Moet je eens 8 maanden terug kijken! Er gebeurt zoveel in 8 maanden. Rondje en vierkant op de juiste plek in de vormenstoof doen is al heel knap. L heeft het geduld om er 2 door te doen (maar probeert hiervoor wel alle gaten) en gaat dan met een rood hoofd liggen gillen omdat dat kruis toch echt niet door het vierkant past. (Wat ik dan wel apart vind is dat ze wel een insteekpuzzel wel vrijwel meteen goed legt, zou ze gewoon onthouden waar de plaatjes zitten?) Als ik vraag waar haar neus zit schud ze nee en duwt mijn hand weg . Ik kan me van het twee jaar consult van de oudste niet meer herinneren wat ze moest doen. Er is me alleen bijgebleven dat ze heel erg verbaasd was dat ze geen luier meer droeg.
Wij zijn geweest en mn zoontje zat in de 2 is nee fase. Die heeft de hele boel bij elkaar gekrijst want hij ging echt niet meewerken, had hij bedacht.. Dat was ons bezoek haha!
Heb ff nagekeken hoe groot ze toen was, 81 cm en 10,5 kg. Ze moest een paar dingen in de vormenstooof doen, een aantal plaatjes uit een boekje, blokjes stapelen en zelf spelen terwijl wij een gesprekje hadden. Niet veel bijzonders dus. En de ontwikkeling gaat super snel, het is ook maar wat ze in een bepaalde periode interessant vinden.
Nou dan zijn wij lekker snel klaar.... Mijn dochter kan namelijk nog geen lichaamsdelen aanwijzen, vormen in een stoof doen, plaatjes benoemen en alle andere dingen die benoemd zijn!! ze kan net wat woorden zeggen en heb niet echt het gevoel dat ze achter loopt..
Hahahaha, hier ook redelijk zo. De cb-arts gaf er een positieve draai aan: "Nou, hij is in ieder geval goed zijn eigen persoontje en wil aan het ontdekken en ontwikkelen."
als ik hier zo lees zie ik wel een hoop verschillen. En merk het zelf ook als ik weer eens naar een cb moet. Zo hoefde D. bij 3 jaar niks te tekenen, geen dingen na te bouwen (staat wel in het dossier). Wel ogentest en bal. en L. moest met 1,5 lichaamsdelen aanwijzen en met 2jaar niet. Wel boekje met plaatjes, vormenstoof, blokjes, bal Voor de preciese dingen zal ik de dossiers moeten pakken beneden
#nikton: hij kon het ook nog niet, dus vandaar... Het opnieuw langskomen hoefde voor mij ook niet echt, maar aangezien mijn dochter ook gezakt was voor de ogentest bij de 4 jaar controle waarvoor ik ook voor terug moet komen heb ik die afspraak maar allebei te gelijk in gepland... #sdonya, geen zorgen maken hoor, hier kon mijn zoon het ook echt niet allemaal, alleen de toren bouwen en de bal gooien... Nu kan hij een aantal dingen wel, hij loopt echt niets achter, hij neemt er gewoon lekker de tijd voor...
Pfff, nou sommige moeten wel veel voordoen. Hier geloofde ze me op mijn woord Het enige wat hij hier moest doen was een paar blokjes stapelen, ze lette niet eens op want later vroeg ze hoeveel blokjes hij gestapeld had (aangezien het omgooien direct na het stapelen natuurlijk veel leuker is)... O ja, en hij heeft nog even met een bal moeten spelen (de bal gooien en pakken), maar ik dacht dat dat kwam omdat ze wilde weten hoe het lopen ging aangezien hij een verstopping had op dat moment. Voor de rest vroeg ze wel of hij al zinnetjes van 2 woorden maakte, een eigen wil had, mij en andere en kindjes nadeed, lichaamsdelen aan kon wijzen, plaatjes aan kon wijzen, andere kindjes leuk vond, en ze vroeg zoals natuurlijk standaard hoe het ging met eten en slapen.
Ik had van te voren verteld dat we naar de dokter gingen en dat ze daar mocht spelen; toren bouwen van blokjes en met de bal. Was toevallig pas ook bij het zandkasteel. En ze ging meteen naar binnen en spelen. Ging dus spelenderwijs er werd niks opgelegd. Nieuwe cb arts, leuke vlotte jonge meid die het ook erg leuk deed. En op een gegeven moment pakte ze de pop erbij en vroeg ze waar zit haar neusje enzo.
Ik neem aan dat je mij bedoelt? En correct me if i'm wrong, maar het komt over alsof je het niet geloofd. Maar het is toch echt zo Mijn dametje doet dit soort dingen dus inderdaad uit haar eigen en praat zeer uitgebreid met hele zinnen. Dat ze op dat moment datgene deed, wat de arts haar als opdracht wilde geven, was toeval. Zodra ze blokjes ziet, gaat ze een toren bouwen. Moet er wel bij zeggen dat ze ver voor loopt. Ging al met 1,5 hele plein rond op loopfiets, vroeg zindelijk en op het kdv maakt ze puzzels van 4 jarigen. Thuis electro voor 4 jarigen, telt tot 15 en in het engels tot 10. Elk kind is anders. Zij loopt nu voor maar het kan zomaar zijn dat ze met andere dingen weer moeite heeft of gaat krijgen. Iets wat een ander kind fluitend doet. En het is leuk dat ze zoveel kan op die leeftijd en ik ben er trots op maar ik ben er ook huiverig voor hoe dit gaat lopen. Echt een kind wat uitdagingen nodig heeft en ben echt bang dat ze zo meteen moeite hebt op school. Dat ze geen uitdsgingen heeft omdat ze al zoveel kan. Het heeft dus zn voor en nadelen