Hoi Dames.. Weten jullie wat ik moet en kan doen? Ik zit met het volgende probleem. Een aantal jaar geleden heb ik een Univé Zekur verzekering aangevraagd. Dit is altijd een prima verzekering geweest. Toen heb ik een tijdje financiele problemen gehad, waardoor ik de premie niet langer meer kon betalen. Ze hebben mij geheel terecht aangemeld bij het CVZ. Ik kreeg acceptgiro van het CJIB, geen probleem. Gewoon betaald. Op 1 Augustus 2010 heb ik een nieuwe zorgverzekering aangevraagd bij Zilveren Kruis Achmea. Ik dacht dat ik van de achterstand af was en dat dit kon. Zilveren kruis accepteerde mij en inde elke maand tot heden de zorgverzekering in. Toen ik erachter kwam dat ik nog aangemeld was bij Unive, heb ik dit opgezegd. Daarna toch maar even gebeld, om te vragen hoe dat kon dat dat ik bij twee verzekeringen aangemeld stond. Nu blijkt echter dat de achterstand nog niet is voldaan omdat ik al die tijd had moeten betalen, terwijl ik geen bericht daarover heb gehad en zolang dat niet zo is dien ik bij Unive te blijven. Maar Zilveren kruis heeft dus zijn werk niet gedaan? Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb dus een dubbele zorgverzekering gehad. Zilveren Kruis had mij zo wie zo niet mogen aanmelden i.v.m. deze achterstand. Nu krijg ik van Unive een nieuwe polis en met een kopie daarvan kan ik mijzelf afmelden bij het zilveren kruis. Echter hebben ze nu 7x 135,00 euro afgeschreven en bij Unive is de achterstand hoger geworden. Kan ik dit geld van zilveren kruis terug eisen, aangezien hun mij af hadden moeten melden? Of ligt deze fout geheel bij mij? Liefs, Sill
ik denk helaas voor jou dat je er weinig aan kunt doen. je had jezelf moeten afmelden,daar hoeft de nieuwe zorgverzekering niet naar te kijken volgens mij. hun zijn gewoon blijk met een nieuwe klant en de rest daar moet jezelf voor zorgen(helaas)
Univé vertelde mij wat anders. Zilveren Kruis had mij nooit mogen accepteren, omdat hun in hun systeem kunnen zien dat ik een achterstand heb. Om die reden hadden ze mij moeten afwijzen. Maar ik was er heilig van overtuigd, dat dit allemaal in orde was. Omdat ik al zo'n lange tijd niks van Univé had gehoord. Toch bedankt voor je reactie. Het is gewoon écht een heel ingewikkeld probleem, ga morgen alles uitzoeken tussen de zorgverzekeraars..
Slecht van ZK Achmea! Ik begrijp niet dat zorgverzekeraars zulke fouten kunnen maken. Ik heb ook zo'n soort probleem gehad met overstappen dit jaar. En dan bedoel ik dat ik was geaccepteerd bij een nieuwe zorgverzekeraar (polis en pasjes al gekregen) terwijl ze mijn oude zorgverzekering niet hadden opgezegd (had gebruik gemaakt van overstapservice). En het ergste is dat ik daar zelf achter ben gekomen! Nu zit ik dus ook vast aan mijn oude zorgverzekeraar (die heeft het recht daarop). Je kunt je misschien wenden tot SKGZ - Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen . Gewoon even een e-mail sturen of bellen. Succes!! Je mag overigens niet bij 2 zorgverzekeraars verzekerd zijn. Zou ZK Achmea jouw oude zorgverzekering opzeggen?
je mag wel bij 2 zorgverzekeraars verzekerd zijn, alleen moet je bij 1 een basis hebben en bij de ander kan je dan een aanvullende doen. 2x een basis kan niet. Als jij een bevestiging hebt dat ZK achmea jouw oude zorgverzekering op zou zeggen kom je een heel eind, anders niet.
sowieso snap ik niet dat je per 1 augustus een andere verzekering hebt aangevraagd, onder normale omstandigheden kan dit alleen per 1 januari... Als je aantoont dat je al die tijd dubbel verzekerd bent geweest, zal ZK je polis per ingangsdatum weer beeindigen.
bij veel andere verzekeringen, bijvoorbeeld je aansprakelijkheidsverzekering kun je wel je geld terugkrijgen als je dubbel verzekerd bent. Diegene bij wie jij je als laatste hebt aangemeld stort dan de betaalde premie terug. Ligt geloof ik wel aan of je in die tijd aanspraak hebt gemaakt op die verzekering. Ik zou het dus nog eens goed nagaan, navragen en uitpluizen want wie weet zijn er wel mogelijkheden om je geld terug te krijgen. Succes!
@ Sabse : Ik ga eerst proberen om er zelf uit te komen met het Zilveren Kruis, daarna kan ik hun altijd inlichten. @ DevilChase: Bij Univé ging het om een basis verzekering en bij het Zilveren Kruis om een basis + aanvullende zorg 4 sterren en tandarts 1 ster. Best uitgebreid en duur pakket, maar bewust gedaan omdat ik zwanger ben. Helaas heb ik geen bewijs dat Zilveren Kruis mijn verzekering zou opzeggen. Maar het feit dat ze me aangemeld hebben, ondanks een achterstand bij andere verzekeraar - zijn ze fout geweest.. @ Bloeme : Het is nog maar de vraag of ik geld terug krijg, maar ik kan het proberen. Het zou fijn zijn, want het geld dat ik kwijt ben geraakt aan de tweede verzekering - sta ik mee in achterstand bij Univé. Kunnen ze mooi overhevelen. Maar ben bang dat het een verloren zaak is.. Hoop hier alleen wat meer duidelijkheid te krijgen.. Bedankt meiden!
In sommige steden hebben advocaten gratis spreekuren, kan je ook heen om e kijken hoe je in je recht staat, of je belt een rechtswinkel of gaat er langs.