Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Wat goed van je zoontje Trishka!

    Nienke drinkt Nutrilon HA (op advies van de VK ivm exceem en allergieen van papa) en om de voeding (het werkt nogal laxerend, vandaar niet elke voeding) doen we daar Nutriton bij. het wiegje staat al flink hoog.
     
  2. smartie1980

    smartie1980 Niet meer actief

    Lynn heeft vandaag haar prikjes gehad. En niet veel gedronken. Tot nu toe 460 cc. En ze ligt net in bed.
    Vanavond nog een voeding.
     
  3. mcm78

    mcm78 Bekend lid

    6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Meijke: jeetje joh wat vervelend. Ja, bedje wat verhogen kan wat helpen. Je dikt al in, dus dat kan ik je niet meer aanraden. Heeft de HA goed naar je geluisterd en kan hij/zij wat voor je doen? Ik hoop het!

    Trishka: ha wat fijn. Is het de rest van de dag ook goed gegaan?

    Smartie: kan zijn dat ze zich van de prikjes niet zo lekker voelt en daarom (nog) wat minder drinkt, toch? Wel rot, hoop dat ze de schade nog een beetje inhaalt vanavond.

    Siepie: hoe is het bij jullie? Mochten jullie vandaag al naar huis?

    Supersam: hoe gaat het bij jullie? Drinkt hij nog wat beter?

    Hier: mijn zoontje is ineens de schade aan het inhalen. Hij drinkt iedere fles tot de bodem leeg en wil dan soms nog meer... :S Als ik niet uit kijk komt hij gewoon boven de liter uit... Begrijp er niks van, hij is echt omgeslagen als een blad aan een boom, maar mij hoor je niet klagen! Gistermiddag had hij trouwens last van zijn reflux, en toen wilde hij niet zo veel drinken, maar blijkbaar heeft hij veel minder vaak last of zo, want verder drinkt hij als een trein. Diarree is nog niet echt beter, maar wel andere consistentie nu, dus denk dat darmpjes nog beetje aan het wennen zijn. Vannacht heeft hij ons zo ongeveer de hele nacht wakker gehouden, 12u speen, 1.30u poepluier, 3.30 speen, 3.45u speen, 4u speen, 4.15u ok klein flesje dan...toen heeft hij tot 7u geslapen. Op de kdv wilde hij vervolgens vandaag ook niet slapen (hele morgen wakker geweest, toen even geslapen, daarna hele middag wakker tot net, wel steeds hartstikke vrolijk), dus meneer moet nu echt totaal uitgeput zijn. Dus ik hoop dat hij vannacht wel slaapt, want ik ben ook kapot...
     
  4. smartie1980

    smartie1980 Niet meer actief

    Pfff, vermoeiende nacht!
     
  5. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    MCM wat goed dat je zoontje beter drinkt...maar wat een NACHT :$...hoop idd ook dat hij beter slaapt vannacht.

    Vandaag telefonisch overleg met de HA en ze gaf inderdaad aan dat wat ik opnoem klinkt als Reflux. Fijn, dat is stap 1 :). Ik lees nogal eens dat HA niet zo meegaand zijn als het gaat om Reflux en je eerst flink laten modderen. Morgenochtend heb ik een afspraak daar, ze wil haar graag even zien. En afhankelijk daarvan zelf actie bedenken of doorverwijzen naar de KA. So far so good, maar goed...afwachten wat ze morgen zegt.

    Nienke was vandaag errug onrustig, niet langer dan een half uur slapen en dan weer ontroostbaar, maar dat kwam van de krampjes. Door de Nutriton die ze nu toch bij elke voeding krijgt was de boel even verstopt. Maar eh...dat heeft ze nu net met een hele dikke luier...in 1x rechtgezet...daar waren wat Zwitsaldoekjes voor nodig...:D. Benieuwd hoe de nacht gaat zijn, of we weer rechtop gaan slapen...

