Verkeerde naam vliegtuigboeking

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by gitaartje, Apr 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    Oké, ik ben dom dom dom dom en stom.
    Vorige week had ik het er toevallig nog over met een vriedin die aan de balie bij het vliegveld ontzettend veel geld heeft moeten betalen omdat ze haar mans achternaam had gebruikt bij het boeken in plaats van haar meisjesnaam wat op het paspoort staat.

    Nu heb ik vanochtend dus een vliegticket geboekt voor mijzelf, mijn man en onze zoon en doe ik hetzelfde!!
    Bij mij: roepnaam en getrouwde naam verkeerd
    Man en zoon: roepnaam verkeerd.

    Zo verschrikkelijk dom van mezelf! Ik heb gebeld naar de vliegtuigmaatschappij (wizzair) maar ik had een slechte verbinding en een nog slechter engelssprekende telefonist. Morgen kan ik bellen met een Nederlandse, dus dat ga ik proberen.

    Ik heb nog geen paspoortnummers of geboortedata in moeten geven... Misschien kan iemand mij hier van een slapeloze nacht afhelpen? Kan ik dit later nog juist doorgeven? Bij het online inchecken ofzo?
     
  2. Danielle27

    Danielle27 Actief lid

    Feb 5, 2009
    264
    0
    0
    Welke vliegmaatschappij?
     
  3. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Niet wachten tot het inchecken maar morgen meteen even telefonisch doen.
    Soms kan het online ook maar weet niet of het bij wizzair kan.

    Maar met een beetje geluk passen ze zonder al te hoge kosten aan.
     
  4. Butterfly1109

    Butterfly1109 Fanatiek lid

    Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Gelukkig is het bij low cost airlines vaak makkelijker en goedkoper te regelen dan bij een regulier airline. Kan het niet via internet? Dat zou wel het makkelijkst zijn.

    Zo snel mogelijk aanpassen, want naast de de wijzigingskosten betaal je vaak het nieuwe ticket tarief. Als het ticket tarief dus nu hoger is, moet je het verschil bij betalen. Hoe langer je wacht, hoe duurder het ticket zal zijn.

    In je paspoort onderaan, met die rare streepjes, staat de naam die je moet gebruiken in het ticket.
     
  5. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Wij hadden hetzelfde, hoewel niet wij maar de tussenpersoon het fout had gedaan. Een telefoontje, na een paar dagen geloof ik, kreeg ik te horen dat ik het per email moest doorgeven. Gedaan en binnen een week een reactie terug dat het aangepast was. Niets over kosten gehoord, maar onze reis duurt ook nog even.

    Volgens mij word het pas echt definitief als de tickets er zijn.
     
  6. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    Bedankt voor de eerste geruststellende reacties. Ik ga morgenochtend zo snel mogelijk bellen.

    Ik heb een weekendje geboekt als verrassing voor mijn man, ben al tijden bezig geld 'weg te sluizen' zodat hij geen idee heeft. Het zou balen zijn als ik het hem hierdoor zou moeten vertellen.
     
  7. PenK

    PenK VIP lid

    Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Meestal als de tickets nog niet geprint zijn doen ze niet zo moeilijk. Zo gauw mogelijk bellen dus!
     
  8. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    Ik baal nu nog erger :( kan wel janken.

    Vanmiddag gebeld en ik kan het alleen tegen betaling wijzigen. Ik kreeg weer geen Nederlandse telefonist maar één met een verschrikkelijk Engels accent en hij vertelde me dat het 60 euro gaat kosten per persoon.

    Ik kan het nu ook nog niet wijzigen omdat ik het per overboeking heb betaald. (heb geen creditcard) Het duurt vijf dagen voor ze een bevesting sturen en dan kan ik opnieuw bellen.

    Ik heb de bank ook al gebeld maar zij kunnen helaas ook niks doen. Ik baal zo erg :(

    Misschien heeft iemand hier nog een idee wat ik kan doen?
     
  9. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    Apr 16, 2016
    2,378
    2,857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik zou nog een keer bellen en kijken of een andere medewerker behulpzamer is. Heb het zelf 2x gehad met Wizzair, doordat anderen voor me geboekt hadden op roepnaam ipv doopnaam. Beide keren zonder kosten kunnen wijzigen.

    En anders goed opletten of het boeken van nieuwe tickets niet toevallig goedkoper is. Ik weet niet waar je naartoe gaat, maar ik heb met wizzair meer dan eens goedkopere tickets gehad dan deze wijzigingskosten...
     
  10. PenK

    PenK VIP lid

    Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Ik zou echt nogmaals bellen
     
  11. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Gewoon blijven bellen inderdaad.
     
  12. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    Ik krijg door jullie weer een beetje moed dat het goed komt. Vind het zo stom van mezelf. Ik heb vanmiddag nog 2x gebeld maar kan elke keer geen optie Nederlands kiezen 😬
    Ik heb nu m'n hoop op maandag gezet, dat er dan wel een Nederlandse telefoniste is. Morgen probeer ik het ook nog.

    Jullie horen er nog van!
     
  13. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    Apr 16, 2016
    2,378
    2,857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Succes. Hoop dat t je kosteloos gaat lukken!
     
  14. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    https://wizzair.com/nl-NL/useful_information/service_fees

    Dit zijn officieel de kosten van 'naamswijziging' en nog per vlucht ook, dus voor een retour kan je het verdubbelen. Achterlijk hoor. Als ze enigszins klantvriendelijk zijn wijzigen ze het kosteloos of tegen het Eur 8,- p.p. administratie tarief. Zo niet zijn nieuwe tickets misschien nog goedkoper idd.

    Heb je hun 0900-3637388 (1 Eur per gesprek) gebeld?! Daar zou wel een NL-talige telefoniste moeten zitten?!

    Succes!
     
  15. Betty Barclay

    Betty Barclay Fanatiek lid

    Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    Wauw, das vervelend zeg! Ik heb het ook 2 keer gehad, bij KLM en bij Transavia en beide keren deden ze geheel niet moeilijk. Misschien ook wel omdat ik binnen 2 uur na boeking al belde.

    Ik hoop dat je morgen een nederlandse medewerker treft!
     
  16. McDsee

    McDsee Niet meer actief

    Wij hebben in 2013 met Wizz air gevlogen en had verkeerde naam. Direct gebeld en idd geen Nederlander aan de telefoon maar sprak wel Engels. Werd direct kostenloos (nouja op telefoonkosten na dan) geregeld.
     
  17. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    Oct 21, 2015
    1,971
    686
    113
    Female
    En is het nog gelukt TS?
     
  18. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    Apr 16, 2016
    2,378
    2,857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Is t nog gelukt gitaartje?
     
  19. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Hier slechte ervaringen met wizzair. Kon een nieuw ticket kopen..
     
  20. ImAmommy

    ImAmommy Fanatiek lid

    Aug 23, 2015
    1,614
    1
    36
    Nog nooit van eizz air gehoord, maar hoop dat je het alsnog kosteloos kunt regelen ts!
     

Share This Page