Vrouw met baby in babybjorn op de scooter!

Discussion in 'De lounge' started by Michelle89, Apr 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tulip

    tulip Niet meer actief

    maar beide absoluut niet geschikt om mee te fietsen...
     
  2. Lovetrust

    Lovetrust Actief lid

    Jan 27, 2010
    390
    171
    43
    Ik las toch serieus "" vrouw met een baby born op de scooter"" :D

    Ik heb het eerder gezegd, dat ding achterop waar een mc in kan vind ik gewoon ook een eng ding, blijkbaar is het dus toch veilig als je er mee valt maar ik zou het echt niet zomaar gaan gebruiken.
    Ik heb het voordeel dat we midden in het centrum wonen dus winkels op loopafstand dus ik ga gewoon gezellig lopen en als we echt een keer veel moeten hebben dan stuur ik mn vriend wel met de auto maar fietsen met een klein kindje, echt niet en als het al zou moeten zou een bakfiets mij nog het meest veilige lijken
     
  3. Michelle89

    Michelle89 Bekend lid

    Sep 20, 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Aaah das wel heel zielig voor dat babytje ja! :x
     
  4. Kim11

    Kim11 VIP lid

    Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    #144 Kim11, May 21, 2011
    Last edited: May 21, 2011
    Op de een of andere manier kwam ik in dit topic terecht. En ik wilde toch even reageren.

    Ik denk dat het fietsen met een draagdoek of draagzak niet wenselijk is. Maar het is aan de ouders om het te beslissen. Zij moeten zelf het risico inschatten.

    Er kan altijd iets gebeuren, helaas kun je niet overal invloed op hebben. Wat er bijvoorbeeld gevaarlijk aan is met zo'n draagzak is dat het kindje vol op het stuur terecht zou kunnen komen. Ik zou zeggen: Tape een kussentje vast op je stuur. Om maar iets te noemen. Er zijn zoveel dingen die gevaarlijk zouden kunnen zijn, maar dat betekend nog niet dat er dan ook iets zou moeten gebeuren. Je stapt ook elke dag de deur uit, je gebruikt ook een auto, of een bus, of weet ik veel wat. Je eet ook wat onze regering bepaald dat goed zou moeten zijn. Je ademt de lucht op straat ook in. Betekend allemaal nog niet dat het veilig is omdat we het op een bepaalde manier doen.

    Een autostoeltje: Goed idee. Maar maakt autorijden nog niet veilig.

    Ik lees hier regelmatig over uit de ouderlijke macht gezet worden, en dat mensen gestoord zijn, en weet ik veel wat.

    Maar als je alles uit wilt gaan sluiten wat gevaarlijk zou kunnen zijn. Dan zou ik je willen adviseren om überhaupt geen kinderen op de wereld te zetten, dan kan er tenminste ook niets gebeuren!

    Want het leven is namelijk hoe dan ook niet veilig.

    Maar goed, ik heb bij mijn eerste ook alles lopend gedaan, en als er hopelijk een tweede komt, zal ik ook niet fietsen met een draagdoek of draagzak. Maar ook zeker niet met zo'n maxi cosi ding op de bagagedrager.

    Wat ik in ieder geval probeer te vertellen, is dat iedereen eigenlijk lekker zelf moet weten wat hij/zij doet. Risico's inschatten doet iedereen anders. En een fietsstoeltje hoeft ook niet veel veiliger te zijn hoor, ik had laatst een vriendin van mij, botste heel zachtjes op een auto. Kind had armpje op 2 plaatsen gebroken, rib gebroken, en stoeltje lag aan diggelen.
     
  5. Loesie1982

    Loesie1982 VIP lid

    Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Beetje kort de bocht en een late reactie, maar euh...
    van het dak springen is ook levensgevaarlijk, maar is ook niet bij wet verboden...

    Op de balustrade van een balkon aan 'planking' doen, is ook levensgevaarlijk, maar ook niet bij wet verboden...

    3 strippen antidepressiva achter elkaar slikken is ook levensgevaarlijk maar ook niet bij wet verboden...

    Moet ik nog meer zeggen?!

    Het staat niet voor niks duidelijk in elke beschrijving!

    ---------------------------------------------------------------

    Verder wil ik er nog over zeggen dat het me opvalt dat er veel meiden zijn die dan andere situaties op gaan noemen...

    je kunt vallen met de fiets / lengte van fietskar verkeerd inschatten/ van de trap afvallen/ struikelen over de stoeprand en weet ik al wat niet meer, maar dat zijn ongelukjes!

