Mediamarkt

Discussie in 'De lounge' gestart door Goldsword, 31 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alamea

    alamea Fanatiek lid

    15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Je laptop verzamelt stof binnen in de behuizing. Dat is een normaal proces. Daardoor wordt die echter veel te heet en heb je grote kans dat die binnenkort kapot gaat. Ik raad iedereen aan om er onderhoud op te laten uitvoeren, zodat je laptop langer blijft leven. Ga naar een speciaalzaak of een computer-reparateur, en laat daar je laptop stofvrij maken. Als het kan, laat ze dan ook nieuwe koelpasta aanbrengen op de processor. Verder kunnen bepaalde mal-, ad-, en spyware ook op de achtergrond draaien en je laptop langzamer maken. Een specialist kan daar ook wat aan doen.

    Als dat gebeurt is, dan zul je merken dat de ventilatoren niet meer voortdurend moeten draaien en dat je laptopje niet meer zo heet aanvoelt.

    Ik heb het allemaal zelf gedaan en met hulp van mijn vriend, omdat we allebei veel weten van computers. Maar als je zelf er geen verstand van hebt, dan moet je 'm zeker ook niet zelf proberen open te maken :)
     
  2. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Eens, maar dat is mijn persoonlijke mening. En wat ik bedoelde met mijn bericht is hoe het voor een winkelketen gaat. In de praktijk bellen we heus naar een reparatie, dienen een klacht in of geven (met hoofdletters) bij het opsturen aan dat dit al de zoveelste keer is. Maar meer dan dat kunnen wij ook niet. Het voordeel van kleine franchise winkels is vaak dat zij ook meteen een rechtstreekse verbinding hebben en dus coulance makkelijker kunnen toepassen. Met grote winkels is dit vaak meteen verbonden met 5 afdelingen waardoor overeenstemming steeds moeilijker word. Mijn bericht is dan ook vooral bedoeld om uit te leggen hoe het voor een winkel is of werkt op papier. Niet wat ik er van vind of wat we dan wel proberen te doen :p

    Een reparatie mag niet langer duren dan 30 dagen, dan heb je 'recht' op een vervangend product. Dus in jouw geval zou ik als klant absoluut op mijn strepen staan.
     
  3. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Wij kregen, weliswaar via scheer en foppen, na 3 x opsturen een nieuwe laptop. Een acer trouwens, wat een draak van een apparaat.
    Heeft mediamarkt ook niet zo'n regeling? Of staat zoiets wettelijk vast gelegd?
     
  4. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Je kunt echt pech hebben met een artikel.

    Ik heb een Lenovo laptop, in Maart 2010 voor 450 Euro gekocht bij Mediamarkt, de laptop staat hier gemiddeld 15 uur per dag aan aangezien ik vrijwilligerswerk doe via de pc en telefoon, als iemand belt moet ik direct iets kunnen opzoeken op de pc dus vandaar dat die altijd aanstaat behalve de nachten.

    Hij is dus al 5 jaar oud maar heb er werkelijk nog nooit iets aan gehad, heb 1 keer een nieuwe lader moeten kopen maar dat kwam doordat ik zelf erachter was blijven haken met mijn voet en ik hem stuk trok dus niet eens normale slijtage ;)
    Misschien ook wel omdat ik niks doe downloaden of gekke dingen op de pc doe, zoek alleen af en toe iets op, doe mijn vrijwilligerswerk bij Amivedi en zit hier op ZP.

    Hiervoor heb ik een Acer gehad en die heeft het nog geen 2 jaar volgehouden, ligt misschien aan het merk of de kwaliteit dat weet ik niet.

    Ik hoop dat het probleem met je laptop snel verholpen is want dit is wel erg frustrerend.
     
  5. Goldsword

    Goldsword Fanatiek lid

    14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Dit heeft mm mij ook beloofd, maar ze zeggen dat niet opladen geen defect is, hij laadt namelijk soms wel op. Heel frustrerend, omdat ik niet op soms kan vertrouwen. Heb de zondag en maandag al met een lege laptop gezeten, nu afwachten wanneer de volgende keer is. In mijn ogen is het apparaat defect als hij niet goed functioneert, maar zij vinden van niet ...
     
  6. Marlijn82

    Marlijn82 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Tja net als consumenten hebben bedrijven ook rechten. Hoe vaak mensen wel niet bij mij aan de balie komen en het product werkt spontaan weer. Ik noem mezelf maar magic hands;):D Moet ik dan alsnog het product opsturen? Het werkt immers. Dat je hiervoor al veel problemen met een anders onderdeel hebt gehad staat daar heel cru gezegd los van. Hoe vervelend ook.

    Ik begrijp je frustratie maar het zijn gewoon regels die zelfs wettelijk zijn vastgelegd. Ook die ene dat jij als hij weer kapot gaat een nieuwe krijgt.

