Wij hebben een hulp die 2 uurtjes per week komt poetsen. Zij doet sowieso alles stofzuigen en de wc en verder schrijf ik iedere week wat dingen op, meestal ene week boven uitgebreid en andere week beneden oid. Verder hebben we doordeweeks beide vaste dingen die we doen. manlief pakt sowieso de afwasmachine altijd uit en soms pakt ie de stofzuiger als ie op tijd vrij is. We werken beide fulltime en manlief gemiddeld >60 uur.
Ik werk 40 uur. Hier doe ik na het werk ff snel met een doekje afnemen en stofzuigen, draai een wasje en doe de afwas. Verder proberen mijn dochter en ik alles wat gebruikt wordt meteen weer op te ruimen. Op zaterdag doe ik het grondiger.
ik werk 4/5 (woensdag is mijn vrije dag). Manlief ook (vrijdag is zijn vrije dag). Hier is er een schema: 1e woe van de maand: ramen (meestal maar 1 of 2) 1e en 3e woe: badkamer/ 2e en 4e woe: klein wc'tje 1e en 3 e zaterdag: kinderen hun kamer en hun bedden aftrekken/2e en 3e zat: de "master bedroom" en beddegoed aftrekken. 1e en 3e maa: dweilen beneden/ 2e en 4e ma: beneden stof afdoen. Verder: elke 2 dagen stofzuigen. Elke dag elke avond opruimen/afwasmachine en wasmachine plus opvouwen. Elke vrijdagavond rond 20u inkopen voor gehele week Xtra's: kasten uitruimen, kinderkledij op maat sorteren, muren schilderen ed. Wanneer er tijd is. bij mooi weer(winter en zomer) ook tuinwerk erbij (schoffelen, bloemen planten, kinderspeelgoed onderhouden). Maar heb constant t gevoel dat ik maar in een vuil kot woon
Wel nog een tip: ga voor zo strak mogelijk. Hier dus geen dressoir met 1000 vaasjes en prulletjes erop. En koop kasten: alles lijkt veel properder als je het in een hoop kasten kan verbergen die je dan gewoon dichtdoet, vangt dan ook nog eens geen stof.
Vriend werkt 5 dagen + studie + zorg voor zieke ouders. Die doet dus niet zo veel en dat hoeft van mij ook niet. Ik werk 30 uur, onregelmatig met avond- en slaapdiensten. Dus veel thuis overdag. Toch hebben wij een hulp, eens per twee weken een paar uur. Ik hoef zelf bijna niets te doen, alleen een beetje bijhouden (stofzuigen, toiletten, keuken) en de was. Ideaal! Ik haat schoonmaken echt.
Ik werk 3 dagen, mijn man 6-7, dus al het huishoudelijke komt op mij neer. Vind ik totaal niet erg! Moet er wel bij vermelden dat ik smetvrees heb en er dus echt geen dag voorbij gaat dat ik mijn "lijstje" niet doe. Mijn huis wordt dan ook iedere week (meerdere keren) van boven tot beneden helemaal schoongemaakt, inclusief de ramen zemen.
He bereke, Bijhouden....dat is wat ik doe. Nu werk ik maar 16 uur per week, dus zeeën van tijd. Ik stofzuig iedere dag beneden en doe de toiletten ook iedere dag. Heb verder idd maar weinig zooi op de vensterbanken en plankjes en kasten. Dus alles is makkelijk in 1x af te doen. Boven doe 1x per week stoffen en stofzuigen. De badkamer poets ik als de meisjes in bad zitten, dus efficiënt werken . Het speelgoed zit in een grote kast van de ikea, dus ook weinig zooi over de vloer. En nee poetsen is ook echt niet mijn hobby . Oja op de dagen dat ik werk, doe ik niks in het huishouden
Leuk topic. Ik heb toevallig net een schema voor mezelf gemaakt. Elke vrijdag doe ik het huis (stofzuigen boven en beneden, wc, badkamer, keuken, bedden om de week) en de rest van de week ga ik me er niet druk om maken want dan kan ik denken 'komt vrijdag wel weer'. In het voorjaar en najaar doe ik de ramen, matrassen omdraaien, kasten uitzoeken, dat soort dingen. Tussendoor in de week dat wat nodig is zoals de wc en extra stofzuigen bij de eettafel. Een hulp zou ik ook niet willen, je moet het toch opgeruimd hebben voordat er iets gedaan kan worden en dat vind ik nou juist het meeste werk...! Verder de helft van het speelgoed in een kast/op zolder/etc zetten en na een paar weken omwisselen. Veel minder zooi en weer leuk nieuw speelgoed om mee te spelen!
