Jeetje ik moet ff mijn verhaal kwijt hoor. 1 maand geleden reed ik met mijn autootje met mijn vriend van amsterdam naar delft. Halverwegen hoorde ik een piep. Nu piept mijn auto van alle kanten steeds weer anders vanaf dat ik hem nieuw kocht (jan 04) dus ik zei alleen maar "goh weer een nieuw piepje hoor je dat". 10 minuten later ruiken we toch een brandlucht, gelukkig waren we op de plaats van bestemming. Voelt mijn vriend aan de wieldoppen (plastic) brand hij bijna zijn hand en bij goed ruiken kwam de lucht ook van dat wiel. Wij de dealer bellen en ik mocht de volgende dag langskomen. Ik daarheen...... nee mevrouw we kunnen niets vinden er is niets aan de hand. Mijn vriend vertrouwde het niet en heeft me naar zijn dealer gestuurd. Zijn toch van mijn beide voorwielen de remschijven en blokker volledig verbrand. En als ze echt gekeken hadden bij mijn dealer hadden ze het kunnen zien. Al met al had ik dus NOOIT een noodstop kunnen maken als er wat was gebeurd. Het was dus levensgevaarlijk en dat met ons wonderbaarlijke wezentje in mij. Volgens de dealer van mijn vriend (autodealer he!!!) kunnen wij dit nooit meer verhalen om de mijne, want we hebben geen bewijs en het is hun woord tegen de mijne. Nu kan ik mijn auto wel gewoon ophalen en alles is weer goed, maar ik heb wel de schrik en heb niet echt meer vertrouwen in mijn nieuwe pandaatje. Ik mag geen reclame maken, maar ik raad niemand die auto aan, niets van dat merk, want je krijgt garantie tot dat ze je geld binnen hebben. Zo ik ben mijn verhaal even kwijt
ik denk dat dat wel meevalt alleen een beetje dom dat je geen bewijsmatriaal hebt genomen een nieuwe auto kan nog wel eens mankementjes vertonen zoals een vastzittend iets of zo je had daarom gewoon op je strepen moeten gaan staan en je niet afschepen en zeker bewijs moeten leveren , ik heb zoiets ook met mijn auto gehad maar wil niet zeggen dat dan meteen al die auto's niet deugen en die dealer van je vriend had bewijs moeten verzamelen, een fotootje is zo gemaakt ik zou alsnog naar jou dealer gaan met je verhaal en je verschroeide onderdelen mag aannemen dat je die nog hebt succes
Ja maar tussen mijn dealer en die van mijn vriend heeft een tijdsbestek van 3 weken gezeten. En de dealer van mijn vriend zegt dat we nooit kunnen bewijzen dat het toen al te zien was dat er verbranding was te zien. En ik had bij mijn dealer nooit bewijsmateriaal kunnen vastleggen, want hitte en geur is niet te fotograferen. Dus dat is wel heel makkelijk gezegd dat dat dom was. Ik snap het wel hoor, want bij dingen die wel vast te leggen zijn..... ik heb al een heel problemen fotoboek van deze auto. Vanaf dag 1 heb ik al zoveel ritjes naar de dealer gemaakt. Ik ben in overleg met Fiat nederland al een keer naar een andere dealer gegaan. Volgens de dealer van mijn vriend is het geen onbekend verhaal van wat ik vertel. Zij hebben meerdere auto's van verschillende prijsklassen bij hun in onderhoud met dezelfde verhalen van gemiste problemen. Dus het ligt niet geheel aan mijzelf. En als een garage zegt dat er geen problemen zijn, dan moet je er toch vanuit gaan dat je veilig door kan rijden...... nou ik vertrouw daar dus niet meer op!!!!!!!! Want dat blijkt wel weer.
