Je tip was ook erg goed hoor! We hebben nl ook een keer een zaak gewonnen door hen. Kon me niet herinneren dat ze toen ook zo snel een acceptgiro stuurden vandaar dat we het de vorige keer ook erg raar vondengaan.Ik denk dat het er echt aan ligt hoe je verzekerd bent. We hadden trouwens los van dat ook wel verwacht dat ze uberhaupt even zouden kijken of ze er sowieso wat mee zouden kunnen doen. Vonden we erg jammer.
Das idd wel heel vreemd. Was het niet een foutje bij hen? Bij ons ging de zaak niet door (kwestie van "van een kale kip kun je niet plukken"), dus ik weet ook niet of er achteraf nog kosten voor ons zouden zijn geweest.... @TS, weet je al iets meer???
Sorry, maar als dat jouw instelling is en blijft zul je tegen een hoop dingen aanlopen nu en in de toekomst. Zij zitten niet verkeerd, jij zit verkeerd want je kan niet aantonen dat je hebt opgezegd. Helaas zul je wat dat betreft aan het kortste eind trekken.
aaaaiii Lindorf, me nekharen gaan direct staan Heb 2 jaar geleden een aanvaring gehad met Lindorf. Ik kreeg een brief van hun of ik even een bedrag van ongeveer 4500 euro wilde betalen binnen 5 dagen Ik ben gaan bellen en het bleek een openstaande rekening te zijn van de Wehkamp .. heel vreemd maar ik heb nooit bij de Wehkamp besteld. Ik ga liever gewoon lekker in de winkels zelf shoppen dan vanuit een boekje of vanaf een site. Maar toch moest ik het maar betalen van hun, zo niet dan gingen ze me dagvaarden, en zo eindigde het gesprek want de betreffende man hing de telefoon gewoon op Hier was ik uiteraard niet van gediend en ben terug gaan bellen en kreeg toen een vrouw aan de lijn waarvan ik het zelfde hoorde. Ik wilde meer info hebben want dit kon niet van mij zijn want ik heb daar gewoon nooit besteld .. toen kwam het hoge woord eruit. Het was een rekening uit 2004, welke afgeleverd zou zijn op het adres waar dus mijn ex-man woonde. Toen ging in het hele verhaal snappen. Op mijn naam bestellen terwijl wij allang niet meer bij elkaar waren .. ik ga daar dus niet voor betalen. Het was inmiddels 2010 en toen ik vroeg wanneer ze mij voor het laatst bericht hadden hierover kreeg ik te horen dat ze eind 2005 mij voor het laatst een brief hadden gestuurd en nu dus deze. Dus of ik zo vriendelijk wilde zijn om binnen 5 dagen na dagtekening te willen betalen .. ik aangegeven dat ik dat dus niet van plan was en toen kreeg ik weer te horen dat ze me dan gingen dagvaarden. Je doet maar wat je niet laten kan, ik zou met smart op wachten want ik wilde hun gezichten wel eens zien als we voor de rechter zouden staan en hij verklaarde dat dit allang verjaart zou zijn omdat het om een consumentenaankoop ging en dat er tussen de laatste 2 brieven ruim 5 jaar zat. Schijnbaar hadden ze zelf al door dat het hier op uit zou gaan draaien want van hun dreigementen om mij te dagvaarden is nooit wat van terecht gekomen. Ik zit er nog steeds op te wachten maar hij zal nu 2 jaar later wel niet meer gaan komen. Ik vind het een heel raar bedrijf met onbeschofte mensen die er werken. Normaal je verhaal kunnen doen is er niet bij, het is zo zoals hun het zeggen en zodra jij er tegenin gaat word of de telefoon erop gegooid of ze kunnen alleen nog maar het woordje "dagvaarden" uitbrengen. Er word totaal niet naar je geluisterd. Ik vind het nog steeds jammer dat het niet voor de rechter is gekomen want ik had ze heel graag gigantisch onderuit zien gaan .. maar helaas dat werd me niet gegund Nou het is een heel verhaal geworden dus ik ga het er hier eens bij laten
het is echt niet waar hoor... vanaf 2010 zijn ze bezig dit wettelijk te maken... maar het is nog niet wettelijk.
Staffel buitengerechtelijke incassokosten (BIK) en salarissen in rolzaken sector kanton - www.rechtspraak.nl
Er zit nu ook 2 jaar tussen, ruim. Alleen dit was een abbo en dat is geen consumentenaankoop ofwel? Een en ander nagezocht. Bij 't loket geweest. Tip was dat ik moest gaan mailen, zodat alles zwart op wit stond. Dossier aangevraagd, gezegd dat ik uiteraard ga betalen als ik fout zit, maar dat ik eerst een en ander duidelijk wil hebben wat betreft wehkamp/hi. Als ze maandag niet hebben gereageerd, mail ik weer. Dan ligt het niet aan mij dat ik geen actie onderneem. Als ik moet betalen, betaal ik. Maar het klopt gewoon niet. Automatische incasso is vanaf november 2009 niet meer eraf gehaald en de eerste rekening is van januari 2010 tot maart 2010. We zullen zien hoe dit afloopt.
Ik weet niet of een abbo ook onder consumentenaankoop valt, het kan ook onder diensten vallen en dan is als ik me niet vergis de verjaringstijd 5 jaar. En in die tijd moeten ze jou wel benaderd hebben met brieven. Hebben ze dat niet gedaan dan gaat die verjaringsregel pas op. Ik ben er zelf ook niet helemaal thuis in hoor, ik heb na dat gesprek de brief en tekst en uitleg over mijn telefoontje bij onze advocaat neer gelegd en die gaf aan dat ik het goed aangepakt had en dat we dus af moesten wachten op bericht. Dat is er dus nooit meer gekomen.
Maar stel ( noem maar ff wat hoor ) Ik koop een wasmachine via de wehkamp valt dit dan ook onder consumenten aankoop? En is het verjarings termijn dan 2 jaar?
Als je hun naam intypt op Google komt er heel wat tevoorschijn waaronder tros radar. Heb een tijd terug ook met hun te maken gehad. Zou een rekening moete betalen van behoorlijk wat jaren terug voor een telefoonnr die ik zelf pas een jaar heb , heb toen met KPN gebeld en hun zeiden dat er niks open stond op het nr en níet op mijn naam. Dus als ik jou was zou ik gaan nabellen en de namen vragen van de personen die je spreekt. Er klopt iets niet met dit bedrijf want toen ik ze melde dat ik het had nagevraagd en dat ik de bewijzen had dat er niks open stond hoorde ik spontaan niks meer van ze!!
Nee oke maar zoals marnatman zei zijn ze dan verplicht om dat naar het adres te doen waar je woont toch?
Nee we hadden er zelfs nog over gebeld en dit was de gewone gang van zaken. Ben idd ook benieuwd hoe het nu is TS?