Ergeren aan cassières

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Maar dan nog kunnen ze wel even begroeten voordat ze dat vragen, toch? :) Hier heel vriendleijk geholpen bij het tankstation, kan niet anders zeggen.
    Maar ik heb er ook een hekel aan hoor. Hier ook vooral bij de c1000, geen 'hallo' kan er vanaf, vervolgens wel tegen de buurvrouw kletsen en wat ik dan zo irritant vind is dat ze het geld wat ze terug geven gewoon in je handen duwen, ipv het terugtellen. Ik vind dat zo onbeschoft. Leren ze dat tegenwoordig niet meer? En zo moeilijk is het toch niet.
     
  2. moonlight159

    moonlight159 Fanatiek lid

    20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Heel herkenbaar en ik irriteer me hier mateloos aan....
    Zo hebben wij ook wel eens een gratis kratje bier gehad, doordat die muts door bleef praten met haar collega, terwijl we al 2x gezegd hadden dat we ook een kratje bier hadden. Denk maar niet dat ik dan terug ga om het alsnog te betalen!

    Zo deden wij heel lang geen boodschappen meer bij de Lidl, omdat ze daar zo strontchagarijnig achter de kassa zaten, dat ik zelf ook de hele dag chagarijnig werd.
     
  3. Lad

    Lad Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    inderdaad die 65 plussers!! ik had laatst een heel vriendelijk meisje aan de kassa die per ongeluk iets gescand had van de oudjes achter mij. Dus ze is dat eraf aan het halen en wilt mij uitleggen wat er gebeurd was. (ik was nog iets gaan halen, terwijl mijn vriend in het pakke was). Begint die ouwe vent er toch doorheen te blerren dat ze het nu wel wisten. Ik zeg sorry meneer maar ze probeert mij wat uit te leggen. En hij weer er door heen te zeiken, begon zijn vrouw zich ook nog te bemoeien. Het meisje was helemaal stil en wist niet wat ze moest doen. Ik nogmaals vriendelijk gezegd dat ze hun kop moesten houden en zij alleen maar haar werd deed. Nou toen begonnen ze tegen mij, en toen hadden ze ruzie met elkaar!!! Stelletje ouwe tangen! :)
     
  4. tulip

    tulip Niet meer actief

    je moest eens weten hoe cassieres zich aan klanten ergeren die denken dat de hele winkel van hen is;)
     
  5. Naomi1971

    Naomi1971 Bekend lid

    21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Het is zelfs zo dat ze er om ontslagen worden als ze niet een bepaald percentage verkopen van de dagaanbiedingen :(.

    Sorry dat was ff offtopic :D
     
  6. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    dat is zeker wel zo, maar dan nog mag je mensen die daar niets mee te maken hebben niet horen te benadelen.

    Op mijn werk wordt ik zo vaak onterecht bejegend. en dan is het mijn taak om de volgende klant weer normaal te woord te staan. anders moet je een ander vak kiezen!

    een normale hallo hoort echt te kunnen hoor!
     
  7. Biccy

    Biccy Fanatiek lid

    28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Kijk en dat vind ik hier nou weer een pluspunt, altijd hallo hoe is het, zelden een koe. En, als je toevallig iets hebt in je mandje wat bv 2 voor 1 is, en je hebt er maar 1, zeggen ze het en gaan ze het voor je halen :D
     
  8. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Waar ik me vooral aan erger is als je een kledingwinkel binnen komt en ze je schaapachtig aan zitten te kijken en vervolgens helemaal niks zeggen. Of dat jij hallo zegt, en er niks wordt terug gezegd. Ik vind dat echt niet kunnen, ik vind dan ook echt dat jij als verkoper de klanten eerst moet groeten ipv andersom. Toen ik jaren geleden in een kleding winkel werkte was het echt een must om de klanten te begroeten.
     
  9. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Ik was vorige week kaplaarzen kopen voor mijn dochter bij de van haren.
    Staat daar een meisje van een jaar of 20 achter de kassa zwaar kauwend op kauwgom (met mond open natuurlijk) met de totale uitstraling van "het zal me allemaal niets boeien" Kon geen vriendelijk woord vanaf, vreselijk.
    En zondag had ikw at mij betreft het toppunt bij de hema.
    Ik zocht zwangerschapsleggings, dus vroeg aan een 16-jarige waar ik dat kon vinden.
    Zegt ze heel schaapachtig " ik weet niet of we die verkopen maar als we ze verkopen weet ik niet waar ze liggen"
    En toen ging ze verder...........
     
  10. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    En hoe uit dit zich dan? Hoe gedraagt een klant zich die denkt dat de hele winkel van hem/haar is?

