Wij hebben ook een bankstel van seats and sofas, idd opdringerige lui daar, hadden de hele tijd een verkopertje dat ons achtervolgde (wat hebben we die knul laten lopen zeg) Wij hebben daar een 2 en drie zits bank gekocht, uit de showroom, dus direct meenemen, goede stof en zit na 3 jaar nog prima. We hebben er wel op toegezien dat we ook echt die banken mee hebben gekregen. maar er is idd een groot verschil tussen stoffen, neem je de standaard stof dan heb je van die dunne zooi! Wij hebben ook geen pakket gekregen, ook al zeggen ze dat je die bij elk bankstel krijgt, maar korting. Ok prima, ik had een bank nodig. Je moet daar echt weten waar je aan begint als je wat wilt kopen.
Tja dat is nou precies de werkwijze van Seats and sofa's! Mijn vader heeft er ooit gewerkt 5 dagen en rende toen hard weg!! Zij moesten idd op zo'n manier verkopen en eigenlijk mensen "oplichten" Ze zeggen b.v ook dat er een bepaald soort leer ofzo opzit terwijl dat ook niet altijd zo is ze praten je gewoon van alles aan.... Verschrikkelijk en ik snap nog steeds niet dat ze er niks aan hebben gedaan van een of andere instantie!
Ik zou afzien van de koop en dat recht heb je, of je nou iets getekend hebt of niet. Opdringerig gedrag, oplichterij (hij probeerde de bank gewoon nog duurder te verkopen aan jullie ook!), de verkoper MOET op de hoogte zijn van de lopende aanbiedingen. Dit allemaal zouden voor mij alleen al een reden zijn op te cancelen. Naast die redenen is Seats and Sofa's niet echt makkelijk met garantie en dat soort zaken, heb ik begrepen. Deze winkel is dan ook regelmatig voorbij gekomen in kritische consumenten programma's.
Tsja, mijn moeder en wij hebben ook een bank bij seats and sofas gekocht, en wij hebben er eigk geen problemen mee. Mijn moeder heeft 'm al 6 jaar, en heeft nu een nieuwe gekocht, maar meer omdat ze de oude bank zat was, niet omdattie op was. En wij hebben 3 jaar geleden een bankstel voor 550 euro gekocht, de verkoper vertelde ons dat de bank ongeveer 3 jaar zou meegaan. Dat klopt inderdaad, er begin nu een klein "scheurtje" te komen... Wij hebben toen de duurste nep-leer gekozen, en zelfs met katten gaat dat goed. We hadden felrood gekozen, en de kleur was ook prima... Ik kan er niks anders over zeggen dan dat wij nergens problemen mee gehad hebben. Wij hebben ook een nieuwe bank gekocht, die woensdag geleverd wordt (overgens niet bij s&s omdat daar niet DE bank stond die we graag wilde hebben). De bank hebben wij nu verkocht, en de koper geeft er nog 150 euro voor, zo top ziet hij eruit. Het kan dus ook anders gaan, en hopelijk gaat het ook zo bij jou. (overgens hadden wij ook geen opdringerige verkoper oid. het was in Zoeterwoude geloof ik)
Hier ook een bank van hun maar ik koop er nooit meer. Binnen een jaar mankeerde de bank van alles, de service is niks en dan inderdaad dat verkopen, vreselijke winkel! Nooit meer.
Wij hebben onze banken oko daarvandaan. Met de verkooppraatjes was ik ook niet zo blij maar de banken zitten nog steeds lekker na 2 jaar.
weet je.. je hebt het recht de koop te annuleren (7 dagen na aankoop) dat is een wettelijk recht voor zover ik weet. VErder zou ik per direct contact opnemen met het hoofdkantoor van seats en sofa's en daar het hele verhaal uit de doeken doen.. Dus een klacht indienen tegen de verkoper. En daar ook melden dat je de koop gaat annuleren (als je dat al doen gaat) Zijn ze nou helemaal van hun lotje getikt!
Ik zou daar nog geen bank mee willen nemen al kreeg ik hem voor niks. Het zijn echt naaiers daar. Ze beloven van alles maar het waar maken ho maar. Ze beweren dat ze alles op voorraad hebben staan. Wil je een bank hebben, hebben we niet, moeten we bestellen, levertijd is ongeveer 3 weken. Nou zeg maar liever 3 maanden.
