Het is echt nog nóóit voorgekomen dat ik bij de HAP hier normáál ben geholpen. Regelmatig krijg ik over me heen dat ik te snel bel, een andere keer kreeg ik over me heen dat ik te láát had gebeld. Snappen die stomme assistentes daar echt niet dat een moeder haar kind het best kent en echt niet voor de lol belt, of juist níét belt als ze ook maar een beetje twijfelt? Ik word de eerste keer dat ik bel standaard 'weggestuurd' met een 'zie het maar even aan', en áltijd komt er na de 1e keer een 2e keer bellen. Ik heb nog nooit voor niets gebeld, altijd bleek m'n gevoel te kloppen. Nu is Damien hartstikke ziek, werd vanmorgen wakker met koorts, had 38,4, en na 2 zetpillen wordt het alleen maar erger, hij zat 2 uur geleden al op 39,9. Hij wil niks, doet niks, zegt niks, wil amper drinken, begint steeds uit het niets heel hard te huilen.. Dus; Word steeds sneller ziek, is lusteloos en wil niet drinken. 3 dingen die volgens welke website dan ook redenen zijn om meteen de HAP te bellen en het na te laten kijken. Bel ik net, zegt dat domme mens; 'Is uw kind nooit eerder ziek geweest ofzo, dat u nu al belt?'. SERIOUSLY? Ik zei dat hij amper wil drinken; Dat is normaal omdat hij ziek is. Ik zei dat z'n koorts snel hoger wordt, dat hij meer huilt dan vanmiddag; dat is absoluut normaal bij kleine kinderen. Ze vroeg wat hij vandaag allemaal had gedaan, ik zei dat hij op de bank heeft gelegen en op m'n schoot heeft gehangen, en verder niets; Ja mevrouw, als u zelf ziek bent wilt u toch ook het liefst niets doen? Echt waar, stel ik me nou zo aan, of zitten er bij die HAP hier echt alleen maar van die domme dozen die elke moeder in twijfel trekken en neerzetten als overbezorgde muts? Ik weet ook niet wat ik verder nou moet.. Mijn gevoel zegt dat 't niet goed is. Het zal geen kwestie zijn van leven of dood, maar het gaat gewoon níét goed met m'n kleine mannetje. Ik wil dat er een dokter naar 'm kijkt, maar bij de HAP doen ze alsof er niets aan de hand is..
daar staan de meeste haps om bekend om die slechte 'service'. Hier is het wisselend, ligt eraan denk ik wie er dienst heeft. Sommige helpen je heel netjes terwijl ik ook wel eens echte mutsen aan de lijn heb gehad. Wil alleen maar zeggen, laat je niet afschepen hoor! Als jij het gevoel hebt dat het niet goed gaat dan eisen dat er naar je zoontje gekeken wordt. Je hebt er nu niks aan, maar meer kun je ook niet doen dan te bellen.. succes! en beterschap voor je zoontje
als je echt denkt dat het niet goed is gewoon nog een keer bellen. Over het algemeen klopt het dat bij kids de koorts snel oplopen kan, maar aangezien hij al zetpillen heeft gehad is dat wel een alarmbelletje. Dus bellen
Als je het niet vertrouwd mag je erop staan dat er een dokter naar hem kijkt!!!!! Beterschap met je kleine man
Ik vind je te overbezorgd en zolang het geen dagen aanhoudt en et tranen en.plas blijft dan geen reden nog. Griep heerst flink en moeten nog de winter in. Kijk het nog even aan en bel morgen je eigen ha als.je nog ongerust bent. Beterschap
Ik vind echt niet dat je je aansteld, ik zou ook hebben gebelt en bij ons moet je dan ook gewoon langs komen, heb er al vaak gezeten hoor! Misschien er gewoon heen gaan?
Die assistente aan de telefoon reageerde wel onbeschoft naar TO vind ik. Naar mijn mening moet je altijd kunnen bellen, ookal is het maar om even (telefonisch) gerust gesteld te worden. Dat ze TO nog niet lieten komen, snap ik wel. Vind de ziekteverschijnselen die ze omschrijft niet heel schokkend. Als je zelf ziek bent heb je ook nergens zin in. En de koorts is ook niet heel erg hoog. Hier zegt de HA dat ik bij koorts na drie dagen kan bellen. Daarvoor in principe niet, tenzij er andere erge dingen aan de hand zijn.