    Welterusten allemaal, wens jullie een rustige nacht toe.
     
  6. smartie1980

    smartie1980 Niet meer actief

    Meijke, misschien heb je die tip al wel eens gehoord hoor. Maar je kan per voeding 10 cc meer water toevoegen, dan gaat het poepen wat makkelijker. En je kan ook helpen door Nienke met haar beentjes te laten bewegen. Door beweging krijg je ook een makkelijkere stoelgang.
     
  7. trishka

    trishka Fanatiek lid

    6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    maar wat ik niet helemaal snap daaraan... je gebruikt nutriton om in te dikken en dan 10 cc meer water toevoegen wordt t toch weer vloeibaarder van? dan kun je toch net zo goed wat minder nutriton toevoegen?
     
  8. smartie1980

    smartie1980 Niet meer actief

    Schijnt dat nutriton niet alleen dikker maakt, maar ook bindt. Dus genoeg water is goed voor te poepen, maar nutriton tegen spugen. Ik begrijp het zelf ook niet helemaal, maar dat zei de ka.
    Daarom ook maar 10 cc meer, en niet nog meer.
     
  9. Ellenore

    Ellenore Fanatiek lid

    13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hallo meiden

    Ik heb zojuist de complete topic gelezen en oh wat een verschillende reacties lees ik hier van artsen. Wat lijkt me dat frustrerend als je arts niet eens medicijnen wil voorschrijven omdat "alle kindjes reflux hebben".

    Hier is sinds gisteren bekend dat onze zoon verborgen reflux heeft. We lopen al sinds hij 5 wkn is bij een ka op verdenking van KMA, maar dat bleek hij niet te hebben. (Hij had 1x bloed bij de ontlasting). We geven hem sindsdien wel HA, maar hij bleef huilen, krijsen, slecht slapen, slikken, trappen met zijn beentjes en slaan met zijn armen. Uiteindelijk gisteren dus weer een consult bij de ka en nu blijkt dus reflux de diagnose.

    We kregen zantac en jbpm. Nou, zoals Suenne ook al zegt, de kleine vind het onwijs vies! Ik heb gelezen dat je het niet mag mengen met andere vloeistoffen, dus mengen met de fles doe ik liever niet. Hij krijgt 1.3ml. Inmiddels heeft hij 5 flessen met jbpm op, maar dat stelt me niet gerust. Hij krijst nog meer dan anders en ook langer, terwijl ik hem minstens 3 kwartier recht op houdt. Ook slikt hij meer en staat hij zowat recht op zijn benen van de pijn.

    Nu heb ik jullie hulp nodig, want ik ben een enorme twijfelaar.
    Moeten we stoppen met de jbpm en dan alleen met de zantac verder?
    Moeten we friso comfort proberen te mengen met friso ha?
    (Hij heeft eerder friso comfort gehad, maar kreeg daar diarree van)
    Moeten we het nog een tijdje "aankijken" met de jbpm?

    *zucht* mijn verlof eindigt over anderhalve week en ik kijk er niet leuk op terug. Ik zou zo graag een vrolijke, lieve, gelukkige Olivier willen zien in mijn verlof. Straks werk ik weer fulltime en kan ik niet meer optimaal genieten.
    Om te janken!

    Wat zouden jullie mij adviseren?
    Liefs Ellenore
     
  10. Kwekijzer

    Kwekijzer Niet meer actief

    He Ellenore,

    Wat onwijs balen he!... Wat ik doe met de zantac, Ik zet Veerle in de wipstoel (ze huilt dan altijd flink om haar voeding) Ik haal de speen van de fles en doe daar eerst wat schepjes melk in (die is dik, dus het loopt er niet zomaar uit), dan spuit ik daar de zantac op en meng het een beetje met het spuitje. Ik geef dan alleen het 'dopje/speentje'. Veerle drinkt het dan heel gulzig en laat niet meer zien dat ze er iets van proeft. Dit werkt beter dan het dwingen, vond ik heel naar om te doen. Dan schroef ik de speen weer op de fles.