mijn moeder heeft 2 x een bank gehaald daar en is zeer tevreden en wij hebben vorig jaar een bank gekocht en nog steeds tevreden
oo seats en sofas:x heb daar ook een bank gekocht binnen een jaar kapot terug gebracht moest ik 3 maand wachten op een nieuwe nou nog steeds niet binnen ze hebben me een andere meegeven wel een nieuwe en dezelde maar na veel gezeur pff :x:x:x 100 keer gebeld 10 keer langs geweest koop daar nooooit een bank:x:x kan me er nu nog boos over maken
Jeetje zeg, wat een hoop negatieve ervaringen! Mijn bankstel heb ik ook daar gekocht en is prima gegaan, het bankstel is nu 8 jaar oud ongeveer en zit nog prima, alleen de stof krijg ik niet goed meer schoon. In jouw geval zou ik inderdaad wel z.s.m. proberen te annuleren omdat jullie niet netjes zijn behandeld.
die aanbetaling is bull..... wij hebben er een bank gehaald van meer dan het dubbele en maar 50 euro aanbetaald omdat ze anders niet wilden bestellen maar hebben wel op het koopcontract het type leer en alles vast laten leggen omdat we wisten dat als je dat niet doet geen poot hebt om op te staan en je de dunste soort krijgt de bank hebben we nu anderhalf jaar ruim zit nu pas echt lekker weinig thuis en erg dik runderleer dus dat duurt even voor het echt soepel word seats en sofa's moet je alleen heen gaan als je van te voren zorgt dat je de folder evt mee hebt zodat je direct bewijs hebt en je precies weet wat je vast moet laten leggen om te krijgen wat je wilt wat wij dus wel gedaan hebben gelukkig
@ ts meid laat je niet gek maken .. je hoort de negatieve verhalen eerder als de positieve is altijd zo
idd, laat je niet gek maken.. Je hebt de bank gekocht, en daar moet je van gaan genieten. Die annuleringskosten dat mag, dus het is dan helemaal een duur verhaal aan het worden. Helemaal omdat jullie de bank erg mooi vinden! En maak dit een leerpunt voor de toekomst: 1 aanbetalen is niet verplicht (sterker nog, betaal je aan en gaat het bedrijf failliet dan ben je je geld kwijt!!! dus niets aanbetalen of minimaal als ze anders weigeren te bestellen, of gewoon ergens anders heen gaan) Neem folders zelf mee naar dit soort bedrijven (seat & sofa's staan echt slecht bekend, maar ze zullen ook wel goede banken leveren anders zouden ze allang failliet zijn). Lees voorwaarden VOOR je gaat tekenen!!! Neem bedenktijd voor jezelf, dus zeg niet meteen ja!!!! Maar nogmaals voor nu, ga je verheugen op je nieuwe bank!!
Herkenbaar... Vrienden van ons hebben daar ook een bank gekocht, ze gingen voor eentje uit de folder, maar ze hadden de folder niet meegenomen. Daar aangekomen wisten ze niet meer zeker welke het was en hebben ze zich een 2 keer zo dure laten aansmeren. Vervolgens duurde het weken voor het geleverd was. 2 dagen later was ie kapot.(zitting zakte door omwille van pootjes die niet meegeleverd waren) Het duurde weken voor ze de bankstel kwamen halen, want ze hadden het véél te druk daarvoor tenzij ze even zoveel wilden betalen. Daarna nog eens weeeeeeeeeeeeeeken terug bij de winkel voor ze te horen kregen dat de herstelling zoveel zou kosten omdat het zogezegd hun eigen fout zou zijn. Eén hoop ellende dus...
slechte medewerker ook die zegt dat hij toch niet weet wat er in de folder staat? als je in een winkel werkt moet je dat toch wel weten en helemaal dat die aanbieding ook aangegeven moet staan in de winkel zelf!
je kan je aankoop volgens mij zelfs binnen de 30 dagen ongedaan laten maken.. seats en sofa, zou er zelf nooit kopen...je hoort er zoveel klachten over....
opzich kan het bij seats en sofa's best goed gaan hoor onze bakn zit na al die jaren nog prima.. en was binnen de afgesproken tijd geleverd.. Maar het punt van de aanbieding.. Daar zou ik gewoon echt een klacht over indienen.. Dat vind ik zo lullig.. Je hebt de bank wel voor een leuk prijsje, maar het is wel een beetje misleiding vind ik..
Even over Seats & Sofa's. Ik heb jarenlang bij de Consumentenbond gewerkt en Seats & Sofa's stonden met stip op nummer 1 van alle klachten die binnen kwamen. (Binnen dezelfde branche.) Al deze mensen konden ook niet terecht bij de geschillencommissie, want ze zijn niet aangesloten bij het CBW. Dat betekent dus dat je bij geschillen zelf naar de rechter moet stappen met het risico dat je voor hoge kosten komt te staan. Voor wie het zekere voor het onzekere wil, check altijd eerst of een winkelier is aangesloten bij een branchevereniging.