Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. April1

    April1 Fanatiek lid

    5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ bv hahaha. Dat soort opmerkingen, ik kan er niks mee. Het valt me op dat het vaak mensen zijn die zelf geen bv hebben (kunnen) geven die negatief zijn over bv. Zoals mijn schoonma dus: "Nou, die vriendin van mij..... haar dochter..blablabla...die 'overvoert' haar kind met bv. ":(:D;) En: Mijn melk had geen kleur, dus er zat geen voeding in....Tja, schoonma, bij mij zit er soms ook geen kleur in is het nét water, maar na een poosje drinken wel kleur dus. Mijn schoonma zegt het niet rechtstreeks, maar laat met dit soort opmerkingen wel merken dat ze bv maar primitief vindt en alleen voorbehouden aan primitieve volkeren.;) En dat ik oudste zo lang gevoed heb, vond ze ook maar niks. Ik expres zeggen dat ik het misschien we 2 jaar vol zou gaan houden. Had je haar moeten zien.:D:D:D Zij vond het ook raar dat ik de eerste 2 jaar zoon geen snoep, koek en suiker gaf. Ja dag, ik ga mijn kind toch niet onnodig volstouwen met ongezonde rommel! Ik zag in het zwembad weleens kinderen van 1 jaar of 2 jaar rondlopen met zakjes chips. Dat zou ik zelf niet doen, maar ieder doet het op zijn eigen manier.
    Zo blijft het. Je houdt vaak 2 kampen en dat is jammer.
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh ja, snoep, koek en andere rommel. 't Is NU AL een twistpunt met schoonma. Ik ben blij dat het mijn man zelf was die al zei dat we dat zo lang mogelijk NIET gaan geven. En dat we dat dus ook van de grootouders verwachten. Nou, dat was toch zielig! "En bij de tweede lukt het toch niet, want die ziet de oudste dan dat soort dingen eten." (Prima, verpesten we de tweede wel. :D)
     
  3. zilvervosje

    zilvervosje Fanatiek lid

    30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    #4003 zilvervosje, 10 dec 2010
    Laatst bewerkt: 10 dec 2010
    @overvoeren: ik kolf idd bv af en verdik het met johannesbroosboompitmeel (dat is er een voor scrabble). Aangezien ik niet voldoende produceer vullen we aan met poedermelk. Ze krijgt dus steeds de fles, afwisseld bv en poeder. Ik dacht ook dat ze niet te veel kon krijgen, maar de kinderarts waarschuwde me dat ze nu teveel dronk en te snel aankwam. Eerlijk gezegd weet ik het ook niet meer en word ik doodmoe van alle tegenstrijdige adviezen. Vandaag het consultatiebureau maar even gebeld en advies gevraagd aangezien Fay zich soms om het half uur meldt. Ik ben echt jaloers op de mammas die rustige blije baby's hebben, want inmiddels heb het gevoel een dikke onvoldoende te scoren. Volgens de huisarts is er niks, volgens het cb mss reflux oid dus zijn we al weken bezig met voeding,schuin bedje, infacol, etc. Volgens de arts konden we er beter niks aan doen. De osteopaat zien we woensdag, we bakeren sinds gisteren in en proberen prikkels te reduceren... Ik voel me net zo'n achterbuurtcrisismama.. Je weet wel, zo'n vrouw die in de auto rookt waar haar baby bij is. Met een huilbaby sta je er echt alleen voor in een land vol tegenstrijdige adviezen, dus eerlijk gezegd probeer ik ook maar wat.

    @ Tupp: Fijn hoor, dat zij jullie zo ondermijnen. Ik vind het juist super dat jullie daar al afspraken over hebben. Het lijkt me niet al te moeilijk om geen snoepgoed en chips te geven als ze bij hen is, toch? Wat moet een peuter daar mee? Hier ook hoor, we eten hier geen vlees en hebben ons al helemaal ingelezen in de mogelijkheden om haar gezond en vleesloos op te voeden zonder dat ze iets te kort komt. Beginnen mijn ouders met 'ja, dus mag ze dan ook geen kroket? Die zijn zo lekker.' Volgens mij kan een kind prima zonder kroketten en anders zijn er ook vegaversies te krijgen. Wat is dat toch met schoon/groot/ouders? Brenjomi had ook al zulke leuke!
     