    Ik vind het soms ook enorm storend hoor die chagrijnige caissières. Mijn vriend en ik zeggen ook regelmatig tegen elkaar "Als dit mijn winkel/zaak was geweest was zij er direct uitgevlogen :D".

    Ik heb het overigens ook wel eens gewoon tegen een caissière gezegd. Zij zat eerst al enorm te chagrijnen tegen de klanten voor mij en toen ze bij mij was keek ze me niet aan, groette niet en noemde ook nog eens geen totaalbedrag.
    Toen heb ik haar gevraagd of ze haar werk misschien niet zo leuk vond? Toen keek ze me heel vervelend en schaapachtig aan en toen zei mijn vriend "Ik denk dat jij gewoon niet met mensen moet werken, misschien is het magazijn iets voor je?". De man achter ons moest lachen en zei dat hij het helemaal met ons eens was.

    Ik hoef echt geen hele babbel te maken als ik iets kom afrekenen, maar een begroeting en het totaal bedrag moet er toch wel vanaf kunnen?
     
  11. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Sidmick: Ja dat heb ik ook eens gehad bij de Hema, netzoiets!

    Ik zocht een zwangerschaps/voedings BH. Had hem in de folder zien staan en ging dus meteen even naar de Hema toe. Er staat bij het ondergoed een wat jonger meisje en ik vraag haar naar de voedings/zwangerschaps BH. Ze kijkt me echt aan alsof ik iets heeeeeel doms vraag. Dus ik leg uit hoe ze eruit zien en waar ze voor dienen. Zegt ze "Nee die hebben we niet".
    Dus ik zeg dat ze in de folder staan en of ze misschien aan iemand anders kan vragen of ze er echt niet zijn. Loopt ze weg (en ik zie gewoon dat ze naar niemand toe loopt maar dat ze in het andere gangpad staat!!) komt terug en zegt "Nee hebben we niet".
    Ik ben weggelopen zonder iets te zeggen, ben naar een wat oudere medewerkster toegelopen en zij kon ze mij direct aanwijzen.
    Ben nog even terug gelopen naar de jongere verkoopster en heb haar vriendelijk bedankt.
     
  12. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Teutende cassieres, HEEL irritant, maar das al genoemd zag ik. Ik kan echt heel chagrijnig worden als er maar amper een 'hallo' af kan en de rest van je boodschappen al beppend met de overbuurvrouwcassiere gescand wordt. Dan wordt tussen neus en lippen door het totaalbedrag gemompeld en als je weg gaat kan er als je geluk hebt nog een 'tot ziens' van af. Bah!

    Of als er een gigantische rij staat en de cassiere blijft maar kletsen met de klant. Leuk hoor, maar das weer een ander uiterste van vriendelijkheid. En dan sta ik daar met kinderwagen, miniNooNoo wordt steeds onrustiger en begint al te piepen... Oeh, giftiger kan je me niet krijgen!

    En laatst echt een hele dooie suffe muts. Ogen op half 7, slome stem, was sloom aan het werken. Alles straalde saaiheid en sloomheid uit, brrr!
     
  13. marilouise

    marilouise Niet meer actief

    ik heb zelf jarenlang een team aangestuurd met ballie/kassa werkzaamheden en ik vond het super belangrijk dat de klant koning was als ik merkte dat een van de medewerkers er een potje van maakte dan sprak ik ze daarop aan, daarentegen heb ik ook een enorme hekel aan mensen die al bellend bij de kassa staan
     
  14. PBiard

    PBiard Actief lid

    6 mrt 2007
    475
    0
    0
    Management secretaresse
    Hendrik Ido Ambacht
    Ik kan me ook doodergeren aan cassiéres waar niks uitkomt. Ik negeer dat vaak maar ;)

    Ik werk zelf (nog wel) in een functie waarbij ik in een dienst zo'n 400 klanten voor m'n snufferd krijg. Ik zeg altijd goedemorgen etc.

    Waar ik me aan dooderger zijn klanten waarbij geen goedendag of tot ziens vanaf kan. Terwijl ik ze wel normaal begroet. Ik zeg dan extra overdreven tot ziens tegen dat soort klanten :D of ik negeer ze dan ook compleet en houdt mijn mond dicht :)

    Ook zo storend aan klanten is dat ze bij de ingang al roepen wat ze willen hebben. Ik ben dan oostindisch doof en wacht totdat ze bij de balie staan en zeg dan pas goedendag voordat ik ze help/
    Klantonvriendelijk? Nee, ik wens niet als hond behandeld te worden ;)
     
  15. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    O en 1 keer stond ik echt perplex.

