mag dat zomaar????

Discussie in 'De lounge' gestart door moppie1982, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moppie1982

    moppie1982 Bekend lid

    2 mei 2007
    830
    0
    0
    ik heb 2 weken geleden een accepgiro gekregen van h en m.
    op de acceptgiro stond een rekeningnummer. ik gelijk netjes die rekening betaald. nu bleek dat het rekeningnummer op de acceptgiro fout was gedrukt dus het geld kwam op iemand anders zijn rekening aan. dit blijkt een bedrijf te zijn.
    de bank heeft gevraagd of ze het geld willen terugstorten naar mij het ging om een bedrag van 103,50. nu kreeg ik gister een smsje van de bank dat ze het geld hebben teruggestort alleen niet alles. want ze hebben 10 procent achtergehouden voor transactiekosten.

    nu is het niet veel maar het is mijn eigen geld. mogen ze zomaar transactiekosten afhouden van mijn eigen geld????????
     
  2. moppie1982

    moppie1982 Bekend lid

    2 mei 2007
    830
    0
    0
    de bank heeft het niet gedaan maar het bedrijf heeft het geld achtergehouden
     
  3. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Ik vind van niet! En de H&M zou dit moeten bekostigen - het was hen fout, schreef je net.
     
  4. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief


    Inderdaad!
     
  5. moppie1982

    moppie1982 Bekend lid

    2 mei 2007
    830
    0
    0
    klopt dat vind ik dus ook maar die willen alleen maar geld zien.
    heb het bedrijf net een mail gestuurd dus ben benieuwd
     
  6. louise88

    louise88 Actief lid

    19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Raar dat ze daar kosten voor rekenen.. Ik heb dat ook een keer gehad met de zorgverzekering. Kreeg alles netjes terug. Dat nummer bestond alleen echter niet, misschien zit daar verschil in. Mocht je het niet meer terug krijgen dan zou ik contact opnemen met H&M. Het is eigenlijk hun fout
     
  7. Poohbear82

    Poohbear82 Fanatiek lid

    12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Nee volgens mij mag dat niet. Er is hier sprake van onverschuldigde betaling. Je hebt dan recht op het gehele bedrag terug.
     
  8. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.553
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Inderdaad het bedrijf (waarheen het geld per abuis is gestuurd) mag je geen bedrag in rekening voor de transactiekosten oid. Zoals hierboven gezegd gaat het om een onverschuldigde betaling en moeten ze je het gehele bedrag terugstorten.

    Al begrijp ik dat bedrijf ook wel een beetje.... wanneer ze veel van dit soort betalingen binnenkrijgen (door een fout van H&M) dan moeten zij veel werk verzetten om dit op te lossen.... alleen mogen ze dit niet op de consument verhalen, maar moeten ze dit regelen met H&M
     
  9. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Het is ook niet de fout van t bedrijf en zij moeten hun bank ook transactiekosten betalen, zowel voor t ontvangen als voor t overschrijven, maar dit is echt geen 10 procent van dit bedrag. Dus ze maken hier lekker winst op.

    Aan de andere kant: als de h&m tientallen foutief bedrukte accepten heeft verstuurd, dan heeft zo'n bedrijf er ook weer kosten aan. Denk aan de administratie, corrigeren etcetera. Toch mogen ze dit niet op jou verhalen.

    Ik ben bang dat je als consument toch aan t kortste eind trekt. Misschien zou je de bank nog eens kunnen bellen voor advies.
     
  10. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wat raar!
     
  11. 4dogs82

    4dogs82 Fanatiek lid

    3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Wat ontzettend klantonvriendelijk van H&M !! ;)
     
  12. Jennifer2106

    Jennifer2106 Fanatiek lid

    23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Het mag dus wel. Je mag zelfs blij zijn dat ze het terug betalen. Het is nl de verantwoordelijkheid van degene die het bedrag overmaakt. In jou geval is het de fout van h&m hoor. Ik heb per ongeluk een x 1 cijfer verkeerd ingevuld en 800 euro verkeerd overgemaakt. De bank heeft mij toen verteld dat het mijn eigen schuld was. Ze hebben de ontvanger gebeld en gevraagd het terug te storten. Gelukkig was deze man heel relaxed en stond het dezelfde dag weer op mijn rekening. Maar als hij had geweigerd had ik echt naar de rechter moeten stappen. Heel krom. Maar des te belangrijker da je heeeeel goed oplet als je iets overmaakt. In jou geval zou ik contact met h&m opnemen Jij hebt immers betaald en als ze zelf het verkeerde rek nr hebben opgegeven is dat hun probleem lijkt me.

    Succes in ieder geval. Ik vind het trouwens achterlijk dat het bedrijf transactiekosten rekent.
     
  13. LieseLeentje

    LieseLeentje VIP lid

    18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wat raar dat banken verschillende manieren hanteren. Ooit heeft iemand 1500 euro per ongeluk op mijn rekening gestort. Ik heb toen wel de bank gebeld en hun vertelden mij dat ik wel moest meewerken aan terugstorting van het geld, mits die meneer zich inderdaad meldde bij zijn bank. Uiteindelijk is de terugstorting helemaal Door de ing geregeld.

    Misschien sowieso contact opnemen met de winkel om het verschil te regelen. Wat ongelooflijk slordig dat ze foute acceptgiro's verzenden.
     
  14. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    M'n mond valt open... Ik heb eens de rekening van Nuon naar UPC betaald, geen probleem. Zonder te bellen of iets stond het de dag erna erop. Het hele bedrag.
    Het bedrijf moet dit met h&m uitzoeken, hier kan jij toch niks aan doen.
     
  15. Shopaholicnl

    Shopaholicnl Fanatiek lid

    3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Jij bent verantwoordelijk voor waar je het geld heen overgemaakt heb MAAR hm heeft een fout nummer doorgegeven dus zou gewoon een bezwaar naar hm sturen met kopie acceptgiro. Jij hebt tenslotte het geld overgemaakt naar het nr wat hun aangegeven hebben. Dat zij een fout daarin hebben gemaakt is niet jouw probleem!
     
  16. Tjilpje

    Tjilpje Fanatiek lid

    3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou hier de H&M zeker op aanspreken.

    Je mag blij zijn dat het bedrijf nog 90% heeft retour gestort. Maar de H&M moet de rest bij gaan leggen.

    Het andere bedrijf heeft ook personeel in dienst, weet jij veel hoeveel verkeerde boekingen ze binnen hebben gekregen? Dat personeel wat dat weer op moet lossen, moet ook betaald worden. Dus ergens snap ik het wel van het andere bedrijf;)
     

Deel Deze Pagina