Mediamarkt, ik baal!!

Discussion in 'De lounge' started by justme1974, Nov 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Ik hoop maar dat het goed gaat komen. Ik voorzie een klein drama.

    Wij hebben onze dochter een tablet beloofd. Ze heeft vreselijk haar best gedaan om het ding bij elkaar te sparen en dat hebben we gedaan via een spaar-slaapkaart. Woensdag is het zover. We hebben van alles uitgezocht en zaterdag zijn we onze keuze gaan aanschaffen. Eenmaal thuis het ding uit de doos gehaald; komt ie er met een ontplofte batterij uit. Wij bellen, we mochten hem terug brengen. Dezelfde, want dit kan gewoon domme pech zijn. Zaterdagavond willen we alles erop zetten voor haar, zodat ie gebruiksklaar is, blijkt het geluid echt onwijs slecht en beperkt te zijn. Ook met koptelefoon. Dus wij dachten; maandag snel terug, inleveren want voldoet niet aan verwachting en toch een ander merk kiezen. Komt mijn man daar net ; ze willen hem niet omruilen!! Alleen innemen en opsturen; dan zijn we hem drie weken kwijt! En dat kan dus niet. En bovendien; we willen deze dus helemaal niet, we willen een ander merk. Dit is echt een klein drama. Want budget om nu even een ander erbij te kopen, hebben we totaal niet. Maar onze dochter gaan vertellen dat ze hierdoor haar tablet niet gaat krijgen, dat kan dus ook echt niet. Ze heeft al zoveel voor haar kiezen gehad. En ze heeft zo haar best gedaan om dit te verdienen. Ik vind het zo erg. Mijn man is nu weer terug gegaan en ik wacht op zijn telefoontje. Mijn hemel.. wat erg, als ik dit had geweten..
     
  2. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Maar je mag toch gewoon ruilen binnen een aantal dagen? Of is ie volgens jullie kapot?
     
  3. Snuffie47

    Snuffie47 Lid

    Sep 25, 2009
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dacht ook dat je binnen een bepaalde tijd mocht ruilen/ terug brengen. 8 dagen toch sowieso?
     
  4. koffiekoekje

    koffiekoekje Actief lid

    Jun 1, 2013
    167
    0
    0
    Lio Wiskunde
    Overijssel
    Tja, volgens mij is het toch echt koop=koop. Een artikel retour nemen vanwege 'we willen hem toch maar niet' is geen plicht voor een winkel. De ene doet het wel, de ander niet, sommigen geven geld terug, anderen niet.

    Als de tablet kapot is, is dat een ander verhaal - dan moeten zij hem repareren oid - maar jullie willen hem retour doen omdat hij achteraf toch tegenvalt.

    Aan mediamarkt in dit geval of zij super coulant willen zijn of niet, maar zij zijn dit volgens mij niet verplicht.
     
  5. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Het ding doet het niet dus moeten ze m ruilen vindt ik.

    Wat staat op de bon, geld terug of alleen ruilen?
     
  6. koffiekoekje

    koffiekoekje Actief lid

    Jun 1, 2013
    167
    0
    0
    Lio Wiskunde
    Overijssel
    Volgens mij is dat voor online aankopen; dus als zij hem via de webshop van de mediamarkt hadden aangeschaft, hadden ze wel bedenktijd gekregen.

    Ik neem aan dat dit verschil hem zit in het feit dat je in een winkel het apparaat kunt bekijken, testen, etc. Online kan dit niet, en kun je dit pas doen na levering.
     
  7. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    Hij doet het wel alleen voldoet hij niet aan hun wensen.

    Waarschijnlijk zon goedkoop ding gekocht?
    Niet lullig bedoeld maar als je een tablet koopt neem dan of ipad of samsung.. al die merkloze dingen werken voor geen meter, zijn langzaam hebben slecht geluid etcetc.
     
  8. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Dit is ook voor goederen die je in de winkel koopt.
     
  9. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
  10. Imensa

    Imensa Niet meer actief

  11. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Dacht dat het geluid slecht werkte...?
     
  12. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    11.3 Uitgesloten van retour en omruiling zijn:

    a. Prepaid- en softwarepakketten.

    b. Licentiegebonden producten.

    c. Navigatieapparatuur.

    d. Desktopcomputers, notebooks, tablets, smartphones en overige datadragende producten.

    e. Satelliettunerpakketten en smartcards.
     
  13. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    Dat is waarschijnlijk niet kapot maar hoort zo. En daarbij kon hij gewoon op gestuurd worden om te "repareren" dus probleem opgelost toch?
     
  14. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    Zag het idd.
     
  15. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Ja als het echt kapot is zou ik ook balen als het opgestuurd moest worden
     
  16. Pleak

    Pleak Fanatiek lid

    May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Nee wantdan was hij 3 weken weg, dus niet optijd terug.

    Ts, balen zeg! Hopelijk kan je man nog iets regelen!
     
  17. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    Waar staat dat dan?

    Volgens mij zijn ze er gewoon achter gekomen dat ze een miskoop hebben gedaan en willen ze hem daarom ruilen. En heeft mediamarkt daar helemaal niets mee te maken. Die handelt gewoon naaf zijn richtlijnen.
     
  18. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Een goedkoop merk valt wel mee. Ik vind het merk ook helemaal niet van belang om te noemen, maar het is een bekend merk van niet onder de 100 euro.

    In mijn openingspost staat dat ie drie weken onderweg is, wanneer hij wordt opgestuurd. En in de algemene voorwaarden staat inderdaad koop=koop en dat het per geval wel weer apart te beoordelen is. Ruim genomen dus. En natuurlijk is het netjes dat het ding wordt opgestuurd ter beoordeling, maar dan is ie dus a: drie weken onderweg en b: nog niet gezegd dat er iets mankeert aan het geluid en dat het dus gewoon zo hoort en ook dan kunnen we hem dus niet inleveren. In de winkel lag een ander type om uit te testen. Die we kochten was een versie extra. Wisten wij veel. Ze hebben dus het exemplaar wat wij kochten, verkocht onder dezelfde voorwaarden als het testexemplaar en die was wel goed.

    We hebben hem weer meegenomen, een alternatief hebben we niet. Want nogmaals ; in dit geval ligt het nogal wat zwaarder dan alleen maar "jammer schatje, maar je moet nog drie weken geduld hebben".
     
  19. pcootje

    pcootje VIP lid

    Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
  20. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    @mamafaith; nee, dat hebben ze niet gedaan. Ze hebben gezegd dat ze m wel op willen sturen. Ik baal zo. Want ja, volgens alle richtlijnen hebben we geen enkel recht. Dat klopt helemaal. Maar iets met coulance enzo zou wel fijn zijn in sommige gevallen. Vooral ook omdat we dus een exemplaar getest hebben in de winkel die een versie anders was. Degene die wij wilden, zou exact zo zijn. We hadden er dus op moeten staan dat ie uit de doos gehaald werd, zodat we deze ook konden testen. Dan hadden we het geweten. Helaas dus. Nu ligt ie weer thuis.
     

Share This Page