Elke avond na het avondeten vaatwasser starten. Volgende ochtend legen. Beddengoed elke zondagochtend verschonen en gelijk in de was. Elke dag of stofzuigen of met een dweil/swiffer erdoorheen. Dit zijn de enige vaste dingen. Ramen enz wanneer het een keer uitkomt en dat is nie vaak haha. Verder kinderspeelgoed gesorteerd opruimen. Knuffels en poppen enz in de mand. Alle voertuigen in de kist. Lego in de bak. Puzzels, memory etc in een aparte bak. Grote dingen in hunkast. Dus na het spelen is het ook zo opgeruimd omdat alls een vaste plek heeft.
Mijn man werkt 40 uur en ik normaal gesproken 20 maar de afgelopen 2 maanden 50 plus uur. Ik werk in de avond dus overdag doe ik het huishouden, koken enz en als mn man thui is doet hij later op de avond als De kinderen op bed liggen de afwas en strijken.
Ik werk 40 uur, ml ook Ik werk nooit 's ochtends dus dan doe ik juist mijn huishouden. Een keer stoffen/zuigen is ook zo gebeurd vind ik. Wassen doe ik elke dag. Twee keer per week dweilen, elke week de badkamer. Ook komt er eens per vier weken een schoonmaakster, dan doen we alles grondig schoonmaken en bijv ramen zemen oid. Mijn man helpt ook wel, maar dan moet ik echt specifiek tegen hem zeggen wat hij die dag moet doen, hij zal nooit iets uit zichzelf doen.
normaal (als ik geen zwangerschapsverlof heb) werk ik 32 uur en man 40 uur (minstens) In het weekend doe ik grote dingen zoals badkamer en keuken fatsoendelijk poetsen. Dan doen we ook de wc's even en boven en beneden stofzuigen en de vloer met de stoomreiniger. De rest, zoals de wc, keuken en badkamer bijhouden doen we gewoon doordeweek. Ook vegen boven en beneden doen we gewoon als we zien dat het moet. Manlief doet meestal de was doordeweek. Alle andere dingen als ik er zin in heb (vaak op vrijdagmorgen) maar vanaf februari als ik weer aan t werk moet hebben we een x per week ene poetsvrouw zodat we in t weekend meer tijd voor ons gezinnetje hebben...heerlijk!
Ik werk 2 hele dagen en heb 3 kinderen. Mijn man is regelmatig in het buitenland en sta er vaak alleen voor.Mijn huishouden is om het kort maar bondig samen te vatten één grote puinzooi.Ik heb een bloedhekel aan huishoudelijke klussen maar ondertussen weet ik niet meer waar ik moet beginnen haha.Het is overigens wel schoon moet ik zeggen maar overal is er rommel.Ik ruim het op en de andere dag is het weer een puinzooi.Ik ben me momenteel aan het orienteren voor een hulp in de huishouding want op deze manier word ik doodongelukkig.