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een kind is blijkbaar publiek bezit. En aangezien er ongeveer honderdduizend manieren zijn om een kind op te voeden, is de kans erg groot dat je mensen tegenkomt die het anders zouden doen. En mensen die het ronduit met je oneens zijn.
    Ik denk sowieso dat je je eigen gevoel moet volgen. Ook wat betreft die tegenstrijdige adviezen, Zilvervosje. Ook ik ben geen Ria Blom fan. Maar als het voor jullie goed voelt en je het idee hebt dat dit voor jullie Fay zou kunnen werken, dan moet je het doen. Ik wil je wel nogmaals de tip geven: wat je nu ook doet, houdt het echt een tijdje vol. Ook als het na een paar dagen niet (meer) lijkt te werken. De meeste methodes hebben even tijd nodig. En het zal Fay opleidt geven als de manier waarop jullie haar behandelen consequent is.

    Maar het belangrijkste is: doe niks wat tegen je gevoel in gaat. Kies uit alle tips en adviezen die dingen die bij jullie passen en doe er je voordeel mee. Voor de andere adviezen dank je vriendelijk en leg ze naast je neer.
    Het gaat echt goedkomen. Er is niet één kind dat op zijn 18e nog steeds uren op een dag huilt. Ik weet dat je daar nu weinig aan hebt, wat je zit nu met een huilende kleine meid en een rotgevoel. Maar je gaat echt ontdekken wat er met Fay aan de hand is en wat voor jullie de manier is daarmee om te gaan. En dan krijg je er echt een heerlijk knd voor terug!
     
  5. April1

    April1 Fanatiek lid

    5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ zilvervosje Misschien helpt het je eens te kijken op borstvoeding.com Het schijnt dat bv-baby's in het begin bijna altijd sneller aankomen dan fv-baby's. Later draait dat weer om. Natuurlijk wil ik niet tegen het advies van jullie kinderarts ingaan, omdat ik enkel ervaring heb met mijn eigen kindjes. Maar ik hoop dat het allemaal gauw weer rustig zal worden in huize ZIlvervosje Sterkte meid
     
  6. 4days

    4days Niet meer actief

    Neeee he, typ ik een heel verhaal, en met 'verzenden' kom ik internet niet meer op. Kon ik opnieuw opstarten, alles weg natuurlijk... :x
     
  7. 4days

    4days Niet meer actief

    Zilvervosje, tsja over de combinatie bv/kv durf ik niet veel te zeggen, want daar weet ik niet zo veel over. Maar het is toch vreselijk he, overal hoor je wat anders... Hoe zwaar is je dochtertje nu? Want dat vind ik een beetje onzin. Esmée is nu 7 kilo!!! En dat bij maar 60cm. En daar zegt ook niemand wat van.
    Kan me trouwens wel goed voorstellen dat het mega frustrerend is hoor, al dat gehuil... :( Maar het komt echt, ECHT weer goed!
    Daarnaast vind ik dat je het super doet hoor. Je doet zo goed je best, en probeer alles voor je dochtertje. Laat je niet gek maken!

    Opa's en oma's... Pfff, breek me de bek niet open! :) Hier hebben ze er ook een hobby van gemaakt om in zo kort mogelijke tijd, zo veel mogelijk bij Vince naar binnen te stouwen. En het dan ook nog gek vinden als hij geen avondeten meer wil... Mijn moeder zeurt ook altijd dat ik potjes in huis moet hebben (hij is ruim 2?!), dan kan ik hem 'tenminste nog IETS geven als hij weer eens geen avondeten lust'... Ja hoor, ik ga het kind vol stouwen als hij geen honger heeft... Heeft ze dan weer iemand om de komende 20 jaar tegen te zeuren dattie te dik is.
     
