gezeur met babyzaak om schroefjes

Discussion in 'De lounge' started by Caithlin79, Jan 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik zit met het volgende.
    Anderhalve week geleden wilden we de box weer opzetten, maar konden de schroeven voor de box nergens meer vinden. We hebben naar ons idee het hele huis afgezocht en toen gebeld naar de babywinkel waar we de box indertijd gekocht hebben.
    Hij zou nieuwe schroeven voor ons bestellen, die zouden dan 25 euro kosten. We schrokken trouwens best van dat bedrag, maar ja, een nieuwe box is nog duurder dus vooruit.

    Nu waren we gisteravond aan het rommelen tussen de babyspulletjes van de tweeling en 3 maal raden wat we tegenkwamen... de schroeven!

    We hadden nog geen bericht van de babywinkel dus belde ik vanmorgen heen om de bestelling te annuleren. Toevallig had hij ze nét binnen gekregen dus we moesten ze nu maar komen halen.
    Toen ik zei dat ik het heel vervelend vond voor hen, maar ik die schroeven dus niet meer nodig heb ,werd hij erg boos. Hij kon ze niet meer terugsturen en wat moest ie ermee?
    Ik heb nog voorgesteld om dan de kosten te delen (ik geloof er niks van dat ie zelf ook 25 euro kwijt is geweest voor die schroeven) maar ook dat was eigenlijk niet de bedoeling, hij werd echt heel kwaad dat ik me er zo van af probeerde te maken.

    Nu heb ik half huilend opgehangen (hormonen) dat ik het met mn vriend zou overleggen.
    Maar nu? Als je een product koopt bij een winkel, heb je toch normaal ook een termijn waarbinnen je een product mag terugbrengen of ruilen? En er bestaat toch zoiets als een afkoelperiode ofzo?
    Dat zou dan toch net zo goed gelden voor deze schroeven, of zie ik dat verkeerd?
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Voor veel dingen geldt idd die afkoelperiode wel, maar niet voor spullen die speciaal zijn besteld voor je! Ik denk toch dat je er aan vast zit. Bij mjijn weten is dat zelfs wettelijk geregeld.
     
  3. Rooibos

    Rooibos Niet meer actief

    Ik kan me niet voorstellen dat je verplicht bent ze te komen ahlen. heb je al betaald?
     
  4. pcootje

    pcootje VIP lid

    Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Zou wel zo netjes zijn dat je ze afneemt tegen het volledige bedrag, je hebt ze immers speciaal laten bestellen.
    Misschien de volgende keer eerst rommelen tussen je spullen en dan pas iets laten bestellen.

    Precies om die reden laat ik mn klanten vooraf betalen bij een speciale bestelling.... geld terug is dan ook geen optie!
     
  5. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik ben er van 1 kant ook bang voor ja. In eerste instantie hadden we ook zo iets van, als het moet dan betalen we gewoon.
    Maar die man deed zó naar tegen me, ik zat daar gewoon met een brok in m'n keel :(:x Dus eigenlijk hoop ik echt een manier te vinden om rechtsgeldig onder de koop uit te komen.

    @Rooibos, nee ik had nog niet betaald. Heb toen de winkel gebeld en gevraagd om de schroeven te bestellen. Ik wilde dat trouwens via Bopita zelf doen, maar dat mocht niet, moest via een babywinkel.
     
  6. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Dat is het punt, we hebben een hele zondag gezocht naar die schroeven. Zoals ik al zei had ik al gezocht.
     
  7. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik vind het zo raar dat die schroeven niet gewoon teruggestuurd kunnen worden. Zijn standaard schroeven voor die box! Niet speciaal gemaakt voor ons ofzo :(
     
  8. mora27

    mora27 VIP lid

    Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    je bent dat echt niet verplicht hoor... laat hij het lekker bekijken met zn schroeven.. echt klantvriendelijk is hij ook niet dus hij kon van mij de boom in!
     
  9. moes

    moes Fanatiek lid

    Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    nee, maar wel speciaal voor jullie besteld.
     
  10. Rosao

    Rosao VIP lid

    Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Wauw, dat je er voor moest betalen! Meestal krijg je die zo mee.
     
  11. pcootje

    pcootje VIP lid

    Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    STEL dat de winkelier de schroeven terug zou kunnen sturen denk je dan dat daar geen kosten voor gemaakt zijn?

    Eerst worden hem de kosten van het verzenden in rekening gebracht, dan van het terugzenden, daarbij nog een adminstratie kosten en met een beetje pech had hij een minimum bestelorder moeten plaatsen.

    Iedereen denkt maar dat winkeliers alles kunnen terugsturen, maar zo werkt het dus niet, voor winkeliers geld ook besteld = besteld en als de klant het niet afneemt moeten ze het maar aan een ander zien te verkopen....lukt dat met een box vast wel, maar aangezien het geen bouwmarkt is is de kans klein dat er iemand bij hun komt voor een zak schroeven.
     
  12. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik heb hem aangeboden om de kosten te delen. Dan zou hij er naar mijn idee nog steeds winst op maken, want ik weet zeker dat er een behoorlijk percentage winst in die 25 euro zit.
    Maar dat was ook niet de bedoeling.