    Verder vind ik het lastig om je te raden. Wat bekend staat met verdikte voeding en alleen het voorschrijven van zantac is dat ze er letterlijk langer mee in hun maag zitten. Ik weet dat om dat te verhelpen dat ze eigenlijk zantac in combinatie met domperidon moeten voorschrijven. De domperidon zorgt voor een snellere lediging van de maag. Weet wel dat het met zantac ongeveer 2 weken duurt voordat het werkt. Dus als hij last heeft van een geirriteerde slokdarm, dan is dat ook niet gelijk verholpen. Zantac beschermd alleen, maar doet niets aan de reflux. Het is vervelend, maar je moet het eerst een poosje uit proberen om goed te kunnen bekijken wat het effect is. Domperidon is hier ook een volgende stap, alleen worden we dan wel eerst doorverwezen. Ik heb gelukkig de naam van een hele fijne ka, dus hopelijk is bij ons dan wel snel de kogel door de kerk.

    Als je er helemaal een naar gevoel bij hebt, zou ik gewoon weer contact op nemen met die ka om te vertellen wat je allemaal ziet hoor. Die kan toch het beste bepalen wat je moet doen. Andere voeding geeft ook weer gedoe, al wissel je van HA naar standaard op hetzelfde merk, dan nog geeft het veel reactie bij die kleintjes. Ze moeten daar ook aan wennen.

    Betreft je werk, als jij het niet trekt, dan is dat wel een reden om je grenzen te trekken he... Beter wat te vroeg je grenzen trekken, dan erover heen gaan en helemaal ziek in de ziektewet belanden, dan beter een 'beetje' ziek. Het is niet niets dit gedoe.

    Liefs, knuffel en sterkte! Vind het verder moeilijk om je te zeggen wat je moet doen. Luister goed naar je gevoel, maar spring niet van het ene in het andere, want dan wennen ze nergens aan.
     
  11. trishka

    trishka Fanatiek lid

    6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    pfff, ik zou niet zomaar stoppen eerlijk gezegd met de jbpm.. hoeveel scheppen doe je door de voeding? hier deden we op 120 ml 3 scheppen.

    de ka gaf hier aan dat je t een week moet aankijken, aaron krijgt trouwens nexium, vind ie ook niet lekker maar helpt wel! is geloof ik de zwaartse med van alle meds tegen reflux, dat dan weer wel.
     
  12. balleke

    balleke Fanatiek lid

    21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Fijn dat hier een topic over is.

