Ik moet het toch even van me afschrijven hoor Wij zijn jaren geleden van Belgie naar Nederland verhuisd maar werken nog beiden in Belgie. Omdat wij dus in beide landen een belastingbrief moeten invullen maar hier zelf te weinig kennis van hebben hadden wij een accountantskantoor onder de arm genomen. Wij hebben toen voor ons 2 een factuur gekregen van dik 500 voor het invullen van onze belastingbrief. Achteraf moest er nog een correctie op gebeuren en voor die correctie rekent men nu nog eens 450 . Ik kan er toch ook niet aan doen dat die man die brief niet naar behoren invult??? Komaan zeg Heb hiervoor gebeld in oktober, de kantoorhouder ging mij zéker iets laten weten, niks meer gehoord dus ik ging ervan uit dat ze eindelijk ook ingezien hebben hoe belachelijk dit is. Nu krijg ik vandaag ineens een factuur van die vorige 450+ nog wat extra (totaal 532) omdat die factuur nog niet betaald is Ja hallo We hebben in maart nog een aanmaning gestuurd maar die hebt u wellicht niet ontvangen Nee Wellicht niet nee Aangezien ik jullie in oktober vorig jaar heb doorgegeven dat wij verhuisd zijn. Nieuwe adres heb ik niet gegeven omdat ik niks met die oplichters meer wilde te maken hebben. Dit houdt toch echt geen steek????? :x
je hebt 500 euro betaald om iemand de belastingaangifte te laten doen? (of begrijp ik het nu verkeerd?) En ik zou btw ook die 450 niet betalen hoor... hun hebben een fout gemaakt...
Accountants zijn over het algemeen duurder dan administratiekantoren of belastingadviseurs. Als duidelijk is dat die correctie nodig was door een fout van hen, zou ik schriftelijk laten weten dat je niet betaalt voor het herstellen van eerder slecht geleverd werk. Het En snel op zoek naar een ander. Het is wel lastiger natuurlijk omdat maar weinig adviseurs kennis hebben van buitenlandse belastingregels, daar zit je wel mee.
Ik weet dus niet zeker of het hun schuld is... Ik ga daarvan uit... Net omdat ik er niks van ken geef ik het uit handen... Maar dan in totaal 1000lijkt mij toch helemaal van de pot gerukt...
Naast dat ik het belachelijk vind dat ze gewoon 2 keer factureren voor 1 keer fatsoenlijk werk geleverd te hebben vind ik wel dat je zelf fout zit met het niet doorgeven van je nieuwe adres. Hoe hadden zij jou dan op de hoogte moeten brengen van het wel of niet juist zijn van die laatste factuur? Bedrijven bellen niet, maar sturen brieven.
Zo fatsoenlijk was het nu ook weer niet. Na die correctie moest ik 2600betalen aan de belastingdienst... BEDANKT
Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar je kop in het zand steken (ik ging ervan uit dat..) is natuurlijk geen oplossing. Ik zou zeker uitzoeken bij wie de fout ligt, als ie bij hen ligt dan is de 2e rekening discutabel, maar sowieso voor de belastingaangifte ben je uiteindelijk zelf verantwoordelijk..
Ben ik nu de enige die denkt: Je vraagt toch van tevoren wat iets gaat kosten? ?? Als hij dan zei 500 euro had ik mooi gezegd dikke doei! Wij betalen met zn tween 95 euro en ja dat is ook een accountant met een kantoor.
Uiteraard... 'een paar honderd euro' was toen het antwoord. Via telefoon jammer genoeg... Dus ik dacht van 'ok laten we dat maar doen'
Je had inderdaad een vaste prijs af moeten spreken, en geen uren maal tarief. Ik zou verder sowieso idd uitzoeken of het hun fout was of niet. Als zij een fout gemaakt hebben zou ik die 2e rekening niet willen betalen.
Dat is dan toch ook een raar antwoord? Aan wie ik het hier in de buurt ook vroeg (ja ik heb verschillende gebeld en bij vrienden geïnformeerd voordat ik een keuze maakte) kreeg gewoon een tarief. Je kon enkel kiezen x euro voor 1 persoon x euro voor twee personen en een appart tarief voor als je een zelfstandige ben. Een paar 100 euro A veel en veel te duur en B te vaag. Terug komen op je vraag. Het je moet hard zien te maken dat die tweede keer dat je nu weer moet betalen hun fout is en dat zij in gebreke zijn en gebleven en niet jullie. Als het jullie fout was moet je idd dat betalen inclusief aanmaning want JIJ had je adres wijziging door moeten geven aan het kantoor.
Jij bent zelf akkoord gegaan met hun diensten. Ik had niet akkoord gegaan met zo'n antwoord maar een offerte gevraagd. Paar honderd euro is nogal een vaag antwoord. Je zou nog een specificatie van de kosten kunnen opvragen, maar vrees dat je geen andere keus hebt dan betalen. Voor die correctie zou ik sowieso vragen om wat voor correctie dit gaat en of ze dat kunnen aantonen. Als dat door hun fout is zou ik dat aankaarten bij hun.