Vind het zeker onbeschoft hoe je bent behandeld, mag gewoon niet kunnen! Maar ik herken wat je zoontje heeft, mijn zoontje had dit zondag, hondsberoerd en echt doodziek. De volgende dag was het zo goed als weg, en hij weet er echt helemaal niks meer van, zo vaag. Ik bel pas na een dag of 3 koorts of als de koorts echt niet wil zakken. HOpelijk is je zoontje snel weer opgeknapt
Ik vind niet dat je je aanstelt en zou ook willen dat een dokter naar m'n kindje kijkt. Naar de avond toe stijgt de koorts normaal nog wat en als ze nu al niet zakt... Beterschap!
De manier waarop er tegen je gesproken is kan echt niet, en daar had ik wel wat van gezegd als ik jou was! Een assistente hoort jou gerust te stellen en je goede tips te geven, en zeker niet je het gevoel te geven dat je je aanstelt. Maar verder vind ik ook dat je wel erg snel gebeld hebt. Als de dokter naar je zoontje zou kijken, zou hij waarschijnlijk zeggen: laat hem uitzieken en geef hem paracetamol. Mijn huisarts zegt ook altijd dat je pas moet bellen als een kindje 3 dagen lang koorts heeft. En mijn zoontje heeft altijd snel hoge koorts (39,5 is geen uitzondering) dus ik zou me met wat jij beschrijft op deze leeftijd eerlijk gezegd niet zoveel zorgen maken. Gewoon drinken blijven aanbieden, al is het iedere keer maar één slokje water wat ie binnen krijgt. En paracetamol geven.
Ik snap heel goed dat jij graag wil dat ze even naar je zoontje kijken. Ik heb wel al eerder gehoord dat ze het pas 'zorgwekkend' vinden als de koorts langer dan 3 dagen aanhoud. Ook is mij al eerder verteld dat kleine kinderen vaak al snel hoge koorts hebben en dat dat in tegenstelling tot bij volwassen niet meteen zorgwekkend is. Ik zou even de nacht aankijken en dan morgenvroeg eventueel even je eigen huisarts bellen.
Zoals eerder gezegd hoef je je pas na 3 dagen koorts zorgen te maken of als de plasluiers een stuk minder worden. Koorts neemt altijd toe in de loop van de avond en nacht, hoogte van de temperatuur maakt niet uit. Het ene kind is met 38.6 al doodziek en het andere speelt met 40 graden nog vrolijk door. Zolang de temp niet boven de 41.7 graden komt is het niet verontrustend. Maar... als jij als moeder zijnde het niet vertrouwd en zo de nacht niet in durft te gaan moet je gewoon nog een keer bellen. Als assistente behoor je te weten dat je altijd op het moedergevoel af moet gaan. Daarnaast als iemand voor een 2e keer belt, moet je ze ook verplicht laten komen. Gewoon nogmaals bellen dus! Wat betreft de manier van reageren van de assistente, dit is gewoon asociaal. Met deze manier van reageren schiet ze ook niets op, jij bent nog steeds ongerust maar nu ook kwaad en voelt je niet serieus genomen. Daar mag en kan je ook best een klacht voor indienen.
Uit mn eerste post blijkt misschien niet echt hoe slecht het gaat, dat moet je misschien kunnen zien om het te beoordelen, dáárom wil ik ook naar een dokter, zodat Damien gezíén wordt. Het is gewoon een gevoel, en m'n gevoel is nooit eerder verkeerd geweest, misschien dat het daardoor komt. Ik bel écht niet meteen als Damien een keer koorts heeft, maar dit is niet mijn Damien, en ook niet de zieke versie van mijn Damien, maar mijn Damien waar echt iets mee aan de hand is. Dat stomme mens bij die HAP, ze reageren daar altijd zó gemeen. Ik ben altijd 'bang' om de HAP te bellen, het is eerder regel dan uitzondering dat ik zit te janken nadat ik op heb gehangen, omdat ze me daar altijd het gevoel weten te geven dat ik een ontzettend slechte moeder ben. Ook weer een teken dat ik niet zomaar of te snel bel. Maar goed, ik kijk het nu nog even een uurtje aan, als Damien straks nog zo is bel ik gewoon nog een keer.
Volg je gevoel meid. Als je echt denkt dat dit anders is dan een "gewoon" griepje wat hij al eens heeft gehad (toch?), gewoon straks weer bellen en zeggen dat je écht wilt dat er naar hem gekeken wordt! Beterschap en sterkte.
Ik vind ook dat de assistente wel wat vriendelijker had kunne zijn. Maar als je tegen haar gezegd hebt wat in je openingspost staat dan snap ik wel dat ze zegt dat je niet langs hoeft te komen. Helemaal omdat je zegt dat hij al de hele dag zo ziek is en je dan om een uur of half 7 de HAP belt. Je had tot 17.00 gewoon je eigen huisarts kunnen bellen. Edit; Heel veel beterschap voor je zoontje natuurlijk!