Was van de week in de Hema en daar kan je sparen voor glazen. Je krijgt geloof ik bij elke 5 euro een zegeltje. Ik kwam bij de kassa en het meisje achter de kassa vroeg ik of ik nog interesse had voor een zak spek voor een euro. Ik bedankte vriendelijk en moest 19,85 betalen. Toen ze vroeg of ik de zegeltjes wou hebben zei ik Ja. Toen zei ze er meteen achteraan: Ja jammer nu krijgt u net geen 4 zegeltjes, had u maar die zak spek moeten kopen dan had u 4 zegeltjes gekregen. Uhhh oke Nou vind ik die zegeltjes helemaal niet belangrijk want het was voor het eerst dat ik er van hoorde en ben zowiezo niet echt een fanatieke spaarder met zegeltjes in winkels, maar vond dit wel een beetje gek. Dan denk ik echt je had beter niks kunnen zeggen. En dat voor die 0.15 cent. Waarom zo moeilijk doen om die paar centen? Snap heus wel dat je ergens een grens moet stellen, maar kom op zeg. Vind het vaak ook zo sneu voor die oudjes die eigenlijk nooit eens mee kunnen doen met sparen want die gaan vaak elke dag ff naar de winkel voor een paar kleine boodschapjes. Nou wie vind dit ook zo kinderachtig??
ah doet het ook met hun acties, dan staat er bv op de kassa bon dat je 4 dingen krijgt, terwijl kwa bedrag (op 5 cent na bv) 5 dingen zou krijgen. als ik een actie echt leuk vind, zoas met die boodschapjes ga ik zeuren om de 5de, maar meestal heb ik zoiets van ach pech, maar hier gelukkig veel kassieres die standaar meer mee geven, wat heel lief is.
Vaak worden de zegels meegeteld bij het tellen van de kassa. Als ze jouw dus een zegel meer meegeven hebben ze kasverschil!
Ik heb bij de AH gewerkt (vroeger) en toen waren er nog wel eens van die acties, sparen voor bestek/glazen/servies. Dan kreeg je ook bij een bepaald bedrag een zegeltje. Ik deed nooit moeilijk en rondde dat bedrag altijd naar boven af, soms zelfs als ik er een gulden (want ja, die hadden we toen nog) onder zat... Viel me op dat de C1000 dat niet deed, vond ik ook kinderachtig. Maar soms moeten ze het kunnen verantwoorden, anders hebben ze "kasverschil."
Ik snap wel dat ze het niet kunnen doen, want als ze dat bij iedereen doen hebben ze een soort van "kasverschil" zeg maar. Maar aan de andere kant, er zijn zat mensen die geen zegeltjes willen, dus die zegels houden ze zeg maar weer "teveel" in kas. Dus ja ik snap dat je het lullig vind (vind ik ook hoor) maar weet wel uit ervaring dat je op je kop kunt krijgen als er meer zegeltjes weg zijn dan de bedragen bij elkaar waard zijn...
Beetje lullig inderdaad, maar ze moeten zich aan die aantallen houden. Wij sparen hier zegels bij de Poiesz. Gratis zegels, bij elke 2.50. Een vol boekje a 100 zegels is 2.50 waard. Maar je kan ze ook opsparen en inleveren voor cadeaus. Zo hebben wij een hele nieuwe pannenset van Gero vorige week 'aangeschaft' met die gratis zegels. Zo'n fijn spaarsysteem!
Ik werk bij Etos en wij hebben dus die babyzegels bij elke 5 euro aan babyproducten. De kassa geeft het zelf aan hoeveel zegels je moet geven. Niet iedereen wil ze hebben, dus al iemand voor 19,50 babyspul heeft geef ik meestal 4 zegels. Of het moeten zulke zeikklanten zijn, die krijgen er dan gewoon 3.
Hier idd ook vaker gehad dat ik op een paar cent na geen zegeltje kreeg. Meestal hoef ik ze niet eens. Hier bij Jan linders hebben ze wel eens glazen of handdoeken ofzo, die hoef ik niet. Maar ze hebben ook wel eens dingen die ik wel wil. soms krijg ik er ook de zegeltjes bij van mijn voorganger als die ze niet wou. Meestal kreeg ik het toch wel bijeen en anders vroeg ik wel hulp.