  8. Kirrebir

    Kirrebir Fanatiek lid

    24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry hoor, ff een ego en genant praatje..

    pffff ik schrok net wel hoor...
    Ik moest net flink naar het toilet en er kwam allemaal bloed mee! :$
    Het zat ook echt op de ontlasting zelf en op het toilet papiertje. Ik heb even goed gecheckt, "gelukkig" kwam het niet uit mijn vagina... Maar leuk is anders!

    Tupp: ik kan me herinneren dat jij ook wel eens verteld hebt dat je wel eens flink bloedverlies had bij je ontlasting.
    Wat deed jij daar aan? Kan ik er uberhaupt wel wat aan doen?

    Ik merk ook dat mijn ontlasting de laatste weken meer is (groter zeg maar :)). Herkent iemand dit?
     
  9. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Kirrebir: Ik heb wel een goede indruk op je gemaakt als je juist DAT onthoudt, haha. Maar ja, ik heb inderdaad wel eens bloed bij m'n ontlasting. Ik heb namelijk al zo lang ik me kan heugen een schattig aambeitje. ;) Over het algemeen heb ik er totaal geen last van, maar soms bloedt hij. Meestal is het maar 'een veegje", soms wel meer. De eerste keer dat er veel bloed mee kwam, schrok ik echt enorm! Dus dat kan ik me indenken. Zeker in combinatie met een -toch al spannende- zwangerschap.
    Ik doe er verder niks aan, omdat ik er dus buiten af en toe wat bloedverlies totaal geen last van heb. Als je zeker weet dat het een aambei is en als je er verder geen last van hebt, hoef je er niks mee te doen. Maar als je niet 100% zeker weet dat het een aambei is, zou ik toch even langs de huisarts gaan. Er kunnen namelijk ook andere oorzaken zijn van bloedverlies. Toch wel goed om het dan even door een internist te laten nakijken.

    Als het trouwens een aambei is waar je wel last van hebt, zijn er zalfjes (tegen de jeuk) en als het erg vaak bloedt of als het pijn doet, kun je ze laten weglaten. Ik weet niet of ze dat überhaubt doen tijdens een zwangerschap, maar mochten ze het aanbieden zou ik er zeker even mee wachten tot na de bevalling. Veel vrouwen lopen door het persen ook aambeien op. Zonde om ze weg te laten halen en ze een paar weken later terug te krijgen.

    Overigens: probeer op je eten te letten (veel vocht en vezels) om je ontlasting zacht te houden. Daar kun je veel problemen mee voorkomen.

    Het gatsie, nu lijk ik net een aambei expert. :)
     
  10. L78

    L78 Fanatiek lid

    7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Haha, leuke verhalen hier ;)
     
  11. Kirrebir

    Kirrebir Fanatiek lid

    24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha ja sorry hoor.... :)

    @Tupp: hihi ik heb wel meer onthouden van je hoor!

    ja een veegje heb ik normaalgesproken ook wel eens, maar dit was wel echt flink meer dan een veegje... :$
    De laatste dagen doet de ontlasting ook wel wat meer zeer, maar ik ga er toch maar vanuit dat het een aambei is.
    Anders bel ik maandag voor de zekerheid de ha maar even?
     
  12. Kirrebir

    Kirrebir Fanatiek lid

    24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh ja en ik heb verder helemaal geen last van jeuk oid. Alleen het eerste stukje van de ontlasting zeg maar doet zeer.

    :)

    Sorry hoor!
     
  13. L78

    L78 Fanatiek lid

    7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Maakt mij niet uit hoor, ik zit maar beetje te dollen. Heb zelf ook last van een aambeitje, maar idd bedacht dat de bevalling wel voor meer zou kunnen zorgen. Kan me wel voorstellen dat je er van schrikt hoor! Hoop dat het meevalt en dat je ontlasting strax wat makkelijker gaat. Sterkte!
     
