Ja het is echt niet normaal af en toe. Ben er nog niet zo heel lang achter dat kruidvat van Chinezen is en die kopen dus de meest belachelijke dingen in,en dan maar niet te spreken over de hoeveelheid!
En als alle moeders met een kinderwagen nu gewoon helemaal wegblijven? Scheelt een hoop gedoe, maar waarschijnlijk ook een hoop banen Ik was er natuurlijk niet bij, maar kan het niet zijn dat die mevrouw (beginnend) dement is? Dan kunnen mensen ook zo reageren. Ben het absoluut met je eens dat je winkelpersoneel met respect moet behandelen. Ik leer mijn oudste dan ook bewust dat ze in winkels het personeel netjes groet en gedag zegt. Het feit dat je je geld uit komt geven, betekent niet per definitie dat je alles kunt maken. Ontopic: het niveau van service verschilt echt enorm valt me op. Wat dat betreft ben ik ook superblij met "mijn bakker". Hoe druk het ook is er loopt altijd iemand even met je mee om de deur voor je open te houden als je met de kinderwagen bent, super!
Natuurlijk werkt respect twee kanten op. Maar jij als medewerker moet net even meer geduld hebben. Je wordt betaald om kalnten te helpen/ te woord te staan etc. Je bent in functie dus je kunt niet zo reageren als je zou doen als je niet werkte.
De Hunkermoller.. Pfff ik was daar laatst (zo'n afdeling in de V&D). Ongelooflijk. Ik sta te kijken bij BH's: 'kan ik u helpen?'nee ik kijk even. 3 minuten later..: Zoekt u iets? Nee IK KIJK EVEN... Ga ik passen: 'Lukt het?heeft u hulp nodig??' Mijn God! In 5 minuten tijd 3 keer aangesproken!! Ik ben bijna 40, ik kan wel zelf een bh uitzoeken!! Het is dat ik echt een bh nodig had en nu even zonder kinderen kon winkelen.. maar ik had echt zo'n zin om dat mens een sneer te geven. Maar omdat ik weet dat jullie 'gedwongen' worden tot dit soort gedrag heb ik me ingehouden. Maar echt, ik vind het zó irritant. En zeker als je aan de reactie van een klant merkt dat die op ploffen staat, zou ik diegene met rust laten. Zelf werk ik ook in een winkel waar ik moet bijverkopen. Aansmeren noem ik dat. Echt zó irritant! Ik voel ook zo'n weerzin om het te vragen aan klanten. "WIlt u hier iets bij drinken?" Hoe vaak ik wel niet naar mijn hoofd geslingerd krijg dat als ze dat wilden ze het wel gepakt zouden hebben. Logisch, zo denk ik er ook over..
Hier in BE zijn dingen als Kruidvat, Blokker en Zeeman letterlijk "duiventillen" qua personeel. De contracten zijn hier zo slecht geregeld dat iedereen die weg kan, direct weg is. En ze dus continu nieuw volk moeten aannemen. Dat "geplak" en "gezeur" vind ik ook hatelijk. Ik wil zelf rondkijken en als ik hulp nodig heb, vraag ik dat wel! 1 keer wil ik nog wel proberen een verkoopster van mijn lijf te krijgen, maar een tweede keer en ik maak gewoon rechtsomkeer. Wat ik nog hatelijk vind, is dat winkels hier officieel bijvoorbeeld open zijn tot 18 uur, maar als je om 17u40 binnenstapt, bekijken de verkoopsters je al vies. En om 17u45 mag je gewoon niet meer binnen. Kan ik het helpen dat ik zelf ook moet werken en geen tijd heb om "overdag" te winkelen? En ik mij dus soms moet behelpen door om 17u te gaan winkelen? Zet dan op je ruit en je webstek dat je open bent tot 17u45.
ik was laatst bij de vero moda, stond er een jong grietje, ze kwam aanhupsen, vroeg of ze mij kon helpen. Ik had toevallig een vero moda jas aan , ik zei zo'n soort jas maar dan in een andere kleur, liet ze mij vlug een paar jassen zien, en zegt ohh nee deze niet,deze kost 120 das te duur denkik ..Ik stond perplex , hoe weet zij nou of die jas te duur is voor mij? Dat bepaal ik toch zelf, heb dan ook zonder wat te kopen weggelopen, wat een blunder van die meid zeg
Tja je moet wat als maandag je enige vrije dag is Kan kruidvat beter voor een groter pand zorgen of ben ik nou gek
(heb alleen openingspost gelezen) Ik vind het allemaal reuze mee vallen. (bedoel ik dan in het algemeen,situatie van ts vind ik ook niet netjes) Tuurlijk zit er wel eens iemand die een minder vrolijke dag heeft,maar daar maak ik me niet zo druk om. Vind juist eerder dat het respect van de klanten na winkel personeel tegenwoordig heeeeel ver te zoeken is.
O bah de Hunkemoller. Alleen ik heb de ervaring dat ze hier alleen maar met elkaar lopen te lullen. En dat ik om hulp vraag, en ze gewoon niet komen. Heb de setjes op de toonbank geploft, en gezegd dat ze het maar uit moeten zoeken met hun achterlijke gedrag. En daarna een klacht bij Hunkemoller ingediend...
