Ja, alleen jij zegt: als je zo gaat inhalen dat je het verkeer belemmerd ben je fout. Dat is dus niet altijd zo.
zo hard???? 130 is toch absoluut niet hard, als je daarvan schrikt dan hoor je niet op de snelweg thuis.
- mensen die geen knipperlicht gebruiken - gewoon aso`s op de weg ( nergens op letten en denken dat de weg van hun is ) - mensen die met slecht weer en in het donker zonder licht gaan rijden - traagrijders En met stip op 1: BUSCHAUFFEURS IN DE WOONWIJKEN ( gewoon door blijven rijden, wat er ook kan gebeuren ) Liefs
Ja nee, hahaha dat snap ik ook wel, maar het gaat om het voorbeeld van de overtreding. Je hoeft als je 130 rijdt ook niet heel hard te remmen voor iemand die 120 rijdt, anders heb je niet vooruit gekeken en hoor je ook niet op de snelweg thuis
Neeeeeheee, er bestaat een wetsartikel waarin staat dat je het overige verkeer niet mag belemmeren. En als jij als een dooie muts van rechts naar links komt, dan doe je dat wel...
BEHALVE als je gewoon 120 rijdt, dan kan jou namelijk niets verweten worden als er andere mensen harder rijden en daarom in de rem moeten voor jou. Dan HINDER je dus het verkeer, OMDAT hun zich niet aan de snelheid houden, dus ben je niét strafbaar. En als jij 1x naar links komt waarbij je verkeer hindert heb je echt niet gelijk art 5 aan je broek, zoals we al zeiden.
mijn auto rijd met 110 op cruisecontrol 1 op 24 als ik hem op 120 zet rijd ie 1 op 20 ik mag 110 op de snelweg. En op de momenten dat ik de cruise control gebruik is het rustig, anders heeft het weinig nut vind ik zelf. De mensen die mij inhalen hier in het rustige noorden zijn mensen die 150 rijden richitng duitsland, de rest rijdt hier over het algemeen ook 110. Ik rij meestal overdag op rustige tijden. In de spits tijden rij ik ook niet echt zuinig.... en ja dan rij ik ook wel harder dan 120 om de verkeersdoorstroming te bevorderen. het is in mijn beleving vaker dat de mensen die harder rijden dan toegestaan, de verkeersdoorstroming tegenhouden. Die moeten remmen. En ik vind ook dat het evrschil tussen 70 en 120 te hoog is. Zou beter 100 en 120 kunnen zijn. Volgens mij heb je dan een betere doorstroming.
ik snap zeker wat je bedoelt hoor. Wou alleen ff zeggen dat je het tegenwoordig zo leert... En het scheelt gewoon enorm in benzine als je op dat soort kleine dingen let.
@ Karin Nee, fietsers die gewoon aan de kant van de weg fiets, hand uitsteken en huppakee de weg overvliegen zonder achterom te kijken! Oh, en fietsers of brommers die andere fietsers/brommers inhalen zonder te kijken of een auto niet net erlangs wil!
tja als iedereen 130 rijdt en ik hou mijn gaspedaal op 110, dan hou ik echt het verkeer op hoor, dat bedoel ik. Dan rij ik heus wel 130 mee. Is het niet nodig om harder te rijden dan 110 dan doe ik dat liever omdat dat enorm veel benzineverbruik scheelt. ik wil dus eigenlijk zeggen dat je je best wel aan mag passen aan het verkeer als dat op een bepaald moment van je wordt verlangt. lastig om op te typen als je die dingen gewoon zo geleerd hebt
Ja maar als je eerst zegt dat je harder rijdt om het verkeer te laten bevorderen omdat je dan geen 110 gaat rijden, en erna dat mensen die te hard rijden het verkeer tegenhouden omdat die moeten remmen, kan je toch beter altijd 110 rijden.
dat is dan op de rustige momenten dat ik rij. Als ik hier om 2 uur overdag op de a7 rij, dan rijdt iedereen 110. Moeten we dan een vrachtwagen inhalen, dan gaat dat dus heerlijk soepel. Dan komt er iemand met 140 op ons af rijden. Die moet dan vol in de remmen, of moet er ineens tussen bij een afslag. Dan gaat het dus vaak mis. Maar als ik om 5 uur mijn man uit groningen haal, dan rijdt iedereen 130. Dan hou ik juist het verkeer op als ik 110 rij, dus dan rij ik maar 130 mee. Dan heeft niemand last van mij.
Ja moet je horen, als ik jou precies wist te vertellen hoe het artikel ingezet wordt en gebruikt wordt, dan zou ik er geld voor gaan vragen Dat heb ik ook nooit beweerd wat jij zegt. Zoals het mij geleerd is, is het inzetten van dit artikel een grijs gebied is, het is afhankelijk van de situatie die zich voordoet en de inschatting die er gemaakt wordt. Maar ik weet gewoon wel, dat als iemand mutserig (wat het gedrag ook is) doet en daar overig verkeer last van heeft, dan ben je het simpelweg wel aan het belemmeren. Anders zou er namelijk geen rare of gekke situatie ontstaan hypothetisch genomen.
Nou vanochtend ook weer lekker op de A27. Een tntbus die besluit 80 te rijden op de linkerbaan en daar te blijven.... is er een keer geen file heb je zo'n oelewapper voor je... nou het spijt me heel erg maar dan ga ik er dus rechts voorbij!