    Ooh en hopelijk ga je niet tekeer tegen de medewerkers die doen namelijk ook maar wat hun opgelegd krijgen van hun baas. In dat geval kan je beter bij een kleine lokale ondernemer kopen.

    Overigens heb ik zelf alleen maar goede ervaringen met de klantenservice van de media markt.
     
  7. shiirley

    shiirley Bekend lid

    7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    ook hier geen vertrouwen meer in media markt. ik ging vorige maand met mijn moeder een nieuwe vaatwasser kopen die kreeg ze voor haar verjaardag. ze wilde graag een zilveren omdat dit mooi bij haar nieuwe keuken past. online had ze er al 1 uit gezocht dus wij naar de winkel daar aangekomen hadden ze vaatwasser niet in de winkel (stond op site van wel) oke kan gebeuren. maar we kregen het volgende als rede van de verkoper. we verkopen dat merk vaatwasser alleen online omdat het slechte kwaliteit is en de koper dan niet naar de winkel komt om naar de verkoper te wijzen:$ het komt er dus op neer dat ze online willens en wetens producten verkopen die van slechte kwaliteit zijn:(
     
  8. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Batterij opladen valt volgens mij sowieso buiten de garantie, heb ik ook een keer gehad.
     
  9. Goldsword

    Goldsword Fanatiek lid

    14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Dit was niet echt het geval, zij testte hem aan de balie en hij deed het niet. Een half uur later kwam ze van ergens achter terug en deed hij het weer ... op mij komt dat over als we hebben even een snelle fix gedaan of zelfs een deel van je oplader verwisseld. Vervolgens zei ze dat hij gewoon werkt, alsof hij dat gelijk al deed! Daar word ik heel boos van, want dat is net doen alsof er niks aan de hand is. Toen ik namelijk thuis kwam, deed hij het wederom niet. Ik weet zeker dat er dus iets niet klopt, dat hij soms wel en soms niet wil opladen hoort niet.

    Boos tegen medewerkers word ik alleen als ze mij als een debiel behandelen .... tsja, behandel je mij met respect dan behandel ik jou met respect, maar zodra ik behandeld word als een vervelend mens dat niks snapt en komt klagen puur om het klagen, dan gaat bij mij het respect ook wel hard naar beneden. Ik wilde het in de openingspost niet te lang maken, maar in het kort duurde het al een half uur voor ze wilde geloven dat hij al 3x is opgestuurd (ze kon het niet vinden in de computer, dus ik had het verkeerd). Uiteindelijk kon ze de reparaties in de computer vinden, maar een 'u had gelijk' kon er niet vanaf. Tsja ... respect komt van twee kanten denk ik dan.

    Maar goed :) onderhand wacht ik gewoon af tot er weer wat kapot gaat, want het kan bijna niet anders dan dat dat gebeurd :) En dan zal ik mijn man naar de mm sturen ;)
     
  10. TanteTrien

    TanteTrien Niet meer actief

    Je kan ook toshiba zelf bellen misschien valt er met hun wat te regelen
    Leg je gewoon het hele verhaal uit en misschien kan het dan wel goed worden opgelost,
     
  11. jijenikke

    jijenikke Niet meer actief

    #31 jijenikke, 1 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2015
    Je moet van mij aannemen dat ik minstens zoveel ervaring als jou heb. Het verschil is echt de houding en de service van het bedrijf en personeel naar zijn klanten. Ik zeg niet dat ze nu niet eerder weg moet gaan voordat ze een nieuw product krijgt, wat ik zeg is dat ookal wordt het defect op dat moment niet gezien, je naar aanleiding van de geschiedenis zeker als bedrijf ( en dan helemaal de Mediamarkt ) wel wat harder voor je klant ( die je op deze manier kwijtraakt ) moet lopen. En als het dan eindigt in een nieuw product is dat alleen maar gunstig en wettelijk gezien moet je een deugelijk product leveren ( dat is de Toshiba van t.s. duidelijk niet )

    100% zeker dat ik geen klant van jullie winkel zou zijn, in deze tijd willen mensen gewoon goede service en dat is ook een onderwerp waarbij je als bedrijf hoog kunt scoren, immers gaan negatieve verhalen veel sneller van mond naar mond. En kom op, we weten allebei dat Mediamarkt deze zo gewenste service toch echt wel aan zijn laars lapt....

    *Edit Ik lees dat laatste alinea misschien beledigend over komt, maar zo bedoel ik het niet.
     
  12. Goldsword

    Goldsword Fanatiek lid

    14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Dankje, jij snapt mij ... service en vooral de manier waarop doet heel veel! Als degene achter de balie tegen mij zegt, tjoh wat vervelend zeg, ik snap dat dat echt super frustrerend is, ik zou willen dat ik wat kon doen, maar op dit moment kan ik helaas niks, zou dat al heel anders bij mij overkomen dan alleen zeggen, hij is niet defect.
     