Het probleem bij mij zijn de kindjes. Daardoor kom je echt aan niets toe. Bv: s ochtends de ontbijtboel afruimen terwijl ik er alleen voorsta met alle3. Dat is de melk in de frigo zetten, een baby rechtzetten en een snotneus afkuisen; 4 bordjes in de vaatwas en een kakabroek verversen; de chocopot wegdoen maar niet vooraleer nr1 er achter mijn rug al met een soeplepel in gezeten eeft en deze aan nr3 haar t-shirt heeft afgeveegd; de tafel afvegen met natte doek terwijl er 2 staan te roepen dat ze NU echt NU willen kleuren op diezelfde tafel. Kortom enkel tafel afruimen en vaatwas vullen kost algauw meer dan een halfuur. Dat constant over en weer gespring vind ik zo vrmoeiend, je kan je gewoon niet concentreren om een taak vlug en netjes af te handelen.
Geweldige post dit! Ik begrijp je frustratie, hoewel ik zelf maar één kindje heb. Het even van je afschrijven helpt soms ook een beetje.
Ik werk 18 per week alleen in de avond en mama van drie kids! Mijn man werkt 50/60 uur in de week. Ik regel alles thuis, boodschappen,koken en ook het huishouden. Hier is het schoon en netjes de was vouw en stijk ik meteen als het droog is. Op maandag doe ik de beneden verdieping helemaal en wc en op dinsdag boven en de badkamer en donderdagochtend de zolder en de rest van de week hou ik het bij. Als je alles netje bij houd dan valt het mee. En daarnaast doe ik leuke dingen met de kinderen. moet zeggen dat ik 's avonds na gtst gebroken ben hihi Hier trouwens ook kindjes die tussen door aandacht willen en roepen en mijn jongste die aan de borst wil.
Opruimen heb ik nooit zo'n moeite mee: dat kost elke dag 10 minuten denk ik. Wat doorvoor helpt is 'een plek voor alles, en alles op z'n plek'. Dus zorgen dat er geen dingen zijn waar nog geen plek voor is én zorgen dat je iets niet 'even' op tafel legt, maar direct waar het hoort. En als je merkt dat je iets steeds op tafel legt, dan is misschien de 'echte' plek niet zo handig, dus dan kun je beter een ander plekje verzinnen Wat schoonmaken betreft heb ik alles in heel kleine porties opgedeeld: * wastafel badkamer * bad en douche * wc boven * wc beneden * boven afstoffen * beneden afstoffen * boven stofzuigen * beneden stofzuigen * keuken schoonmaken * ons bed * bed Sarah * bed Julia * wassen Ik geloof dat dat m was. En dan doe ik elke dag 2 van deze dingetjes. Omdat het zulke kleine dingen zijn voelt het niet alsof ik echt veel moet doen, maar alles wordt dus wel regelmatig gedaan.
Rond 19u30 liggen ze in bed. En dan kijk ik nog tot ong 21u tv en dan val ik meestal doodop in slaap in de sofa. Het is dat voordurend veranderen en ogen op je rug hebben dat mij echt begint op te breken. Ik kuis normaal mijn huis helemaal in 4uurtjes van boven tot onder. Maar als de kinderen thuis zijn mag ik al blij zijn dat ik ze op 4u in hun kledij krijg en ook nog iets te eten kan maken.
Huis ligt hier vaak overhoop met speelgoed, maar zie dat soms nog niet meer. Zoon moet wel helpen met speelgoed opruimen. Poetsen haat ik, dus dat doe ik met veel tegenzin. En vaak blijft dat al eens liggen omdat ik 's avonds ook te moe ben. Poetshulp hebben we gehad toen ik hoogzwanger was, is ongeveer een half jaartje geweest. Maar voor het geld dat we daaraan kwijt waren kan ik het ook wel zelf doen. Ik hoop dat het wat gaat beteren als dochter eens wat groter is. Want merk dat met zoonlief alleen in huis dat ik toch meer gedaan krijg dan als zij alleen thuis is. Omdat ze nog veel aandacht vraagt. Maar ooit betert het Weekschema werkt voor mij niet. Ik heb nu op vrijdag vrij waardoor ik dan zoveel mogelijk probeer te doen.