nou, mooi dat het in ieder geval alsnog gemaakt is. Ik moet zeggen toen ik jaren geleden mijn fiat kocht (nieuw) werd ik prima geholpen met mankementen, alleen was het wel steeds hetzelfde. Ik zal zelf geen fiat meer kopen! Maar dat is verder gewoon omdat ik het nooit echt een fijn merk heb gevonden! Maar wel denk ik dat er van elk merk wel wat te zegge valt. Je had op je strepe kunnen staan, maar goed.. dat is achteraf geklets
Nou wij hebben al uren doorgebracht bij mijn dealer met meerdere problemen. Ik heb echt een maandagochtend model. Tot de garantie periode verlopen was, ging alles goed, maar veel problemen waren na 2 jaar nog niet verlopen. En toen we op onze strepen gingen staan dat die problemen al voor die tijd bestonden en dat wij daar niet voor gingen betalen werden we gewoon uitgelachen en werd ons verteld wat we eigenlijk van hun verwachtten. Toen we vertelde dat wij serieus op zoek zijn naar een grotere auto en dat we dus niet voor een fiat gingen, toen kon er ineens wel het een en ander. En we kregen toen ineens zelfs koffie aangeboden en werd er weer vriendelijk gelachen naar ons. Dus op een gegeven moment ben je wel klaar met bepaalde mensen. Zeker als je niet serieus wordt genomen met je klachten. Dus dan naar een andere dealer en blijkt er toch een heftig probleem te zijn. Idd gelukkig is het opgelost, maar vertrouwen........ nee niet meer in deze auto. En al helemaal niet meer in het merk.
blijven mooie dingen "auto's" maar je moet er niets mee krijgen maar als fiat nederland op de hoogte was van je mankementen, vind ik het wat raar dat hun niet meer gedaan hebben voor je trammelant met een auto breek me de bek niet open ik werdt zelfs uitgemaakt voor leugenaar , terwijl er wel degelijk iets met die auto aan de hand was wat later ook wel bleek, ik ben echter op mijn strepen gaan staan dat ik daar niet eerder weg zou gaan voor ze voor mijn ogen de auto uit elkaar hadden gehaald zo erg was het nou weer niet hihi , maar heb wel geeist dat ze goed zouden kijken en het mankement kwam ook naar boven , duizendmaal excuus heb ik gehad voor hun kortzichtigheid maar wat heb je daaraan als je een ongeluk krijgt met 2 jonge kids bij je in de auto dit is gelukkig niet gebeurd maar had kunnen gebeuren er was iets met de wielophanging , ik was dus nog niet zo gek dat ik dat voelde jammer dat fiat zo makkelijk omgaat met hun klanten maar ja ze hebben weer een auto verkocht he en dan is het bij de meeste dealers dagggggg en tot nooit weerziens dat vind ik het irritantste van grote autodealers , je bent maar een nummer en dat blijkt ook wel weer bij jou hopelijk kan je nog een beetje genieten van je autootje
In dit soort gevallen is het altijd goed zijn om de afgesleten/verbrande remmen/remschijven die de 'goede'dealer heeft vervangen te bewaren als bewijsmateriaal. Er is trouwens een geschillencommissie van de Bovag. Pim
pcies Pim daar doelde ik ook een beetje op ook al zit er 3 weken tussen als hun zeggen der is niets aan de hand en er blijkt wel degelijk iets te zijn en wat er is vind ik nog niet eens een klein mankementje daarom vroeg ik ook of ze de verbrande onderdelen nog had maar ja het is best moeilijk hoor hun woord tegen jouwe maar met bewijs sta je toch iets steviger in je schoenen in ieder geval succes
Volgens mijn dealer was er niets aan de hand en ik heb de delen gezien die de andere dealer (opel trouwens) heeft moeten vervangen. Pikzwart en ze pasten niet meer goed op elkaar. Een noodstop was dus onmogelijk. Het leuke was bij mijn dealer is als mijn vriend belde of langs ging dat er echt wel geluisterd werd. Als ik ging deden ze met mijn klachten lacherig en werd niet serieus genomen. Ik voelde me zo behandeld dat ik maar een vrouw ben en DUS geen verstand kan hebben van auto's. Ik probeer de hele ochtend al contact te krijgen met FIAT nederland. Maar de wachttijd is soms 30 minuten. En mijn werk gaat wel door, maar ze zijn nog niet klaar met mij.
He herkenbaar verhaal. Wij waren dus in Frankrijk toen dat gebeurde. Nou zoek daar maar eens een andere garage dan Peugeot en Renault. Niet te vinden dus. Maar het is levens gevaarlijk!