  14. zilvervosje

    zilvervosje Fanatiek lid

    30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ L78 en Kirrebir: Yep.. dat persen zet overal kracht op. Hier ook een aambei aan overgehouden. Ik kreeg er Curanol (?) zalf voor, die is vaatversterkend (zei de vlos). Dat hielp wel. Tijdens de zwangerschap is je ontlasting vaak wat harder of groter (ik weet nog wel dat ik in paniek naar zilverman ben gegaan omdat ik al moeite had met die mega drollen :), ik wilde niet eens denken aan een baby!). Als je dan wat grotere en hardere ontlasting hebt kan je aambeien of een klein scheurtje bij je anus krijgen. Daar komt alleen helder bloed uit, nooit zwart of donkerbruin ofzo. Ik heb het nu ook nog steeds door de bevalling. Maar het is wel schrikken he, als je even omkijkt? Doe jij dat ook nog steeds Kirrebir? Ik ben tot het einde toe blijven checken of "alles nog steeds goed ging".

    @ Cossy: Oh, echt waar? Een potje in huis hebben voor als hij het eten niet lust? Zodat je hem later kan voeden, of juist om hem iets anders aan te bieden? Dat laatste lijkt me sowieso vreemd, dan creeer je volgens mij een kindje dat niks lust. Het is idd heel frustrerend als je verschillende adviesen krijgt, maar volgens mij moet ik gewoon wat eelt op mijn ziel kweken. Er zal vast nog een hoop advies volgen, opgevolgd door de opmerkingen op het schoolplein dat je kind niet opgevoed is of sloom/dom/gek/vreemd/asociaal/niet hip/... is. Kinderen lijken idd wel publiek bezit. Het is ook we erg fijn hoor, om advies te krijgen. Maar ik moet er idd voor oppassen dat ik niet alles ga uitproberen en te kort aan een mothode vasthou. (Thanks Tupp, dat is idd goed advies!).
    Wat heerlijk trouwens dat Esmee al 7 kilo is! Als ik de foto's zo beoordeel is het een prachtig en gezond kindje.

    @ Tupp: Heb je de kerstversiering al neergezet, opgehangen en aangestoken? Wij hebben net de kerstboom binnengehaald :) Fijn he, die kerstsfeer?

    @ Hier: (afkloppen!) het gaat goed. Nu is het even huilen bij inslapen en soms opnieuw als ze tussendoor wakker wordt. En ong een half uur voor de voedingstijd weer wakker en huilen. Ze slaapt veel meer en rustiger dan eerst. Volgens mij komt het niet door Ria Blom hoor, hoewel de regelmaat ons wel helpt om in te schatten wanneer ze naar bed moet en wanneer we bijv. bezoek kunnen ontvangen. Volgens mij is het nu een normale hoeveelheid huil-/krijs maar we gaan woensdag nog wel naar de osteopaat. We komen er wel (afkloppen...;))
     
  15. Kirrebir

    Kirrebir Fanatiek lid

    24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha je kent me intussen toch wel een beetje?! ;) Ik check nog altijd mijn toiletpapiertje! ;)
    Nou he, wat en dingen kunnen er uit komen... Ik weet soms echt niet waar het vandaan komt!:)
    En het was idd echt helder rood. Ff in de gaten houden!

    Fijn dat jullie nieuwe aanpak lijkt te werken! Dan kun jij ook weer een beetje bijkomen en dan kun je gewoon echt meer hebben.

    Gister bij de verlos weer helemaal goedgekeurd. Bloeddruk is nog steeds goed/laag: 100/65. En de baby groeit netjes. Als het zou door gaat, krijg ik volgens haar een mooie gemiddelde baby (qua lengte dan he, mijn baby wordt natuurlijk verre van gemiddeld! ;)).
    Hij ligt alleen wel nog steeds in stuit, ik hoop dat hij ergens de komende 4 weken nog gaat draaien.
    Ik heb nog even gevraagd of ze het geslacht nog kon bevestigen (omdat het nooit echt héél erg duidelijk is geweest), maar meneer blijft ietwat eigenwijs.
    Het zou toch wat zijn als er ineens een meid uit komt... ?