Ik heb vroeger in een supermarkt gewertk, en gaf ook altijd meer zegels dan eigenlijk nodig was. Hier werd het dan ook niet geteld, lijkt me trouwens ook echt een rot klus
Ik werk ook achter de kassa, en het ligt er maar net aan hoe een klant zelf doet, over het algemeen doe ik niet moeilijk over 19.50, maar je hebt ook van die klanten die overal over 'zeiken' en moeilijk doen over 1 cent(altijd) en dan ook nog zeuren om zegels, ja dan ben ik opeens heel strikt in de regels... maar gebeurt ook vaak genoeg dat er een leuk kindje aan mijn kassa staan die een extra GoGo van me krijgt hoor...
Ik vind vooral de manier waarop ze het bracht dan kinderachtig, dus niet zozeer dat ze zich aan de regel van die 15 cent moest houden.
Bij de Albert Heijn met die mini's hier ook super kinderachtig inderdaad op 0.05 of 0.10 cent niets geven... Net zo met zegels. Ach, ik ga er niet om vragen. Dan houden ze ze toch lekker...
Ik werk bij de hema en zou dat dus nooit tegen een klant zeggen, ik vind het kinderachtig. En inderdaad, er zijn behoorlijk wat mensen die ze niet sparen en zeggen dat ik ze aan de volgende klant mag geven, 1 zegeltje extra geven maakt dan geen verschil.
Tis maar net hoe tevreden je je klanten wil houden. Ik neem alle zegels aan en geef ze aan de persoon om me heen omdat ik toch nooit iets bij elkaar gesprokkeld krijg. Ach en ja ze moeten een grens trekken maar iedereen weet dat er nog altijd meer mensen niet sparen dan wel. Beetje flauw en al zeker die reactie ... misschien als ik in een goede bui was geweest had ik de bedrijfleider er bij gehaald dat je niet gediend was van die opmerking.
bij onze buurtsuper gaan ze ook aan de zegels. elke euro 1 zegel en bij een volle kaart a 162 zegels krijg je 2 euro korting, alleen die korting heb je dan al zeker 4 keer te veel betaald in verhouding tot andere winkels want hij is zoo duur, en ik weet het heb er nl zelf gewerkt en ze zijn veel klanten verloren omdat ze zo`n 35 procent duurder zijn geworden. dus ik denk dat dit een noodsprong is. want het ging heel slecht en koste mij men baan.
ik was altijd een makkelijke cassiere, en bij mij staat de klant hoog in het vaandel. en ik rond altijd af naar boven ( op een enkele klant naar, maar die verdiende die extra zegel dan ook niet omdat die overal over zuurde) maar goed was het elke 5 euro een zegel dan krijg je bij 19 euro bij ma 4 zegels. er zijn er zoveel die ze niet willen, dat dat verschil niet merkbaar is. tevens was mijn baas ook zo van de mensen tevreden houden (mag ook wel voor de dure supermarkt) dus deed over zegels nooit moeilijk. maar valt me op dat bij sommige supermarkten enz er heel moeilijk gedaan wordt. ik heb bij 3 supermarkten gewerkt plus bij een benzinepomp. alleen de aldi heeft geen spaarsysteem gehad. de andere 2 (nee eigelijk 3 want bij de 1 is een overname geweest van super de boer naar spar) waren wel spaar systemen en bij geen een kon je kasverschil op zegels krijgen. en werdt er moeilijk gedaan over een extra zegel. vind het mega kinderachtig en klant onvriendelijk en had over de bewuste dame en haar opmerking een klacht in gediend. dat hoor je niet te zeggen, is absoluut not done. tja sommigen weten niet wat klantvriendelijkheid is helaas. en dat leg ik ze dan graag even uit, als ik als strond behandeld wordt. of als ze lopen te klungelen met teruggeven, dan help ik ze graag even. maar je moet het echt leuk vinden, dan pas kan je je werk goed doen, ik merk dat veel mensen het niet leuk vinden, ik vind het geweldig om in een winkel te werken, en kom er helaas niet meer aan de bak tja met 32 ben je echt te oud he. en ben daar nog altijd zo verdrietig om. heb ook op katnoor gewerkt bij abn amro verdiende een stuk beter, heb der veel geleerd was een aardige functie voor iemand met een half mbo diploma en een paar cursussen, en toch had ik veel meer plezier op de winkelvloer. maar ben dan ook echt een mensen mens. heerlijk onder de mensen. en zoiets straal je dan ook uit. ik stond altijd heel goed bekend en veel balen dat ik er niet meer werk en hadden liever de sjagarijnige slak van een collega van mij zien vertrekken. helaas voor mij zij had ee vast contract en ik tijdelijk dus helaas. maar goed erg lullig en jammer dat er zulk personeel zit. echt not done die opmerking. heb je niets terug gezegt dan??