    Bij onze buurtsuper was het echt mega druk. Er waren maar 2 kassa's open en daar stonden gigantische rijen met volle karren.
    Ik had een mandje en ik geloof 9 producten ofzo, in ieder geval 1 product meer dan wat eigenlijk mocht bij de "mandjesbalie".
    Het waren kleine producten (een pakje kauwgom, bosui, blikje knakworsten, dat soort dingen) en besloot dus even bij de mandjesbalie te gaan staan.
    De caissière telt mijn boodschappen en zegt dus "Dat is 1 teveel, u moet naar de andere kassa". Dus ik vraag of het niet hier kan omdat het daar echt super druk is? Nee kon niet.
    Grr, wat een service. Maar goed, regels zijn regels dus ik in de rij bij de gewone kassa.

    De volgende dag (echt waar!) sta ik met een mandje met zeker 10 tot 15 producten weer in de lange rij bij de gewone kassa. Ik mag ja immers niet bij de mandjes kassa want ik heb teveel producten.
    Kom DEZELFDE MUTS naar mij toe en zegt "Mevrouw, u mag wel bij de mandjesbalie hoor!" dus ik antwoord nog vriendelijk dat ik teveel producten heb. "O maar dat geeft niet, het is zo druk".
    HUH??
    Ik snapte het niet, tot ik zag dat de filiaalmanager achter de andere kassa zat en mee stond te luisteren.
    Toen zei ik "Maar gisteren stuurde je mij met 1 product teveel nog weg en nu mag het ineens wel?".

    O je zag haar balen, geweldig. En die filiaalmanager stond echt heel geïnteresseerd te luisteren.
    Sindsdien is ze altijd super vriendelijk :D
     
  16. Rica

    Rica VIP lid

    16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja cassiere's kunnen er wat van maarja klanten ook wel hoor dus tja... Ik erger me er niet zozeer aan, teminste niet als ze hoi zeggen op zo'n manier..vaak denk ik daar niet eens bij na.
     
  17. This is me

    This is me Fanatiek lid

    15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Persoonlijk vindt ik dat het van 2 kanten moet komen.
    Niet dat ik nu het gedrag van cassieres goed wil praten.
    Maar ik kan het enigzins voorstellen dat sommige totaal geen zin meer in hun werk hebben.
    Als ik namelijk kijk hoe grof en brutaal klanten tegenwoordig zijn,dat is in de afgelopen jaren ook flink verandert.
    En zeggen "dan moeten ze maar iets zoeken" is natuurlijk makelijker gezegd dan gedaan ;)
    Maar goed dat is mijn mening dan he :D
     
  18. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Ach ja, voor mij was toch echt het toppunt de cassiere van de supermarkt die luidkeels allerlei vragen ging stellen toen ik een zw test kocht:
    O, ben je overtijd?
    Hoeveel dan
    Was het gepland

    Ik ben normaal al niet zo adrem, maar nu was ik zo van slag dat ik nog keurig netjes antwoord ging geven ook. De maanden erna ben ik toch maar even naar een andere super geweest.
     
  19. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ja, ik kan me daar ook aan ergeren, van die stukken chagerijn die amper gedag, alstublieft etc. kunnen zeggen. Of die privé aan het bellen zijn, samen zitten roddelen over andere collega's en ga zo maar door. Ik heb vroeger ook wel in een winkel gewerkt als bijbaantje, maar daar hoefde ik echt niet zo te doen hoor.
    Verder heb ik een tijdje leiding gegeven aan receptionistes, ik verbaas me er nog steeds over hoeveel onsympathieke krengen sommige organisaties achter de receptie of telefoon hebben zitten.
    Chagerijning doen tegen klanten, omdat je je bui niet hebt, gaat er bij mij niet in, zoek dan maar werk, waarbij je niets met klanten te maken hebt en in je eentje kunt zitten mokken.
    Overigens hoef je natuurlijk niet alles te pikken, want natuurlijk heb je soms ook compleet onredelijke klanten. Het is wel zo handig als je dan weet hoe je zulke types netjes aan kunt pakken.
     
  20. Naomi1971

    Naomi1971 Bekend lid

    21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Ik heb zelf 13 jaar bij de hema gewerkt als servicebalie medewerkster. Klanten zijn niet altijd even vriendelijk maar dat was ik ook niet altijd. één voorval is me bijgebleven. Ik hielp een meneer en vond dat hij niet netjes tegen me was en zei dat ook tegen hem. Ik kreeg als antwoord dat ik ook niet netjes tegen hem was :(. Ik was even stil, dacht erover na en kwam tot de conclusie dat hij gelijk had :$. Heb gezegd dat hij helemaal gelijk had, mijn excuses aangeboden en ben opnieuw begonnen maar toen wel vriendelijk . Zowel de klant als ik moesten erom lachen en hij is netjes geholpen en met een glimlach weer vertrokken :D
     

Deel Deze Pagina