    Hier mijn verhaal. (ik probeer het zo kort mogelijk te maken)
    Mijn jongste zoon was geboren en toen hij 2 dagen oud was huilde hij er veel. We wisten toen nog niet wat er loos was. Op een geven moment krijste hij zoveel en zo vaak en ook elke keer na een fles (dus ook de nachten). We waren doodop van zijn gehuil. Hij wilde steeds meer drinken/eten op een gegeven moment dronk hij 120 cc naar binnen (op 1 dag 800 cc totaal) ik vroeg om een vriendin om raad en ze zei heeft hij geen reflux. Ik opgezocht op internet en jaaa hoor nu was het mij wel duidelijk dat hij dat had, maar het was net voor het weekend dus we konden niet naar de arts toe. Dat weekend was een hel.. Letterlijk. Zoveel gehuilt dat manlief samen met hem beneden is gaan slapen. Hij was toen 2,5 week oud. Naar de dokter die maandag. Hij vond het ook verdacht veel op reflux lijken en kreeg medicatie zantact 1 x 2keer op een dag. Dat was niet genoeg en hij bleef onrustig en kreeg motiluim. Dat ging 1 1/2 week goed, maar daarna ging hij weer erg veel huilen. En ik kon er niet meer tegen. We hebben hem op andervoeding gezet Pepti, want leek er ook wel op dat hij kma zou hebben. De ha heeft ons doorgestuurd naar ka. Daar hebben we hem 1 week achter moeten laten in het ziekenhuis, omdat we erg door heen zaten en met de hoop dat ze miss ook zouden kijken of hij ook niet kma zou hebben. Ik heb constant gevraag of hij dat ook niet miss zou hebben, maar dat werdt telekens af gewimpelt. Behoorlijk frustrerend kan je zeggen! Zijn medicatie werd verhoog en kreeg 4 maal motilium 1,5 en 2 maal zantac 1,5. hij mocht mee naar huis. het ging 3 weken goed. Daarna begon het weer berg afwaarts te gaan..:( Hij begon steeds meer te gillen/krijsen. Wandelen zit er gewoon niet in. En het genieten kan je op dat moment gewoon niet (ik iedergeval niet) onder tussen is de medicatie weer verhoogd 4 maal motilium 2,5 en zantac 2 maal 2,5ml, maar ook dit mocht allemaal niet baten..:( Bij andere mensen zoals bij het kdv deed hij het erg goed en weinig krijsen enz.. Toen zakte mn broek wel af! Waarom daar niet en bij mij wel! (onder tussen ging het met mezelf helemaal niet goed) 1,5 week geleden bij ka geweest en ik vond dat hij veel pukkels had rond zijn mond (uitslag) ze zei (ka) dat het krijsen miss wel bij hem hoorde en dat het miss om aandacht ging. Ik was het daar niet mee eens en we kregen andere melk voorgeschreven nutramigen, maar krijsen bleef en zelf bij kdv wisten ze er geen raad meer mee. Zij vonden ook dat het niet ging om aandacht. Ik heb afgelopen vrijdag weer naar de ka gebelt dat dit echt niet langer meer kon! Ik ben het zo beu en het kind heeft gewoon zoveel pijn! Ze vond dat hij maar miss weer eens opgenomen moest worden. Daar was ik het het niet mee eens, want het voelt al als falen als hij daar weer heen moet. Nu had ik haar vandaag weer aan de telefoon en ze wilde een andere mediactie uitschrijven in de plaats van Zantac, maar nu weet ik niet welke (hoe het heet). Al met al geen prettig tijd en dit is het laaste kindje en ik wilde er zo van genieten, maar het lukt me soms gewoon niet als hij zo krijst. gelukkig krijg ik zelf nu ook hulp om er met iemand over te praten.
     
  13. Ellenore

    Ellenore Fanatiek lid

    13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Jeetje Balleke, wat heftig! Ik hoop dat dit andere middel beter gaat werken en dat jullie snel een vrolijk kindje in de armen kunt nemen. Natuurlijk gaat dit niet in de koude kleren zitten en zit je bepaald niet op een roze/blauwe wolk. Houd jij jezelf goed in de gaten?

    Nou ik heb de 12 uur fles ook gewoon gemengd met jbpm. Hij heeft een half uur lang liggen krijsen (na de fles) en blijft bellen blazen en slikken. Nu (3uur later) heeft hij nog momenten van krijsen en vat hij de slaap moeilijk. Ik ga het een week aankijken en als hij dan nog zo is bel ik de ka.
    Hij heeft trouwens ook een diarree luier gehad, maar dat kwam ik meer tegen hier of niet.

    Vreselijk om de kleine zo te zien spartelen.
     
  14. Kwekijzer

    Kwekijzer Niet meer actief

    Komt door de jbpm, daar krijgen ze dunne poep van, zou voor Veerle dan wel weer fijn zijn, die heeft oude mensenpoep.

    Naar he, we delen het gevoel hoor.
     
  15. Kwekijzer

    Kwekijzer Niet meer actief

    Het is een hele rit he... Ik heb al veel aan dit topic gehad, hopelijk werkt het voor jou ook positief.
     