    Heb alleen wel weer heel snel last van harde buiken. Heb van de week al een paar dagen thuis gewerkt (liggend op bed) ipv op kantoor, maar volgens de vk is dat hetzelfde als achter je bureau zitten. ;) Beter is om gewoon op de bank/bed te liggen en niks te doen.
    Als mijn to do lijst (alles-wat-ik-nog-over-moet-dragen-voor-mijn-verlof) het daar nou ook mee eens was...
     
  16. zilvervosje

    zilvervosje Fanatiek lid

    30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ Kirrebir: poeh, dat is niet echt lekker die harde buiken. Gek he, als je lijf ineens zo duidelijk grenzen stelt. Ik was nooit zo "in touch" met signalen uit mijn lijf, maar tijdens de zwangerschap kon ik er echt niet omheen. Je doet dus waarschijnlijk toch teveel. Kan je misschien wat dingen vroeger overdragen of delegeren?

    @ oogcontact: Fay maakt de laatste dagen minder oogcontact tijdens de voeding en het spelen, soms vermijdt ze het echt. Op het inbakeren na en het even in slaap laten huilen (meestal een paar minuten, en tussendoor een paar minuten... als het langer duurt troosten we om de 10 minuten maar halen haar niet uit bed), doen we weinig anders dan eerst. Ja, de volgorde van eten, verschonen, spelen tot ze moe-signalen vertoont en dan weer naar bed.
    Is dat normaal? Hebben jullie baby's rond de 6 weken ook weinig oogcontact? Zilverman vindt het erg vervelend, hij is gewend dat ze wel vaak oogcontact maakt... maar volgens mij vindt hij vooral het inbakeren zielig. Zou het kunnen dat ze nu gewoon wat sneller toegeeft aan haar vermoeidheid? Ik heb die momenten trouwens wel met haar hoor, maar niet iedere voeding. Soms kijkt ze echt bewust weg, lijkt het wel.
    Sh*t, die onzekerheid is echt killing... Er is zo'n spreekwoord, vanaf het moment dat je pappa/mamma wordt opent zich een wereld aan zorgen en die gaan nooit meer over...
     
  17. 4days

    4days Niet meer actief

    Zilvervosje -> Ja ze bedoelt een potje om te geven als hij het gewone eten weigert, maar net wat je zegt, daarmee creëer je echt een kind wat niks lust, want dan weet hij van tevoren al dat er nog een (beter) alternatief komt...

    En over dat oogcontact... Geen idee eerlijk gezegd. Ik heb nooit gemerkt dat Esmée (of Vince) geen oogcontact wilde.

    Kirrebir -> Fijn dat alles goed was met jullie (hopelijk) kereltje! ;) Vervelend dat je zo bang blijft... Hopelijk gaat t na de bevalling weg! Bij mij wel.
     
  18. 4days

    4days Niet meer actief

    L78 -> Whaaaaa, UITGETELD vandaag! :D Die dag ben ik zelf nooit rustig in gegaan, de ene keer dat ik m heb gehaald was ik al in t ziekenhuis aan het bevallen... Maar ach, nu kan t bij jou ook ECHT niet meer lang duren!
     
  19. L78

    L78 Fanatiek lid

    7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Nou, ik hoop het zo!! Vannacht weer weeën gehad, maar zet niet door. Heb net wel telefoontje gehad van schoonzus dat zij vandaag bevallen is. Heel fijn, maar ik wil ook zoooo graag. Ben het echt zo zat. Sorry voor de klaagzang, maar heb ff last van zelfmedelijden en dikke tranen. Pfff
     
  20. 4days

    4days Niet meer actief

    Hartstikke begrijpelijk hoor! 40 weken is echt mooi geweest. Maar de kans is echt heel erg groot dat het binnen nu en een paar dagen doorzet!
     

Deel Deze Pagina