Ben ik zo moeilijk?

Discussion in 'De lounge' started by Patty82, Aug 13, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patty82

    Patty82 Bekend lid

    Sep 8, 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    #1 Patty82, Aug 13, 2016
    Last edited: Aug 13, 2016
    Wij hebben een (full) elektrische auto waarvan de laaddop niet open gaat. De servicedienst gebeld en deze heeft de ANWB gestuurd. Noodoplossing de laaddop moet van binnen uit geopend worden. Ik moet mijn hand langs een aantal draden proppen om bij mijn achterlichten te komen.

    Nu gaf ik aan dat ik dit niet zie zitten (dadelijk komen er draden los en ben ik verantwoordelijk). De auto kan pas over 4 dagen terecht bij de werkplaats omdat ze gesloten zijn. Nu stelde hij voor om 'de pal' van de klep te verwijderen en de laaddop dicht te plakken. Nou leek dit mij prima, maar achteraf vond hij het toch geen goed idee, tenzij ik zelf de verantwoordelijkheid hiervoor zou nemen en een formulier onderteken.

    Gevraagd waarom dit is: als de plakband de lak beschadigd, ben ik verantwoordelijk voor de schade. Hier ben ik dus niet mee akkoord gegaan en heb de servicedienst gebeld. Deze heeft voorgesteld om de auto weg te laten slepen en vervangend vervoer te geven. De monteur en ik hebben nog aangegeven dat wegslepen niet nodig is, omdat de auto kan rijden. Vervangend vervoer is voldoende zodat we de auto zelf over 4 dagen naar de garage brengen. Maar ze gaf aan dat het niet nodig was.

    De monteur vond zelf dat ik prima de noodoplossing kon gebruiken en gaf aan dat ik moeilijk deed, mede daarom wilde hij de laadklep niet plakken. Had ik dan maar akkoord moeten gaan met de noodoplossing? En elke keer mijn armen moeten openhalen bij het openen van de laaddop? Op de een of andere manier voel ik me nu namelijk bezwaard.
     
  2. rums

    rums Niet meer actief

    Nee, vind je beweegredenen heel weloverwogen. Bij twijfel niet doen aangezien je zelf verantwoordelijk bent.
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Goed gehandeld lijkt me hoor!
     
  4. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Er zit nog garantie op de auto neem ik aan? Ik zou persoonlijk de servicedienst bellen en het voorleggen. Je kan dan ook aangeven wat de noodoplossing van de ANWB was en vragen hoe zij hierover denken. Ook duidelijk aangeven hoe jij hier tegenover staat. En mochten hun erop staan dat je het volgens ANWB manier doet, dat mocht er verdere schade ontstaan door lostrekken van draden, dat jij daar niet verantwoordelijk voor bent.

    Ik vind het overigens wel een rare noodoplossing, maar dat terzijde. Je hebt niet voor niks garantie lijkt mij. Dat je dit eenmalig zou doen, oké, daar kan ik mij inkomen. Maar je kan pas over 4 dagen terecht bij de garage. is dat jouw probleem? Dan is dit geen noodoplossing in mijn ogen, maar oke, wie ben ik?
     
  5. sm1

    sm1 Fanatiek lid

    Dec 17, 2011
    1,889
    115
    63
    Ik vind dat je niet moeiljk doet!
    Ik werk bij een verzekering en automobielclub t en vaak MOETEN wij de auto wegslepen en niet bij de klant laten staan om vervangend vervoer te mogen regelen, Zijn gewoon burokratische regeletjes.
    Hier wordt zo geredeneerd, als de klant zelf nog kan rijden hoef er ook geen vervangend vervoer geregeld te worden. Ik zou de auto lekker laten wegslepen.
     
  6. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    Apr 25, 2011
    6,038
    2,902
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik had de plakband oplossing genomen. Je trekt echt je lak er niet af met een beetje tape. Hoeveel auto's, bussen e.d. zijn er niet bestickerd. Hooguit dat er wat plak blijft zitten. Dit valt wel weer weg te halen. Voor de andere oplossing zou ik ook gepast hebben hoor.
     
  7. Patty82

    Patty82 Bekend lid

    Sep 8, 2008
    591
    3
    18
    Den Haag

    Bedankt voor jullie reacties.
    Voor deze oplossing had ik ook gekozen, maar de monteur wilde dit niet (meer) doen. Omdat hij vond dat ik moeilijk deed over de eerste oplossing. Hij durfde het plakkertje niet te plakken, tenzij ik een formulier zou ondertekenen. Hij wilde de verantwoordelijkheid niet nemen voor de door hem aangedragen oplossing.

    Gelukkig deed de servicedienst helemaal niet moeilijk en begrepen ze dat ik de noodoplossing niet ok vond. Zij waren dus redelijk snel met alles regelen tot ongenoegen van de monteur.

    Hij vond dat ik voor oplossing 1 moest gaan. Hij deed zelf eigenlijk een beetje moeilijk en dat begreep ik niet. Helemaal omdat hij zelf ook duidelijk in het gesprek aangaf dat ik een moeilijke persoon ben (alleen omdat ik niet zijn noodoplossing wilde gebruiken) en dat hij bij een ander klant het plakkertje wel geplakt zou hebben, maar het bij mij niet durfde.
     
  8. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    Jan 24, 2015
    1,841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Wat een rare man zeg. Is hij van de anwb? Ik vind dat je juist gehandeld hebt.
     

Share This Page