    Als jij moedwillig met je kind in een draagdoek fietst en je valt en je baby raakt gewond, dan noem ik dat geen ongeluk meer...dan noem ik dat eigen schuld, dikke bult...Want je wist dat dit mis kon gaan, maar je hebt er toch voor gekozen om dat risico te nemen...
     
  6. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    ik weet niet of iemand dit al heeft geplaatst -het topic is inmiddels zo lang dat ik dat echt niet allemaal ga lezen :p-, maar afgelopen week was er een vrouw op tv te zien die met haar baby'tje -echt een kleintje nog!- wilde gaan PAARDRIJDEN met de baby in een draagzak:$:$:$:$:$
    uiteindelijk lukte het niet omdat het paard te onrustig was en het kindje toch maar weer mee moest met papa pfff
    wat kunnen mensen toch bizarre dingen doen!
     
  7. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Helemaal mee eens!
     
  8. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Dat is HELEMAAL dom, dat ze ook nog eens gewaarschuwd is... Ik hoop echt dat ze zich zooooo schuldig voelde en voortaan beter oplet!
     
  9. Duchess

    Duchess VIP lid

    Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier moest ik ook meteen aan denken ja! Ongelooflijk he? :$
     
  10. Kwekijzer

    Kwekijzer Niet meer actief

    Dat vind jij ja, dat het ene een ongeluk is en het andere 'eigen schuld dikke bult'. Maar omdat jij dat zo vind en ziet, wil het nog niet zeggen dat jij daarmee dus gelijk hebt. Zo denken en kijken we allemaal verschillend naar het leven. Wie bepaald welke kijk het meeste waarde heeft? Wie bepaald wat het zwaarste weegt? Ook dat is weer een mening of een visie en die zijn nu eenmaal verschillend. Laat elkaar toch vrij en probeer toch eens wat minder te oordelen over elkaar. Het is zo lekker makkelijk gezegd allemaal of het nou om dit gaat of wat anders....
     
  11. mora27

    mora27 VIP lid

    Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    lees iets over een autostoeltje dat het fijn is maar dat je daarmee alsnog een ongeluk kan krijgen... tja of je nou MET stoeltje of een kind ZONDER stoeltje vervoerd zit wel degelijk heel veel verschil in! als je een ongeluk krijgt en je kindje zit veilig in een stoel in de riemen dan heeft je kind nog een overlevingskans.... heb je geen stoeltje dan is het meteen einde verhaal!

    Ik ben eens met mn auto tegen een boom gereden, en ja klinkt heel stom ik weet t.... ging ook niet hard want ik rijd altijd een schakelauto en moest toen even een andere auto wegrijden van mijn man en dat was een automaat.... toen ik hem wilde parkeren trapte ik op het gas ipv de rem en BOEM zo tegen de boom aan! dat ging echt vet hard en de hele bumper was eraf! godzijdank had mijn man onze toen nog 3 mnd oude dochter in de andere auto meegenomen!!! en dat was dan nog zo zacht....! en wat een schade! zelf had ik gelukkig niets want had mn gordel netjes om ;)

    wat zou er gebeuren als je met bv 50 km per uur tegen een andere auto aanrijd die ook 50 km per uur rijd? en dan je kindje niet in een autostoel? tja dom om te zeggen dat een autostoeltje geen meerwaarde in de veiligheid is!!!!
     
  12. Kim11

    Kim11 VIP lid

    Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Mora, ik zou zeggen: Lees even beter.

    Een autostoeltje is nog geen garantie dat je geen ongeluk krijgt. En het hangt maar net van de omstandigheden af. Want er zijn ook verhalen bekend dat iemand dankzij het NIET dragen van de autogordel het overleefd heeft. (Auto uitgeslingerd, en auto was PLAT.)

    Maar goed: Dat betekend nog niet dat je geen autostoeltje moet gebruiken, ik heb echt een hekel aan mensen die de kinderen niet vastzetten in de auto. Ik heb zo'n kennis. Die valt hoe dan ook in de categorie "compleet onverantwoordelijk en achterlijk", maar goed: Die zet de kinderen wel in de stoel, maar doet vervolgens geen enkel riempje vast. De oudste: Heeft de lengte van een net 4 jarige, zit los in de auto, want hij is al 6! Hoeft toch geen stoel meer?! Je kan praten als brugman, maar dat soort mensen zijn achterlijk.

    Als we het hebben over een draagzak, vind ik dat iedereen het allemaal lekker zelf moet weten. Wij wonen in Amsterdam, en hier fietsen een heleboel moeders met draagzakken. En het hangt er maar net vanaf hoe je het doet. Een moeder met 3 kids op de fiets, een vriendin aan de telefoon en een rood stoplicht vind ik veel erger.

