Borstvoeding in het openbaar, is dat nou echt zo schokerend?

Discussion in 'Borstvoeding' started by SYRV, Apr 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tulip

    tulip Niet meer actief

     
  2. Duchess

    Duchess VIP lid

    Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik vind die opmerking eerlijk gezegd ook weer misplaatst. Het is net alsof er een ruzie heerst tussen KV en Bv moeders en dat vind ik zooo jammer. Ja ik snap de gedachtegang van iemand die absoluut geen BV wil geven ook niet, maar dat hoeft toch ook niet? Zolang diegene het zelf maar snapt.

    Verder ben ik het helemaal eens met Zogelukkig wbt de borstvoeding. Mooi geschreven.
     
  3. mamavanbo

    mamavanbo Fanatiek lid

    Apr 13, 2006
    3,931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    echt he ik snap het TOTAAL niet waarom er zoveel om te doen is. het is toch gewoon puut natuur. tis omdat wij ons zo nodig moesten beginnen aankleden en al dat het nu schokkerend is. kijk eens in andere culturen, de natuur heeft het zo gemaakt.

    iedereen is toch hetzelfde, vrouwen hebben allemaal borsten. enkel het volume scheelt al eens wat hihi.

    ik vind alleen dat sommige hier wel erg ver gaan in uitspraken. zowel bv mama's als de andere mama's.

    en ik heb het er zeker voor over om "aangetaste hersencellen" te krijgen en mijn kind het beste te geven wat de natuur geregeld heeft!
     
  4. 4days

    4days Niet meer actief

    @ tulip, flauw hoor
     
  5. tulip

    tulip Niet meer actief

    nee niet flauw, ik denk echt dat je kortsluiting hebt als je iemand een facist noemt hoor. En natuurlijk weet ik wel dat het niet door de bv komt. Maar dit gaat wel heel erg ver. Ik ben tot nu toe heel netjes gebleven. Maar een keer is het goed geweest.
     
  6. Duchess

    Duchess VIP lid

    Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Zo jammer dat er over een onderwerp als dit niet gewoon normaal gediscussieerd kan worden.
    Dat moet toch zeker wel mogelijk zijn, we zijn allemaal volwassen.
    Zonde!
     
  7. tulip

    tulip Niet meer actief

    het is zeker jammer, en dan moet je de laatste pagina's maar eens teruglezen en zeggen waar het fout gegaan is. Niet bij mij hoor, en volgens mij ben ik nog de enige fv mama die reageert hier. De rest is al lang gestopt omdat er totaal geen begrip is. Misschien iets (niet voor jou persoonlijk) om over na te denken en waar de extreme gedachtengang nu eigenlijk zit.
     
  8. Bri

    Bri Niet meer actief

    Tja, die opmerking over fv-fascisten is jammer. Een beetje misplaatst grapje denk ik, als reactie op de term bv-mafia die vaker gebruikt wordt (maar in dit topic niet). Jammer, want de rest van die post vond ik prima.

    Het gaat hier niet om BV versus KV. Er zijn ook borstvoedende moeders die geen blote borst willen zien en flesvoedende moeders die het niet uitmaakt.

    Van mij hoef je BV niet geweldig te vinden, maar ik snap gewoon echt niet waarom mensen geschokt raken als ze een blote borst zien.
    Ben het wel eens met degene die zei: prima als je er een probleem mee hebt, maar realiseer je dan wel dat jíj een probleem hebt en niet dat degene die haar kind in het openbaar de borst geeft abnormaal bezig is. (Iets van die strekking, heb de quote niet bij de hand.)

    En die reclame van FA was er al toen ik nog op de lagere school zat (ben bijna 40). Ook al zoiets waarvan ik me afvraag: waar maken mensen zich toch druk over? Misschien hóeft het niet, dat bloot op tv, maar wat is er nu erg aan om het wel te laten zien?
     