    Maar goed, zoals ik al zei. Het gaat me niet eens meer zozeer om dat bedrag, maar om de manier hoe mij me net behandelde aan de telefoon. Een zwangere vrouw een beetje in de tranen werken omdat ik als het enigszins kan niet de volledige kosten wil betalen.
    Ongelooflijk, alsof we het over een bedrag van honderden euro's hebben ipv een zak schroeven.

    Verder begrijp ik het idee wel hoor, schroeven legt hij niet zo in de winkel neer. Misschien moet ik Bopita zelf eens bellen, al denk ik niet dat dat nut heeft.
     
  13. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Ik vind eigenlijk ook dat je die 25 euro moet betalen. Zet ze schroeven anders zelf op marktplaats ofzo.
    Ik vind wel dat je niet netjes behandeld bent maar ja hij heeft ze wel speciaal voor je besteld
     
  14. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Pfff ik weet het, zit er wettelijk waarschijnlijk aan vast.
    Ik wil hem alleen niet meer onder ogen komen (en het ergste is dat ie vlak bij ons woont en ik hem regelmatig met de hond tegenkom) en m'n vriend kan vandaag niet terugbellen om afspraken te maken over het betalen.

    Bah, nu zit ik hier met een mega knoop in m'n maag me ontzettend rot voelend. Ik kan er gewoon echt niet tegen als zo'n man boos tegen me doet :(
     
  15. pcootje

    pcootje VIP lid

    Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik snap je punt ook wel, maar snap ook zeker de andere kant.

    Winstmarges is vaak aanzienlijk minder dan klanten denken hoor.
    Het zal ook niet de winst zijn waar hij het voor doet, eerder voor de kosten in crisis tijd.

    Wij zwangere vrouwen zijn alleen maar zwanger he, niet zielig ofzo, we hoeven dan ook niet anders behandeld te worden toch?;)
    Als dat wel zo is dan heeft vanaf nu iedere klant bij mij een probleem, als ze niet kopen ga ik ook huilen:)
     
  16. cherie

    cherie VIP lid

    Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    ik ben heel benieuwd wat voor winkel t is.. als t een grotere winkel is gaat dat gewoon mee met hun bestelling hoor.. en dan hebben ze reserver schroeven gelijk dus ja..
    Ik vind t enorm klantonvriendelijk en snap dat je niet alles kan terug sturen maar nogmaals heb zelf wel mijn ??? over hoe dit gaat.
    aan de andere kant is je van te voren ingelicht wat t zou kosten en ben je akkoord gegaan. ik zou dan eerst andere winkels hebben gebeld en gevraagd wat bij hun de kosten zouden waren.
     
  17. Umm85

    Umm85 VIP lid

    Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou de eer aan mezelf houden, de 25 euro betalen en hem vragen in het vervolg niet meer zo agressief te zijn tegen zijn klanten.
     
  18. Troetelbeer90

    Troetelbeer90 Fanatiek lid

    Oct 11, 2010
    2,756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tja veel passende oplossingen maar het is jullie beslissing..

    Persoonlijk denk ik dat als je telefonisch enkel maar overeengekomen bent en niks getekend, ingesproken of wat dan ook hebt. Je geen verplichting hebt tot betaling!

    De enige verplichting tot betaling die je dan hebt is je eigen schuldgevoel..

    Wettelijk ben je het volgens mij via deze weg niet verplicht..
    Is hetzelfde dat als jij een winkel belt om een product apart te houden of wat dan ook en je komt er vervolgens niet om.. Hoe vaak gebeuren dat soort dingen?? ;) Juist; Vaak!!

    Zou je dan zo gek moeten zijn om die IDIOTE 25 euro te betalen voor iets wat je niet nodig hebt??

    Tja als je de eer aan jezelf wilt houden zou ik zeggen: betaal het..

    In dit geval (als je geen verplichting overeen bent gekomen met hem m.b.t. die schroeven) zou ik zoiets hebben om nog een keer terug te bellen. Hem dit te zeggen en vervolgens ook te vermelden dat hij om zijn klandizie te behouden wel wat vriendelijker mag zijn. Zwangere klanten of niet..
    Ik zou dan uiteindelijk niet betalen! Hij wist van tevoren dat hij dit risico liep als je telefonisch iets overeenkomt;)
     
  19. BabeBabe

    BabeBabe VIP lid

    Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik ben van mening dat je vriend, aangezien jij niet meer wil/durft, fatsoenlijk met die man moet overleggen of hij ze ook terug kan sturen naar de fabriek, zoniet, dan vind ik dat je ze af moet nemen! en zowel, de verzendkosten in ieder geval betalen moet...
     
  20. muis26

    muis26 Fanatiek lid

    Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    nou beetje lomp. klantvriendelijkheid op nummer 1 toch? is hij de baas? anders zou ik vragen om zijn bedrijfsleider oid..

    wij hebben zelf een winkel en bestellen zo vaak speciaal iets voor een klant. en soms komen die ook hortend en stotend vertellen dat ze het eigenlijk al ergens anders hebben gevonden, of gekregen....... No problem!! wij zeggen altijd , dat kan gebeuren en geen probleem, beter 1 iets voor jan doedel bestellen en 1 tevreden klant , dan een klant iets verplichten te kopen en een klant die nooit meer terug komt en een zeer slechte mond tot mond reclame!

    :) hij had die schroeven van mij in zn hol kunnen steken hihi helemaal op de manier waarop hij het zegt.. niet normaal!
     

Share This Page