Bericht over hoogte wazo?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Mikarun, 18 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikarun

    Mikarun Actief lid

    27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Hallo,

    Ik dacht wel eens gelezen te hebben dat je thuis ook altijd een bericht krijgt van het uwv wat het dagloon wordt wat uitgekeerd wordt tijdens de wazo uitkering.
    Nu is deze week mijn verlof begonnen en heb ik nog nooit ergens bericht van gehad. Als ik mijn werkgever ernaar vraag krijg ik het antwoord, alles is geregeld. Maar ik ga me nu toch afvragen of dat wel zo is ;)

    Alvast bedankt!
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Mikarun,

    Je wilt weten wanneer je een beslissing ontvangt van de aanvraag van de WAZO.

    Omdat je het specifiek hebt over het dagloon, ga ik er vanuit dat je de ontvangstbevestiging van de aanvraag al wel ontvangen hebt. Ik ga er dan ook vanuit dat de aanvraag wel is ingediend door jouw werkgever bij UWV.

    In de ontvangstbevestigingsbrief lees je ook binnen welke termijn UWV jouw aanvraag heeft beoordeeld. Je vindt de ontvangstbevestigingsbrief in jouw persoonlijke MijnUWV omgeving op UWV.nl. Log daarvoor in met je DigiD code. Aan de rechterkant vind je mijn documenten. Je klikt daarop. Vervolgens kom je op een andere pagina en zie je nogmaals mijn documenten staan aan de linkerkant. Daar vind je ook de brieven.

    Is deze termijn verstreken? Dan kun je UWV bellen op 0900-9294 en vragen naar de status van je aanvraag van de WAZO.

    Actuele informatie over de aanvraag en beslissing van de WAZO vind je hier.

    Ik wens je een voorspoedig verlof.

    Met vriendelijke groet,

    Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare
     
  3. Mikarun

    Mikarun Actief lid

    27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Bedankt voor uw antwoord.

    Ik heb helemaal nergens bericht van gehad. Ook geen ontvangstbevestiging. Ik wist niet dat je dit kon nakijken op de website van het uwv. Heb er net even ingelogd en er staan geen documenten in :(
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Mikarun,

    Omdat je aangeeft nog geen ontvangstbevestiging ontvangen te hebben vraag ik me af of jouw werkgever wel de WAZO voor jou aangevraagd heeft.

    Heb je al UWV 0900-9294 gebeld om dit na te laten kijken? Wil je dat ik het voor je nakijk? Stuur dan een privé-bericht met je telefoonnummer. Vermeld dan ook even wanneer je het beste bereikbaar bent (op werkdagen tussen 08:00 en 17:00).

    Met vriendelijke groet,

    Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare
     
  5. Mikarun

    Mikarun Actief lid

    27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Hallo,

    Bedankt voor het aanbod om het na te kijken. Na het vorige antwoord begon ik zelf toch ook te twijfelen of ze wel echt een aanvraag hadden gedaan en heb ik gebeld. Er was inderdaad nog niks aangevraagd :x Ik was er al bang voor helaas, gezien ze wel vaker aardig laks zijn.

    Ik heb al een bericht gedaan naar mijn werkgevers of ze het niet eens tijd vinden om dat toch eens te doen ;)
     
  6. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Mikarun,

    In je eerste bericht had ik al het vermoeden dat er geen aanvraag was gedaan, maar ik kon geen aannames doen. Je werkgever kan namelijk twee tot vier weken vóór ingang van je verlof de WAZO aanvragen bij UWV.

    Ik kan je in ieder geval wel meegeven dat je binnen vier weken na ontvangst van de aanvraag een beslissing moet ontvangen. UWV zal dan een brief naar je sturen (die overigens vanaf 15 januari alleen nog maar digitaal te lezen is op mijnUWV) waarin het recht staat beschreven en wanneer de eerste betaling zal worden overgemaakt.

    In de meeste gevallen zal de uitkering worden overgemaakt naar de werkgever die de uitkering verrekent met het salaris. In principe zou je er dus niets van moeten merken. Jouw werkgever betaalt je loon gewoon door (ook als hij geen betaling van UWV ontvangt).
    Heb jij of jouw werkgever ervoor gekozen dat je de uitkering rechtstreeks van UWV ontvangt? Dan wordt er voor de duur van je verlof geen pensioen afgedragen of vakantiegeld voor jou gereserveerd. Dit zal je dan zelf moeten reserveren van je wekelijkse betaling. Houd hier dus rekening mee.

    Vooralsnog kan ik je alleen mededelen MijnUWV in de gaten te houden of af en toe eens UWV 0900-9294 te bellen om te vragen naar de status van je aanvraag.

    Ik wens je een voorspoedig verlof.

    Met vriendelijke groet,

    Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare
     

Deel Deze Pagina