  9. tulip

    tulip Niet meer actief

    heel erg misplaatst in mijn ogen, en ik weet ook wel waar het vandaan komt, maar ik vind dit toch heel iets anders dan het woord maffia.
     
  10. adi

    adi Niet meer actief

    Toch maar even invallen.

    Bri, als iedereen goed leest, is het duidelijk dat echt niemand hier het 'schokkend' vindt om een baby aan de borst te zien. Tulip had het puur over dat zij het onsmakelijk vond dat iemand in de Hema eerst met blote borsten gaat zitten en dan pas de baby erbij pakt.
    Ze wordt dus niet onsmakelijk van de borstvoeding, maar van de blote borsten van een vrouw midden in de Hema.

    En ja, het is allemaal puur natuur, maar wie gaat hier een bh passen tussen de schappen in de Hema? Die moet ik nog tegenkomen.

    En ik heb (gelukkig) nog nooit iemand met blote borsten aan tafel zien zitten, wel vaak genoeg voedende moeders, en dat is echt nogal een verschil.
    Waarom worden de woorden altijd omgedraaid en wordt er gedaan alsof iemand iets gezegd heeft over drinkende kindjes of over de borstvoeding aan zich?
     
  11. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik had het ook niet specifiek over de opmerkingen van tulip, sorry als het zo over kwam. Het onderwerp is de vraag of BV in het openbaar nou echt als choquerend (ik neem aan dat dat bedoeld is) wordt ervaren.
    En nee, een baby aan de borst schokt mensen niet, maar wel als je in het openbaar een blote borst ziet. Dat is gewoon vaak onvermijdelijk, als je in het openbaar voedt. Zeker als je wat grotere borsten hebt. Ik begrijp gewoon écht niet dat mensen zich daaraan kunnen storen. En ik heb daar zelf ook eigenlijk nooit rekening mee gehouden, toen ik zelf nog BV gaf.

    Over fascist versus mafia: ik vind beide volkomen ongepaste aanduidingen. Vind je het ene erger dan het andere? Dan zou ik eens op zoek gaan naar informatie over wat de mafia (en camorra en 'ndrangheta) zoal aanrichten en aangericht hebben.
     
  12. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik ben blij met deze inbraak, want ik wordt iid niet onpasselijk van bv, dan zou ik pas echt afzien hier met al mijn bv gevende vriendinnen;)

    Bri, ik vatte jouw post ook niet persoonlijk op, het ging mij vooral om meer wat er gezegd is en dat ik het jammer vind dat er meteen zo extreem gereageerd moet worden als iemand een andere mening heeft.
     
  13. Bri

    Bri Niet meer actief

    Dan zijn we het dáár in elk geval wel over eens: het is jammer dat er soms zo extreem wordt gereageerd. Niet nodig, niet nuttig.
     
  14. tupp

    tupp VIP lid

    Jun 13, 2009
    22,817
    19,122
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    @Tulip: merkwaardig dat je zo reageert op mijn term flesvoedingfascist. Ik heb je nooit zo zien reageren als iemand het over borstvoedinsmaffia had. Maar misschien heb ik die post gemist...
    Overigens bedoel ik met fv-fascisten absoluut niet alle moeders die fv geven. Absoluut niet zelfs, ik zie mezelf ook niet als bv-maffia omdat ik toevallig de keuze heb gemaakt voor borstvoeding. De meeste moeders zijn gewoon mensen doe met hart en ziel van hun kind houden en om diverse redenen een persoonlijke keuze maken wat betreft de voeding die ze hun kind geven. Of dat nou de keuze is voor kv of moedermelk, maakt in mijn ogen niet uit.

