Ik ben me vandaag kapot geschrokken. Ik was met mijn gloednieuwe mamafiets (28 juni afgehaald) op weg naar mijn werk. Vlak nadat ik een spoorwegovergang over reed, hoorde ik een raar geluid en voordat ik het wist lag ik op de grond. Wat bleek?? Het slot (aangeschaft en gemonteerd in de winkel) hing los en zat tussen de spaken!! Blijkbaar was het niet goed vast gezet o.i.d. Per toeval bracht mijn man ons dochtertje weg naar de oppas (normaal doe ik dit), maar ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als ze mee was op de fiets... Nadat het gebeurde ben ik naar huis gelopen (fietsen ging niet, kreeg het slot er niet tussenuit), daar heb ik even flink gejankt van schrik. Vervolgens ben ik met mijn mans fiets naar het werk gereden, waar ik een half uur te laat was voor een vergadering (gelukkig alle begrip van m`n collega`s). Nu zit ik met een beschadigde fiets en kapotte broek, maar het idee wat er met mijn dochtertje had kunnen gebeuren zit me het meeste dwars. Ik ga uiteraard een klacht indienen, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik heb (gelukkig) niet veel ervaring in dit soort dingen.. Wat zouden jullie doen?
Morgen gelijk naar de fietsenwinkel gaan waar je die fiets gekocht hebt. Schandalig zeg! Gelukkig is het goed afgelopen, je zal er met je dochtertje op gezeten hebben....
Zo zeg.... Nou inderdaad een DIKKE klacht indienen en een schadevergoeding eisen ook voor de kapotte broek en de schrik. En uiteraard een goede fiets en mega grote excuses van de fietsentoko. Het had erger kunnen aflopen als je met je kind op de fiets had gereden... Sterkte.
Exact wat MamaPeetje zegt. Dit had ik gedaan/zo had ik gereageerd! Schandalig en schofterig, zeg. Voor hetzelfde geldt waren er twee van de fiets af gekukeld en was de schade nóg erger. En het gaat niet om die broek of om die vergadering; maar het idee alleen al dat je niet van je eigen vervoer op aan kan - terwijl je toch echt in de veronderstelling was dat je deugdelijk materiaal had aangeschaft. Op zijn minst kosteloze reparatie (of nieuwe fiets! Dat liever!) en een dikke bos bloemen met excuses in drievoud. Jemig.
Jeetje wat een heftige reacties... Ja ik snap dat je mega bent geschrokken en dat je inbeeld wat er allemaal had kunnen gebeuren. Ik zou gewoon eerst eens rustig met de winkel gaan praten waar je je fiets hebt gehaald en van daar uit verder handelen. Er werken mensen, en mensen kunnen nu eenmaal fouten maken (dat maakt ons dat we mens zijn) waarschijnlijk zullen zij het net zo erg, misschien nog wel vervelender vinden en het gewoon netjes oplossen. Doen ze dit niet dan is er nog alle tijd en mogelijkheid om te handelen zoals hier boven. Maar geef aub de winkel wel een kans om het gewoon netjes op te lossen voor er allerlei dreigementen van klachten ed komen. Hopelijk kun je het snel een beetje loslaten en dadelijk alsnog gaan genieten van je nieuwe fiets
Misschien een gekke gedachten maar kan het niet zijn dat men geprobeerd heeft Je fiets te jatten en het slot los hebben proberen te krijgen??
Idd rustig blijven. Het is gebeurd, alles is goed afgelopen en t belangrijkste is dat je dochter niet op de fiets zat. Ga naar de winkel en leg uit wat er gebeurd is, wat de schade is en vraag hoe ze dit willen oplossen. Maar bovenal rustig blijven, want anders bereik je niets.
Terug gaan naar de fietsenwinkel en je fiets laten zien en maken. Dit is wel heel vervelend. Wij zitten ook met pech. Vanmiddag heeft de monteur van de garage een aanrijding gehad in onze auto Voorkant is flink beschadigd. Kon wel janken toen ik de auto zag.
idd zo heb ik ooit eens een week lang met 1 wielbout (ipv 4) in de velgen vd auto gereden en dit was niet 1 velg nee alle 4 de velgen. dit is gelukkig allemaal goed gegaan die week maar voor het zelfde geld ................... ben terug gegaan naar de garage, gepraat en ze schrokken nogal, ze hebben de bouten gelijk terug geplaatst en toen ik de auto bracht om te poetsen kreeg ik die poets beurt gratis.
@ Annemiek1975: ik wil ook zeker eerst rustig gaan praten, daarom heb ik ook geen naam van de winkel genoemd in dit topic en ik plaats bijvoorbeeld ook niks op facebook e.d. hierover. De reden dat ik dit topic plaats is dat ik niet precies weet wat ik moet "eisen". Op de eerste plaats excuses, maar ik vind een nieuwe fiets wel op zijn plaatst, aangezien deze nu vol krassen en schaafplekken zit.. Ik heb alles even op papier gezet voor mezelf en ga morgen contact opnemen met de winkel. Fouten maken is menselijk, maar ik vind dat dit eigenlijk niet kan. Misschien moeten ze iets invoeren dat elke fiets een laatste check krijgt voordat deze de winkel verlaat ofzo. @ kleintje 88, nee dat kan niet. Ik heb de fiets 28 juni opgehaald en daarna heeft deze tot vandaag in onze (afgesloten) berging gestaan.
Ik zou nog niks eisen... ik zou ze eerst je verhaal vertellen en ze vragen hoe ze dit willen gaan oplossen. Eisen kan altijd nog...maar als je meteen dingen begint te eisen kan het zomaar zijn dat bij de winkel de hakken in de grond gaan en dat ze minder bereid zijn om tot het uiterste te gaan. En een goede winkelier lost het in deze tijden heel netjes op. Ik zou dus gewoon vertellen wat er is gebeurd en aangeven dat je waanzinnig bent geschrokken en dat toen je schik wat gezakt was je ook enorm baalde dat je paar dagen oude fiets nu al vol krassen zit. En dan vragen hoe ze dit willen oplossen. En vandaaruit het gesprek verder in gaan. Hoe rustiger jij blijft hoe meer je voor elkaar krijgt. Succes
Ik vind niet meevallen en heel ernstig dat gebeurt is! Nu loopt het met een sisser af, er had gemakkelijk een drama kunnen afspelen. (rot gevoel he? vallen met je fiets, ik weet het!) Ik vind het heel goed dat je het voor jezelf op papier hebt gezet en dat je weet wat je wil: nl een nieuwe fiets. Zo ga je straks met zelfvertrouwen dat gesprek aan. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, de een ingrijpender dan de ander. Ik verwacht ook dat de fietsverkoper dit graag op een goede manier wil oplossen. Ben benieuwd hoe het gaat aflopen, succes in elk geval!
Ik zou niet direct gaan eisen, maar eerst eens je verhaal vertellen. Waarschijnlijk komt de winkel zelf wel met een oplossing. Het is heel vervelend wat er gebeurd is, maar een schadevergoeding klinkt mij iets te overdreven.