Ik vroeg me af of een snelle ontwikkeling nu ook iets zegt over het iq van het kind later. Mijn meisje is niet erg snel met alles, hihi. Ze wordt over 2 weken 6 maanden, maar kan zich bv nog steeds niet op haar buikje draaien of andersom. Ook heeft ze haar voetjes nog niet ontdekt. Misschien komt dit ook wel omdat ze vrij zwaar en lang is, ver boven het gemiddelde. Ik was vroeg er wel heel erg snel met alles en kon later bijvoorbeeld ook goed leren. Zou dit met elkaar te maken hebben of zegt dit helemaal niks? Wat denken jullie ervan? Liefs Tumtummetje
Nee dat hangt niet met elkaar samen. Wat wel een samen hang heeft hiermee is dat kinderen die als baby/kind snel zijn ook gemiddeld sneller in de puberteit raken.
een oom van mij zat toen hij 2 1/2 jaar oud was nog steeds op zijn gat en deed niks. Ook zei hij weinig, maar dat was ook niet nodig, zijn oudere broers en zus deden alles voor hem! Nu heeft ie een topfunctie, dus dat zegt niets!
Heb wel eens gelezen dat de snelheid niks met intelligentie te maken heeft. Misschien is je dochter motorisch niet zo snel, maar op andere gebieden juist wel
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt Daan is wel weer wat snel maar is ook groot en lang is nu 75 cm en weegt 13 kg. Ze zal hees wel alles gaan doen hoor het oppas meisje hier is nu 17 maanden en loopt niet maar tijgert nog daarin tegen is ze al wel zinnelijk en praat als brugman
Toch is het wel zo dat veel kinderen die later hoogbegaafd blijken te zijn als baby met bepaalde dingen ook erg vlot waren.
heel veel mensen kijken naar de meetbare zaken als omrollen, grijpen e.d. Dano is ook niet zo beweegelijk. wat ik wel zie is dat hij alles heel goed bekijkt, hij observeerd heel veel. Niemand weet wat er in die koppies omgaat. Misschien is jouw meissie wel heel snel met denken en kijken, en kleuren en stemmen herkennen e.d. en zijn andere kindjes motorisch sneller. elk kindje leert op zijn eigen tempo hoor, uiteindelijk kunnen ze allemaal lopen en praten als het goed is
Ieder kindje op zijn of haar eigen tempo... En ik denk ook dat je daarmee niet kan uitmaken of hij of zij later ook sneller of slimmer zou zijn...! En idd, 1 kindje is heel erg bezig met zijn omgeving (observeren) en de ander met doen!