Zooplus, hoe retour sturen ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Engeltje1, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Engeltje1

    Engeltje1 Niet meer actief

    Hallo,

    Ik heb vorige week dinsdag een bestelling ontvangen van zooplus.
    Een drinkwaterbak voor de poezen. Maar dat dingt maakt een herrie! alstie snachts aanstaat hoor ik dat boven als ik in bed lig! poezen drinken er geneens uit omdat ze niet in de buurt komen van dat gebrom.

    Nu heb ik 14 dagen de tijd om het retour te sturen, (dus nu nog een week)

    je moet hiervoor een retour nummer invullen, dus eerst contact opnemen met de klantenservice.
    Alleen is er nergens een telefoonnummer bekend! alleen in het Engels, en die is niet zo goed met dit soort dingen :p

    Nu kan je wel mailen, maar dan moet je eerst geregistreerd zijn.
    Nu wilde ik me dan even registreren, kan dat weer niet! want dit kan dan bij een volgende bestelling pas :(

    maar ik wil niks meer bestellen, ik wil gewoon dat ding retour sturen. Gelukkig heb ik nog niet betaald, dus hoef niet op me geld te wachten.

    Maar heb iemand eerder zoiets gehad bij Zooplus. Wat moet ik nu doen?
     
  2. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heb even gezocht voor je maar kan idd ook alleen maar contact formulier vinden, waarvoor je aangemeld moet zijn. En anders de engels hotline

    +31 (0)20-2622620

    Maar bij mijn leveringen zitten er altijd 2 bonnen in. de factuur en een retourformulier. staat daar niets op dan?
     
  3. Engeltje1

    Engeltje1 Niet meer actief

    ja ik heb ook indd de factuur en een retour formulier. maar er staat geen telefoonnummer op. wel een adres waar het terug heen moet.

    maar ik ben bang dat als ik het retour stuur zonder het retournummer, dat ze dan de zending weer niet kunnen koppelen aan mijn naam. dit staat ook op het formulier:

    "dit nummer garandeert dat het teruggestuurde artikel aan uw klantenrekening word gekoppeld"
     
  4. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou het gewoon retour sturen, met retourformulier, kopie van je factuur en eventueel nog een los briefje met je adres. kan het niet mis gaan toch
     
  5. Engeltje1

    Engeltje1 Niet meer actief

    Ja ik ga het gewoon proberen. Als je dit doet bij het postkantoor krijg je toch ook altijd een bewijsje van verzending?

    wel een vage site hoor, dit was de 1e maar ook de laatste bestelling haha
     
  6. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Idd.

    Bestel er maandelijks mijn honden/kattenvoer. eigenlijk geen problemen mee
     
  7. Engeltje1

    Engeltje1 Niet meer actief

    Ja maar dat is iets waarvan je weet dat het goed is.

    Nu bestelde ik dan zo'n drinkwaterbak met zo'n straal, omdat ze vaak uit de kraan willen drinken.. ja je moet maar afwachten wat het is he, met een bestelling via internet.. maar dat het retour sturen zo omslachtig gaat had ik niet verwacht eigelijk.

    maar bedankt voor je reactie :D
     
  8. bruce2004

    bruce2004 Bekend lid

    12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    Misschien een ideetje hoor, maar als je nou naar de site gaat (zie link hieronder) en dan naar het volgende: Om uw vraag te stellen, kies een onderwerp en klik op verder:

    https://www.zooplus.nl/contact

    Dan kan je daar je vraag of retour neerzetten en uitleggen dat je geen engels ken ofdat je niet op de online pagina komt of dat je alvast het artikel retour doet zodat ze daarvan afweten. Ze zien sowieso je klantnr en adresgegevens (wacht dan wel even met terugsturen tot je antwoord heb, want misschien hebben hun een idee)
     
  9. Engeltje1

    Engeltje1 Niet meer actief

    Bruce, dank je wel! heb dat denk ik over het hoofd gezien!
    Ik heb een mailtje gestuurd. hoop zsm op een reactie

    thanks :)
     
  10. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    #10 Marjolijn, 23 nov 2010
    Laatst bewerkt: 23 nov 2010
    Ik denk niet dat je het retour kunt sturen als je het al gebruikt hebt hoor...
    Tenzij het defect is.
    Het is een zichttermijn van 14 dagen, dat betekent denk ik niet dat je het mag gebruiken.

    Je krijgt ook altijd een mail van zooplus met de bevestiging van je bestelling e.d.
    Misch kun je daar op reageren.

    In de algemene voorwaarden staat trouwens precies wat je moet doen als je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht ;)
     
  11. Myrthe

    Myrthe Niet meer actief

    4. Mijn product voldoet helaas niet aan mijn verwachtingen, wat nu?
    Indien een product niet aan uw volwachtingen voldoet, vragen wij u contact op te nemen met onze klantenservice (via het contactformulier of telefoon). Geef altijd uw factuurnummer en een preciese artikel omschrijving aan. Wij zullen u dan een retournummer toe laten komen wat u vervolgens op het retourformulier moet invullen. Stuur deze met het pakket aan ons terug. Graag horen wij van u of u een vervangend artikel of een restitutie wenst te ontvangen

    Retourformulier kan dus in het Nederlands ;)
     
  12. Engeltje1

    Engeltje1 Niet meer actief

    Ja dat wist ik alleen staat er ook op de site dat ze een achterstand hebben, dus hoelang moet ik wachten voor ik antwoord krijg..

    tevens staat er op de brief dat je alle gekochte producten zonder opgaaf van reden terug kunt sturen.

    Ik noem het anders gewoon defect, hoe kan een product voor een kat zoveel geluid maken dat de kat er niet in de buurt komt?

    Ik heb al gemaild.. bedankt voor jullie reacties.
     

Deel Deze Pagina