marktplaats probleempje

Discussie in 'De lounge' gestart door Juul84, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul84

    Juul84 Niet meer actief

    Ik heb via marktplaats een voucher verkocht (voor 2 toegangskaartjes Artis). Afgelopen zaterdag heb ik deze voucher verzonden. Had nog enveloppen en postzegels van de geboortekaartjes, dus ik dacht nog: dat zal zeker goed aankomen want het ziet eruit als een geboortekaartje ;)
    Heb de envelop voor alle zekerheid nog dichtgeplakt met plakband.
    Nu kreeg ik net een mailtje van de koper dat ze nog niks ontvangen heeft. Dat vind ik erg vervelend, zaterdag heb ik het verzonden dus vandaag had ze het toch zeker moeten krijgen. Ik heb nu teruggemaild dat als ze eind van de week nog niks ontvangen heeft, we weer even contact opnemen.

    Maar wat als ze inderdaad niks ontvangen? Ben ik dan verplicht het geld terug te storten? Aan de andere kant is het natuurlijk makkelijk gezegd dat je niks ontvangen hebt, wie zegt dat dat echt zo is? Ik ga ervan uit dat het eerlijke mensen zijn, maar je weet tegenwoordig maar nooit. Datzelfde geldt natuurlijk voor hun; ik zeg dat ik het verzonden heb maar daar hebben zij ook geen bewijs van natuurlijk.

    Iemand ervaring met zo'n situatie?
     
  2. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    daarom zet ik ook altijd in mn advertenties dat ik verantwoordelijk ben tot de brievenbus. om dit soort dingen te vermijden. ja moeilijk.... hopelijk komen ze nog gewoon aan.
     
  3. Bolly

    Bolly Fanatiek lid

    27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    nee hoor hoef je niet terug te betalen . volgens de marktplaats regels ben je hier niet verplicht aan toe.

    ik verkoop veel kleding en zo nu en dan helaas verdwijnen er dingen via tnt pos ( nooit gehad met dhl trouwens ) in goede vertrouwen betaal ik dan de helft terug of ze mogen iets anders uitkiezen..

    helaas tnt in naar mijn menig niet meer het bedrijf die het is geweest en er wordt veel gejat.

    xx
     
  4. Juul84

    Juul84 Niet meer actief

    Ja, ik hoop dat het gewoon aankomt. Heb nog wel naar ze gemaild dat ik mezelf als afzender achterop de envelop heb vermeld dus als er bij de post iets mis mocht gaan, kunnen ze het retour naar mij zenden en kan ik het opnieuw naar die mensen sturen.
     
  5. Tuttie

    Tuttie Fanatiek lid

    11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    zij had er toch ook voor kunnen kiezen om het aangetekend te laten versturen? dan had het haar extra verzendkosten gekost maar dan had ze zeker geweten dat ze aankwamen.
    ik vind dit het risico van iets van MP kopen en niet jouw probleem.
     
  6. AnneThamar

    AnneThamar Niet meer actief

    Wij hebben het ook 1 keer gehad, spelletje verstuurd, heeft 3 weken geduurd.
    Wij wilden idd aanbieden na een maand om de helft te vergoeden.
    Maar eigenlijk ben je hier niet echt verantwoordelijk voor.

    Volgende keer zetten wij het er ook bij: tot aan de brievenbus verantwoordelijk, anders aangetekend.
     
  7. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    heel simper, moeten ze maar pakketpost nemen. dit is het risico van de koper. hij zij heeft de keus hoe ze het verzonden willen hebben.

    er kan van alles gebeuren nadat jij het op de post hebt gedaan bijv jeugd die z'n bus in de fik zetten (gebeurd hier vaak en rijdt dus ook voor briefpost naar postkantoor) of het raakt verloren of gestolen uit een volle brievenbus. ook tnt kan fouten maken door het verkeerd te bezorgen
     
  8. brit76

    brit76 Actief lid

    29 apr 2009
    379
    7
    18
    Ik heb dit ook gehad en heb het toen zo goed mogelijk uitgezocht.
    Je bent als verkoper verantwoordelijk voor het leveren van de gekochte spullen. Je gaat een overeenkomst aan: de koper betaalt en jij levert. Dus als het gekochte niet aankomt dan is dat het probleem van de verkoper. Tenzij je in de advertentie duidelijk stelt dat de koper het product moet komen halen of dat jij het verstuurt maar dat de koper dan verantwoordelijk is.
     
  9. Juul84

    Juul84 Niet meer actief


    Ik heb ondertussen ook het één en ander opgezocht, maar wat jij zegt geldt volgens mij alleen voor bedrijven en niet voor particuliere verkopers. Ik kom overal tegen dat je maar moet proberen om er samen uit te komen.

    Ik hoop gewoon dat die mensen de voucher binnen krijgen.
     
  10. MHMW

    MHMW Niet meer actief

    Vervelend zeg! Probeer er samen uit te komen, als de kaartjes niet ontvangen worden.
     
  11. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    oh bah.. daar zou ik mij ook rot bij voelen.. Ik hoop dat het alsnog aankomt!
     
  12. zohra

    zohra Niet meer actief

    zou me niet zo druk maken w.s heb je daar geen 5,- voor gekregen.
     
  13. Juul84

    Juul84 Niet meer actief

    #13 Juul84, 27 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 sep 2011
    Ja, ik vind het echt vervelend. Heb het echt zorgvuldig opgestuurd (envelop extra dichtgeplakt, afzender achterop) en vind het voor die mensen gewoon heel rot want ze hebben wel al betaald.

    Ze hebben er 30 euro voor betaald, dus het is ook nog een aardig bedrag. Het is een voucher die gratis toegang geeft voor 2 volwassenen in Artis (normaal betaal je 38 euro voor 2 volwassenen).

    Als ze het niet ontvangen, denk ik dat ik maar voorstel om de schade te delen en stort ik 15 euro terug. Lijkt me het eerlijkst. Ik ga ervan uit dat het eerlijke mensen zijn die niet liegen over het feit dat ze de voucher niet ontvangen hebben.
     

Deel Deze Pagina