EIgenlijk moet ik vanmiddag naar fysiofitness. Alleen is mijn dochtertje ziek. Zou haar eerst naar mijn moeder brengen. Maar de koorts blijft maar oplopen en ze wil nu niet meer drinken enz. Aangezien we nu op dag 3 zitten wil ik zo even met de dokter overleggen. Ze wordt nml niet beter maar zieker.. Dus belde ik de fysio af. Vertelde wat er aan de hand is.. Nou gaan ze me toch 25 euro in rekening brengen zei ze. En ik heb aangegeven dat ik eht daar niet mee eens ben. Ik kom altijd.. Laatst 1 keer ook een afspraak bij de tandarts gehad, dus ik had gebeld en aangeven dat ik wat later zou kunnen zijn als de tandarts zou uitlopen.. Dus volgens mij los ik het altijd netjes op.. Bovendien is dit overmacht.. Ik snap het wel als ik voor niks af bel.. Maar mijn kindje is echt ziek! En dat kost me dan 25 euro.. Nou zou ze overleggen.. En zij gaf de verzekering de schuld. Dus ik zei dat het hun eigen keuze is en los staat van de verzekering.. ben ik onredelijk?? (ps het is een goedlopende maatschap)
dit soort dingen staat volgens mij altijd in hun voorwaarden, welke regels zij hanteren bij het afzeggen van afspraken. En daar ben jij bij het aangaan van de behandeling mee akkoord gegaan. Ik weet dat het heel vervelend is voor jou nu omdat je dochter zo ziek is, maar ik ben bang dat ze wel in hun recht staan. Kun je je dochter anders niet toch even naar je moeder brengen, of dat je moeder naar jou toe komt (dan hoeft je dochter tenminste niet naar buiten) en dat jij toch even naar die afspraak gaat. Zolang duurt een fysio-afspraak denk ik toch niet?? Succes ermee en heel veel beterschap voor je dochter in elk geval!!
Ik krijg deze vraag bijna dagelijks ivm mijn werk. Het is inderdaad toegestaan dat een zorgaanbieder je een bedrag in rekening brengt als je een afspraak (niet tijdig) afzegt. Het hanteren van een zogenaamd 'no show' tarief is het eigen beleid van de zorgaanbieder. Hij mag dus zelf bepalen wanneer en wat hij in rekening brengt. Wel moet de cliënt hier van te voren redelijkerwijs van op de hoogte kunnen zijn geweest, bijvoorbeeld door het te vermelden in de algemene voorwaarden voor behandeling, op de website of middels een bericht in de wachtkamer. Ik snap dat je het niet leuk vindt dat je een rekening krijgt omdat je, voor jouw gevoel, een goede reden hebt om af te zeggen. Echter heeft de zorgaanbieder door jouw afzegging inkomensderving. De tijd is immers voor jou gereserveerd. Hij kan dan dus besluiten dit (gedeeltelijk) door jou te laten compenseren door het no show tarief. Helaas kun je hier geen verdere stappen tegen ondernemen. Het enige wat je kunt doen is de discusssie met de zorgaanbieder aangaan, het is voor hem immers een recht om een no show te berekenen en geen plicht (hij kan er dus ook voor kiezen het niet te doen). Topic kan dicht
Dan laat je je moeder toch bij jou komen... Ik zie het probleem niet zo. Meestal moet je idd 24uur uiterlijk van tevoren af zeggen dus ik vind het vrij logisch dat er kosten in rekening worden gebracht.
Zij kunnen er niets aan doen dat jij verhinderd bent. Als je dan op korte termijn afzegt, vind ik het logisch dat je toch moet betalen.
Helaas zijn dit waarschijnlijk hun voorwaarden en staan ze in hun recht. Iedereen kan natuurlijk wel bellen met dit verhaal (zal zeker ook gebeuren) vandaar dat ze zich waarschijnlijk strikt aan de regels houden. Laat je moeder bij jou komen anders?
ik ken het noshow beleid wel.. alleen ik weet dat ze er ook voor kunnen kiezen het niet te doen als er goede redenen zijn. mijn dochter kan ik nu niet naar mijn moeder brengen..ze is echt te ziek (wil ook niks meer drinken enz. al contact met de arts gehad en die komt zo even) mijn moeder kan hier niet heen omdat ze thuis zit met de baby en peuter van mijn zusje.. mijn moeder is al wat ouder en ik kan haar niet aandoen te gaan slepen met die baby, peuter en dan ook nog bij een ziek kind (sowieso ben ik niet zo voor kleine baby's bij zieke kinderen) Verder is er geen apartetijd voor mij berekend.. Ik zit in een oefen groep en ga zelfstandig aan de slag.. hij komt hoogfstens een keer vragen hoe het is.. Zelf zegt hij ook makkelijk af, kwam bij thuisdienst makkelijk een uur later en was altijd binnen 10 minuten weer weg.. ik weet dat ze er voor mogen kiezen.. maar krijg er in dit geval toch een naar smaakje van in mijn mond
Ik heb er niet veel verstand van, maar wens je veel sterkte met je dochtertje vandaag! arm kind Ik hoop dat ze snel weer beter wordt. Groetjes,
Tja...Iedereen kan een smoes verzinnen om onder betalen uit te komen zeg maar. Misschien dat je een briefje van de dokter kunt weerleggen om te bewijzen dat het echte overmacht was?
Sterkte met je dochter!! Echter vind ik het normaal dat je moet betalen... Elke dag zijn er wel mensen die met goede (of mindere) redenen afbellen. Dat betekent gaten in de agenda waarvoor iemand anders in de plaats zou kunnen. Zij moeten ook geld verdienen dus kunnen ze geen rekening houden met mensen die op korte termijn afbellen, ook al hebben ze een goede reden daarvoor.
Als eerste beterschap met je kleine meid, erg vervelend die koorts. Mocht het nou zo zijn, dat je er écht niet mee eens bent, kun je schriftelijk toch hun benaderen? Eventueel met een bewijs van de huisarts? Kunnen ze het altijd in behandeling nemen. Voor nu kan je er niet veel aan doen, dit is een beleid waar mijn voorgangers het al over hadden.. Veel sterkte met je dochtertje! Liefs, Sill
Doe sneu. Ik bedoelde er mee te zeggen; dit is het enige juiste antwoord (op basis van de wet-en regelgeving in NL).
over dezelfde antwoorden geven gesproken ik zou het nog eens heel lief vragen maar anders helaas pindakaas