Maak hier wel veel mee dat je bij de kassa staat te wachten en er gewoon niemand komt om te helpen. Dan zie je er 3 je richting in kijken maar niemand die komt hoor, allemaal denken ze, dat doet de ander wel.. Of dan sta je te wachten en staan ze gewoon te kletsen. Lijken ze je niet te zien of er kan geen gedag of zo af. Spul word in het tastje gegooid en voor je neus gekwakt ipv netjes aan gegeven. Hier slechte service gehad van de auto dealer. Mn sloten deden het niet goed. Sleutel bleef steken. Las op internet dat dit een bekend probleem was bij dit type auto. Had er al slotenspray in gespoten, kennis had het al geprobeerd maar het lukte niet. Wij er naar toe. Vent achter de balie slaat een zucht en pakt zn flesje slotenspray, hij zou wel even laten zien dat er niks aan de hand was. Ik zou de sleutel er wel gewoon steeds scheef in gedaan hebben."kijk mw, zo moet het" meneer gaat op zn knieen voor het sleutelgat zitten en stopt met veel concentratie de sleutel in het slot, eruit, erin, eruit. en het leuke, hij ging mooi niet open. ik:"lastig he? En u verwacht dat ik zo 20x per dag op mn knieeen zo mn deur ga openen?" man kreeg een rooie kop Lag dus mooi niet aan mij. Was een fabrieksfout..... Later sloegen ze iets door met hun service. Auto kwam voor een kleine beurt en er zat een inimieni klein putje in mn vooruit. Word ik gebeld of ik bij afhalen even mn verzekeingspapieren mee wilde nemen Hadden ze zonder mijn toestemming geprobeerd het putje te repareren en dit was verder gaan scheuren:x Rijd potverdrie al maanden met dat putje en niks aan de hand. Ja, was service van hun en het was hoe dan ook een keer verder gegaan... Heb ze even heel fijn dubidelijk gemaakt dat ze dit niet meer hoeven te proberen zonder mijn toestemming. Er moest een andere ruit in..
Ik stond laatst in de AH (was het pinksterweekend). Een aantal cassieres (tieners) hadden het er voor die dag opzitten en gingen naar huis. Ik stond in een vrij lange rij. Terwijl de producten gescand werden ging het over het op stap gaan etc. Op dat moment waren er nog mensen voor me, maar kookte al van binnen. Vind dat zo aso. Bespreek dat in de pauze en niet terwijl je klanten helpt. De medewerker waar ze mee kletste ging naar huis en nog geen halve minuut later komt de volgende. In de tussentijd was ik aan de beurt. Mijn boodschappen werden niet gescand en het theekransje ging vrolijk verder. Uiteindelijk ging ze afrekenen. Mijn zegels vergat ze (had voor een 70 euro boodschappen, dus behoorlijk wat). Toen ze klaar was heb ik haar er op aangesproken dat ze prive gesprekken moet voeren in haar pauze. Dat ik het erg onbeschoft vond. Er kwam wel nog een sorry van af. Keukenzaken. Hou me erover op. Vreselijk! Daardoor hebben wij uiteindelijk een keuken gekocht bij die grote blauw/gele winkel. Moet ik er wel bij zeggen dat mijn man installateur is en de hele keuken zelf heeft geplaatst.
Hier vind ik het nog meevallen met vriendelijkheid maar heb toch 1 keer in Den Haag iets meegemaakt. Was met ex en oudste zoontje naar de bijenkorf en zagen daar leuke schoentjes. Twee verschillende en vroeg aan de medewerkster of ze een bepaalde maat hadden. Met een zucht ging ze naar achter en komt met 1 doos terug. Tja we hebben alleen deze in die maat (een andere maat dan ik vroeg wat heb ik er dan aan??) en van het andere model was er geen meer. Toen zei ze ik kan eens kijken om te bestellen. Loopt ze naar de computer en zegt daarna maar ja heeft toch geen zin want wij kwamen niet van daar en weet ik wat allemaal. Begon letterlijk te discrimineren dat wij uit Limburg komen! Wij waren dom en ze wilde niet eens bellen naar de Bijenkorf Maastricht of ze het daar nog hadden. Nou ik was zo verbaasd dat ik niets kon zeggen maar mijn ex heeft haar het toch laten weten hoor wow Over kruidvat: Veel filialen zijn klein. Mij hoor je niet snel klagen als ik met kinderwagen langs kom maar eerder klanten die er ook zijn en die je niet eens doorlaten! Staan ze doodleuk met 3 man in 1 klein pad met elkaar te praten of wat dan ook en als je dan pardon zegt om even langs te gaan (terwijl ze je al zien en blijven staan) dan krijg je toch een blik van ze. Vind heel veel mensen tegenwoordig echt associaler worden. Vraag me echt af waarom? Ik ben opgegroeid met beleefd zijn naar iedereen en altijd netjes reageren. Helaas ben ik te zachtaardig en durf ik