ik kreeg vanmiddag een mail van ING N.V. waarin stond dat ING mijn account niet kon verifieren. ik heb ING gebeld en dat mailtje komt niet van hen. advies: direct verwijderen en nergens op klikken. Er stond een link de mail waarmee je je account kunt verifieren. Het logo van ING klopte wel, alleen het was in de breedte erg uitgerekt. ook stonden er correcte adresgegevens van ING in. Pas hier mee op want dit komt niet van ING.
zo'n mailtjes krijg ik dagelijks, van de rabo, de ing, abn amro, enz. en van de meeste banken heb ik niet eens een account! lijkt me logisch dat het nepmails zijn, maar er zullen altijd mensen zo dom zijn om er in te trappen...
Ben er zelf helaas als eens de fout mee ingegaan bij een mailtje van de Rabobank. Krijgen nu ook steeds mail van de ING.
ik heb dit bericht toevallig ( nog) niet gehad. maar ik krijg vaak mailtjes van banken al jaren. ik open ze niet eens. elke ochtend check ik ff en alles gaat de prullebak in. als de bank me iets te vertellen hebben dan doen ze dat maar per brief.
En zullen nooit om persoonlijke gegevens vragen (pincodes bijv.) Wij krijgen ze ook van Rabobank, UPC.. en dan bel ik maar weer naar de desbetreffende bedrijven, niet omdat ik twijfel, maar ik het wel zo netjes vind om te melden zodat hun evt anderen kunnen waarschuwen.
Roeska: Bedankt voor het melden. Ik ga er ook nooit op in, maar dan weet ik in ieder geval weer dat de kans bestaat dat we weer een mailtje krijgen!
Die krijg ik ook meerdere keren per dag (al ik weet niet hoelang) en sinds vandaag ook van de Rabobank. Wordt er krankjorum van
Dat noemen ze phishing mail. Weet iemand toevallig hoe ze aan je mailadres komen? Heeft het te maken met 'onvoorzichtig' zijn met je gegevens? Zelf heb ik ooit 1 zo'n mail gehad, maar ken ook iemand die haar mailadres overal achterlaat (enquetes, spelletjessites etcetc) en die krijgt heel vaak van dit soort mailtjes.
En wij zijn vandaag gehackt.. Op de ING site Pas op met inloggen als er eerst om je tancode wordt gevraagd ipv gebruikeersnaam/ wachtwoord. "gelukkig" liep de computer vast.. Heb de tancode wel op mijn telefoon gekregen met een overboeking van een aanzienlijk bedrag, ja en toen ging er bij ons wel een belletje rinkelen. Meteen ING gebeld, alles is geblokkeerd, ook onze creditard en ze zagen daar al in het systeem dat een het een tancode dmv een virus was. Hij was door de ING dus al direct geblokkeerd.. Gelukkig. Nu de hele laptop backuppen en alles er af en opnieuw installeren. F***ers!
mijn schoonvader heeft dit mailtje wel geopent (is al even terug) en hun rekening was leeggehaald!!!!! dit waren polen die dit gedaan hebben was ook naar polen overgemaakt konden ze zien bij ing
Ik krijg ook van verschillende banken regelmatig mailtjes. Ik verwijder ze altijd ongeopend. Als de bank me echt moet hebben bellen ze maar of sturen ze maar iets per post. Heb het niet zo op mails van banken en verzekeringsmaatschappijen enzo.. Zowiezo alles wat ik niet vertrouw wordt ongeopend gedeleted.
Jep, zelfde hier op mijn "oude" hotmail account. Ik trap er ook niet in, meestal zie je direct al wel dat het niet klopt. Ik open ze niet eens en ze komen in m'n spambox. Opgeruimd staat netjes
Ja, bots doorzoeken het internet op adressen, daarom kun je ook beter je mailadres niet op een foum posten. Of, als je dat wel doet, onleesbaar maken voor bots door het zo op te schrijven: emailadres^at^hotmail^com.
Ik kreeg een tijdje geleden ook een mailtje inderdaad, ik heb hem toevallig nog in m'n mail staan: Geachte klant, Er vinden momenteel technische werkzaamheden plaats bij de afdeling Internet Bankieren van de ING bank. Het betreft hier de installatie van de nieuwe beveiligings software voor 2011. Met deze vernieuwing willen wij voor u het internet bankieren nog beter en veiliger maken, zodat u in de toekomst nog beter en vooral zorgenloos gebruik kunt maken van al onze diensten. Om deze installatie succesvol te laten verlopen dient u via onderstaande link uw gegevens te bevestigen. U kunt hier inloggen http://ingonline.yardimsever.com/ met gebruikersnaam enpaswoord. Na de bevestiging van uw gegevens zal er een automatische update plaatsvinden in ons systeem en zult u zo spoedig mogelijk telefonisch worden benaderd door een van onze medewerkers om de update succesvol af te ronden. Wij danken u vriendelijk voor uw tijd en uw medewerking. Met vriendelijke groet, ING bank, afdeling Internet Bankieren Met spelfouten en al! Ik heb geen seconde zitten twijfelen of dit nou wel of niet echt was. Zo kansloos dit..
je hoeft maar ergens je e-mail adres in te vullen of ze hebben het al. Of klikken op een doorstuur mailtje van een vriend/vriendin. Banken mailen inderdaad nooit, sturen altijd codes in 2 aparte brieven.
hahaha die mail heb ik soms 3 dagen achter elkaar.. Stel onozelen die zoiets versturen.. Ik heb niet eens een rekening bij ING of voorheen postbank.. Van ABN AMRO heb ik er volgens mij ook al eens een gehad.. Heb ik ook al geen rekening.. Schijnbaar heb ik goede beveiliging op mn laptop.. als ik de site aan wil klikken krijg ik al allerlei waarschuwingen dat de site ondeugdelijk is, zeg maar.. Irritante mails zijn t.. aanklikken als 'gelezen" en "verwijderen"..
Dat mailtje van de ING krijg ik al maanden nu ook herinneringen dat als ik e.e.à. niet doet mijn rek geblokkeerd wordt. Mooie van alles heb geen eens een ING rekening Belachelijk trap hier gelukkig nooit in