Je kunt de camera terugsturen maar...alleen als je nog niets hebt geactiveerd / geregistreerd zoals garantie. Ik zou het niet doen om de volgende reden: als je m terugstuurt dan moet je haast aangetekend retourneren omdat t om een camera van denk ik 500 gaat. als je dat niet doet en hij verliest met de post dan ben je alles kwijt. Daarbij schijnt de service van mediamarkt heel slecht te zijn. Ook wij hebben gisteren een camera gekocht, toch bij een fotowinkel. En ja, ook wij waren ( iets) duurder uit dan bij mediamarkt maar als er iets mee is loop ik zo de winkel binnen. Wel heb ik de tas en het geheugenkaartje bij mediamarkt gekocht. Dit scheelde 20. Camera was 35 duurder en de uv filter 5 duurder. Ik baal daar ook van maar heb wel service als er iets mee is. Mag ik vragen welke camera je hebt gekozen? En ja, als het een ander artikel was geweest wat niet aangetekend terug had gemoeten, had ik het zeer zeker teruggestuurd
Sja, ik zou dat dus niet doen ... Dan kan je wel bezig blijven, er is altijd wel ergens iets in de aanbieding. Ik snap best dat je de lens erbij wilt hebben, maar dit is gewoon een gevalletje pech hebben. Overigens moet je even de voorwaarden van het herroepingsrecht erop naslaan. Je mag niet zomaar gebruikte goederen terugsturen binnen de afkoelingsperiode. Daar zijn wel voorwaarden aan verbonden. Zo mag je bv iets alleen "gebruiken" met als doel te bepalen of het wenst te houden of niet. Zeer licht gebruik dus. En anders is het m.i. Toch een beetje misbruik maken van de wetgeving om consumenten te beschermen met internet aankopen. Onderstaand gaat over plasma schermen, maar het principe is hetzelfde.
Ik zou het in de meeste gevallen ook retourneren, of bij de webwinkel navragen of ze de lens erbij willen doen. Maar ik sluit me ook aan bij Winterpret. Retourneren zal niet goedkoop zijn en de service van een fotowinkel zal beduidend beter zijn als bij de mediamartk, waar het ook nog maar altijd de vraag is of ze hem wel op voorraad hebben. De vraag is dan of het verschil in prijs je de moeite waard is en of je die lens ook echt denkt te gaan gebruiken.
Afkoelingsperiode Bij CameraNU.nl kunt u een artikel binnen 14 dagen ruilen of retourneren. Het is wel van belang dat het product compleet is en in de oorspronkelijke verpakking zit (indien redelijkerwijs mogelijk). Let op dat u uw product nog niet gaat registreren (tijdens de bedenktermijn), totdat u zeker weet dat u het artikel wilt houden! De volgende artikelen kunnen niet geruild en/of geretourneerd worden: Softwarepakketten, inktcartridges en tonercassettes waarvan de verzegeling verbroken is of de verpakking geopend is, of die geïnstalleerd of geregistreerd zijn. Verbruiksartikelen zoals beschermfolie of reinigingsvloeistof (indien geopend). Artikelen die om hygienische redenen niet geruild kunnen worden zoals oordopjes, in-ear-headsets, tandenborstels en massage-, scheer-, of epileerapparaten (indien geopend). Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen. Producten die beschadigd zijn komen ook in aanmerking voor ruiling of restitutie mits de artikelen in een dergelijke staat zijn dat ze als afprijsmodel zijn te verkopen. Hebt u vragen over de mogelijkheid tot ruiling van uw product? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dit staat op de site over het retourneren. Overigens gaat het niet om een paar euro, maar een lens van 150 euro.
Ik lees niets over gebruikte artikelen ... Ik snap dat over veel geld gaat, maar zo zal er altijd wel wat zijn. Volgende week gooit een andere website er een fototas bij ... Wat doe je dan? Weer ruilen?
Bel ze op, zeg dat er een speciale actie is bij de MM en vraag of zij jullie ook iets aan kunnen bieden. Zo niet, dan stuur je hem terug.
Ik zou idd eerst bellen, cameranu is namelijk niet alleen een webwinkel maar hebben in elk geval hier in de regio een vestiging met winkel... En als je het terug stuurt dan zeker aangetekend met handtekening retour! Dus daar betaal je dan ook wel voor, maar dan heb je bewijs dat je hem hebt opgestuurd mocht ie kwijt raken met de post, of je hebt bewijs dat ie bij hun is aangekomen.
Ik vind persoonlijk dat je misbruik maakt van de 'uitprobeer-periode', die ook nog eens door de winkelier verlengt is tot 14 dagen ipv 8 (meen ik). De winkelier kan het product volgens mij niet meer als nieuw verkopen, dus zal hier verlies op moeten pakken. Jij krijgt nu een lens 'cadeau' maar daar laat je de winkelier voor opdraaien en dat is mij net even iets te 'ikke-ikke-ikke'. Maar ja, ik ben dan ook zo dat ik een teveel aan wisselgeld ook netjes teruggeef, dus een beetje een moraalridder dus.. maar goed..
We gaan eerst even een mailtje sturen naar de camera winkel of ze ons misschien tegemoet willen komen. We spelen gewoon open kaart en dan zien weer het wel.
Misschien eerst maar eens controleren of die camera uberhaupt er is bij de mediamarkt. De ervaring leert hier dat het met zulke aanbiedingen altijd op is en dan zit je zonder camera.
Denk dat je er goed aan gedaan hebt om een mailtje te sturen.. Hoop voor jullie dat de winkel jullie daarin tegemoet wil komen.
Bij mediamarkt zijn dit soort aanbiedingen altijd zeer snel weg.... ze hebben er dan maar een paar van zodat je dan toch misschien de duurdere koopt! waarschijnlijk ben je nu al te laat voor die aanbieding bij mediamarkt. Je had beter gelijk kunnen retourneren en heel snel naar mediamarkt gaan om je toestel te bemachtigen.
Kun je toch vooraf online checken Desbetreffende aanbieding hebben ze ook altijd in de webshop.. Gratis thuishezorgt en direct bestellen.. Ook kun je daar zien of het product nog beschikbaar is in jou MM vestiging en d'r 1 terug laten houden, geen probleem dus. En vaak hebben ze bij zulke aanbieding een hele kooi vol in bakken gegoten, is echt niet zomaar weg, vooral in deze maand waarin ieder op z'n centen gaat zitten na de dure december maand.