niet snel iets terug te zeggen Toen ik een keer in het callcenter werkte was er zo'n jongen aan de lijn die probeerde mij op te lichten maar meneer had niet door dat als ik hem even in de wacht zetten om wat na te kijken dat ik hem toch kon horen. Hij begon ineens dingen te zeggen oh wat is die trut dom en had zichzelf veraden over zijn verhaal (dat hij geen toestel had ontvangen volgens hem) nou ik heb het hem heel netjes laten weten hoe en wat en kreeg toch een grote mond terug Oh en wat mij opvalt is dat ik juist de jeugd van tegenwoordig veel netter, behulpzamer en beleefder vind dan de oudere mensen! Vroeger was het de jeugd maar vind het echt toch omgedraaid aan worden (hier dan)
Enne gebeurd trouwens niet alleen in Nederland. Ook in Spanje keer meegemaakt. Mijn verre voorouders komen van Spanje/Italië. Mijn vader en ik zijn getint. Heb Italiaans uiterlijk. Mijn broertje zat er tussenin en mijn zusje is blond. Een nederlands uiterlijk. Mijn broertje zag in Spanje in een winkel iets liggen en mijn ouders wilde dat wel kopen voor hem. Ik en mijn broertje mochten in die zaak rondlopen (ouders stonden buiten te praten met vrienden) en mijn zusje kwam naar binnen. Komt die eigenaar ineens op mijn zusje af dat ze daar weg moest en niets te zoeken heeft want kopen deed ze toch niet! Mijn vader stond er net bij en hij kon wat Spaans dus hij op zijn Spaans toch terug gereageerd boos zijn we daar weggelopen en aan de overkant bij de andere winkel datgene gekocht wat mijn broertje wilde hebben. Overal gebeurd het dus
Ik heb juist goede ervaringen hier bij het Kruidvat. Als je iets vraagt dan doen ze echt hun best en als je lang voor een schap staat komen ze vragen of je hulp nodig hebt. Oke, soms is het wat rommelig als ze net aan het bijvullen zijn maar ach, je weet waar je naartoe gaat. Hou je er niet van dan kan je beter naar een Etos of DA. Maar ja, daar betaal je dan ook voor. Ik erger me hier vaak bij de AH. Service is wisselend, soms tref je een goeie en soms een mindere. Maar goed, dat heb je overal. Wat me laatst erg stoorde was een manager. Die liep door het gangpad en voor hem valt een zak chips ofzo uit een schap. Hij kon het zo terug zetten, deed ie niet! Neee, hij liep naar het einde van het gangpad waar een jongen heel druk was met vullen. Zegt ie tegen die jongen: ruim jij dat even op en hij liep zo door Lekker voorbeeld voor je personeel. Bij de bakker vind ik het zo vervelend dat ze zogenaamd om 8.30 uur open gaan. Dus ik kom daar een keer om 8.30 uur (had nog meer dingen te doen die dag) en vraag om een brood. Moest ik 10 minuten op wachten! Ik was de enige klant. Jaaaaa, zei de mevrouw achter de toonbank, wij krijgen het brood van een ander filiaal dus we moeten nog inruimen. U bent ook wel erg vroeg. Keek ze me zo aan of ik wel goed bij mijn hoofd was om zo vroeg te komen. Ja hoor eens, ga dan om 9.00 uur open omdat je dan pas je winkel op orde hebt. Niet mijn schuld.
ik kan me nog herinneren van de hunkemuller.. (toen ik er nog bh's kon kopen.. op mn 16e) stond ik in het pashokje,, en komen ze zo het hokje in lopen om te kijken of hij goed zit... HALLO! ik sta gvd in mn blote tieten.. ik was toen ook erg onzeker,, en komt er gewoon zo'n wijf binnen lopen !
Laat ik vooropstellen dat de meeste klanten vaste klanten zijn aangezien mijn filiaal in een dorp ligt hebben er daar gelukkig niet veel last van. Maar het komt zeker wel vaker voor. Daarbij hoef ik niet aardig te blijven als ik afgeblaft wordt,sorry dat is de aard van dit beestje Gelukkig hebben we ook heel veel leuke klanten die ook echt gezellig een praatje met je maken..
Sluitingstijden zijn inderdaad ook erg irritant. Als een winkel open is tot 6 uur verwacht ik om 5 voor 6 nog gewoon binnen te kunnen lopen. Ik heb dat ooit met een vriendin gehad, we waren al bij de C&A geweest maar ze twijfelde over een broek, vervolgens heeft ze die ergens opzij gehangen en zijn we verder gaan kijken. Uiteindelijk toch maar weer terug, 5 min voor sluitingstijd, kwamen we er niet meer in! We zeiden nog dat we precies wisten wat we wilden, dus dat we dan alleen hoefden te pakken en afrekenen, maar nee mocht echt niet. Vond ik zo stom. En idd bij schoenenwinkels als je om een maat vraagt en er vervolgens wordt gezegd maat 29 hebben we niet maar we hebben ze wel in maat 27.. juist.. mn zoontje vouwt zn tenen wel dubbel?