Hoi allemaal, Wij kregen op 6 mei onze keuken geleverd door de ikea. Op 8 mei zouden ze de keuken komen plaatsen. Ze zouden er 3 dagen voor inplannen. (Ik dacht dat is echt te kort, dat moeten er wel vier zijn, en achteraf bleek dat ook wel. Het is een heel grote keuken.) Het aanrechtblad was dus niet goed. En ondertussen... zitten wij nog steeds in de zooi... En nu is het al juli! Er staat een klein stukje keuken maar omdat het aanrechtblad niet past kan het grootste gedeelte van de keuken niet geplaatst worden. Al die dozen voor de andere kasten, combimagnetron, koel/vriescombinatie enzovoorts staan nu al maanden midden in de woonkamer. Ik ben het zo zat! Ik leef nog steeds uit verhuisdozen! Afgelopen vrijdag en zaterdag zouden ze een nieuw werkblad komen plaatsen, alleen past die nu WEER niet! En daar moesten we al maanden op wachten... Ik ben ondertussen zover dat ik vanaf vrijdagochtend om de 4 uur ongeveer Ikea aan het bellen ben. Uiteindelijk blijkt nu het 'goede' werkblad besteld en komt dit over 2 weken... Als het past... Daarna gaan we op vakantie en zitten we in half augustus voordat ik een keuken heb die af is. Ikea geeft zelf aan dat dit dus echt niet kan en wil een compensatie bespreken. Dit wilde ik ook al bespreken, gelukkig heb ik nu ook zwart op wit op papier dat als de keuken er helemaal staat wij over de compensatie gaan praten. Alleen... waar moet ik aan denken? Iemand iets meegemaakt in deze situatie? Of is werkzaam in een bedrijf die hier iets vanaf weet? Sorry voor het lange verhaal Ik hoop op reacties zodat ik een beetje weet hoe en wat.
Lastig. Mischien eerst afwachten wat de ikea wil aanbieden? Je kan altijd zeggen dat je het gaat overleggen en met een tegen bod komen.
Aangeven dat je elke avond eten moet afhalen en dat het flink in de kosten loopt? Ik heb wel eens een compensatie gehad van Ikea. Was vanwege mijn bed die bij een ander bezorgd was waardoor ik 2 of 3 dagen op de grond heb moeten slapen. Voor die 3 dagen toch een net bedrag van 90 euro gehad. En dat ging dus over een lang niet zo prijzig item.
Ik kan wel koken want ze hebben een tijdelijke oplossing bedacht... maar echt je van het is het niet. Ik kan er op internet ook niets over vinden, ben zo benieuwd naar waar ik aan kan denken, welke richting op. Bedankt voor de antwoorden danes! Victoria: je bed was gewoon bij iemand anders bezorgd!?!?
Ja ze bezorgden tot beneden (flat). Daar waren een paar rijen met bellen en hebben ze op de verkeerde knop gedrukt. Die persoon heeft het vrolijk in ontvangst genomen. Die wilde mij (met bon en al) mijn spullen een tijd niet terug geven. Uiteindelijk heb ik wat spullen terug gekregen en had ik een aantal dingen dubbel XD
Wij hadden twee jaar geleden een bank besteld die in december geleverd zou worden. Een week voor de afgesproken leverdag een telefoontje gekregen dat het wat langer ging duren, en zo twee maanden lang steeds een nieuwe datum geven en steeds een week ervoor verzetten. Werd uiteindelijk in februari geleverd, zit er een scheur in. "Gelukkig" zag je er niks van als de bank in elkaar gezet zou worden (was op de stuk van de armleuning,aan de binnenkant), maar was toch geen kleine scheur. Gelijk met Ikea gebeld, zij wilden het komen ophalen ,maar zou toch weer een paar maanden duren voordat we een nieuwe zouden krijgen en de ophaal en bezorgkosten zouden voor onze rekening zijn. Toen ik hier niet mee akkoord ging, aangezien ik niet nog eens een paar maanden zonder een bank wil,met 3 kleine kinderen, hebben ze ons een tegoedbon voor 200€ gegeven. Was een bank van €900.
Hier ook een compensatie van Ikea met het leveren van de keuken. Wij hadden een complete keuken besteld inclusief een mooie platte afzuigkap van €250. Omdat er blijkbaar een nieuwe collectie aan zat te komen was de afzuigkap die wij besteld hadden niet meer leverbaar en de enige die hier op leek was €400 duurder. Heb aangegeven dat ik graag wilde dat ze deze nieuwe kap zouden leveren tegen het bedrag van de oude en dat hebben ze zonder mopperen gedaan. Mijn tip is dan ook: zet niet te laag in en laat Ikea eerst zelf met een idee komen.
Gratis werkblad vind ik een goed idee. Helaas komt nu het werkblad wel, maar kunnen ze de keuken eigenlijk niet in elkaar zette , montagebedrijf kan pas weer iemand sturen in september... Enige optie was 4 augustus, precies de dag dat we op vakantie gaan! Grrrr ik word er gek van!
Ik zou kijken of je extern iemand kan regelen, via Werkspoor of zo. Belachelijk dat het weer zolang duurt. De kosten moeten zij dan maar vergoeden.
Wat zijn de totale kosten van de keuken? Het is maar een schatting maar ik zou inzetten op 20% van het aankoop bedrag retour. Liefst contat natuurlijk, maar anders eventueel in tegoedbonnen van de Ikea.
Gaan jullie met de auto of met het vliegtuig op vakantie? Met de auto zou je kunnen overwegen om Ikea voor te leggen dat jullie jullie vakantiedag gecompenseerd willen krijgen die jullie nu missen. Dan heb je wel een keuken als je terug komt. Verder zou ik hen een voorstel laten doen, maar ik zou zeker niet minder dan 25% van de waarde van de keuken accepteren.
De keuken is 7.000 euro. We gaan met de auto op vakantie, we hebben wel iemand gevraagd die erbij is. Toch natuurlijk ook niet ideaal omdat ik er nu natuurlijk bovenopzit en alles drie keer nakijk... maar ik moet ondertussen wel een keuken hebben dus ze komen m dan wel maken. Als het nu wel past natuurlijk!
Kijken of ik een foto kan plaatsen. Prijs hierop klopt niet, komen nog kosten bij zoals een vaatwasser, die moest apart worden besteld omdat het een nieuw model Is.
@puzzelstukje Ok. Dan zou ik dus inzetten op Eur 1500 compensatie, lijkt mij een redelijk bedrag, je kunt altijd nog iets zakken.
Wij krijgen ook een compensatie van ikea dus ik laat het je weten ik wacht nu al twee weken op het bericht hoeveel het is. Bij ons was ook een verkeerd blad geleverd en is de plaatsing twee weken te laat geweest.
Ja, dat is in ieder geval een goede inzet. Het maakt mij niet zoveel uit of het geld is of tegoedbonnen. Ben toch van plan nog veel bij de ikea te kopen...