringste hoor je het toch echt hoor. Wij hebben bijvoorbeeld een snurkende kat en als ik niet kan slapen kan ik me daar enorm over opwinden dan helpen oordopjes me echt om in slaap te komen. Maar als mijn man me dan wat vraagt of Seph in de kamer ernaast me roept tja hoor ik dat echt!

    Afgezien van de rest van je oordeel en wat ik daar verder van vind denk ik echt dat je het gebruik van oordoppen wat overdrijft. Maar goed ik vraag me dus af waarom je ze zo erg vind?
     
  13. Johannal

    Johannal Fanatiek lid

    Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0

    Goh dat wist ik niet? En zijn er dan nog stadia van onveilige hechting? En op wat voor een manier heeft dat uitwerking op je kindje? Ik weet er eigenlijk niks van...

    Ik wil ook graag de meest veilige en liefdevolle omstandigheden voor mijn kindje (denk nog steeds dat TS dat ook wel wil ga nou eenmaal graag uit van het goede in mijn medemama's). Maar ik kan me toch ook voorstellen dat wanneer het kindje 1 a 2 nacht heeft 'moeten' huilen maar het vervolgens wel lekker doorslaapt dat daar vanuit het perspectief van het kindje ook wel wat voor te zeggen valt. Een kindje wat zich niet veilig, geborgen, geliefd enz voelt en dus niet lekker in zijn velletje zit zal dan toch niet ineens wel langer slapen omdat ja waarom? Ik denk daarom dat ts wel eens gelijk kan hebben met haar theorie over het doorbreken van een patroon? Niet? Dan heb ik het even niet over de methode maar over het doorbreken van het slaappatroon. Wat is je theorie over het nu wel doorslapen van het kindje? Denk je dat hij wel wakker wordt? of toch echt doorslaapt en wat vind je daar dan van?
     
  14. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Ik heb het vandaag voor de vorm nog eens aan mijn collega's gevraagd. ZIJ is kinderpsychiater en HIJ is kinderpsycholoog... EN wat zeggen ze? Onveilige hechting kan (!) ontstaan wanneer een kind stelselmatig aan z'n lot wordt overgelaten en / of gedurende langere tijd verzorgd wordt door veel verschillende personen en geen basisverzorger kent.

    Hun letterlijke opmerking ten aanzien van dit topic: een kind wat drie nachten heeft mogen huilen is misschien schor en ja, misschien was er ook een andere manier geweest maar de diagnose onveilige hechting zal op basis hiervan NOOIT gegeven worden.

    Dit waren de professionals aan het woord...
     
  15. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik quote mijzelf even, omdat ik dus al gezegd heb, dat dat het begin is. Ik heb ook nergens gezegd dat ts meer doet dat bijdraagt aan onveilige hechting, maar ik las ouder wil niet eens een begin maken.
    Mijn reactie was ook een antwoord op johannal die dacht dat het laten huilen en er niet naar toe ging wel meeviel. Zij vroeg zich af of het echt kwaad kon. Ik denk dat ik dat dus netjes en goed uitgelegd heb.
     
  16. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Apart cygnet dan zijn de meningen verdeeld! Ik werk voor een drietal kinderartsen en die beweren toch echt anders!
     
  17. debby82

    debby82 VIP lid

    Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb post 1 niet gelezen maar begrijp dat je een kindje van 6 maanden dus gewoon laat huillen midden in de nacht en dat je met oordoppen slaapt?

    sorry maar wat je ook zegt over zielig dat ie niet door kan slapen etc (wat ik echt crap vindt) ik vind het harteloos.
     
  18. Hansje123

    Hansje123 Bekend lid

    Feb 3, 2009
    921
    0
    16
    ik denk dat je het woordje consequent misschien gemist hebt. Ik kan mij absoluut niet voorstellen dat er 3 artsen zeggen dat een avondje laten huilen hechtingsproblemen geeft. Wel het consequent laten huilen. Dat is een heel ander verhaal. tuurlijk dat begrijp ik helemaal.

    als het bij een avondje al is, dan hebben we met al die creche gaande kinderen wel een probleem zeg. Hoeveel hebben er geen problemen de eerste week dat ze worden weggebracht. Ik heb zelf op een kdv gewerkt. Daar zijn kinderen die een week lang elke dag wel 2 uur aan het huilen zijn. soms wel langer dan een week. Dan is mama of papa er ook niet. Met die kinderen is ook niets aan de hand en hebben ook geen problemen.
    ook zou ik willen verzoeken of mensen eens gaan vragen bij hun eigen moeder. Die heeft je ook wel eens laten huilen vroeger. die van mij en in mijn omgeveing anderen in elk geval wel.
     
  19. kylain

    kylain Bekend lid

    May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi hoi,

    Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe het huilen klinkt. Je kent je kindje zelf het beste en als het een zeurhuiltje is dan had ik het waarschijnlijk ook laten huilen. Mijn zoontje als die snachts wakker werd krijste hij heel de boel bij elkaar. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen hem daar alleen in zijn kamertje te laten liggen dus meestal lag hij vanaf een uur of vier bij ons in bed. Dit ongeveer vanaf dat hij 6 maanden was todat hij 18 maanden was(niet elke nacht hoor:)) Het was ook een beetje eigenbelang want ik had echt geen zin om heel de nacht naar gehuil te luisteren. Nu is slapen geen issue meer hij gaat heerlijk naar bed wil helemaal niet bij ons slapen en slaapt het klokje rond.

    Zo heeft iedereen zijn eigen manier om met dingen om te gaan.

    Het belangrijkste is dat het voor jou werkt....en dat heeft het gedaan. Nou prima toch?

    Iedereen moet lekker doen wat hij of zij denkt dat het beste is....
    Ik 'verwen' mijn kind volgens vele , zo is er altijd wel wat.......
     
  20. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Hansje ik heb niks gemist hoor? Maar doe vooral waarjij jezelf goed bij voelt (wat ik betwijfel aangezien dit al je 2e topic is wat je geopend hebt om jezelf goed te praten)
     

Share This Page