    Als iedereen nou gewoon eens voor zichzelf besloot wat hij/zij goed acht.

    Ik ben geen fan van baby's op de fiets, hoe dan ook. Maar soms moet je toch echt een oplossing zoeken.
     
  13. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Weet je, op een bepaalde manier ben ik het daar wel mee eens. Op die manier gaan er namelijk véél meer mensen en kinderen dood. Survival of the fittest... in dit geval vaak smartest. Zo wordt de wereldbevolking ook een stukje uitgedund en blijft er een sterker mensenras over...
     
  14. banjabes

    banjabes Fanatiek lid

    Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    OMG kom net terug uit Indonesië.

    Daar zitten gewoon 4 mensen op de scooter. Het hele gezin. Moeder heeft vaak baby letterlijk aan de tiet tijdens het rijden en dan nog een broer of zus erop gepropt en vader rijdt dan. Hoe gevaarlijk wil je het hebben:$?
     
  15. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ja ik vind het ook raar dat niet iedereen in Indonesie zijn stationwagen uit de garage rijdt en kind in maxicosi op de achterbank zet. :(

    Als iedereen even lekker naar zichzelf kijkt. Ik heb de luxe dat ik hier altijd een auto voor de deur heb maar dat is niet voor iedereen weggelegd. En sommige afstanden zijn te voet haast niet te doen en dan moet je soms het toch doen met de middelen die je beschikbaar hebt. Lekker makkelijk om anderen te veroordelen. En zeker is het gevaarlijk, maar dat is autorijden ook, je kind laten spelen is zeker niet ongevaarlijk. Er is zoveel gevaar om ons heen. Maar als iemand iets anders doet dan men zelf wenselijk acht dan moet dat meteen veroordeeld worden. Ik las zelfs dat mensen vinden dat die kinderen bij hun mama en papa weggehaald moeten worden en in pleeggezinnen geplaatst moeten worden. Heerlijk al die perfecte mama's hier. :$
     
  16. tulip

    tulip Niet meer actief

    whahaha, ja en voor die domme moeders (en vaders) die dat risico nemen kan ik er ook nog niet erg mee zitten, maar het is zo zielig voor die arme babytjes.;)

    Dit is geen kwestie van doen wat je goeddunkt of dat iedereen hier een andere mening over heeft, dit is gewoon een kwestie van ouders die een onverantwoord risico nemen en daarmee hun kind in gevaar brengen. Je mag toch ook niet zelf kiezen of je je babytje in een maxi cosi vervoert of dat je hem los op de achterbank legt???:( Nou, ik vind dit precies hetzelfde.
     
  17. Loesie1982

    Loesie1982 VIP lid

    Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    #157 Loesie1982, May 21, 2011
    Last edited: May 21, 2011
    Ik zeg ook dat ik dat vind ja...ik bepaal verder helemaal niks...dit is gewoon mijn mening. En dat mag toch? En ja, die zijn verschillend, maar dat betekent niet dat ik haar niet vrij laat?
    En ik heb toch ook nooit gezegd dat ik gelijk heb?!?

    Ik ben de laatste die zegt dat ze dat niet mag en dat haar er persoonlijk af zou halen als ik het zou zien.
    Vind het alleen eigen schuld, dikke bult...dan moet jij me daar ook vrij in laten...

    En ik moet niet oordelen, maar jij oordeelt nu toch ook over mij?
    Ik zou bepalen wat zwaarder weegt, ik oordeel over een ander en ik laat iemand niet vrij?...en dat is ook weer een oordeel...

    dus zo blijven we bezig...
    Je hoeft het niet met mee eens te zijn, maar zeg dát dan...
     
  18. Loesie1982

    Loesie1982 VIP lid

    Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik snap het rood gedrukte niet zo goed...

    Je eindigt met, als iedereen nou gewoon eens voor zichzelf besloot wat hij/zij goed acht, maar daarboven noem je wel een kennis van je compleet onverantwoord en achterlijk...

    Dat gaat een beetje tegen elkaar in toch?!
     
  19. Kim11

    Kim11 VIP lid

    Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Mee eens, maar dat is maar 1 van de 10.000 dingen die in dat gezin elke dag gebeuren. De kinderbescherming is er al een paar keer geweest, maar ze doen niets!
     
  20. Loesie1982

    Loesie1982 VIP lid

    Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hhhmmm...das dan wel een beetje jammer. Als het straks maar niet te laat is!
     

Share This Page