  16. smartie1980

    smartie1980 Niet meer actief

    Pff meiden wat is het zwaar he. Balleke, ik snap wat jij zegt over niet op een roze wolk zitten.
    ik kon er ook niet echt van genieten, nu gaat het gelukkig wat beter.

    Advies, vind ik heel moeilijk om te geven. Friso Comfort is in principe de gewone standaard + jbpm.
     
  17. Ellenore

    Ellenore Fanatiek lid

    13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Als na een week blijkt dat de jbpm niet werkt, ga ik daar op over inderdaad. Nou moet ik er wel bij zeggen dat het een zware week gaat worden als dit door zet. De arme knul heeft nog geen moment gelachen vandaag :(
     
  18. balleke

    balleke Fanatiek lid

    21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Bedankt voor jullie steun. Pfff ik hoop dat het allemaal en bij jullie allemaal snel over is. ik kreeg het advies dat we moesten beginnen met het fruithapje en groente. Hebben jullie dit advies ook gekregen, want ik lees bij sommig dat het helemaal niet mag fruithapje met kma. Wat ik eigenlijk ook beetje raar vind want in fruit zit geen melk...;)
     
  19. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Balleke, wat een verhaal :(! Geen advies voor je helaas, zelf nog aan het aanmodderen...

    Nou...de HA was vanochtend erg meegaand en heeft in mijn bijzijn de KA gebeld. Maar zijn eerste vraag was...hoeveelste kind het was voor mij!! Nou ja zeg, alsof ik omdat het mijn eerste is niet kan zien of mijn kind ergens last van heeft :x!!!! En vervolgens "alle baby's hebben Reflux" en "Nienke is nog zo jong, die kan daar waarschijnlijk niet al zoveel last van hebben". Briljant hoor, zo'n diagnose door de TELEFOON terwijl hij spreekt met mijn HA, nog niet eens met MIJ!

    Morgen moet ik naar het CB en als ze goed gegroeid is, vind de KA het vooralsnog niet nodig om haar te zien. Nou ja zeg. Ze is vast goed gegroeid, want ze spuugt bijna niet... En slapen ook niet. Sinds zaterdag heeft ze zo ongeveer niet meer in haar wieg geslapen. Vandaag overdag ook de hele dag weer niet, ik ben kapot! Ik heb nu een draagdoek besteld, zodat ik haar daar overdag in kan dragen, dan krijg ik in elk geval iets gedaan in huis, nu zit ik steeds met haar op mijn arm. Ik heb niet eens kans gezien te douchen vandaag. Maar nee, de KA kan door de telefoon prima zien dat er NIETS aan de hand is!!!! Bah :x...

    Is het trouwens zo dat gulzig drinken een negatief effect heeft op Reflux klachten? Ik heb vandaag de Dental S speen van Difrax binnengekregen en nu deed ze zowaar 25 minuten over de fles. (hiervoor 4 minuten :$). Moest haar wel tussentijds wakker maken, want hard werken die speen...;). Ze zit op 80cc en heeft 65 cc opgekregen omdat ze daarna te moe was. Maar jullie raden het al, na haar nog een tijdje rechtop te hebben gehouden (zodat het kan zakken) haar in haar bedje gelegd en ze heeft nog niet geslapen!! Ze ligt er al weer 3 kwartier in en het is te zien dat ze bekaf is. Ze draait met haar ogen, er zitten rode randjes omheen...maar slapen ho maar. Wel hikken, rochelen, piepen enz. Het arme kind. Morgen ga ik terugbellen naar de HA en een doorverwijzing naar de KA regelen. De HA wil wel meewerken, dus die krijg ik vast. Ook al zit de KA niet op Nienke te wachten, zo kan het niet langer!
     
  20. trishka

    trishka Fanatiek lid

    6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    pfff vandaag een slechtere dag weer, drinkt onrustiger en slaapt vooral ergggg slecht. klinkt misschien erg maar ik ben blij dat ik vanaaf ff een bakkie bij een vriendin ga doen, ff ontspannen..
     

Deel Deze Pagina