    Het valt mij wel op dat er vaak wordt gesproken over een "maffia" die borstvoeding opdringt aan zwangere of pasbevallen moeders. Ik ben het er helemaal mee eens dat minimaal zeer irritant kan zijn en soms zelfs de vorm aanneemt van een aanval op iemands privéleven en persoonlijke keuze vrijheid. Maar vrij snel na de bevalling vindt ineens een kanteling plaats. Uit onderzoek blijkt dat 45% van de NL-ers bv in het openbaar niet normaal vindt. Aangezien het geven van een fles geen optie is, betekent dat dus dat in de ogen van bijna de helft van de bevolking, borstvoedende moeders hun huis niet mogen verlaten. Vanaf het moment dat je gaat werken, wordt borstvoeding door een deel van de omgeving gezien als een last. Ga je langer dan een half jaar door, laat staan langer dan een jaar, dan wordt je door velen gezien als knettergek en sommigen vinden het dan zelfs smerig worden.

    Ik heb geen moeite met mensen die een bepaalde keuze (of dat nu kv of bv is) niet begrijpen. Maar ik heb wel moeite met de minderheden van beide groepen die elkaar voor rotte vis gaan uitmaken. Of die gaa proberen de keuzevrijheid in te perkevan een ander. (Zoals die poster die het geven van bv blijkbaar zo erg vindt, dat het niet eens in de buurt van een raam mag omdat anders een voorbijganger het misschien wel zou zien. Sorry hoor, maar als je zoeits gaat zeggen probeer je in mijn ogen wel heel hard de keuze van een ander neer te zetten a,s iets wat vies of abnormaal is.)
     
  15. Cindy84

    Cindy84 Bekend lid

    Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    ik snap echt niet waarom er van alles los komt als het om (stukjes) blote borsten gaat!
    die dingen zijn gemaakt om je kindje te voeden!
    en daar moet niks raars aan zijn.
    eerlijk gezegd wordt ik er gewoon een beetje moe van en heb ook bijna geen behoefte om me te verdedigen of om tegen-argumenten te bedenken of om reacties van anderen helemaal te ontleden zodat ik daar weer iemand op kan terug pakken!
    zucht... ik bepaal toch zeker zelf wel hoe, waarom, waar en hoelang ik mijn kind voed......
     
  16. Alita

    Alita Niet meer actief


    nou nou zo erg is het ook weer niet he;)
    Al vondt ik die opmerking over de fv mama`s ook niet juist;)

    Laten we nu gewoon respecteren dat er mensen zijn die het niet zo fijn vinden om een bv mama te zien en sommige bv mama`s het blijkbaar heerlijk vinden om inhet openbaar te voeden.


    Ikzelf geef bijna nooit bv in het openbaar alleen als het echt noet...ik zorg altijd dat ik thuis bv heb gegeven;) kijk als mijn meisje zo`n erge honger heeft dat het niet kan wachten dan doe ik het ook....maar ik ga nu niet eens even lekker in een restaurant bv geven...ik probeer het altijd thuis te doen;)
     
  17. Alita

    Alita Niet meer actief

    Weet je wat ik altijd jammer vindt.....

    Dat omdat ik trots ben omdat ik bv geef en ik het gewoon het beste vindt voor mijn dochter....ik gelijk wordt bestelmpeld als bv mafia...

    Als ik een tekstje als "mamamelk is the best" bij mijn onderschrift heb staan krijg ik reacties dat ze het onnodig vinden...nu spreek ik niemand hier persoonlijk aan...
    Maar net zoals jullie fv-mama`s zich soms aangevallen voelen heb ik dat zelf ook als bv mama...dus waar hebben we het over!!
     
  18. Alita

    Alita Niet meer actief

    Ja tot een bepaalde grens heb je wel gelijk...maar we leven toch in een samenleving waar je toch wat rekening moet houden met andere mensen...toch?

    Ik bedoel er zijn ook gewoon verschillen in hoe je bv geeft....laat je lekker alles zien of bedek je je borst...je kunt heel makkelijk discreet bv geven vindt ik dus het is niet nodig dat iedereen moet meegenieten...ben je wel met mee eens denk ik;)
     
  19. 4days

    4days Niet meer actief

    In je onderschrift? Wie doet zoiets nou ook?! :p
     
  20. Alita

    Alita Niet meer actief


    hahaha.....:D
     

Share This Page