Oké, ik ben dom dom dom dom en stom. Vorige week had ik het er toevallig nog over met een vriedin die aan de balie bij het vliegveld ontzettend veel geld heeft moeten betalen omdat ze haar mans achternaam had gebruikt bij het boeken in plaats van haar meisjesnaam wat op het paspoort staat. Nu heb ik vanochtend dus een vliegticket geboekt voor mijzelf, mijn man en onze zoon en doe ik hetzelfde!! Bij mij: roepnaam en getrouwde naam verkeerd Man en zoon: roepnaam verkeerd. Zo verschrikkelijk dom van mezelf! Ik heb gebeld naar de vliegtuigmaatschappij (wizzair) maar ik had een slechte verbinding en een nog slechter engelssprekende telefonist. Morgen kan ik bellen met een Nederlandse, dus dat ga ik proberen. Ik heb nog geen paspoortnummers of geboortedata in moeten geven... Misschien kan iemand mij hier van een slapeloze nacht afhelpen? Kan ik dit later nog juist doorgeven? Bij het online inchecken ofzo?
Niet wachten tot het inchecken maar morgen meteen even telefonisch doen. Soms kan het online ook maar weet niet of het bij wizzair kan. Maar met een beetje geluk passen ze zonder al te hoge kosten aan.
Gelukkig is het bij low cost airlines vaak makkelijker en goedkoper te regelen dan bij een regulier airline. Kan het niet via internet? Dat zou wel het makkelijkst zijn. Zo snel mogelijk aanpassen, want naast de de wijzigingskosten betaal je vaak het nieuwe ticket tarief. Als het ticket tarief dus nu hoger is, moet je het verschil bij betalen. Hoe langer je wacht, hoe duurder het ticket zal zijn. In je paspoort onderaan, met die rare streepjes, staat de naam die je moet gebruiken in het ticket.
Wij hadden hetzelfde, hoewel niet wij maar de tussenpersoon het fout had gedaan. Een telefoontje, na een paar dagen geloof ik, kreeg ik te horen dat ik het per email moest doorgeven. Gedaan en binnen een week een reactie terug dat het aangepast was. Niets over kosten gehoord, maar onze reis duurt ook nog even. Volgens mij word het pas echt definitief als de tickets er zijn.
Bedankt voor de eerste geruststellende reacties. Ik ga morgenochtend zo snel mogelijk bellen. Ik heb een weekendje geboekt als verrassing voor mijn man, ben al tijden bezig geld 'weg te sluizen' zodat hij geen idee heeft. Het zou balen zijn als ik het hem hierdoor zou moeten vertellen.
Ik baal nu nog erger kan wel janken. Vanmiddag gebeld en ik kan het alleen tegen betaling wijzigen. Ik kreeg weer geen Nederlandse telefonist maar één met een verschrikkelijk Engels accent en hij vertelde me dat het 60 euro gaat kosten per persoon. Ik kan het nu ook nog niet wijzigen omdat ik het per overboeking heb betaald. (heb geen creditcard) Het duurt vijf dagen voor ze een bevesting sturen en dan kan ik opnieuw bellen. Ik heb de bank ook al gebeld maar zij kunnen helaas ook niks doen. Ik baal zo erg Misschien heeft iemand hier nog een idee wat ik kan doen?
Ik zou nog een keer bellen en kijken of een andere medewerker behulpzamer is. Heb het zelf 2x gehad met Wizzair, doordat anderen voor me geboekt hadden op roepnaam ipv doopnaam. Beide keren zonder kosten kunnen wijzigen. En anders goed opletten of het boeken van nieuwe tickets niet toevallig goedkoper is. Ik weet niet waar je naartoe gaat, maar ik heb met wizzair meer dan eens goedkopere tickets gehad dan deze wijzigingskosten...
Ik krijg door jullie weer een beetje moed dat het goed komt. Vind het zo stom van mezelf. Ik heb vanmiddag nog 2x gebeld maar kan elke keer geen optie Nederlands kiezen 😬 Ik heb nu m'n hoop op maandag gezet, dat er dan wel een Nederlandse telefoniste is. Morgen probeer ik het ook nog. Jullie horen er nog van!
https://wizzair.com/nl-NL/useful_information/service_fees Dit zijn officieel de kosten van 'naamswijziging' en nog per vlucht ook, dus voor een retour kan je het verdubbelen. Achterlijk hoor. Als ze enigszins klantvriendelijk zijn wijzigen ze het kosteloos of tegen het Eur 8,- p.p. administratie tarief. Zo niet zijn nieuwe tickets misschien nog goedkoper idd. Heb je hun 0900-3637388 (1 Eur per gesprek) gebeld?! Daar zou wel een NL-talige telefoniste moeten zitten?! Succes!
Wauw, das vervelend zeg! Ik heb het ook 2 keer gehad, bij KLM en bij Transavia en beide keren deden ze geheel niet moeilijk. Misschien ook wel omdat ik binnen 2 uur na boeking al belde. Ik hoop dat je morgen een nederlandse medewerker treft!
Wij hebben in 2013 met Wizz air gevlogen en had verkeerde naam. Direct gebeld en idd geen Nederlander aan de telefoon maar sprak wel Engels. Werd direct kostenloos (nouja op telefoonkosten na dan) geregeld.