Ik werk als huishoudelijke hulp. En had tot 4 weken terug een vaste klant. Deze klant was in het begin heel vriendelijk en aardig maar bleek achteraf echt een kreng. Aangezien ze een klacht over mij heeft ingediend en onwaarheden heeft verteld ( en geen leuke dingen ) Ik hoefde daar dus niet meer terug te komen. Prima! Maar nu staat ze weer op mijn rooster 2x in de week en heel eerlijk ik zit er niet op te wachten op iemand die gemene dingen heeft gezegd. Nu wil ik dus mijn werk bellen en zeggen dat ik daar niet heen wil. Maar kan dit?
tuurlijk! als ze die klacht bij jou werkgever heeft ingedient vind ik t zelfs behoorlijk vreemd dat je ingeroosterd staat.. succes!
tuurlijk kan je dit doen! ik doe het ook wel eens,als ik ergens echt niet heen wil zeg ik dat gewoon en zorgen ze maar dat ik daar niet heen hoef
Oh gelukkig dan ga ik ze straks gelijk bellen! En ik vind het ook heel vreemd van m'n werk dat ze me er weer gaan inroosteren.
Misschien is de planner niet op de hoogte van jullie problemen.. Of het is door het hoofd geschoten.. Succes ermee
Dat lijkt me raar want ik ben er al 4 weken niet ingeroosterd en nu in ene wel.. En heb altijd dezelfde planner.
Nou gebeld, Planner is op huisbezoek geweest bij die mevrouw en de geen die ik nu aan de telefoon had die kon niet zien wat er afgesproken is. Het is in ieder geval geen foutje. Gelijk aangegeven dat ik er niet echt op zit te wachten. Word nu vandaag of morgen terug gebeld.
Lastig Weigeren kan gezien worden als werkweigering en is een reden tot ontslag of een officiële waarschuwing (bi m'n man op het werk tenminste) Maar ik zou daar ook niet meer willen werken, maar om je baan te behouden zal je soms wel moeten
Bij de thuiszorg waar ik ooit gewerkt heb kon dat wel. Al scholden die me uit voor moffinnetje toen ze zagen dat ik in dld geboren ben. Ik heb toen direct mijn spullen gepakt en ben vertrokken, en heb thuis gelijk gebeld dat ik daar niet meer heen ging. Was oke, maar ze hadden toen ook heel veel mensen die zaten te wachten op thuiszorg, dus voor mij was er zo een ander adres.
In de tijd dat ik bij de thuiszorg werkte werd mij juist op het hart gedrukt dat als je niet overweg kon met iemand je dit aan moest geven, zodat ze je daar niet meer inroosterden. Je komt toch bij iemand thuis voor verschillende uren per week, en het is in niemands belang om te werken bij iemand die je niet mag, toch? Succes in ieder geval, het zal allemaal wel goedkomen.
Ja mij werd dat dus ook gezegd ik heb toen ze me belde dat ik daar niet meer heen hoefde ook gezegd dat ik hun wide bellen dat ik daar niet meer heen wilde. Vanmorgen nogmaals gezegd. En ik wil daar ook echt niet meer heen die vrouw heeft echt lelijke en gemene dingen gezegd over me. Toen ik dat hoorde was ik er gewoon verdrietig van! Hoop dat ze me vandaag al bellen met uitleg en dat ik dan nogmaals kan zeggen dat ik daar niet meer heen wil.
Ik zou de eer aan mezelf houden en er gewoon naartoe gaan, het is werk. Ik zou het wel met haar bespreken waarom ze die lelijke dingen over jou gezegd heeft. Is de sfeer dan echt tot het vriespunt gedaald, zou ik vragen om niet meer bij die vrouw ingeroosterd te worden. Misschien is het wel wen misverstand.
Ik doe etzelfde werk en als ik ergens echt niet heen wil dan zeg ik dat gewoon hoor Vind het ook gezien de situatie heel raar dat ze je weer inplannen ennzou me ook echt niet op me gemak voelen...
Nou ik kan gezien de dingen die ze gezegd heeft niet meer aardig tegen de haar doen. En de klant confronteren dat mogen wij zelf niet. En ik weet zeker dat het een misverstand is aangezien ze dingen gezegd heeft waar mijn werk toen nog niks vanaf wist.
Als die vrouw een klacht over jou heeft ingediend, dan wilt ze jou toch eigenlijk ook liever niet. Ze klaagt toch niet voor niets. Kan me niet voorstellen dat je werkgever je gaat verplichten daarheen te gaan.
Nou dat is dus ook wat ik wil weten. Waarom moet ik daar weer naar toe? Ik zou nog een gesprek krijgen nav de klacht heb dit nog niet gehad. Ik weet van 2 dingen wat ze gezegd heeft omdat dit door de telefoon is besproken de rest niet. Een van de planners is bij haar op huisbezoek geweest daarvoor en daarna zou het gesprek plaats vinden ( heb ik dus nog niet gehad ) En nu staat ze in ene weer op mn rooster. Ik vind het dus raar want als je een klacht in dient of iemand wegstuurt heeft dat een reden en ga je die geen ( lijk mij ) Niet terug nemen. Nu weet ik dat ze al 6 hulpen heeft gehad en deze alle 6 al weggestuurd zijn. Ben dus wel benieuwd naar het hoe en het wat. Heb ze vanmorgen in ieder geval verteld dat ik er nav de dingen die ze gezegd heeft niet meer heen wil.
Lijkt me niet meer dan logisch dat je daar niet meer heen wilt en hoop dat ze dat op je werk ook begrijpen en dat ze een oplossing vinden.
Ik werk ook in de thuiszorg (in de zorg) en wij kunnen niet zomaar zeggen ik wil daar niet heen (dan moet er echt een hele goede reden zijn) Wij hebben ook weleens gehad dat een collega flinke problemen had met een client en daar zijn toen gesprekken enz geweest en daar zijn ze gelukkig toch uit gekomen. Wij kunnen wel zeggen oke die 4 collega's hoeven er niet meer heen alleen die 3 mogen er nog komen (stel het is een complexe client is dat voor ons dubbel zo zwaar omdat je er heel vaak heen moet) Ik zou mij gewoon professioneel opstellen en er heen gaan... (ik heb ook een paar clienten waar ik helemaal niet graag kom liefst helemaal niet maar dat is gewoon pech voor mij ze moeten toch geholpen worden en vaak zit er wel een reden achter waarom die mensen zo doen)