Hoi Jantien, Sjongejonge meis, moet je toch niet aandenken wat er mis had kunnen gaan! Wat een asociale reactie van zo'n dealer!! Ik had er ook mooi werk van gemaakt! Desnoods via Radar ofzo.Brrrrrrr, moet je toch niet aandenken dat je remmen het niet meer doen! En dat met zo'n piepklein mensje in je buik. Liefs Nies
Dit is de link naar de geschillencommissie Voertuigen: http://www.geschillencommissie.nl/commi ... rtikel=326 Mijn ervaring (ben advocaat) is dat dealers dit erg vervelend vinden. Dus wellicht goed om eens te laten vallen bij je oude dealer dat je er over denkt de geschillencommissie Voertuigen te benaderen. Pim
Hoi Jantien, Als je eens kijkt op het forum van Tros Radar dan zie dat er meer klachten zijn van Fiat en de Fiatdealers. www.tros-radar.nl Dan moet je naar Forum gaan en ergens onderin is een forum over auto's/fietsen/motor. Of je moet even in de zoekbalk Fiat intikken. Zie bijvoorbeeld deze: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=42541 Verbazingwekkend wat mensen allemaal mee maken zeg
Haha.. ik moet zeggen dat wij nu op handen worden gedragen door onze dealer (Hyundai). We hebben daar in 1 keer 2 auto's gekocht(nieuw). Toen na 6 maanden werd ingebroken en mijn auto werd gestolen, kochten we dezelfde type nieuw terug! Gisteren moest ik weer langs omdat 1 of andere lompert tegen mijn auto had gehange en ik een deuk had. Mijn auto werd meteen bij de uitdeuker gebracht of wat ik wilde allemaal kon. Meteen afspraak gemaakt voor over 2 weken.. krijg er een autootje tijdelijk voor terug! Absoluut tevreden over onze dealer. (die heeft overigens mijn fiat ingeruild voor een topprijs.. )
Nou ik heb fiat nederland gesproken. Volgens hun kan ik in ieder geval de 250 euro die ik nu moet betalen om de remmen te vervangen proberen te verhalen omdat dit heftige reparatiepunt voorkomen had kunnen worden. En verder zeiden ze dat ze hoopten dat ik weer een beter fiat gevoel heb. Waar ik op antwoorde dat ik voor mijn volgende auto zeker niet meer naar de fiat ga. Nou waarom niet krijg je dan. Hebben ze een volledige klacht opgenomen over de auto zelf en ze gaan kijken of ze iets leuks als goedmakertje voor me kunnen regelen. Ik zeg dan natuurlijk Regel maar ik wacht wel af.
Kijk maar uit, als je tijdelijk een autootje kunt lenen, want als je daar iets mee krijgt (bijv. een ongelukje) kun je zelf voor de schade opdraaien. Ik heb dat zelf een keer gehad. Ik kwam die leenauto terug brengen en ik had hem in een parkeervak voor de garage geparkeerd. Toen vroegen ze of ik hem meteen maar even naar binnen wilde rijden. Toen ik het parkeervak achteruit uitreed, reed er een auto op de achterkant in. Ik moest toen de schade aan de leenauto en aan de auto die mij had raakgereden vergoeden. Was in totaal iets van 800 euro kwijt. Ik vond het toen zo raar dat die dealer geen verzekering had voor die leenauto. Dus eerst wilde ik niet betalen, maar het kon echt niet anders, dus ik moest betalen. Maar ik neem in ieder geval nooit meer een leenauto mee, als de mijne gerepareerd moet worden. Dus het lijkt een service, maar je krijgt er alleen maar ellende mee. Dus, ik zou zeggen, vraag het eerst na, wat er gebeurd als je die leenauto beschadigd. Succes ermee. Groetjes, Linda
het is hoogst ongebruikelijk lijkt mij, dat de auto niet verzekerd zal zijn. Onverzekerd mag je niet rijden. Maar als jij schade maakt, moet jij daar inderdaad voor opdraaien. Dat lijkt me logisch, jij moet dat alleen weer regelen via jou verzekering, aansprakelijkheidsverzekering. Ik heb al vele malen gebruik gemaakt van leenauto's. Ik wil niet anders. Als ik mijn auto inlever, dan wil ik een ander! Toen mijn auto gestolen was, heb ik 3 maanden een leenauto gehad!
Je kan je aansprakelijkheidsverzekering er niet op aanspreken. Die dekken geen schade aan auto's. En onze eigen autoverzekering kon ik er niet op aanspreken omdat het niet onze auto was. Maar ik leen geen auto meer, ik ga wel fietsen, haha.
Voor mij ook geen leenauto hoor. Ik fiets het broodnodige wel en de rest doen we met de auto van mijn vriend.