  13. Goldsword

    Goldsword Fanatiek lid

    14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Even een update: vandaag heeft mijn oplader het wederom begeven. Dit keer naar een andere mediamarkt gegaan en daar waren ze gelukkig een stuk klantvriendelijker :) na het constateren van een niet werkende oplader geen gepruts en smoesjes, maar enkel HIJ IS DEFECT! Hèhè eindelijk iemand met verstand (idd defect, zoals ik een maand geleden ook al probeerde te vertellen). Binnen 15 min. had ik mijn geld terug :) :) wat een super vriendelijke vrouw! Kijk, dat is nou klantenservice!
     
  14. void

    void Fanatiek lid

    19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Het maakt geen drol uit welk merk het is en waar het vandaan komt het kan met alles voorkomen..

    Ik heb nu een "betere" asus laptop dan mijn vorige en na een paar maanden werkte hij ook niet meer zonder oplader, dus beetje zinloos.. Ik heb dat ding alleen niet geregistreerd dus ik kan hem ook niet echt opsturen... Maar met zulk spul vandaag de dag moet je gewoon geluk hebben met een pareltje die met normaal gebruik niet gaat kuren want het meeste, zelfs apple uit de applestore kan binnen een jaar breken.. En inderdaad gratis reparatie meermalig is een enorm goeie deal, sommige winkels vragen binnen de garantie al reparatie kosten of zijn al helemaal niet bereid geld terug te geven.. Ik snap je frustratie dat het meermalig defect is maar vraag dan je geld terug en koop een ander model en hoop dat het niet breekt..

    Je hoeft trouwens ook geen computer expert te zijn om met een externe hardeschijf/usb stick/ SD kaart de foto's en documenten op te slaan.. Back up maken..
     
  15. Pluisjee

    Pluisjee Fanatiek lid

    15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Zie je zo kan het dus ook. Fijn dat je je geld terug heb gekregen !!

    Hier ook niet zo fan van de media markt. Met mijn oma voor een koelkast gaan kijken , hij moest bezorgt worden. Was gewoon op voorraad. Prima geen probleem. Zou binnen 2 dagen gebeuren. Na 3 weken en meerdere telefoontjes van mijn oma naar de klantenservice was hij er nog niet. Uiteindelijk naar de winkel gegaan , geld terug gehad en naar scheer en foppe gegaan. Volgende dag was de nieuwe koelkast geleverd en netjes op zijn plek gezet.
    Mijn oma heeft 4 dagen geen koelkast gehad , uiteindelijk heeft ze een klein tafel koelkastje geleend van mijn stiefvader die hij in de schuur had staan. Anders had ze helemaal zonder koelkast gezeten.

    Zelf ook gezeur met een laptop gehad , heel gedoe uiteindelijk geld terug gehad door inderdaad naar een ander filiaal te gaan.
     
  16. Fleur1984

    Fleur1984 Niet meer actief

    ik heb ook een toshiba laptop gehad. Kwam niet bij de MM vandaan.
    Alleen maar ellende met dat ding. Heb 950 euro voor dat ding betaald.
    In 9 maanden tijd is hij 3 keer teruggestuurd geweest. Elke keer weer zonder laptop. Na de derde keer kreeg ik hem terug en hij deed voor een week of 3 prima en toen begon het weer. Heb hem toen maar op zolder gesmeten en een macbook gekocht. en ik moet zeggen een macbook werkt prima. Geen problemen mee.
     
  17. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    daar staat MM ook om bekend. dingen die terug gebracht worden, gaan gewoon weer het schap in. dingen die iemand inleverd omdat het kapot is worden gerepareerd en weer verkocht als nieuw.
    ik heb ooit eens een radio gekocht die gewoon duidelijk niet gloednieuw was. die heb ik terug gebracht.
     
  18. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Schandalig vind ik dat. Met mijn oude iPhone heb ik dat ook gehad...
     
  19. nazli21

    nazli21 VIP lid

    28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik heb geen goede ervaring met mediamarkt gehad. En ik koop sinds 2007 niets meer daar.
     
  20. Goldsword

    Goldsword Fanatiek lid

    14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Misschien even alles lezen? Ik wilde juist graag mijn geld terug, maar ze beweerden bij mm dat niet opladen geen defect is (wat het dan wel is ben ik nooit te weten gekomen). Ik zet regelmatig alles op een externe harde schijf, maar niet elke minuut van de dag. Blijkbaar lag het meer aan die medewerkers dan aan de mm, want bij een ander filiaal kreeg ik gelijk mijn geld terug.
     

Deel Deze Pagina